Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
  1. #31
    Lainaa (MattiR @ Elo. 11 2008,23:02) kirjoitti
    Muistan kun joskus itte olin nutullani ja siihen änkesi poliisi ihan
    sattumalta. Poliisi kysyi minulta, että "Hoiteletteko keskenänne
    toistenne kanssa (toisen osapuolen kanssa) tämän jutun niin
    säästytte sakoilta. Jos me aletaan mittailemaan ja tekemään
    raportteja niin saatte kummatkin sakon varomattomuudesta
    liikenteessä." No tietenkin me hoidettiin hommat keskenämme.
    Että onpi tuostakin ikiomaa kokemusta tuon verran. Sitä on nääs
    ehtinyt sattua tähän ikään kaikenlaista ....
    Noo, ei ne gyyt nyt aina sitä sakkoa anna molemmille. Tai meinas kyllä, mutta kun kysyin oliskos mun pitänyt sitten ajaa sen pikkupojan yli joka fillarillaan teki yhtäkkiä semmoisen horjahduksen autokaistalle sieltä jalkakäytävältä suoraan mun eteen, vai se äkkipaniikkihätä jarrutus jonka seurauksena toinen pussas mun konttiin? Totesi sitten hieman keskusteltuamme asiasta että ehkä on jatkossakin parempi jarruttaa vastaavassa tilanteessa.
    Olipahan siinämielessä erikoinen juttu että ei saanut sakkoa se peräänajajakaan.
    Ihmettelen kyllä yleisesti ottaen että mitä vaarantamista siinä on jos toinen rikkoo sääntöjä ja itse ei??
    Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.

    Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
  2. #32
    Lainaa (kivipaa @ Elo. 12 2008,21:03) kirjoitti
    Noo, ei ne gyyt nyt aina sitä sakkoa anna molemmille. Tai meinas kyllä, mutta kun kysyin oliskos mun pitänyt sitten ajaa sen pikkupojan yli joka fillarillaan teki yhtäkkiä semmoisen horjahduksen autokaistalle sieltä jalkakäytävältä suoraan mun eteen, vai se äkkipaniikkihätä jarrutus jonka seurauksena toinen pussas mun konttiin? Totesi sitten hieman keskusteltuamme asiasta että ehkä on jatkossakin parempi jarruttaa vastaavassa tilanteessa.
    Olipahan siinämielessä erikoinen juttu että ei saanut sakkoa se peräänajajakaan.
    Ihmettelen kyllä yleisesti ottaen että mitä vaarantamista siinä on jos toinen rikkoo sääntöjä ja itse ei??
    Eikös tuossa peräänajaneelle sakko olisi ollut aiheellinen. Sinulle ei koska jarrutuksesi ei ollut aiheeton, mutta jälkimmäiselle siksi ettei pitänyt olosuhteisiin nähden riittävää turvaväliä edellä ajavaan.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  3. #33
    Lainaa (jannep @ Elo. 12 2008,22:11) kirjoitti
    Eikös tuossa peräänajaneelle sakko olisi ollut aiheellinen. Sinulle ei koska jarrutuksesi ei ollut aiheeton, mutta jälkimmäiselle siksi ettei pitänyt olosuhteisiin nähden riittävää turvaväliä edellä ajavaan.
    No ehkä, mutta paikka jossa tämä tapahtui oli lähes 90 ast. mutka ja näkyvyys aivan olematon. Tiedän, sillon pitää olla enemmän varuillaan...
    Ehkä se gyy vain hämmentyi liikaa, tai oli hyvällä päällä... Tiedä sitä sitten.
    Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.

    Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
  4. #34
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Elo. 12 2008,22:22) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Kunnollisella ohjausiskarilla tämä olisi ehkä vältetty.
    Nonni. Siihen ratkesi pojiilta nääkin ylinopeus-sakko-ryhmäkuuluvuus-vastakulttuuri-yms. ongelmat, ei ku ohjausiskareita kaupasta...

    Laittakaa pari penkin alle kans.
    +1

    On taas pojilla mopo karannu käsistä



    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  5. #35
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (kivipaa @ Elo. 12 2008,22:27) kirjoitti
    Lainaa (jannep @ Elo. 12 2008,22:11) kirjoitti
    Eikös tuossa peräänajaneelle sakko olisi ollut aiheellinen. Sinulle ei koska jarrutuksesi ei ollut aiheeton, mutta jälkimmäiselle siksi ettei pitänyt olosuhteisiin nähden riittävää turvaväliä edellä ajavaan.
    No ehkä, mutta paikka jossa tämä tapahtui oli lähes 90 ast. mutka ja näkyvyys aivan olematon. Tiedän, sillon pitää olla enemmän varuillaan...
    Ehkä se gyy vain hämmentyi liikaa, tai oli hyvällä päällä... Tiedä sitä sitten.
    Jossain toisessa yhteydessä kerroinkin jo, että ajoin taannoin toisen perään ja kuitenkin minut todettiin syyttömäksi. Olisi kuulemma minun ollut kohtuutonta ehtiä tekemään mitään. Itse kyllä olen edelleenkin sitä mieltä, että pakkoko minun oli ajaa niin lähellä. Mutta kyllä syyttömyys kelpaa enkä koskaan valittanut.

    Riippuupi aina tapauksesta ...
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  6. #36
    olis teillä nuhteettomilla "motoristeilla" tylsää täällä palstalla ilman meitä tasapainoa pitäviä murhakoneita.
    Kokeilkaa joskus miltä tuntuu yli 60kmh moottoripyörällä (edes siellä radalla, se pysähtyminen kun kestää ilmeisesti siitäkin nopeudesta ainakin 1,5km kaikkine reaktioineen). Oikein vetomiehiä teistäkin voisi tulla
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  7. #37
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 12 2008,22:47) kirjoitti
    olis teillä nuhteettomilla "motoristeilla" tylsää täällä palstalla ilman meitä tasapainoa pitäviä murhakoneita.
    Kokeilkaa joskus miltä tuntuu yli 60kmh moottoripyörällä (edes siellä radalla, se pysähtyminen kun kestää ilmeisesti siitäkin nopeudesta ainakin 1,5km kaikkine reaktioineen). Oikein vetomiehiä teistäkin voisi tulla
    Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.

    Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
  8. #38
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 12 2008,22:47) kirjoitti
    olis teillä nuhteettomilla "motoristeilla" tylsää täällä palstalla ilman meitä tasapainoa pitäviä murhakoneita.
    Kokeilkaa joskus miltä tuntuu yli 60kmh moottoripyörällä (edes siellä radalla, se pysähtyminen kun kestää ilmeisesti siitäkin nopeudesta ainakin 1,5km kaikkine reaktioineen). Oikein vetomiehiä teistäkin voisi tulla
    Oot sitten piipahtanut sienimettässä ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  9. #39
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 12 2008,22:47) kirjoitti
    olis teillä nuhteettomilla "motoristeilla" tylsää täällä palstalla ilman meitä tasapainoa pitäviä murhakoneita.
    Kokeilkaa joskus miltä tuntuu yli 60kmh moottoripyörällä (edes siellä radalla, se pysähtyminen kun kestää ilmeisesti siitäkin nopeudesta ainakin 1,5km kaikkine reaktioineen). Oikein vetomiehiä teistäkin voisi tulla
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  10. #40
    tuo sienimetsä oli hyvä mutta huomaatteko kolme täysin turhaa viestiä minun yhtä turhaa vastaan...
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  11. #41
    Kukkis taas menettänyt custominsa hallinnan. Toivottavasti kuoli tai ainakin saa tuntuvat rapsut liikenteen vaarantamisesta. Jos ei osaa ajaa, niin silloin ei aja. Piste.

    Miettikääpä mitä tollanen 300-400 kilonen ammus tekee esmes toyota corollan kyljessä? Tulee kaameata jälkeä. Puhunko totta, vaiko enkö puhu?



    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
  12. #42
    Lainaa (CeeCee @ Elo. 12 2008,23:21) kirjoitti
    Kukkis taas menettänyt custominsa hallinnan. Toivottavasti kuoli tai ainakin saa tuntuvat rapsut liikenteen vaarantamisesta. Jos ei osaa ajaa, niin silloin ei aja. Piste.

    Miettikääpä mitä tollanen 300-400 kilonen ammus tekee esmes toyota corollan kyljessä? Tulee kaameata jälkeä. Puhunko totta, vaiko enkö puhu?
    Ja taas *



    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  13. #43
    Lainaa (CeeCee @ Elo. 12 2008,23:21) kirjoitti
    Kukkis taas menettänyt custominsa hallinnan. Toivottavasti kuoli tai ainakin saa tuntuvat rapsut liikenteen vaarantamisesta. Jos ei osaa ajaa, niin silloin ei aja. Piste.

    Miettikääpä mitä tollanen 300-400 kilonen ammus tekee esmes toyota corollan kyljessä? Tulee kaameata jälkeä. Puhunko totta, vaiko enkö puhu?
    et tietenkään puhu totta kustomistit ei kaadu kun ne ajaa rajoitusten mukaan
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  14. #44
    mitä helv***

    millon tästä palstasta tuli tällanen että joka saatanan threadi on täynnä "vetomiäs" vs "kukkahattu" vääntöä (ja samat henkilöt vielä vääntää aina)

    GSXR-1000 Limited
  15. #45
    Lainaa (kivipaa @ Elo. 12 2008,22:27) kirjoitti
    Lainaa (jannep @ Elo. 12 2008,22:11) kirjoitti
    Eikös tuossa peräänajaneelle sakko olisi ollut aiheellinen. Sinulle ei koska jarrutuksesi ei ollut aiheeton, mutta jälkimmäiselle siksi ettei pitänyt olosuhteisiin nähden riittävää turvaväliä edellä ajavaan.
    No ehkä, mutta paikka jossa tämä tapahtui oli lähes 90 ast. mutka ja näkyvyys aivan olematon. Tiedän, sillon pitää olla enemmän varuillaan...
    Ehkä se gyy vain hämmentyi liikaa, tai oli hyvällä päällä... Tiedä sitä sitten.
    Tjaa, no ehkä se sitten oli oikea päätös, mutta jos poliisi olisi tulkinnut TLL:ää tarkoin, niin kuten tuossa sanoitkin, mutka ja näköesteet olisi pitänyt kuljettajan ottaa huomioon.

    Meille mopoilijoille tulee nuokin kovana, jos hurauttaa pimeään mutkaan ja siellä onkin joku kääntymässä tielle, niin sanktiota tulee helposti (ja omat vammat siihen päälle).

    Perusperiaate kai kuitenkin se että ajoneuvo tulee voida pysäyttää tien näkyvällä osalla ja riittävä etäisyys edellä ajavaan säilyttää, mutta tuo voidaan tulkita myös että tilanne ei ollut ennalta arvattavissa, joten sillä voi välttyä sakoilta.

    Hyvä niin.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  16. #46
    Lainaa (MattiR @ Elo. 11 2008,23:02) kirjoitti
    Lainaa (PSmo @ Elo. 11 2008,09:58) kirjoitti
    Eli ei mitään riskiä muille, mut pollliisi tutkii liikenteen vaarantamisena ja sakottaa sen mukaan. Tuo on se oleellisin ongelma noissa ylinopeus jutuissa, sama sakko tyhjällä tiellä, tai taajamassa. *
    Hetki sitten oli osio, jossa joku tuuppasi moponsa ojaan, kun
    väistämisvelvolliset eivät väistelleet. Ojamaakari kirosi, kun
    sai sakot vaikka oli syytön. Perustelin mielestäni ihan kunnolla
    sen miten viranomaiset suhtautuvat siihen, että mopoja ei ajeta
    gummipuoli alaspäin. Siitä tulee automaattisesti lappunen
    varomattomuudesta liikenteessä tai kuten tuon kaverin sakon
    syyksi oli laitettu, että "Olosuhteiden edellyttämän huolellisuuden
    ja varovaisuuden noudattamatta jättäminen ... ". Tuon lisäksi jos
    olisi vaikka sattunut osumaan johonkin, niin sitten olisi tullut
    vielä lisääkin. Liikenteessä ei pidä "rymytä" .. ne ei tykkää siitä.

    Muistan kun joskus itte olin nutullani ja siihen änkesi poliisi ihan
    sattumalta. Poliisi kysyi minulta, että "Hoiteletteko keskenänne
    toistenne kanssa (toisen osapuolen kanssa) tämän jutun niin
    säästytte sakoilta. Jos me aletaan mittailemaan ja tekemään
    raportteja niin saatte kummatkin sakon varomattomuudesta
    liikenteessä." No tietenkin me hoidettiin hommat keskenämme.
    Että onpi tuostakin ikiomaa kokemusta tuon verran. Sitä on nääs
    ehtinyt sattua tähän ikään kaikenlaista ....
    Hieman ulos aiheesta mutta pakko kumminki kysyä ku en tuohon omaan aiheeseen pääse enään kirjottaan.

    Ajan suoralla tiellä jossa 80 rajotus. Lapsi hyppää eteen. 2 mahdollisuutta mitä tehdä väistää ojaan tai ajaa päälle. Ajat ojaan tulee sakot. Ajat päälle tuleeko rangaistus?

    Sama ku ylempänä mutta lapsen tilalla auto. Samat mahdollisuudet ajaa päälle tai ojaan. Ja ainakin omalla kohdalla ku ajoin ojaan sain sakot mutta kun ajoin autoon pahki en saanu sakkoja vaikka vastapuoli vei asian oikeuteen ja sieltäkään ei tullu minulle sakkoja.

    Näillä 2 tapauksella on ollu sen verta ollu vaikutusta meikäläiseen että ens kerralla en ala edes kokeileen väistämistä vaan suoraan pahki ja toivoa että säilyy hengissä Tai no pakko sanoo että taidan ehkä pyörällä vieläkin väistää mutta autolla en varmasti ala tuommosissa tapauksissa maksaan toisten möhläilyjä liikenteessä.
  17. #47
    Lainaa (paukku125 @ Elo. 13 2008,18:33) kirjoitti
    Hieman ulos aiheesta mutta pakko kumminki kysyä ku en tuohon omaan aiheeseen pääse enään kirjottaan.

    Ajan suoralla tiellä jossa 80 rajotus. Lapsi hyppää eteen. 2 mahdollisuutta mitä tehdä väistää ojaan tai ajaa päälle. Ajat ojaan tulee sakot. Ajat päälle tuleeko rangaistus?

    Sama ku ylempänä mutta lapsen tilalla auto. Samat mahdollisuudet ajaa päälle tai ojaan. Ja ainakin omalla kohdalla ku ajoin ojaan sain sakot mutta kun ajoin autoon pahki en saanu sakkoja vaikka vastapuoli vei asian oikeuteen ja sieltäkään ei tullu minulle sakkoja.

    Näillä 2 tapauksella on ollu sen verta ollu vaikutusta meikäläiseen että ens kerralla en ala edes kokeileen väistämistä vaan suoraan pahki ja toivoa että säilyy hengissä * Tai no pakko sanoo että taidan ehkä pyörällä vieläkin väistää mutta autolla en varmasti ala tuommosissa tapauksissa maksaan toisten möhläilyjä liikenteessä.
    Eikös kannattaisi ennemmin välttää tuollaisia tilanteita?
    Durty Nelly's Boys
  18. #48
    Lainaa (The Legend @ Elo. 11 2008,00:22) kirjoitti
    Lainaa (Puimurimies @ Elo. 10 2008,22:04) kirjoitti
    Hänhän oli vain "vetomies", joka hetkellisesti raotti kaasua tyhjällä suoralla paikassa, jossa ei voi vaarantaa ketään.
    Vetomiehellehän ei voi tällaista sattua. Refleksit pelaa sitä paremmin mitä enemmän vauhtia ja eihän mopo voi yhdellä rattaalla alkaa heittelehtiä. Sanoohan sen jo vetomiesjärkikin.
    Veikkaan, että koko uutinen on "ankka".
    Loukkaantuiko joku ulkopuolinen? Voitko yksilöidä kenelle aiheutti vaaraa?

    Muistakaa nyt kukkikset sit sellainen, että tämä on moottoripyöräpalsta ja jengi sen mukaista.
    Kiitokset Puimurimiehelle trollaamisesta ja Legendalle trollaukseen reagoimisesta. Propsit myös muille vääntäjille. Näitä vetomies/kukkahattu-keskusteluita on foorumilla niin harvoin, että ikävähän niitä tulee. Jatketaan samaan malliin.

    Minun puolestani näihin voisi jo ylläpito puuttua.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  19. #49
    Kiitokset kiittämisistä "mjtee". Minusta on ihan hauska pikkusen provosoida näitä daredevillejä ja muita legendivetomiehiä ja mitä näitä muita täällä seikkaileekin.
    Useimmista noista ei ole tosielämässä oikein livenä tuota "vetomiesuhoa" pitämään. Mutta pitäähän keskenjäänyttä murkkutautia jossain purkaa. Siitä kiitos nettifoorumille.
    Tosikkoja tyyppejä mutta sinällään harmittoman hauskoja veikkoja....kunhan ei Darwin vie.
    On se niiiin väärin!
  20. #50
    Lainaa (Puimurimies @ Elo. 14 2008,17:15) kirjoitti
    Kiitokset kiittämisistä "mjtee". Minusta on ihan hauska pikkusen provosoida näitä daredevillejä ja muita legendivetomiehiä ja mitä näitä muita täällä seikkaileekin. *
    Useimmista noista ei ole tosielämässä oikein livenä tuota "vetomiesuhoa" pitämään. Mutta pitäähän keskenjäänyttä murkkutautia jossain purkaa. Siitä kiitos nettifoorumille.
    Tosikkoja tyyppejä mutta sinällään harmittoman hauskoja veikkoja....kunhan ei Darwin vie. *
    Provosointihan on toinen nimesi. Asiaa sitten ei tulekaan.
    No on se hyvä, että kaltaisillesikin peräkammarin pojille on edes joku paikka jossa uskaltaa sanaisen arkkunsa avata. Pienentää jonoja huomattavasti mielenterveys työstä.

    Suosittelen menemään tien varteen sitten kun äitisi päästää sinut kauppareissulle ja soittelemaan poliiseja prätkäilijöiden perään, se kun kuulemma on hullujen kyttääjien uusin huvitus.

    Tokihan sulle vielä ei ole kännykää ostettu, mutta sitten kun se äiti muori menee saunaan, niin salaa soittelet tuvan puhelimesta.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  21. #51
    Lainaa (Tyyppi @ Elo. 11 2008,11:03) kirjoitti
    Sitä en millään ymmärrä, että tuolla ylempänä joku valittaa, ettei tuo kaahari vaarantanut ketään. Siis eikö hän itse ollut kukaan? Me kaikki joudumme veroillamme kustantamaan tuon lahopään hoidon. Joku korotettu omavastuu pitäisi näihin ilmeisen tahallisiin tohelointeihin saada. .
    Kyllä sukeltajien pitäisi maksaa todellisia vakuutus maksuja, nekin maksetaan me. Miten laskettelijat, snoukkaajista puhumattakaan. Tuhansia katkenneita käsiä vuosittain. Kyllä keinut pitää kieltää. lenkkeilu. Suunnistus. Kävely. Roskaruoka. Ja näitähän on. Miksi moottoripyörällä aiheutettu vamma olisi jotenkin erilainen kuin muissa harrasteissa hankittu.

    Tiedätkö kuinka kallis laji yhteiskunnalle on jalkapallo tai jääkiekko?

    Siinä motorismin lasku jää hiton pieneksi, mutta ei idiotismihän on vielä luvan varaista. Jos sä haluat oikeasti pienentää laskuasi yhteiskunnalle, niin meeppä muualle täältä, mee vaikka liikalihavien sivuille tai urheiludeurojen sivuille.

    Hauskanpito kun saattaa olla vaarallista ja siinä saattaa sattua. Sitähän ei jotkut vaan voi ymmärtää ja aina muut maksaa, niin sinunkin tohelluksesi.

    Vanhemeninen maksaa pitäiskö sun hoitaa hengiltä vaikka itsesi, ettei me jouduta maksaa sua kun sä oot meidän muiden riippa kivi?
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  22. #52
    Lainaa (JukiW @ Elo. 13 2008,23:31) kirjoitti
    Lainaa (paukku125 @ Elo. 13 2008,18:33) kirjoitti
    Hieman ulos aiheesta mutta pakko kumminki kysyä ku en tuohon omaan aiheeseen pääse enään kirjottaan.

    Ajan suoralla tiellä jossa 80 rajotus. Lapsi hyppää eteen. 2 mahdollisuutta mitä tehdä väistää ojaan tai ajaa päälle. Ajat ojaan tulee sakot. Ajat päälle tuleeko rangaistus?

    Sama ku ylempänä mutta lapsen tilalla auto. Samat mahdollisuudet ajaa päälle tai ojaan. Ja ainakin omalla kohdalla ku ajoin ojaan sain sakot mutta kun ajoin autoon pahki en saanu sakkoja vaikka vastapuoli vei asian oikeuteen ja sieltäkään ei tullu minulle sakkoja.

    Näillä 2 tapauksella on ollu sen verta ollu vaikutusta meikäläiseen että ens kerralla en ala edes kokeileen väistämistä vaan suoraan pahki ja toivoa että säilyy hengissä * Tai no pakko sanoo että taidan ehkä pyörällä vieläkin väistää mutta autolla en varmasti ala tuommosissa tapauksissa maksaan toisten möhläilyjä liikenteessä.
    Eikös kannattaisi ennemmin välttää tuollaisia tilanteita?
    Kokeiltu on mutta en kuitenkaan tahtois kokonaan lopettaa autolla/moottoripyörällä ajoa. Minkäs sille mahtaa jos kaikki tahtoo ajaa minun eteen
  23. #53
    Lainaa (CeeCee @ Elo. 12 2008,23:21) kirjoitti
    Kukkis taas menettänyt custominsa hallinnan. Toivottavasti kuoli tai ainakin saa tuntuvat rapsut liikenteen vaarantamisesta. Jos ei osaa ajaa, niin silloin ei aja. Piste.

    Miettikääpä mitä tollanen 300-400 kilonen ammus tekee esmes toyota corollan kyljessä? Tulee kaameata jälkeä. Puhunko totta, vaiko enkö puhu?
    Tulee kaameeta jälkeä, mutta toisen kuoleman toivominen niin jätä jo pois. Eikä ole kyllä ollut custom tämä pyörä..
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  24. #54
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 12 2008,22:47) kirjoitti
    olis teillä nuhteettomilla "motoristeilla" tylsää täällä palstalla ilman meitä tasapainoa pitäviä murhakoneita.
    Kokeilkaa joskus miltä tuntuu yli 60kmh moottoripyörällä (edes siellä radalla, se pysähtyminen kun kestää ilmeisesti siitäkin nopeudesta ainakin 1,5km kaikkine reaktioineen). Oikein vetomiehiä teistäkin voisi tulla
    Voi kun sä oot niin hurja ja rohkea

    Oot varmaan aika taitavakin
    Dirty Nasty Furriner
  25. #55
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (paukku125 @ Elo. 13 2008,18:33) kirjoitti
    Ajan suoralla tiellä jossa 80 rajotus. Lapsi hyppää eteen. 2 mahdollisuutta mitä tehdä väistää ojaan tai ajaa päälle. Ajat ojaan tulee sakot. Ajat päälle tuleeko rangaistus?
    En tiijä. Aina on sellaisia rajatapauksia, joita oikeudessa puntaroidaan.
    Sinun eteen ei vissiin lapsia warppaillut ja sinun tapaus tapahtui
    ihan kuten tapahtui ja yhtään ei auta keksiä keksimällä erilaisia
    muita ihmeellisiä tapahtumia tyhjästä.

    Mutta, jos olet tulossa risteykseen ja kuvittelet voivasi ajaa
    sellaisella nopeudella, että sitten loppujen lopuksi sattuu jotain,
    niin taatusti et ole tullut tarpeeksi varovaisesti, kun TLL nimen
    omaan sanoo, että on tultava riittävän hiljaa, että ei satu mitään.
    Eikä tuossa sinunkaan tapauksessa lapset warppailleet kenenkään
    eteen keskellä metsätaipaleita, jossa ei ollut asutusta eikä
    risteyksiä eikä mitään muutakaan. Valta osa ihmisistä kyllä
    sisimmässään pystyy tietämään, että olisiko ihan oikeasti
    voinut tehdä jonkun asian toisin ja miten koko juttua ei olisi
    mahdollisesti tapahtunut laisinkaan. Tuo hipoo sitä, että kannattaako
    itse olla itselleen sisimmässään jotenkin epäoikeudenmukainen.

    Veikkaisin, että kun saat moposi kondikseen ja jatkat ajeluasi,
    niin aivan taatusti ainakin jonkin aikaa suhtaudut ihan vaiston
    varaisesti huomattavasti epäluuloisemmin risteyskäyttäytymisiin
    ihan yleisesti. Tuo ilmiö on itse asiassa juuri sitä mitä TLL
    yrittää hienovaraisesti kertoa etukäteen, että miten ihan oikeasti
    kannattaisi ajella - eikös olekin kumma juttu. Tuo kyllä tasaantuu
    sitten aikaa myöten ja sillä entisellä tyylillä on taipumusta tulla
    takaisin.

    Joidenkin asioiden puiminen on aivan tavattomasti helpompaa
    kuin joidenkin keksittyjen tapausten.

    PS.
    Olisi ihan veikeää, jos esim. .ORG:n lippaajat ja ne jotka ovat
    satuttaneetkin itseänsä ihan kohtuullisesti, voisivat kertoa mitä
    ihan oikeasti lainkaan pullistelematta tai rispektöimättä ovat
    jälkeenpäin miettineet niistä tapahtumista ja niihin oikeasti
    vaikuttaneista syistä ja mitä ehkä meni pahiten vikaan sen
    suhteen mitä itse olisi etukäteen voinut tehdä. Itse olen ainakin
    tuon pahiten koheltaneen lähes aina löytänyt omasta itsestäni.
    Tottakai sellaisiakin tapauksia on runsaasti, joissa muut vain
    kertakaikkisesti ovat tulleet päälle ja itse ei ole voinut yhtään
    mitään.



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  26. #56
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Elo. 12 2008,22:22) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Kunnollisella ohjausiskarilla tämä olisi ehkä vältetty.
    Nonni. Siihen ratkesi pojiilta nääkin ylinopeus-sakko-ryhmäkuuluvuus-vastakulttuuri-yms. ongelmat, ei ku ohjausiskareita kaupasta...
    Jos ajattelit, että putkirunkoinen heteka painavalla moottorilla ja suht. pystyllä ohjauskulmalla ei lähde woblaamaan millään muulla konstilla kuin hölmöllä keulittamisella, niin suosittelen ajattelemaan uudelleen.

    Takarengas lipsahtaa hieman yli kantattuna ja pito palautuu aika äkisti. Tai pikku tönäisy toisella pyörällä. Tai yksinkertaisesti suuri nopeus suoralla tiellä voi aloittaa lunastukseen johtavan värinän.

    Ei, ohjausiskari ei ole järjen korvike. Mutta järki sen pakottaa ostamaan sellaista tarvitsevaan pyörään.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  27.  
  28. #57
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 12 2008,22:47) kirjoitti
    olis teillä nuhteettomilla "motoristeilla" tylsää täällä palstalla ilman meitä tasapainoa pitäviä murhakoneita.
    Kokeilkaa joskus miltä tuntuu yli 60kmh moottoripyörällä (edes siellä radalla, se pysähtyminen kun kestää ilmeisesti siitäkin nopeudesta ainakin 1,5km kaikkine reaktioineen). Oikein vetomiehiä teistäkin voisi tulla
    Mistä sinä kenenkään nuhteettomuudesta tiedät? Onko se pahe, että pysyy 2-pyöräsellä pystyssä?
    Lueskelin äsken tota juuri A-kortin saaneiden ketjua. On sieltä tulossa taas mielenkiintoista "motoristia" jos tämän syksyn aikana eivät itseään telo ajokunnottomaksi. Meinaan vaan, että jos inssi erehtyy arvostelemaan ajosuoritusta, eikä täysiä kymppejä annakaan, niin heti ollaan huutamassa että se olikin sellanen kyttänatsipaskasika. Jos nyt tuossakin olisi ollut jonkunsortin pään sisäisen kapasiteetin mittaus takana, ennen edes tota inssiajoa, olisi sekin ehkä jäänyt suorittamatta lainkaan. Ja ehkä, en tiedä, parhaimmillaan säästäisi "motoristin" terveyden ja ehkä hengenkin. Aika näyttää, mutta yleensä silloin on liian myöhäistä. Noin yleiseen elämänkokemukseen vedoten.
    GHOSTWRITER
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12