Eli pitääkö venttiilit tarkistaa säädon jälkeen kun on ajellut
jonkin kilsan, CBR 600 ,säädetty ja sen jälkeen muutaman kerran myllyä ympäri ja tarkistettu, hyvin pelaa, mutta joku
oli tietävinään että ne pitää tsekata määrätyn kilometri ajon jälkeen, onko näin![]()
![]()
-- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
-- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
Eipä mulla ainakaan Clymerin korjausoppaassa lukenu mitään jälkitarkastuksesta ainakaan vanhempiin malleihin.
Tä siis venat säädetään ja sit pitäisi säätää uudelleen? Eiköhän se kerta riitä kun säätää oikein![]()
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
oisko tarkistusväli 24tkm säädettiin tai ei.
KTM 690SM
Korjausoppaan mukaan ne on säädetty, ja sen jälkeen pyöräytetty että 4 on tdc (uusi tarkistus ) ja kerran ympäri 360 astetta ja tarkistus, ei mullakaan kummassakaan (toinen haynes läppärillä ) korjausoppaassa lue että ne pitäis vielä tarkistaa niin ku jotkut alumiinivanteet 100 km jälkeen, mutta noviisin on pakko kysyä kun ei ite tiedä(jta @ Elo. 16 2008,22:19) kirjoitti
, vaihdettiin saksasta tilattu kansi ja jakoketju, pyörä pelaa sika hyvin, välykset jossain siellä kirjan ohjeiden välissä, thanks vastauksista
, mopo on - 90 vm.
-- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
-- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
katkesko se ketju?
KTM 690SM
Jep, näinhän siinä kävi, onneksi tuossa pihalla ja tyhjäkäynnillä. Pakopuolen nokka pukit halki ja imupuolen nokalta puuttui rattaan pultti eli oli yhdellä kiinni ja sekin löysällä, eli piti vaihtaa kansi ja jakoketju, nokat säilyi onneksi suorana sekä muuten kunnossa(Calypso @ Elo. 17 2008,16:24) kirjoitti
Onneksi säilyi henki ettei katkennu tuolla " vauhdissa ",
no tulipahan vaihdettua tuoreempi kansi + venttiilit sekä
manuaali kiristin ja ketju![]()
-- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
-- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
Vanhoissa ruuvisäätöisissä venttiilin keinuissa piti ensin säätää, sitten ajaa lämpöiseksi ja tarkistaa välykset uudestaan. Nämä ei koske palasäätöisiä keksintöjä.
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
Tälläistä infoa sain yhdeltä asenjalta myös, en jaksa muistaa(mopokesa @ Elo. 17 2008,18:07) kirjoitti
mistä se on merkki kun venttiilit ns " puputtaa " eli kuuluu sellanen puputtava ääni tyhjäkäynnillä, pitänee tsekata uudestaan,eihän toi mahdoton homma ole.
-- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
-- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
Kyllä kawan ruuvisäätönen säädettii pelkästää kylmänä eikä muistaakseni korjaus-oppaassa mitää muuta selitetty..
KTM 690SM
Tarkoitin vanhempia autoja -70 luvulta ja niitä aikoja. Moottoripyörissä ei ruuvisäätöisissä ole vastaan tullut tarkistus mainintaa missään, mutta olen niitäkin tarkistanut.
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
Tarkistithan ennen koneen nippuun lyömistä ettei venttiili vuoda? Jos oikein tulkitten "ääninäytteen" niin saattaisi kieliä vuotavasta pakoventtiilistä.(kheops1 @ Elo. 18 2008,09:13) kirjoitti
Justiin tossa katoin tosta oppaasta joka on tässä koneella, että koneen lämpötila pitää olla alle 35 cels.(Calypso @ Elo. 18 2008,15:53) kirjoitti
Näillä ilmoillahan se on suorastaan sika kuuma,
eli aamulla ajelen tonne pajalle ja annan jäähtyä
,kyllähän sen kädellä tuntee kun oma lämpö on jotain
37 ja risat. Hyvähän nuo on tsekata kun se imupuoli vähän
askarruttaa![]()
-- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
-- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
Tulihan tonne kasoa kaadettua, eikä se savuta, yleensähän vissiin pakoventtiilivuodossa palotilaan pääsee ölkkää joka palaa ja savuttaa niinku öljypalo, muistelen vaan kun palo(jta @ Elo. 19 2008,18:44) kirjoitti
lapin reissulla pakoventtiili niin ei meinannu taakseen nähä kun pöllaytti savumerkit kun anto hanaa.
-- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
-- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---