Onko ideoita mistä db killeri (pyörä 749 s)? Aikas rajalla desipelit Ahveniston radalle *Vaikkakin äänet on makeet *
Siis putki on Termignoni
Kysypäs tuolta: http://www.motoplaza.org/
Kannattaa mitata putken / putkien sisähalkaisija ennen kauppaan menoa, sillä tuotteet tarvikeosia. Itse löysin omaan R1:n Termignoniin jolla desibelit putos alle apparan raja-arvon.
ZRX 1100 + KLR 650
Jep, tiedän, mutta kun putket ei ole pyöreitä vaan ovaalin muotoisia, tulee penkin alta..(Tapsa_V @ Elo. 12 2008,11:22) kirjoitti
![]()
Mulla on semmoiset 999S:n Termiin ja tilasin Saksasta Ebaysta. Olen joskus kirjoittanutkin niistä tänne mistä ostin eli hakemalla löytänet. Ovat aika vaikean näköiset tehdä itse. Vaikka nuo eivät ole paikallaan en silti haluaisi myydä niitä, koska niitä varmasti joskus tarvitsee.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Kokeiles noita:
http://www.ducati-saarland.de/abc_1.php?id=490
Olen nähnyt niiden laskevan desibelejä hieman, näyttävät heppoisilta, mutta ilmeisen toimivat.
Ostetaan, myy myy myy(mikkoyli @ Elo. 12 2008,12:19) kirjoitti
Täytyy etsiä e-baysta, kiitti vinkistä..
![]()
kiitos juuri tollaisia haen(markku33 @ Elo. 12 2008,12:23) kirjoitti
aikas rasvanen hinta..
![]()
Tuolta löytyy kanssa.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
juu paranee, ja koskee myös meteliä
Nimittäin, itse tilasin ensiksi nuo pilipalin näköiset palikat ja kun aloin epäillä ettei niillä tee mitään, tilasin toiseen fillariin nuo desmoworldin versiot. Näyttävät teknisimmiltä ja mukamas toimivimmilta.
Motoparkissa tuli kokeiltua kumpiakin. Mulla meteli vaan nousi noiden reiällisten kanssa. Eli ilman oli vähempi meteliä! Kaveri kokeili niitä kanssa 749:ssä ja sai menemään mittauksista läpi noilla mun ensiksi postaamilla staarlandin versioiden kanssa.
Olen myöhemmin miettinyt, että josko täyttäis nuo reiitetyt versiot löyhästi jollain teräsverkolla tms joka voisi vähentää meteliä.
Mutta koska meteli oli niin kovaa joka tapauksessa, ratkaisin asian siten, että peräkärryssä kulkee orggis pönttö ja tiivisteitä mukana kanssa.
Vaihtoaika on n. 5 minuuttia.
No motoparkissa ei ainakaan viime viikon mittauksen perusteella tule ongelmia kenelläkään Ducatistille. Vähän päälle 91 db:tä taisi mitata minun pyörälle(ajattelin, että vähän päälle 100 olisi). Oli siellä myös 1098, jossa vakiopöntöt(lähtee kohtuulliset äänet) ja hänellekin mittasivat muistaakseni jotain 90+, vaikka aiemmin olivat Ahvenistolla mitanneet 99 db:tä. Tiedä sitten johtuiko mittarista, mittaajasta vai jostain ihan muusta, mutta selkeästi alakanttiin noi meni, mikä on tietenkin positiivista.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Sopiiko tuo vakiovaimennin suoraan tehoputken kans yhteen? Omassani on termin kokoputkisto niin mietin että onko se äänenvaimentimen liitoskohta samankokoinen kuin vakioputkessa?
Vielä loppuun lievähkö OT : kohtalaisen mageen näköinen tuo Sparkin kokoputkisto![]()
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing
Pari kertaa ollut Ahvenistolla ja mitanneet 97 desibeli, eli aika rajoilla ollaan..(Desmosedici @ Elo. 12 2008,19:20) kirjoitti
![]()
Okei.. pitää laittaa tilaukseen.. Pitäisi vaan keksiä jotain varmuuden vuoksi ensi sunnuntaiksi Ahvenistolle jolku sydeemi.. Täytyiskö vaihtaa sitten suosiolla vakioputken takaisen. Onko se tosiaan noin helppoa että 5 minuutissa..(markku33 @ Elo. 12 2008,17:11) kirjoitti
![]()
Yksi pikku juttu tuosta db-testistä. Kytkinkoppa kannattanee vaihtaa originaaliin, jos ollaan ihan siinä rajoilla. Toki siitä kytkimestä lähtevää ääntä voi hillitä vetämällä kytkimen pohjaan, mutta onhan se silti hiljaisempi jos siinä on se koko koppa päällä. Itse en vaihtanut koppaa Motoparkiin, mutta kuten sanoin, niin noilla tuloksilla sille ei tosiaan ollut edes tarvetta.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
juu 5 minsaa on sellainen mutu. jos työkalut on hollilla, eikä paljon naapurin kanssa höpöttele, niin nopeesti se vaihtuu.(mACE @ Elo. 12 2008,22:19) kirjoitti
Otat satulan sivuilta ne pultit irti ja alta takahäkissä olevat 2 ruuvia irti jotka pitävät satulan takahäkissä kiinni, takakatteen alta takaa napsautat systeemin kumiholkista irti, jolloin takakate ja satula nousevat yhdessä tankin kanssa ylös.
Tässä kohtaa otat 17mm avaimella satulan irti tankista ja nostat systeemin pois.
Nyt pääset vaimentimeen käsiksi ja irroitat ne kaksi ruuvia alempaa lämpkilven kohdalta ja yhden sieltä takaa. Lämpökilpi pois ja pääset kätevästi käsiksi niihin kahteen kiinnitysjouseen.
Voi olla että hommassa menee pari minsaa vielä ihmetellessä, mutta kyllä sen vaihtaa nopeesti. Muistat vaan tiivisteitä pitää mukana. Mulla on jostain syystä etusylinterin putken tiiviste aina palanut poikki
Joten niitä menee.
Noista dB:stä. Affenistolla en ole tänä vuonna käynyt, mutta äitienpäivänä HelRC:n ajoissa Motoparkissa ei meinannut mennä kellään läpi. Killeri tai ei, mutta dB:t oli tapissa.
Itse vaihdoin silloin orggiksen kun mikään ei kerta kaikkiaan auttanut. Kaksi settiä meni ohi suun!
Mittaukset olivat tehopöntöllä 100+dB kaikilla kierroksilla. Silloin aloin jo epäillä, että joku vika mittarissa.
Orggiksella oli 95dB kun se vuotta aiemmin oli 93.
Seuraavana päivänä oli taasen tuulet tms muuttuneet kun kerran orggis pönttö huuteli jo 96dB!
Kesäkuun keikalla ei tarvinnut välittää kun oli melupäivä, silloin melupönttö antoi lukemaksi joko 100 tai 99dB. Ilman killereitä siis.
Aika moni puhuu samaa radan varressa, että joka päivä on aivan eri lukemat. Onko se sitten taustamelusta/tuulesta/lämpötilasta/moottorin lämpötilasta vai pelkästään mittaajasta kiinni? Enpäs tiedä, mutta outoja ovat lukemat!
Viimeeksi mittasi se 50+ vuotias kaveri. Kävin oikein katsastamassa sitä listaa, jossa mittausten tulokset oli ja poikkeuksetta lukemat olivat pieniä jossain 90 db:n pinnassa. Oli vielä m2-päivä, joten mitään tarvetta poikkeuksellisen pienille tuloksille ei ollut. Tosiaan aika mystiseltä vaikuttaa ja v*********** se jos nyt lähtisi m1-päivänä ajelemaan ja tulos huitelisikin siellä satasen yläpuolella. Pitäisi saada joku todistuslappu, että on mennyt läpi mittauksista kyseiselä putkella, niin ei tarvisi jännittää. Originaalia putkea en aio enää koskaan ruuvata kiinni, eikä sen vaimennin käy tuohon omaan putkistoon, joten näillä mennään. Killerit on ns. hankinnassa, mutta menee varmaan ensi ajokauteen, että hommaan ne lopulta.(markku33 @ Elo. 12 2008,23:40) kirjoitti
Tosiaan 3 kertaa Ahvenistolla mitattu (97db) ja tuntuu että säälistä olen päässyt läpi.. kierrokset ei ihan ollut siellä 4500 rpm, mutta toisaalta siellä radalla oli mittareita eikä kenelläkään nousut yli sallittujen lukemien.. Ihmeellistä miten mittaustulokset voi vaihdella noin, 90-97 db välillä, kun kuitenkin puhutaan samoista pyöristä. Mun Terminillä ei ole ikää kuin 1.5 kk.. eli aikas uusi..(Desmosedici @ Elo. 12 2008,23:55) kirjoitti
Motoparkissa kierrokset on 5500 749:llä ja 5000 999:llä.
Ahvenistolla ehkä se 4500, vaikka sielläkin pitäs kait mitata korkeemmilla kierroksilla.
Tämmöset paskartelin kaverin kanssa mopoon ja hiljasta tuli. Persdynokaan ei juuri eroa huomannut vaikka killeri oli paikoillaan.
![]()
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
itseäni lainaten.(markku33 @ Elo. 12 2008,17:11) kirjoitti
Ei mennyt eilen ihan 5 minuuttia putken vaihdon kanssa
Tasan 5 minuuttia meni ja pönttö oli irti. Eli noin 10 minsan homma!
Vaihdoin siis siksi, että jos huomenna kävis nuohoomassa tuota Motoparkkia!
(markku33 @ Elo. 15 2008,12:06) kirjoitti
![]()
.. yritän vielä kehitellä jonkun muun keinon
![]()
Mun termareista kuului todella miehekäs meteli. Earit ei riitäny estämään korvien soimista pidemmän ajorupeaman jälkeen.
Avasin eilen termarit, enkä löytäny kun nokareen hiiltyneitä villoja. Kasasin pöntöt uusilla villoilla ja äänet vaimeni oikein reilusti. Nyt on mukava lasetella mutkateitä näkymättömiin. *
Poraa päädyistä niitit pois ja koputtele osat erillen. Ite laitoin villaksi kovaa vuorivillaa, kestää minkä kestää... Lähikaupasta löytyi roiskeläppäniittejä joissa on samallainen kanta kuin alkuperäisissä.