Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 72:sta
    Pari vuotta sitten kun vakuutuksia katsoin niin Pohjola olisi ollut edullisin mutta Excel-laskelma näytti että Tapiola tai Turva alkaa tulla noin kahden vuoden jälkeen edullisemmaksi. Ja ero näytti kasvavan sen jälkeen vuosi vuodelta. Tuo johtui tietenkin Tapiolan 10% bonuslisästä joka vuosi vs. muiden 5%.

Eipä näköjään onneksi kannattanut mennä halpaan silloin! Mulla on liikennevakuutus ja osakasko, täyssemmoinen voi tietysti muuttaa tilannetta.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Lainaa (kotka @ Elo. 13 2008,21:54) kirjoitti
    Bonukset kasvavat joka vuosi Pohjolassakin, vakuutusmaksu ei kuitenkaan alentunut vaan nousi aika tavalla. *Uuteen pyörään laitettiin joku uusiarvoturva minulta kysymättä. Tämä voi kyllä olla ehkä pyörän myyjänkin tekoja, jota kyllä epäilen. Nostin Pohjolaan metelin, sanoin poistavani tämän turvan ja vaadin selitystä maksujen nousulle. Parin päivän päästä soitti kaveri ja pahoitteli, että he olivat tehneet virheen, olivat laskeneet teho-painosuhteen väärin. Nyt maksu palautui suurinpiirtein sille tasolle, millä se oli kun Pohjola voitti tarjouskilpailun. Meillä on kaikki vakuutukset Pohjolassa. *Eli kannattaa olla tarkkana ja heti vaatia korjausta jos maksu nousee yllättäen ja ilman perusteita. *
    Leuhkinpahan taas liian aikaisin. Tänään tuli Pohjolasta uudet paperit ja hinnat. Perkele, vuosimaksu 750 €.
    eli nousua melkein 200 €. Kävin suutuspäissäni viattomat konttoritytöt haukkumassa. Kysyin, voiko tässä mitään tehdä. Tyttö sanoi että hän ei voi tehdä mitään, mutta asiakas voi äänestää jaloillaan. Eli taas tulee kilpailutuskierros kun tullaan routelta. Pitäisköhän yrittää joukkovoimaa? Jos kaikki sanoisivat esim. kaskonsa samana päivänä irti, mitähän tapahtuisi? Voi kyllä olla, ettei tarvittavaa yksimielisyyttä löydy. En minä valita, mutta kyrsiihän se kun vakuutusyhtiöt vaan ryöstää.
    Oliskohan tämä nyt seurausta siitä, että Pohjola onnistui ympärivuotisella vakuutuksellaan ja edullisella hinnalla nappaamaan paljon uusiakin asiakkaita, ehkä aloittelijoitakin tässä parin vuoden aikana. On ehkä laskettu nyt sitten toteutuneita vakuutuskorvauksia ja nostettu hintaa sen mukaan. Voi olla, että ei silti tule tuottoa tarpeeksi, joten motoristeista halutaan pikkuhiljaa eroon. Tämä kesän jälkeen kyllä luulen muidenkin nostavan hintojaan reippaasti. On ollut noita sattumia siksi paljon.

Noista yhtiöistä IF oli ihan omassa luokassaan kun aikoinaan tarjousta kyselin. Siis ihan eri sfääreissä ja päättelin, että eivät hekään oikeasti prätkävakuutuksia innolla tarjonneet.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Lähtipähän tarjouspyyntö Turvaan kahdesta moposta. Saas nährä....
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Lainaa (Halti @ Elo. 14 2008,23:06) kirjoitti
    Voi olla, että ei silti tule tuottoa tarpeeksi, joten motoristeista halutaan pikkuhiljaa eroon. Tämä kesän jälkeen kyllä luulen muidenkin nostavan hintojaan reippaasti. On ollut noita sattumia siksi paljon.
    Ei ole. Just julkaistiin lehdessä tiedot.
    Onnettomuudet ovat lisääntyneet. Mutta mootoripyörien määrä on lisääntynyt määrälisesti ja suhteessa paljon enemmän.

Ennen tuhat motoristia ajoi kymmenen kolaria.
    Nykyään 100 000 motoristia ajaa 500 kolaria.
    Tän ketjun innoittamana ajattelin myös kuluttaa työaikaani kirjoittamalla tarjouspyynnön auton ja mopon vakuutuksista pohjantähteen, lähivakuutukseen, tapiolaan ja veritakseen.
    Mopoon tuskin saan halvemmalla kun turvasta mutta eihän sitä koskaan tiedä.
    Toivottavasti älyävät laittaa kilpailukykyisiä tajouksia kun näkevät että sama viesti on mennyt moneen yhtiöön ja laitoin siihen vielä nykyiset summat mukaan.
    Voin kertoa tulokset myöhemmin kun saan tajoukset käsiini.
    Kawasaki Z750 ABS -08 (musta)

"Joka pieremättä kusee se naimatta elää"
    Mä en muutenkaan tajuu koko tota "ympärivuotinen"-vakuutus hommaa, kun sentäs ollaan suomessa
    Kuis moni täältäkin sivuilta ajelee koko vuoden?

Pohjolan kanssa olen "taistellut" ennenkin (mm. monen autovakuutuksen kanssa, ensin halvin ja kohta "kallein") ja nyt kun viimeks kyselin muutamasta vak.yhtiöstä mopoon vakuutusta, ni pohjola oli tällä kertaa edullisin (mulla ei oo kun liikennevakuutus).
    Jos sieltä joku korotuskirje tulee, ni moro, taas lähti vaihtoon.

Kyllä mulle vaan passais edelleen se vanha kaava, et maksat siitä ajasta mitä ajat ja that's it.
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Lainaa (Vanro @ Elo. 14 2008,09:27) kirjoitti
    Reilu kuukausi sitten Pohjolasta tuli ysiin vakuutusmaksu. Laskussa komeili täyskaskolla oleva vakuutuksen hinta --> 1299,98e/vuosi *wtf *

Kilpailutin vakuutukset ja hinta putosi 474e/vuosi. Nyt vakuutukset pohjantähdessä
    Mä kans siirsin Tapiolasta tuonne pohjantähteen mopon ja kotilon vakuutukset. Säästöä tuli melkeen 700€ vuodessa. Pyörässä on täyskasko ja autossa pelkkä liikenne.
    Eilen vaihtui kaikki vakuutukset (paitsi mopot ja piikki..) Pohjolasta turvaan. Pyörien vakuutuksista ero suunnilleen plus miinus nolla (tuollaisilla pärrillä oli jo äärihalvat vakuutukset), koti ja autovakuutus+ tälle isohko kasko -266€ Lisäksi nyt on koko talli, 126 neliötä, vakuutettu koko arvostaan myös myrskytuhoja ja luonnonvoimia vastaan, koskee myös työkaluja (sorvi jne..).

Pohjola onnistui karkottamaan meikäläisen sillä, että laskutus ja sanojen pitäminen kusi. Laskuja ja tarpeettomia haamulaskuja tuli ihmeellisin väliajoin, karhulaskuja jo maksetuista laskuista, avuton puhelinpalvelu jne. Parasta oli kuitenkin lupausten pettäminen; Hain aikoinaan suoraan toimistolta vakuutuksia ja kysyin silloin, voiko kahden pyörän laskutusta porrastaa, ettei tule molempien laskua samaan aikaan. Sanottiin:"KYLLÄ onnistuu, ei huolta." Laskuilla olikin sitten kaksi päivää eroa eräpäivissä Kun kyselin puhelimitse, että mitä se tällainen peli on, sanottiin, ettei laskutuksen porrastamiseen voida puuttua!! Minulle siis myytiin sellaista, mitä ei ole. Useamman selvityksen ja ainakin kuuden puhelinsoiton päästä, laskutuksen sai kuitenkin siirrettyä..
    Autokauppojen jälkeen vakuutusta rukattiin viisi kertaa, ennen kuin oli luvatun lainen. Silti reilu vuosi aiemmin myymäni auto kummitteli yhä laskuissa
    Vaihdoin piikin vakuutusyhtiötä, jotta sain sen seisontaan. Puolen vuoden päästä tuli Pohjolalta karhulasku osakaskosta.. Laskutuskausi oli alkanut vasta sen jälkeen kun olin vaihtanut yhtiötä!! Neljä puhelua, pari sähköpostia ja homma on ehkä hoidettu, en edes tiedä onko kunnossa. Todennäköisesti tästäkin vielä kuullaan.

Mainittakoon, että jokainen puhelu Pohjolaan otti ainakin 10 minuuttia jonotusta. Yleensä enemmänkin.

Kaikesta tästä jäi epävarmuus siitä, oliko vakuutus koskaan kunnossa tai edes voimassa. Autosta tuli jopa uhkailukirje vakuutuksen laittamisesta hyllylle siitä syystä, etten ollut maksanut laskua. Eipä ole kovin helppo maksaa kuvitteellista laskua..
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
    (poistettu tili)
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Elo. 14 2008,23:52) kirjoitti
    Mulle ei edes tullut mitään kirjettä, laskusta ihmettelin vaan 56% :n korotusta. Tarkkana vaan laskun kanssa.

Nordea sekoilee myös jatkuvasti laskujen kanssa. Josku ne tulee eräpäivän jälkeen, joskus summat on väärin, ja sitten tulee korjauslasku joka mitätöi laskun jonka olet jo maksanut, jne.

Kerran vuodessa maksettu lasku kirpaisee, mutta ainakin siitä saa selvän.
    Lainaa (R2-D2 @ Elo. 15 2008,08:44) kirjoitti
    Mulle ei edes tullut mitään kirjettä, laskusta ihmettelin vaan 56% :n korotusta. Tarkkana vaan laskun kanssa.
    No aina vaan paranee

Mulla oli ihan samaa pelleilyä Pohjolan kans tos männä vuosina (huushollis kun oli useempi auto ja mopo), mitä TunturiTT kirjotti.
    Paras oli, kun olin soittanu moponi vakuutukset alkaamaan toukokuun alusta, sit soitin kesäkuun lopus jotain ihan muuta asiaa, ni satuin samal kysäsee sitä mopon vakuutuksen voimassaoloa, ni täti sano, et "kyllä tää viel seisontavakuutuksis on".
    Mitähän polliisi-setä olis tuumannu, kun/jos ois pysänny ja meitsi ajelee ihan onnessaan seisontavakuutuksilla, luullen et kaikki on OK.
    Senköhän takia ottivat ton kokovuotisen vak.kauden, et jäi pois se soittelu sysksysin ja keväisin.
    Oli miten oli, mut raivostuttavaa puuhaa tuo vak.yhtiöitten kans kirjeenvaihto/soittelu ym. Onneks ei oo tapahtunu mitään (kop kop), et olis tarvinnu alkaa niistä korvauksista viel "vääntää"
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Lainaa (R2-D2 @ Elo. 15 2008,08:44) kirjoitti
    Siis ihanko yleisesti pohjola nyt nostelee noita vakuutusmaksuja ? Ei mulle ainakaan mitään lappua ole tullut että maksu nousee. Ei kai sitä nyt ilmottamatta voi nostaa ?
    ZX-10R
    ^ sitten kun vakuutuskausi vaihtuu ja uusia laskuja alkaa ilmaantua, niin siinä mukana tulee semmonen saatekirje, jossa aiheesta mainitaan..

...nordealta tarjous pyydetty puhelimitse tänään.. katotaan kuinka pohjolalle pärjää.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Lainaa (KnightOfNi @ Elo. 15 2008,14:59) kirjoitti
    Siis ihanko yleisesti pohjola nyt nostelee noita vakuutusmaksuja ? Ei mulle ainakaan mitään lappua ole tullut että maksu nousee. Ei kai sitä nyt ilmottamatta voi nostaa ?
    Samaa ihmettelen. Tosin en ole saanut edes tämän kauden laskua. Siihen jos sitten "uittavat" salaa tuollaiset lisät niin hienompi homma
    Kyllä minullekkin tuli vakuutuskirjan kanssa saatelappu jossa otsikkona on: Autoturvassa muutoksia.
    Liikennevakuutuksissa on moottoripyörien kohdalla korotus n.12-20%
    Autovakuutuksissa on moottoripyörien kohdalla : isokasko n.12-20% ja osakaskolla 5%.
    Lisäksi sanotaan että vakuutuksenottajan ikä ja autovakuutuksissa myös ajoneuvon ikä voivat vakuutuksen uudistessa vaikuttaa vakuutusmaksuun niillä ajoneuvoilla joilla nämä ovat hinnoittelutekijöinä. Ei kyllä mainittu että miten.

Lopuksi kaunis lause: Keskitä Pohjolaan.
    Mä en muutenkaan tajuu koko tota "ympärivuotinen"-vakuutus hommaa, kun sentäs ollaan suomessa
    Kuis moni täältäkin sivuilta ajelee koko vuoden?
    Ei tarvkkaa ajella talvella, mut mun Bonuksilla Ifissä seisonta-aikainen liikennevakuutus 6kk/n.360€ ja ympärivuotinen 240€. Eikä tartte miettii et millo laittaa vakuutuksen voimaan tai mopon seisomaan.Sama pyörä ku sulla.
    Asioilla on tapana järjestyä.
    (poistettu tili)
    Lainaa (kotka @ Elo. 16 2008,11:33) kirjoitti
    Kyllä minullekkin tuli vakuutuskirjan kanssa saatelappu jossa otsikkona on: Autoturvassa muutoksia. *
    Liikennevakuutuksissa on moottoripyörien kohdalla korotus n.12-20%
    Autovakuutuksissa on moottoripyörien kohdalla : isokasko n.12-20% ja osakaskolla 5%.
    Lisäksi sanotaan että vakuutuksenottajan ikä ja autovakuutuksissa myös ajoneuvon ikä voivat vakuutuksen uudistessa vaikuttaa vakuutusmaksuun niillä ajoneuvoilla joilla nämä ovat hinnoittelutekijöinä. Ei kyllä mainittu että miten.

Lopuksi kaunis lause: Keskitä Pohjolaan. *
    Niinpä olikin. Ilmeisesti mulla toi väkisin laitettu lunastusturva pömpsäytti laskun taivaisiin. Nordeasta ei mopoihin sellaista saa. Tiedä sitten mikä sen merkitys on.

Pohjolan asiakkaan kannattaa nyt kilpailuttaa, ja ottaa muualta halvempi vuoden mittainen vakuutus, jos saa. Oli se mikä yhtiö vaan, se varmaan nostaa vuoden kuluessa maksujaan, joten tilanne on taas toinen.
    Kevättalvella pyysin tarjoukset viidestä paikasta, Pohjola oli toiseksi halvin mutta otin kuitenkin sieltä. Uuteen mopoon sai uusarvoturvan, eli jos menee kolmen vuoden aikana lunastukseen niin korvataan pyörän hinta ostohetkellä, eikä nykyistä arvoa. Tuo maksaa sen pari sataa lisää vuodessa, ilman sitä olisi ollut suunnilleen samanhintainen kuin halvimmassa eli Turvassa.

En tiedä miten hyvin tuo uusarvoturva sitten käytännössä toimii, mutta aika kannattavalta voisi tuntua pienet "lipat" ja lunastus vaikka toisena tai kolmantena vuonna. Tietenkään mitään kaatoa ei kukaan toivo, huonosti voi käydä itselle tai muille.

Monesta yhtiöstä jäi vielä kysymättä, ja jos Pohjola nostaa reilusti hintoja, pitänee tehdä uusi tarjouskierros.
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
    Kyselin *pyörälle vakuutusta, kun kohta se on ikkari...
    Nyt vielä rahoitusyhtiön kautta vakuutus...
    Veritas jatkaa kuulemma samalla mallilla kuten aikaisemminkin, eli 72€/kk(864€/vuosi)...
    If tarjosi 923€/vuosi; 831€/vuosi, jos laitan autonkin samaan puljuun. Auton vakuutus olisi 1.174€/vuosi.
    Koti-, auto-, lapsi-, tapaturmavakuutukset Turvassa, mutta siellä vain 1055€/vuosi tarjous pyörälle. Auton vakuutus täällä nyt 1.246€/vuosi. Jos otan auton pois Turvasta, niin se ei vielä vaikuta alennuksiin, kun on niin monta vakuutusta jo sieltä. *

Pitänee vielä kysyä Pohjantähteestä ja Lähivakuutuksesta...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Itellä vakuutukset Tapiolassa. Pyöränä Honda CBR 600 F. Liikennevakuutus ja kasko yhteensä 537 €, ei mielestäni paha. Bonuksia liikennevakuutuksessa 23 % ja kaskossa 70 %. Tosin tässä pitää sen verran mainostaa, että Tapiolassa on tämä OmaEtu-systeemi, jossa keskittämällä saa paljon alennusta vakuutuksista. Itsellä moottoripyörän vakuutus, kotivakuutus, henkivakuutus ja pankkitili => vakuutuksista -17 % pois
    Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
    joopajoo Pohjolan laskun mukana tupsahti mullekkin kiva ylläri...

vuosi takaperin kun kilpailutin naamatusten konttoreissa kaikki yhtiöt teki Pohjola ihan ylivoimasen tarjouksen joka oli kuitenkin "aika kallis" (mun mielestä mitä oon juttuja kuullu)

mopohan on kilokikseri vm-04 ja ohjastaja on tällanen alle 25vee rääpäle joka majailee Häslingissä...

vuosimaksu oli täyskaskolla keskeytyksillä jne kaikilla systeemeillä n.1200e/vuosi ja liikkeelle lähdettiin nollasta johon tinkasin 70% pinnaa kaskoon...

nyt kun on vuosi menny ni oli mullakin se "saatekirje" ja uus vuosimaksu muutamaa penniä vajaa 1500e/vuosi

nyt näkee jo ohjastajakin punasta PRKL! auto ja muut vakuutukset on kyllä vielä pohjolassa niinku se mopokin (toistaseksi) ja ovat halvat (esim kärryn vuosimaksu alle 500e)

pitää tehä talven aikana taas täys kierros josko nyt joku osuis jo sopivammalla tarjouksella mun lompakolle...

vuos sitte tarjouksia pari kierrosta hakeneena ja päivän tinganneena pohjolan tarjous oli yli 300e/v parempi (pelkästä moposta) ku seuraavaksi sijoittuneen turvan ja lisäksi auton maksusta lohkes melkein 200e samalla+ kotivakuutuskin halpeni...
    GSXR-1000 Limited
    ... *Ilmeisesti mulla toi väkisin laitettu lunastusturva pömpsäytti laskun taivaisiin. Nordeasta ei mopoihin sellaista saa. Tiedä sitten mikä sen merkitys on.[/QUOTE]

Voisikohan tuo lunastusturva turvata vakuutusyhtiön kannattavuutta. *Motoristi ajaa metsään ja korjauskulut olisivat 10.000 euroa, mutta vakuutusyhtiö lunastaakin pyörän 5.000 eurolla???
    Luulin että turvan tarjous oli hyvä mutta eilen tuli Veritaksesta koko vuoden voimassa olevan vakuutuksen tarjous n. 650€ yhteensä kaskon 250€:n omavastuulla. Säästöä reilut 200€ Turvaan mutta ei ole mahdollisuutta seisottaa ja omavastuu on 100€ enemmän. Kokemuksia Veritaksesta?
    Odotellaan vielä tarjoukset Lähivakuutuksesta ja Pohjantähdestä.
    Kawasaki Z750 ABS -08 (musta)

"Joka pieremättä kusee se naimatta elää"
    Veritas ei muistaakseni korvaa ollenkaan ratalippoja, muuten olisi ollut halvin kun tein tuossa alkukesästä vertailua.
    Lainaa (VUODEN TURHAKE, ehkä kahden @ Elo. 20 2008,11:18) kirjoitti
    ... *Ilmeisesti mulla toi väkisin laitettu lunastusturva pömpsäytti laskun taivaisiin. Nordeasta ei mopoihin sellaista saa. Tiedä sitten mikä sen merkitys on.
    Voisikohan tuo lunastusturva turvata vakuutusyhtiön kannattavuutta. *Motoristi ajaa metsään ja korjauskulut olisivat 10.000 euroa, mutta vakuutusyhtiö lunastaakin pyörän 5.000 eurolla???[/QUOTE]
    Matti hankkii 14 000 euron arvoisen ajoneuvon vuonna 2004. Vuonna 2008 sattuu kolari. Arvion mukaan ajoneuvon käypä
    arvo olisi ennen vahinkoa ollut 10 000 euroa, korjauskustannuksiksi arvioitiin 7 500 euroa. Koska korjauskustannukset olivat yli 70 prosenttia käyvästä arvosta, ajoneuvo lunastettiin. Jos Matilla ei olisi Kaskovakuutuksessaan Tapiolan Lunastusetuvakuutusta, hän saisi korvauksena ajoneuvon käyvän arvon eli 10 000 euroa. Lunastusedun avulla Matin saama korvaus on kuitenkin 30 prosenttia parempi.

Käypä arvo 10 000 euroa
    Lunastusetu + 30 % 3 000 euroa
    Korvaus yhteensä 13 000 euroa
    (Korvauksesta vähennetään omavastuu.)
    Viisas pääsee vähemmällä!
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Mulla nousi Pohjolan vakuutusmaksu 1100->1790e pyörän vaihdon yhteydessä, sama malli, kuutitilavuus, 6v tuoreempi. Tarjosivat keskittämistä jotta saisin 10% alea ...

Ei kauaa kestänyt kipittää pohjantähteen jossa vakuutusmaksu 1010e vuosi. Ja kesken kauden kun vaihdoin, suosittivat ajamaan loppukauden seisonta-ajallisella joka sitten keväällä kauden alkaessa muutetaan jatkuvaksi.

Joku raja ryöstössäkin

ps. nordea olisi rokottanut 1300e, ja kun esitin pohjantähden tarjouksen, päätti poika tiskin takana itsekin siirtyä sinne
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
    Lainaa (Zippana @ Elo. 20 2008,11:36) kirjoitti
    Luulin että turvan tarjous oli hyvä mutta eilen tuli Veritaksesta koko vuoden voimassa olevan vakuutuksen tarjous n. 650€ yhteensä kaskon 250€:n omavastuulla. Säästöä reilut 200€ Turvaan mutta ei ole mahdollisuutta seisottaa ja omavastuu on 100€ enemmän. Kokemuksia Veritaksesta?
    Odotellaan vielä tarjoukset Lähivakuutuksesta ja Pohjantähdestä.
    Itsellä ollut rahoitusyhtiön kautta 5v.
    Kolme kertaa käyty juttelemassa korvauksista.
    Ihan ok toimintaa...(kaksi kertaa hoidettu nopeasti, kolmannella kerralla ulkoistettua vahinkotarkastajaa ei saatu kiinni millään: oli kuitenkin käynyt tarkastamassa pyörän...)

Veritaksella on vielä ainakin toistaiseksi. Tällä hetkellä huokein, mutta tosiaan 250€ omavastuu, vrt. muiden 150/160€...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Lainaa (Tommi_1984 @ Elo. 18 2008,10:28) kirjoitti
    että Tapiolassa on tämä OmaEtu-systeemi
    ... Jonka tulo aiheutti sen, että yli 20 vuotisen asiakassuhteen alennukset mitätöitiin ja samaan alennusprosenttiin päästäkseen olisi pitänyt ottaa lisää vakuutuksia. Kiitos, nam. Seuraavalla pärrävakuutuksen kilpailutuskierroksella menevät kaikki muutkin vakuutukset.
    Autotallimotoristi
    Lainaa (jukka990 @ Elo. 13 2008,21:24) kirjoitti
    Myös itselläni Pohjolassa hinnat nousivat, laittoivat sentään ilmoituksen vähän ennen niin oli aikaa vaihtaa kioskia. Nyt Tapiolassa ja huomattavasti edullisemmat.
    Yhdyn. Sama "case" mulla.
  30.  
    Turvan tarjous useita satasia/vuosi edukkaampi kuin Pohjola. Putiikki on vaihdossa. Samalla lähtee muitakin vakuutuksia Pohjolasta pois.... Kevytmoottoripyörä jaa Pohjolaan koska se on on siellä edukkaampi.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen