Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Eli pitääkö venttiilit tarkistaa säädon jälkeen kun on ajellut
    jonkin kilsan, CBR 600 ,säädetty ja sen jälkeen muutaman kerran myllyä ympäri ja tarkistettu, hyvin pelaa, mutta joku
    oli tietävinään että ne pitää tsekata määrätyn kilometri ajon jälkeen, onko näin
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
  2. #2
    Eipä mulla ainakaan Clymerin korjausoppaassa lukenu mitään jälkitarkastuksesta ainakaan vanhempiin malleihin.
  3. #3
    Tä siis venat säädetään ja sit pitäisi säätää uudelleen? Eiköhän se kerta riitä kun säätää oikein
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  4. #4
    oisko tarkistusväli 24tkm säädettiin tai ei.
    KTM 690SM
  5. #5
    Lainaa (jta @ Elo. 16 2008,22:19) kirjoitti
    Eipä mulla ainakaan Clymerin korjausoppaassa lukenu mitään jälkitarkastuksesta ainakaan vanhempiin malleihin.
    Korjausoppaan mukaan ne on säädetty, ja sen jälkeen pyöräytetty että 4 on tdc (uusi tarkistus ) ja kerran ympäri 360 astetta ja tarkistus, ei mullakaan kummassakaan (toinen haynes läppärillä ) korjausoppaassa lue että ne pitäis vielä tarkistaa niin ku jotkut alumiinivanteet 100 km jälkeen, mutta noviisin on pakko kysyä kun ei ite tiedä , vaihdettiin saksasta tilattu kansi ja jakoketju, pyörä pelaa sika hyvin, välykset jossain siellä kirjan ohjeiden välissä, thanks vastauksista , mopo on - 90 vm.
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
  6. #6
    katkesko se ketju?
    KTM 690SM
  7. #7
    Lainaa (Calypso @ Elo. 17 2008,16:24) kirjoitti
    katkesko se ketju?
    Jep, näinhän siinä kävi, onneksi tuossa pihalla ja tyhjäkäynnillä. Pakopuolen nokka pukit halki ja imupuolen nokalta puuttui rattaan pultti eli oli yhdellä kiinni ja sekin löysällä, eli piti vaihtaa kansi ja jakoketju, nokat säilyi onneksi suorana sekä muuten kunnossa

    Onneksi säilyi henki ettei katkennu tuolla " vauhdissa ",
    no tulipahan vaihdettua tuoreempi kansi + venttiilit sekä
    manuaali kiristin ja ketju
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
  8. #8
    Vanhoissa ruuvisäätöisissä venttiilin keinuissa piti ensin säätää, sitten ajaa lämpöiseksi ja tarkistaa välykset uudestaan. Nämä ei koske palasäätöisiä keksintöjä.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  9. #9
    Lainaa (mopokesa @ Elo. 17 2008,18:07) kirjoitti
    Vanhoissa ruuvisäätöisissä venttiilin keinuissa piti ensin säätää, sitten ajaa lämpöiseksi ja tarkistaa välykset uudestaan. Nämä ei koske palasäätöisiä keksintöjä.
    Tälläistä infoa sain yhdeltä asenjalta myös, en jaksa muistaa
    mistä se on merkki kun venttiilit ns " puputtaa " eli kuuluu sellanen puputtava ääni tyhjäkäynnillä, pitänee tsekata uudestaan,eihän toi mahdoton homma ole.
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
  10. #10
    Kyllä kawan ruuvisäätönen säädettii pelkästää kylmänä eikä muistaakseni korjaus-oppaassa mitää muuta selitetty..
    KTM 690SM
  11. #11
    Tarkoitin vanhempia autoja -70 luvulta ja niitä aikoja. Moottoripyörissä ei ruuvisäätöisissä ole vastaan tullut tarkistus mainintaa missään, mutta olen niitäkin tarkistanut.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  12. #12
    Lainaa (kheops1 @ Elo. 18 2008,09:13) kirjoitti
    Lainaa (mopokesa @ Elo. 17 2008,18:07) kirjoitti
    Vanhoissa ruuvisäätöisissä venttiilin keinuissa piti ensin säätää, sitten ajaa lämpöiseksi ja tarkistaa välykset uudestaan. Nämä ei koske palasäätöisiä keksintöjä.
    Tälläistä infoa sain yhdeltä asenjalta myös, en jaksa muistaa
    mistä se on merkki kun venttiilit ns " puputtaa " eli kuuluu sellanen puputtava ääni tyhjäkäynnillä, pitänee tsekata uudestaan,eihän toi mahdoton homma ole.
    Tarkistithan ennen koneen nippuun lyömistä ettei venttiili vuoda? Jos oikein tulkitten "ääninäytteen" niin saattaisi kieliä vuotavasta pakoventtiilistä.
  13. #13
    Lainaa (Calypso @ Elo. 18 2008,15:53) kirjoitti
    Kyllä kawan ruuvisäätönen säädettii pelkästää kylmänä eikä muistaakseni korjaus-oppaassa mitää muuta selitetty..
    Justiin tossa katoin tosta oppaasta joka on tässä koneella, että koneen lämpötila pitää olla alle 35 cels.

    Näillä ilmoillahan se on suorastaan sika kuuma ,
    eli aamulla ajelen tonne pajalle ja annan jäähtyä
    ,kyllähän sen kädellä tuntee kun oma lämpö on jotain
    37 ja risat. Hyvähän nuo on tsekata kun se imupuoli vähän
    askarruttaa
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
  14.  
  15. #14
    Lainaa (jta @ Elo. 19 2008,18:44) kirjoitti
    Lainaa (kheops1 @ Elo. 18 2008,09:13) kirjoitti
    Lainaa (mopokesa @ Elo. 17 2008,18:07) kirjoitti
    Vanhoissa ruuvisäätöisissä venttiilin keinuissa piti ensin säätää, sitten ajaa lämpöiseksi ja tarkistaa välykset uudestaan. Nämä ei koske palasäätöisiä keksintöjä.
    Tälläistä infoa sain yhdeltä asenjalta myös, en jaksa muistaa
    mistä se on merkki kun venttiilit ns " puputtaa " eli kuuluu sellanen puputtava ääni tyhjäkäynnillä, pitänee tsekata uudestaan,eihän toi mahdoton homma ole.
    Tarkistithan ennen koneen nippuun lyömistä ettei venttiili vuoda? Jos oikein tulkitten "ääninäytteen" niin saattaisi kieliä vuotavasta pakoventtiilistä.
    Tulihan tonne kasoa kaadettua, eikä se savuta, yleensähän vissiin pakoventtiilivuodossa palotilaan pääsee ölkkää joka palaa ja savuttaa niinku öljypalo, muistelen vaan kun palo
    lapin reissulla pakoventtiili niin ei meinannu taakseen nähä kun pöllaytti savumerkit kun anto hanaa.
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---