Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 101:sta
    Elikkäs tämmönen 749S -06 kiinnostais nyt ostaa itselle ekaksi pyöräksi enskesää varten, voisitteko omistajat kertoa onko pyörässä mitään tyyppivikoja, huonot ja hyvät puolet, jne.. Pari kertaa oon kuullu että ducateja saa olla vain korjaamassa, mutta tähän en oikein jaksaisi uskoa, kertokaapas miten asia todella on, onko kyseessä luotettava pyörä?
    Moi,

jokainen pyörä merkistä riippumatta voi olla hyvä tai huono yksilö. Näin on myös italiaanojen kohdalla

Mutta oikeesti, on se luotettava pyörä. Tuskinpa on mitään syytä epäillä, mikäli mopotin on huolettu jne että siinä olisi jotain vikaan.

Varmasti hyvä pyörä. Itselläni on signaturen pyörät joissa ei ole ollut ainoatakaan ajamisen estävää vikaa joka olisi johtunut itse moposta. Kaatumisia radalla en laske sellaiseksi.

Katupyörässä on ollut yksi ainoa pieni ongelma jonka korjasin itse. Eli kytkin saa jostain syystä ilmaa. Sen ilmaaminen on helppo homma. Muuta vikaa siis ei ole ollut.

Osta vaan, saat hieman erilaisen mopon, kandee unohtaa ne ennakkoluulot italiaisia kohtaan, ainakin näissä mopoissa!

Mutta käy nyt koeajamassa, jotta tiedät onko pyörä sitä mitä muuten haet, etenkin jos kyseessä on ensimmäinen pyörä...
    Aikaisemmissa 4-ventiilidesmoissa ollut keinuvipujen pinnoitusvika tjsp ei käsittääkseni ole enää Testastretta-koneiden onglema. Tietämäni xx9:en viat ovat rajoittuneet sähkövikoihin. Itselläni meni mittari takuuvaihtoon kun taustavalo vilkutti. Siinäpä ne tärkeimmät.
    *
    749:ssä istutaan aika "sisällä" ja matalalla, polvet lähellä toisiaan. Kun vehjas on vielä jollaintapaa jämäkkä, tuli ainakin itselleni sellainen kiva hallinnan tunne jota varmaan ensipyörässäkin osaa arvostaa. Kaupunkiruuhkassa pitkä ykkönen, kuivakytkin ja ajoasento saattavat aiheuttaa ylimääräistä ohjelmaa kokemattomalle kuskille.

Joudun luopumaan omastani kun rakennusprojekti vie loputkin ajoajat ja rahaa. Mutta se on siis perusmalli -04 ja kyllähän uudemmasta S-mallista kannattaa vähän enemmän pulittaa.

http://www.nettimoto.com/641415
    Kiitoksia asiallisista vastauksista, kyllä se nyt siltä tuntuu että tuommosen pyörän hommaan talven aikana saksasta.. Voisitteko millään vielä vähän kertoa tähän että minkä verran teillä on esimerkiksi 10 000 huolto maksanu?
    Mulla oli 749:ssä kaikkea pientä, kuten:

Mittaristo jouduttiin vaihtamaan. Uusikin mittaristo pimeni silti toisinaan. Sulakkeen heiluttelu auttoi tähän (kosketushäiriö)

Vapaan merkkivalo paloi välillä miten sattuu

EOBD-valo syttyi ja sammui omia aikojaan

Ajovalot tehtaan jäljiltä aivan metsään säädetty

Kaasuvaijeri väärin vedetty tehtaalla: ohjauksen ääriasennossa kiristi niin, että kierrokset nousi noin tonnilla

Puolat piti vaihtaa (meni takuuseen)

Kytkin piti uusia

Ohjaus pykälsi, ohjauslaakeri piti vaihtaa.

Jotain muutakin oli, ei nyt vaan muistu mieleen. Ainakin siinä seisontatuen kytkimessä oli jotain häikkää. Tuki oli muuten niin lyhyt, että välillä sai tosissaan pelätä pyörän kaatumista, jos ei ollut alle laittaa mitään. Ja olikohan kannen pinnapultit (tms.) vielä joku takuujuttu, eli ne muistaakseni vaihdettiin.

Niin, ja kannattaa huomata, että nuo korjaukset tehtiin alle 10 000 ajettuun pyörään, jonka toinen omistaja olin. Kymppitonnin huollossa asennettiin myös Termignonin tehokitti. Hintaa koko hommalle tuli 3000 euroa (osa korjauksista meni vielä takuutyönä).

Jonkin verran pyörä myös sammahteli risteyksiin tultaessa (juttua toisaalla tässä foorumissa), mikä on ärsyttävä, mutta säädöillä korjattavissa oleva "ominaisuus".

Elämä on...ja Ducati Hienojahan ne kyllä on. Ja on toki muistettava, että mulla oli ekan tuotantovuoden 749, joten tietyt lastentaudit ja pikkuviat kai kuuluikin asiaan. Uudemmissa noita ei siis välttämättä ole. Kuten tässä ketjussa mainittiin, yksilöitä nuo on. Itse ajan nykyään toisen merkkisellä pyörällä, mutta ehkä vielä joskus...

Lainaa (Rudie @ Elo. 15 2008,08:39) kirjoitti
    Mulla oli 749:ssä kaikkea pientä, kuten:

Mittaristo jouduttiin vaihtamaan. Uusikin mittaristo pimeni silti toisinaan. Sulakkeen heiluttelu auttoi tähän (kosketushäiriö)

Vapaan merkkivalo paloi välillä miten sattuu

EOBD-valo syttyi ja sammui omia aikojaan

Ajovalot tehtaan jäljiltä aivan metsään säädetty

Kaasuvaijeri väärin vedetty tehtaalla: ohjauksen ääriasennossa kiristi niin, että kierrokset nousi noin tonnilla

Puolat piti vaihtaa (meni takuuseen)

Kytkin piti uusia

Ohjaus pykälsi, ohjauslaakeri piti vaihtaa.

Jotain muutakin oli, ei nyt vaan muistu mieleen. Ainakin siinä seisontatuen kytkimessä oli jotain häikkää. Tuki oli muuten niin lyhyt, että välillä sai tosissaan pelätä pyörän kaatumista, jos ei ollut alle laittaa mitään. Ja olikohan kannen pinnapultit (tms.) vielä joku takuujuttu, eli ne muistaakseni vaihdettiin.

Niin, ja kannattaa huomata, että nuo korjaukset tehtiin alle 10 000 ajettuun pyörään, jonka toinen omistaja olin. Kymppitonnin huollossa asennettiin myös Termignonin tehokitti. Hintaa koko hommalle tuli 3000 euroa (osa korjauksista meni vielä takuutyönä).

Jonkin verran pyörä myös sammahteli risteyksiin tultaessa (juttua toisaalla tässä foorumissa), mikä on ärsyttävä, mutta säädöillä korjattavissa oleva "ominaisuus".

Elämä on...ja Ducati Hienojahan ne kyllä on. Ja on toki muistettava, että mulla oli ekan tuotantovuoden 749, joten tietyt lastentaudit ja pikkuviat kai kuuluikin asiaan. Uudemmissa noita ei siis välttämättä ole. Kuten tässä ketjussa mainittiin, yksilöitä nuo on. Itse ajan nykyään toisen merkkisellä pyörällä, mutta ehkä vielä joskus...
    No eipä ole vaikea ymmärtää miksi ensimmäinen omistaja oli Sinulle pyörän myynyt...

Mittarivikoja tiedän tosiaan olleen ja itsellänikin ongelma oli juuri mittarin taustavalossa ja se sammahtelu on ihan tuttua.

Kymppitonnin huolto maksoi yli 800€ valtuutetulla, tuskin tulee ihan halvaksi valtuuttamattomallakaan ellet ole valmis huolto-ohjelmasta tinkimään.
    Tuossa kun kysyttiin 10k huollosta, niin itse aloittelin tuossa juuri kyseistä huoltoa vaihtamalla air filterit. Oikeilla työkaluilla homma kävi suhteellisen kivuttomasti, kun lopulta kyseessä oli vain ruuvi auki/kiinni tyylinen juttu. Vaihdoin viimein ne racing malliset filsut ja alkoi jo vähän epäillyttämään ajatus, kun katsoi miten paskaisiksi originaalit olivat menneet 10k kilometrin aikana. No, eiköhän nuo pelitä, jos vaikka putsailisi tästä lähtien vähän useammin noitakin(aiemmin siis ei putsailtu).
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    Jonkin verran itseäni on ihmetyttänyt 749:ssä tuo rungon/vanteiden väritys eri vuosimallien välillä. Valaiskaa minua ja kertokaa että eikö kaikissa 05 -> punaisissa 749:ssä pitäisi olla punainen runko ja mustat vanteet/apurunko. Näin ainakin ducatin nettisivujen mukaan. Ja ilmeisesti 06 ei saanut 749 keltaisena ollenkaan.

Kaipa niitä harmaaksi maalattuja runkoja on ollut sen verran paljon, että ducatilla ollaan kasattu 05 vanhalla rungolla ja uusilla katteilla ja uudella takahaarukalla niitä *
    Ducati 749s -06
    Ihan samaa olen ihmetellyt. Katteet ja takaswingi voi olla sitä uudempaa mallia, mutta runko ja ehkä vanteetkin on vielä harmaat. Joskus ajattelin, että olisivat ylivuotisia, mutta noiden parin muutoksen takia kyse ei voi olla tästä.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    04/05-vaihteessa on harrastettu sitä, että 04-mallin pyöriin on ennen myyntiä vaihdettu 05-mallin takahaarukka ja katteet. Ainakin Saksassa Ducatilla oli tällainen kampanja tuohon aikaan. Omakin pyöräni on tällainen "risteytys".
    http://www.desmorados.com/shop/catal...th=343_389_326

Saako tämmöisellä kuristuksella pyörän suomessa alle 25kw papereihin?
    ^^ Luultavasti kutakuinkin samanlainen ainakin on Hailacinkin käyttämä kuristus. Eikös nuo kaikki ole ns. tehtaan kuristussarjoja mitä on myynnissä?

Parhaiten tosin selviää, kun soittaa Hailacille ja kysyy. Esim. monster 695:een ei ollut kuristussarjaa, kun taas 696:een löytyi kuristussarja. Hinnaksi osalle ja työlle (asennus + muutoskatsastus) luvattiin 696:een 200€, joten eipä taida pahemmin halvemmaksi tulla vaikka tilaisit tuolta.

Onko sopiva yksilö löytynyt muuten jo?
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
    Tuttu vähän lupailu että tois saksasta talven aikana mulle -06 749S..
    eikö se olisi joka suhteessa parempi tuoda 999S??? 1098 on paljon tykimpi kuin 999S, sen jälkeen on vaikea hyväksyä 999S ja ihmetyttää miksi joku haluaa 749? Heikompi kesto vielä tehonpuutteen lisäksi.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    Olisko ikä ja tehorajoitus 25kw syynä?
    Onhan noissa aina se hintaero, joka voi ratkaista joissain tapauksissa. Kuten Mikko olet sanonut, niin kyllä se 05-06 999S:ien paremmuus näkyy myös niiden hinnoissa, joskin olen kyllä samaa mieltä, että sellainen kannattaa mahdollisuuksien rajoissa kyllä laittaa. Ja onhan 749:n ja 999:n koneet erityylisiä, joskin yleensä se tehokkaampi on myös hauskempi, mutta joillekin 749 voi tuntua paremmalta.
    Oon kyllä miettiny että laitanko 749S vai 999S, ilmeisesti 999S saa myös 25kw kuristus sarjan.. Täytän siis 18 toukokuussa ja pyörähän pitäis saada 25kw papereihin.. Eiköhän mulle riitä ensimmäiseksi isoksi pyöräksi tuo 749S vai ootteko tosiaan sitä mieltä että 999S on niin paljo parempi että kanttis sellanen sit laittaa?

Lainaa (juuso_91 @ Elo. 27 2008,15:14) kirjoitti
    Eiköhän mulle riitä ensimmäiseksi isoksi pyöräksi tuo 749S vai ootteko tosiaan sitä mieltä että 999S on niin paljo parempi että kanttis sellanen sit laittaa? *
    Eiköhän se ole kiinni rahapussisi koosta. Jos se hintaero ei tunnu missään, niin laita toki 999s tai vaikka sitten joku näistä uusista malleista. Öhlinsin alusta nyt toki kelpaisi kaikille ja miksei niille lisähevosillekin löytyisi käyttöä, jos verrataan 999s vs 749s.
    Lainaa (mikkoyli @ Elo. 26 2008,22:03) kirjoitti
    eikö se olisi joka suhteessa parempi tuoda 999S??? 1098 on paljon tykimpi kuin 999S, sen jälkeen on vaikea hyväksyä 999S ja ihmetyttää miksi joku haluaa 749? Heikompi kesto vielä tehonpuutteen lisäksi.
    Eiköhän ekaksi isoksi pyöräksi toi 749 ole varsin sopiva, sillä löytyyhän sieltä vielä sitä tehoreserviä, kun ottaa myöhemmin ne kuristukset pois.
    Lainaa (Red Noisy @ Elo. 27 2008,17:59) kirjoitti
    Eiköhän ekaksi isoksi pyöräksi toi 749 ole varsin sopiva, sillä löytyyhän sieltä vielä sitä tehoreserviä, kun ottaa myöhemmin ne kuristukset pois.
    tosiaankin, myöhemmin
    Lainaa (juuso_91 @ Elo. 27 2008,18:15) kirjoitti
    tosiaankin, myöhemmin
    ... viikon päästä?
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
    Lainaa (TinBa @ Elo. 27 2008,22:34) kirjoitti
    Lainaa (juuso_91 @ Elo. 27 2008,18:15) kirjoitti
    tosiaankin, myöhemmin
    ... viikon päästä?
    vai kenties päivän

Onko ollut hyviä 749s ehdokkaita jo kiikarissa ?
    Lainaa (Red Noisy @ Elo. 28 2008,15:30) kirjoitti

Ei oikeen täältä suomesta tahdo löytyä, melko kalliita on täällä nuo pyyntihinnat noissa pyörissä.. Saksasta mä sen hommaan
    Heikompi kesto vielä tehonpuutteen lisäksi.
    Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, että mikä tuosta 749:stä niin heikon tekee? Viritysaste ei ainakaan ole mikään aivan mahdoton.
    2012 Aprilia Shiver 750
    2021 Beta RR 250 racing
    no ei ehka nykyiset enaa ole heikkoja (vanhemmissa oli venttiilivivustoissa heikkouksia), mutta yleensa isompi tai sanotaan vahemman kiertavampi on vahemman kuluva. Poikkeus on jos isossa ja pienessa on sama alakerta. Noiden muusta mitoituksesta en tieda, mutta kylla mulla on alle 750 hajonneet koko ajan ja isommat kestaa. Pyoranlaakerit, puslat, takaiskarit, rungot on isommissa olleet paremmin mitoitettu. Huonoimpia ovat olleet GPZ600, ZXR750 ja GPZ900 Kawa, mutta siitahan on jo aikaa..
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
    oonko nyt ymmärtänyt oikein että 749S on kaksipaikkainen? ja se R malli on se missä on vaan yks paikka? Saako sen R-mallin perän tuohon S malliin?
    Lainaa (juuso_91 @ Elo. 28 2008,19:11) kirjoitti
    oonko nyt ymmärtänyt oikein että 749S on kaksipaikkainen? ja se R malli on se missä on vaan yks paikka? Saako sen R-mallin perän tuohon S malliin? *
    Kai se mainitaan aina erikseen onko kyseessä mono- vai biposto. Jos et löydä sopivaa monopostoa, niin vaihtoehtoja on sitten pari. Joko hankit monoposton takarungon ja sitten ostat mieleisesi monoposto pyrstön tai sitten pidät sen biposton takarungon(on muutaman sentin pitempi ja hieman erilainen kuin mono) ja ostat siihen sopivan monokatteen kuten itse tein aikanaan.

Kuitenkin jos monoposto kiinnostaa, niin kannattaa sitten metsästää sellaista suoraan, sillä tuollaiset modifikaatiot maksavat aina rahaa.
    Lainaa (juuso_91 @ Elo. 28 2008,16:15) kirjoitti

Ei oikeen täältä suomesta tahdo löytyä, melko kalliita on täällä nuo pyyntihinnat noissa pyörissä.. Saksasta mä sen hommaan *
    Tuossa kattelin noita 749:iä huvikseni Saksanmaalta mobilesta. Ei taida ainakaan -06 ässämallia saada alle kymppitonnin Saksastakaan. Siihen kun laskee tuontikulut+verot+katsastuksen+muut maksut niin alkaa miun mielestä olemaan nuo Suomen hinnatkin ihan kilpailukykyisiä. Enkä puhu nyt pelkästään omasta pyörästäni

Ex.
    Ducati 1098 -07
    Ducati 749s -03
    Ducati Monster 750M -99
  30.  
    Lainaa (akuko @ Elo. 28 2008,22:09) kirjoitti
    Lainaa (juuso_91 @ Elo. 28 2008,16:15) kirjoitti

Ei oikeen täältä suomesta tahdo löytyä, melko kalliita on täällä nuo pyyntihinnat noissa pyörissä.. Saksasta mä sen hommaan
    Tuossa kattelin noita 749:iä huvikseni Saksanmaalta mobilesta. Ei taida ainakaan -06 ässämallia saada alle kymppitonnin Saksastakaan. Siihen kun laskee tuontikulut+verot+katsastuksen+muut maksut niin alkaa miun mielestä olemaan nuo Suomen hinnatkin ihan kilpailukykyisiä. Enkä puhu nyt pelkästään omasta pyörästäni
    suomessa aika kiven takana nuo S mallit muutenkin.. Tuontikulut tuskin on hirveet kun sattuu olemaan tuttu joka käy saksassa usein.. Uskoisin että selviän jopa paritonnia halvemmalla kun hommaan pyörän saksasta saa nähdä miten sit käy lopulta.. ajattelin että hiukan yli 10 000 ajettu jos löytyis niin semmosen ostaisin..
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen