Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    ollaan lähdös elokuun lopus ruotsin kautta saksaan (3pyörää).onko tietoo tarviiko autolautal omia kiinnitys liinoi vai onko siellä omat jotka käy myös pyöriin?onko pyörille omat "alueet" vai sekaisin rekkojen ja muiden välis?
  2. #2
    Yhteen kasaan ne pyörät laitetaan, ja laivoilla on omat liinat.
    Ruotsi-Tanska-ylityksessä ei kylläkään ollut liinoja, mutta hyvin ne mopot kestivät pystyssä ilmankin kun ylityskin oli niin lyhyt.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Ruotsi-Tanska kannattaa ajaa siltaa pitkin, se on komia. Siltamaksu 20 ekua pyörältä.

    Rödby-Puttgarden -lautalla järjestetty pyöräpaikat hyvin liinoineen. Jos meinaat syödä sen rasvaisen snitzchelin tai kalanpalan lauttamatkan aikana, ole nopea. Siellä näyttäisi pätevän viidakon lait. Riippuu tosin väkimäärästä.



    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  4. #4
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    itse vastaat pyörän kiinnityksestä.
    esim. Allright myy kiinnitysliinoja mutta ovat hieman heppoisia isoille pyörille mutta lautoiltakin yleensä löytyy kunnon liinat. Itse suosin kunnollisia rekkamiesten räikkäliinoja, löytyy vaikka motonetistä tai biltemasta ja ovat sitten puhtaat toisin kuin laivan autokannella käytetyt yleensä.
    Kansimiehet ohjaavat pyörät paikoilleen, sitten vaan vaihde päälle ja jos joku liina on sopiva niin kiepauttaa sen jarrukahvan ympärille että saa etujarrunkin lukittua.
    Vaikka itse vastaatkin pyörän kiinnityksestä niin kyllä miehistö auttaa ja ovat myöskin lisäilleet liinoja jo sidottuihin pyöriin kun on näyttänyt tarpeelliselta.
    Dirty Nasty Furriner
  5. #5
    jep, mutta minä en jaksaisi roudata omia liinoja kun reissutavaraa tuntuisi muutenkin aina olemaan liikaa. Ei se mopo NIIN hieno värkki ole että se vähän kuraista liinaa pelkäisi
    Riittävä kiinnitys tuntui olevan kun laittoi pyörän sivujalalle ja veti liinan satulan yli ja tiukkasi -> pyörä painuu alaspäin. Kestää varmasti rajummatkin myräkät pystyssä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  6. #6
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 11 2008,06:53) kirjoitti
    Ruotsi-Tanska kannattaa ajaa siltaa pitkin, se on komia. Siltamaksu 20 ekua pyörältä.
    Silta on komia, kilometrejä tulee n.400 enemmän. Jos meinaa euroopassa ajella niin OK. Meillä Ruotsi-Tanska ja Tanska-Saksa laivaliput oli mennessä 62€ ja tulessa 59€.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  7. #7
    Yllä jo hyviä neuvoja. Tässä oma kokemus Turku-Ruotsi & Rodby-Puttgarden ylityksistä:

    - Oma puhdas liina mukaan
    - Nippuside jarrukahvalle (tosin liinallakin sen saa hirtettyyä sopivien kiinnitysten kohdalle sattuessa
    - Menomatka (tku-sto): ei kiinnitystä ollenkaan, kiinnityskohta jäi mopon allle
    - Puttgarden-lautta: ks. yllä, eli hyvät kiinnityspaikat&tarvikkeet kuuluu hintaan
    - Paluumatka (sto-tku): Mopot parkkeerattiin fiksusti poikittain laivan kulkusuuntaan nähden. Suurin liike on kuitenkin sivuttain ja kun jarrulla, vaihteella & kiiloilla asettaa mopon liikkumattomaksi, niin ei se lautta mitään kauheita kiihdytyksiä tee tai äkkipysäyksiäkään, joten kevyt liina riittää pitämään mopon kyllä pystyssä.

    Summa summarum: Älä ota liikaa painetta kiinnityksistä. Aika rajuja juttuja tarvitaan että pyörä kaatuu, vaikket olisi kiinnittänyt mitenkään.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
  8. #8
    Niin, kannatta olla myös omia liinoja, koska ainakin meidän reissatessa jotkut omi heti useita liinoja, ja kaikille ei ollut tarpeeksi. Osalle vain yksi. Mulla oli mukana sellaisia pieniä kattoteline liinoja, riittivät hyvin.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  9. #9
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    aika vähän vie liina tilaa tankkilaukusta ja itseä nyppis nähdä satula hiertyneenä tai muotoutuneena pienen keinutuksen jälkeen mutta kukin tavallaan, tuurilla ne laivatkin seilaa.
    Dirty Nasty Furriner
  10. #10
    Yksinkertaisin tapa "hirttää" etujarru on kumilenkki, pysyy kireänä, helppo laittaa ja ottaa pois.
  11. #11
    Oma kokemus Uumaja-Vaasa väliltä tältä kesää.
    Laivalla oli liinoja riittävästi pyörien sitomiseen ja olivat ihan hyvä kuntoisia. Valitettavasti vain meikäläisen pyörän kohdalla ei ollut mitään mihin sitoa. Eli pyörä oli matkan ajan sivutuella eturengas seinää vasten ja takarenkaan takana kumikiila. Etujarru oli sidottu liinalla kiinni. Hyvinhän tuo pysyi noinkin kun oli tasainen keli.
    <br /><br type="_moz" />
  12. #12
    Tuli heinäkuussa koeteltua Helsinki-Tukholma, Helsingborg - Helsingör ja Rödby - Puttgarten -välit laivoilla. Siltojen kautta en mennyt koska halusin päivässä Saksaan ja alle 12 tunnissa se onnistuikin, lähinnä Tanskassa oli jotain tietöitä ja ruuhkia.
    Tukholman laivalla oli uutuuttaan hontavat aidot Biltema -liinat, jotka henkilökunta vetäisi sitten niin tiukalle, että pelkäsin penkin rapsahtavan poikki ;-) No äkkiä tuhto palautui muotoonsa. Helsingborgista lähtiessä pyörä ohjattiin johonkin nurkaan ilman mitään kiinnitystä, tuolla välillä (n. 30 minsaa) kerkisin syödä rekkamiesaterian laivan ruokalassa. Ja sitten Tanska - Saksa -välillä oli laivan reunassa todella siistit kiinnitysliinat selkeine ohjeineen. Ja kuten joku totesikin, ruokailupaikkoihin hyvät jonot. Ylitys kesti jotain 45 minsaa, joten kiire tuli mattimyöhäisille sapuskan kanssa.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  13. #13
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    ilman muuta omat liinat mukaan. Pikkuliinat kulkee esim. lenkkareiden sisällä eivätkä sotke pyörää. Vaseliinitahrat ovat v-mäisiä siivottavia satulasta.

    kumikiiloilla saa pyörän kätevästi tuettua paikoilleen ja sitten on ollut tapana vetää kummallekin puolelle omalla liinalla kiinni. toinen tapa on sitoa se etupumpuista kiinni. Laivan henkilökuntaa ei suuremmin kiinnosta onko pyöräsi sidottu vai ei. Jos se kaatuu, niin itse kärsit nahoissasi.

    Mahdollisia rahallisia menetyksiä suuremman arvon laitan omalle mielenrauhalle ja sille, ettei tarvitse odottaa pahinta kun aamulla kävelee pyörän luo. Oli meinaan unentulo vaikeaa, kun pyörää ei saanut kunnolla sidottua ja yöllä laiva keinui. Vahingon sattuessa siihen tulee sitten vielä pahimmassa tapauksessa matkan keskeytyminen kun katteet repsottaa ja jarru/kytkinkahva poikki...

    Mut Stagaa lainaten: "Tuurilla ne laivatkin seilaa..."
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  14. #14
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Halti @ Elo. 11 2008,09:01) kirjoitti
    Tuli heinäkuussa koeteltua Helsinki-Tukholma, Helsingborg - Helsingör ja Rödby - Puttgarten -välit laivoilla. Siltojen kautta en mennyt koska halusin päivässä Saksaan ja alle 12 tunnissa se onnistuikin, lähinnä Tanskassa oli jotain tietöitä ja ruuhkia.
    Tukholman laivalla oli uutuuttaan hontavat aidot Biltema -liinat, jotka henkilökunta vetäisi sitten niin tiukalle, että pelkäsin penkin rapsahtavan poikki ;-) No äkkiä tuhto palautui muotoonsa. Helsingborgista lähtiessä pyörä ohjattiin johonkin nurkaan ilman mitään kiinnitystä, tuolla välillä (n. 30 minsaa) kerkisin syödä rekkamiesaterian laivan ruokalassa. Ja sitten Tanska - Saksa -välillä oli laivan reunassa todella siistit kiinnitysliinat selkeine ohjeineen. Ja kuten joku totesikin, ruokailupaikkoihin hyvät jonot. Ylitys kesti jotain 45 minsaa, joten kiire tuli mattimyöhäisille sapuskan kanssa.
    Olen ennenkin mainostanut Malmö-Travemunde lauttoja. Samalla kertaa saa hoidettua nukkumisen, syömisen ja matkakin edistyy. Kokonaishinnaltaan edullisin, kun ottaa huomioon säästön hotelliyössä/bensassa/siltamaksuissa.

    Suht. nopeasti menin itse yölautalla Finnlinkillä Kappelskäriin josta iltalautalle Malmöön. Tällä reseptillä on Travessa aamulla ajokuntoisena.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  15. #15
    Joo oma liina mukaan, siitä on paljon hyötyä, esim tanska saksa lautalla oli hienot liinat talon puolesta, mutta omani luisti, Niissä oli kuitenkin hieno nahkalevennys joka tuli penkin yli. Se oli sitten helppo varmistaa omalla räikkäliinalla.

    Sit jos meet silja festivalilla ruottiin, ni siellä ohjattiin vaan motoristit läjään paikkaa, jossa ei ollu mitään saumaa saada mihkään kiinni. Kansimieheltä tiedusteltiin asiaa. Minä ja toinen hukassa oleva motoristi, niin toivat kiiloja renkaiden eteen. Mistä nyt on yhtäpaljon hyötyä, kuin vaihteen päällelaitosta. Kylläpä muuttui hytillinen ylitys ikäväksi venailuksi.
    CBR 1000F -89
  16. #16
    Siljan Helsingin laivoilla oli heinäkuussa kyllä liinoja tarjolla, mutta aika vähän. Mennessä meitä oli kai 8 pyörää ja kaikille taisi jonkinlainen remeli löytyä. Itselläni oli kolme omaa liinaa mukana, mutta pyörä joutui sellaiseen paikkaan, että vain yhdessä riitti pituus lattian kiinnityskohtaan. Takaisin tullessa pyoriä oli kymmenkunta ja kaikille ei riittänyt laivan liinoja ollenkaan. Suosittelen kyllä yhden oman ja riittävän pitkän liinan roudaamista mukana. Yksi liina kyllä mielestäni riittää kun laittaa vedon seisontatuen puolelta. Ja tietysti se etujarrun lukitseminen varsinkin jos ei saa etupyörää seinää vasten.
  17. #17
    Lainaa (Staga @ Elo. 11 2008,08:45) kirjoitti
    aika vähän vie liina tilaa tankkilaukusta ja itseä nyppis nähdä satula hiertyneenä tai muotoutuneena pienen keinutuksen jälkeen mutta kukin tavallaan, tuurilla ne laivatkin seilaa.
    Jaahas, sain vuosia sitten kaverilta (satunnainen rekkakuski) pari kappaletta liinoja, ne pari kappaletta sitten täyttäisivätkin koko sivulaukun, on meinaan sen verran järeet nuo oikeat rekka liinat.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  18. #18
    Turku-Tukholma välillä en ole ikinä sitonut ja tänä vuonnakin molemmilla kerroilla pyörät ohjattiin paikkaan, jossa ei ollut lattiassa mitään järkevää paikkaa sitoa. Kumipallit eteen ja taakse sekä oikealle puolelle moottorin alle. Rödby-Puttgarden laivalla on erikseen hyvät paikat pyörille autokannen reunoilla ja oli myös hyvät liinat (samoin kuin Tallinnan nopeilla lautoilla).

    Ruotsi-Tanska lautoilla en ole sen jälkeen ajanut kun silta tuli, lähinnä siitä syystä että ainoa lautta jossa pyöräni on kaatunut. -89 kapteeni täräytti rantaan sen verran kovalla vauhdilla että kaikki pyörät nurin. Tankki sisään ja mitään ei laivayhtiö suostunut maksamaan. Haluan nykyään minimoida tuon riskin käyttämällä siltaa. Hintallisesti puhutaan samasta rahasta.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  19. #19
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (kane80 @ Elo. 11 2008,11:52) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Elo. 11 2008,08:45) kirjoitti
    aika vähän vie liina tilaa tankkilaukusta ja itseä nyppis nähdä satula hiertyneenä tai muotoutuneena pienen keinutuksen jälkeen mutta kukin tavallaan, tuurilla ne laivatkin seilaa.
    Jaahas, sain vuosia sitten kaverilta (satunnainen rekkakuski) pari kappaletta liinoja, ne pari kappaletta sitten täyttäisivätkin koko sivulaukun, on meinaan sen verran järeet nuo oikeat rekka liinat.
    Niin, no ei kai kukaan käske ottamaan mitään 32 000kg vanttiruuvillisia sidontaketjuja.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  20. #20
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Voihan sen mopon kaataa valmiiksi siihen lattialle niin pääsee helpoimmalla eikä tartte yöllä arvuutella josko se olis kellahtanut nurin
    Dirty Nasty Furriner
  21. #21
    henkilökunta ohjaa mihin pyörät laitetaan

    -pyörä sivutuelle (sivutuella painopiste matalammalla kuin keskituella, lisäksi tukipinta-ala kolmio eturengas-sivutuki-takarengas suurempi kuin suora eturengas-keskituki-sivutuki)
    - vaihde päälle
    - etujarru päälle kengännauhalla (näppärämpi ottaa pois kuin nippuside)
    - stopparit takarenkaan etu-ja takapuolelle (toki jos stoppareista pulaa kohteliasta ottaa vain yksi)
    - nyt on liike pyörän pituussuunnassa estetty
    - liina pyörän satulan yli niin että laskeutuu kummaltakin puolelta viistosti alas. Kiristä hiukan että jousitus painuu. halutessaan voi jättää haskat satulan ja liinan väliin suojaamaan satulaa. nyt on heiluminen myös sivusuunnassa estetty.

    - varmasti tämä hiukan overkilliä useimmissa tapauksissa. haluan kuitenkin tehdä näin niin tiedän ainakin että ei ole yllätyksiä aamulla. Ja jos on niin saa syyttää ittee. Kun on pari kertaa treenannut niin aikaa ei mee kauaa. ja kun yleensä se lautta kuitenkin jyskyttää useemman tunnin niin mihinkä niin kiire ettei kerkii käyttää 10 min.

    - oma liina (tai max 2) mukana. Puhtaita ja löytyy nopsaan omasta tankkilaukusta. Laivan omat liinat monesti aika ronskin kokoisia, tarkoitettu rekoille. Voima mikä liinan kevyestä kiristämisestä tulee tai mikä sen pitää kestää keinumisen pyrkiessä heiluttamaan mopoa on pieni verratttuna esim pyörän nostamiseen nostokurjen varaan => bilteman tms. halvin ja pienin malli ihan riittävä tähän



    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  22. #22
    Lainaa kirjoitti
    halutessaan voi jättää haskat satulan ja liinan väliin
    Sanomalehti tms. taitettuna, joku rätti tai vaatekappale välttää myös. Pikkulautoista en tiedä, mutta noissa isommissa riittää kyllä mainiosti jos saa yhden liinan vetäistyä satulan yli. Ison laivan liikkeet ovat kuitenkin kovassakin kelissä vielä suhteellisen loivia. Lisäksi tietty vaihde päälle ja se etujarru lukkoon, vaikkapa hiuslenkillä. Kiilat pyörien eteen jos jaksaa, tosin kokemusta on siitäkin että riittävän pahassa kelissä kansipoitsut noukkii ne hieman tärkeämpien (=isompien) kohteiden turvaksi.

    Kyseisessä reippaassa merenkäynnissä Rostockista Helsinkiin tullessa kaikki pyörät kestivät pystyssä, suurimmalla osalla (ml. allekirjoittanut) oli vain se yksi liina käytössä. Vähän pisti hekotuttamaan kun sakemannit ähräsivät aamulla sianpieremän aikaan omia liinavirityksiään puimureistaan irti hirmu puhinan säestämänä, rapulahiki otsikossa helmeillen. Parhaalla taisi olla kuusi remmiä.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  23. #23
    Omia huomioita
    - Naantali/Kapelskär *2, henkilökunta ohjasi oikeaan paikkaan
    - tarjottiin aika helkkarin rankkoja vinssiliinoja, kieltäydyin koska mukana 3 bilteman "kevyt liinaa"
    - Kaksi meni pyörän kiinnittämiseen laukkuraudoista (yksi per puoli) Vaimo painoi pyörää alaspäin kun vetäsin tiukalle.
    - viimeisellä sidoin sivutuen kiinni etupyörään
    - hiusponnarilla (kumilenksulla) etujarru lukkoon
    - kiilat molempien renkaitten eteen

    Kysyin lastaushäiskien mielipidettä pystyssä pysymisestä, pyörittelivät silmiään ja (nauraen) passittivat hyttiin, pysyy kuulemma VARMASTI !
    No eka kerta ja en halunnut mokata
    Just "nyt" ei bikeä...
  24. #24
    Varautukaa kanssa käyttämään rostockin lautalla luovuutta.. Pyörät pakattiin tosi tiukkaan, ja ittellä oli vaan yksi lenkki käytettävissä. Sama ongelma monella muulla... Kesti varmaan vartti enneku hokasin vetää toisen pyörän ali kahden lenkin välille laivan liinan ja siitä syntyneeseen remmiin sitten satulan yli tuleva oma liina kiinni, näin sai tukevasti laitettua. Koitin jättää takkini siihen liinan väliin, mutta oli niin liukas, jotta pääs pyörä liukumaan siellä alla. Nahkavirityksen teen seuraavalle reissulle. Penkkiin painui muuten ruma jälki, mutta parissa päivässä katosi, joten no worries.
    CBR 1000F -89
  25. #25
    Lainaa (JanMac @ Elo. 11 2008,17:23) kirjoitti
    - Naantali/Kapelskär *2
    Samat väli tuli seilattua ja luonnollisesti samanmoiset kokemukset. Ite pistin kiilat eteen ja taakse. Sitten yhdellä liinalla matkustajan vas.jalkatapista lattiaan. Hyvin pysy vaikka Kapellskäristä lähdettäessä laiva keinui jonkunverran.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
  26. #26
    joku vinkkas tallinnan lautalla että pykälää ei kannattaisi laittaa päälle, perusteena se että tuntikausien tärinästä voi olla haittaa laatikon rattaille... No jos kiilat on takapyörän kummallakin puolen niin ei siinä vaihteella ole enää merkitystä.
    KTM
  27. #27
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JanMac @ Elo. 11 2008,17:23) kirjoitti
    Omia huomioita
    - Naantali/Kapelskär *2, henkilökunta ohjasi oikeaan paikkaan
    - tarjottiin aika helkkarin rankkoja vinssiliinoja, kieltäydyin koska mukana 3 bilteman "kevyt liinaa"
    - Kaksi meni pyörän kiinnittämiseen laukkuraudoista (yksi per puoli) Vaimo painoi pyörää alaspäin kun vetäsin tiukalle.
    - viimeisellä sidoin sivutuen kiinni etupyörään
    - hiusponnarilla (kumilenksulla) etujarru lukkoon
    - kiilat molempien renkaitten eteen

    Kysyin lastaushäiskien mielipidettä pystyssä pysymisestä, pyörittelivät silmiään ja (nauraen) passittivat hyttiin, pysyy kuulemma VARMASTI !
    No eka kerta ja en halunnut mokata
    Overkilliä? Todennäköisesti, mutta itse olen Saksan reissuilla sitonut pyöräni samalla tavalla. Ainakin pysyy, mikä on pääasia.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  28. #28
    Tämän kesän reissulta:
    Helsinki-tukholma tallink-siljalla:
    pyörä paikkaan jossa ei sidontamahdollisuutta ollut. Vaihde päälle, mopo sivutuelle, eturengas laipiota vasten ja kumikiila takarenkaan taakse. Hyvin pysyi.
    Tukholma-turku, vikingillä:
    Ei sidontamahdollisuutta ja pyörää ei saanut laipion viereen (oltiin viimeinen ajoneuvo joka pääsi laivaan) joten vaihde päälle, mopo sivutuelle, eturenkaan eteen kumikiila, takarenkaan eteen ja taakse kumikiilat, putkien alle 2 kumikiilaa. Tämä siis kansimiesten toimesta. Hyvin pysyi.
    Kummallakaan kerralla ei tosin keli ollut mikään paha.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
  29. #29
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Karmee stressi yhdestä lauttamatkasta, saa olla melkonen tömäys ennenkuin se mopo siellä nurin menee. Turku-Tukholma-Turku väliä reissattu eräänkin kerran, ja kertaakaan ei ole mopoa nostelemaan joutunut, etupyörä seinää vasten ja sivutuelle, kuutio takapyörän taakse ja se on siinä.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  30.  
  31. #30
    Viime lauttamatkoilla Moskenes-Bodö ja Uumaja-Vaasa oli lautoilla liinoja. Ainut ongelma oli että ei ollut missään paikkoja mihin niitä kiinnittää. Yksi työntekijä vain naurahti ja kohautti olkapäitään RG Linellä kun kyselin mihin liinan saa kiinni. Meillä oli pyörät sivuttain menosuuntaan ja etujarrut nippusiteillä kiinni. Lisäksi renkaiden pönkkänä kumikuutiot.Pyörät pysyivät kyllä hyvin paikoillaan kun merenkäynti oli niin hiljaista. Luulenpa että aika kovasti saa lautta heilua ennekuin lähtee pärrät liikkeelle.



    Suzuki DL650 V-Strom -18
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen