Moottoripyöräilijä menetti ajokkinsa hallinnan Suomussalmella
Moottoripyöräilijä menetti ajokkinsa hallinnan lauantai-iltana Suomussalmella. Onnettomuus tapahtui hieman ennen kahdeksaa viitostiellä keskustan tuntumassa Oilolan kohdalla.
Suomussalmelainen 33-vuotias mies kiihdytti moottoripyöräänsä Nesteen risteyksestä keskustan suuntaan ja noin 200 metrin kiihdytyksen jälkeen menetti ajokkinsa hallinnan.
Suoralla tieosuudella moottoripyörä alkoi heittelehtiä ja kaatui.
Pyörä liukui tieltä ojaan, josta se sinkoutui välillä maahan törmäten vielä noin 100 metrin päähän.
Kuljettajalta katkesi jalka, lisäksi hän sai ruhjeita eri puolille kehoa.
Alueella on 80 km/h nopeusrajoitus, kuljettajan epäillään käyttäneen tätä suurempaa nopeutta.
Poliisi jatkaa tapahtuman selvittämistä.
Triumph Tiger XC 800
Suzuki Hayabusa + Aprilia Pegaso
Suzuki B-King
Suzuki Intruder 1400
Yamaha Virago535
Honda CB125
-Jaska Kuuskajaskari-
no voi voi, harjottelis ekaks vähä syrjemmässä ku keskustassa ja tulis sit näyttää taitojaan.
Kawasaki zx-10r
aika yleinen kohta kokeilla pyörän kiihtyvyyttä tossa kohin....(Huoppi @ Elo. 10 2008,21:37) kirjoitti
Hänhän oli vain "vetomies", joka hetkellisesti raotti kaasua tyhjällä suoralla paikassa, jossa ei voi vaarantaa ketään.
Vetomiehellehän ei voi tällaista sattua. Refleksit pelaa sitä paremmin mitä enemmän vauhtia ja eihän mopo voi yhdellä rattaalla alkaa heittelehtiä. Sanoohan sen jo vetomiesjärkikin.
Veikkaan, että koko uutinen on "ankka".
On se niiiin väärin!
Hemmon kannattaisi vielä jonkun aikaa katsoa DVD:ltä tai YouTubesta, miten Seth Enslow vetää ennen kuin yrittää uudelleen mitään akrobatiaa.(hullujussi @ Elo. 10 2008,21:33) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Loukkaantuiko joku ulkopuolinen? Voitko yksilöidä kenelle aiheutti vaaraa?(Puimurimies @ Elo. 10 2008,22:04) kirjoitti
Muistakaa nyt kukkikset sit sellainen, että tämä on moottoripyöräpalsta ja jengi sen mukaista.
- Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.
- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Hyvällä säkällä ei kukaan jääny pyörän alle(The Legend @ Elo. 11 2008,00:22) kirjoitti
Onni oli nyt tällä kertaa vetomiehen puolella... Vai säkälläkö vedätte tuolla muutenkin
![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Kappas, taitaa joku muukin olla töissä tähän aikaan paitti minä? Persiistä nää yövuorot. Ja sellasta.
CBR 600rr
Taas loppui vetomiehen veto kuin kananlento. Penikselle haettiin pituutta 200m ja sitten se lyheni kuin avantouimarilla. No toivottavasti ei kukaan nähnyt, häpeähän olis valtava. Onneksi ei käynyt pahemmin ja paranemisia!!![]()
Yritätkö ylentää itseäsi toisen (ehkä kyseenalaisella) sankaruudella? Me ei kyllä uskota, että mikään vetomies oot itsekään.(The Legend @ Elo. 11 2008,00:22) kirjoitti
![]()
Olitko näkemässä tapauksen? Muutenhan et voi tietää miten paljon sitä tuuria oli matkassa.(intikka @ Elo. 11 2008,04:02) kirjoitti
Ketkä "Me"? Onko sulla siellä joku klaani suoltamassa tavaraa tälle foorumille, vai puhut mutua muiden puolesta kuten se Jokilampikin? Sehän väitti, että motoristit haluavat kovempia sanktioita, vaikka Tylyttäjän mielipidemittauksen mukaan 85% pitää niitä liian kovina.kirjoitti
Ja tarkoitin sitten tällä "Moottoripyöräpalstan jengillä" sitä, että etenkin ton Puimurimiehen kannattaisi hieman miettiä tapaansa ärsyttää porukkaa ja ilkkua toisten vahingolle.
- Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.
- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Nii tai mitä jos taa oli vaa just kortin saanu. Täälläkin lukee niitä että just saanu kortin ja autokoulussa jo käsittelyssä kaatanu pyörän. Varmasti uutta kuskia voi viedä kyykyt. Kyllä olis kiva nähä kun puimuri mies kiihyttelis joskus edes sen yli 80km/h ja sen jalat tutisit tai hypyttäs tankkia syliin. Se olis sitä koko perheen viihdettä!
--GsxR:iä--
Kirjotatko siellä sit perheen kans vai kavereiden kanssako rohkenit alkaa kirjottaa? vai ketkä me? Just perus porukkaa, "joo voin mä tapella, mutta oota haen kaverit"(hidas57 @ Elo. 11 2008,08:45) kirjoitti
--GsxR:iä--
Aika väsynyttä vinettämistä taas vaihteeksi. Se nyt vaan on niin että jos ei koskaan mitään tee, niin ei mitään satukaan. Ja sitte kun joku tekee ja vähän kopsahtaa niin sitten nämä vinettäjät on taas jeesustelemassa että miten 96% motoristeista pilaa koko porukan maineen. Urpåt.
Jeesustelkaa vähemmän ja ajakaa enemmän.
Br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Tuo "Nesteen risteys" on risteys Valtatie 5:lle, jossa on useampi sata metriä liki suoraa tietä, oikein mukava paikka kokeilla pyörän venttiilien nousua (moottorin, ei renkaiden). Itse olisin kyllä kiihdytellyt toiseen suuntaan, siinä kun alkaa satasen alue ja _vielä_ tyhjempää. joku ripeä 0-100, tai jopa 0-120 ei vaaranna tuolla kuin tien yli loikkivat oravat.(intikka @ Elo. 11 2008,04:02) kirjoitti
"Keskustan suuntaan" ei siis todellakaan tarkoita mitään 40 aluetta, valoristeyksiä, julmetunmoista liikennettä tms.
Jos joku on tuollapäin joskus kokeillut autonsa (tai pyörän) kiihtyvyyttä niin se on melkovarmaan just tuossa kyseisellä suoralla, tämän tietävät myös paikallinen virkavalta, silloin kun sattuu olemaan maisemissa.
(Saako tällä kommentilla vetomies-leiman?)
Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
BMW K1200R Sport
Tyypillinen ajatuksen kulku, et joka paikassa on joku menossa mopon alle ja vain säkällä selvittiin.....(intikka @ Elo. 11 2008,04:02) kirjoitti
Kuten tuolla edellä näkyy, ei säkällä ollut mitään tekoo. Pitkä selkee suora, eikä ketään mailla halmeilla, jonka voi myös nähdä. Eli ei mitään riskiä muille, mut pollliisi tutkii liikenteen vaarantamisena ja sakottaa sen mukaan. Tuo on se oleellisin ongelma noissa ylinopeus jutuissa, sama sakko tyhjällä tiellä, tai taajamassa.![]()
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Tän foorumin nimen vois vaihtaa nimeksi vetomies vs. kukkis kun joka siunaamaan jutusta laitetaan vääntö päälle.
Tohon alkuperäiseen juttuun sen verran että sitä saa mitä tilaa useimmiten ja nyt taisi käydä niin. Itsekin olen saanut joskus sitä mitä olen tilannut![]()
Taas vääntö vetomies/kukkis. Se ei sinänsä rakenna mitään mutta kuitenkin voinemme olla yhtä mieltä, että näitä tapauksia pitäisi jotenkin vähentää.
Siis rakentavia ehdotuksia. Miten nämä turhat onnettomuudet vähenisivät.
Itse olen sitä mieltä, että joukossamme on aina tietty prosentti "reikäpäitä", johon ei pysty mikään. He eivät ymmärrä lukemaansa, eivät välitä omasta eikä muiden turvallisuudesta jne. He poistuvat areenalta jalat edellä yksin tai vieden muita mukanaan.
Sitä en millään ymmärrä, että tuolla ylempänä joku valittaa, ettei tuo kaahari vaarantanut ketään. Siis eikö hän itse ollut kukaan? Me kaikki joudumme veroillamme kustantamaan tuon lahopään hoidon. Joku korotettu omavastuu pitäisi näihin ilmeisen tahallisiin tohelointeihin saada. Sen verran tunnen tapahtumasuoraa, että siinä ei ole normaalisti molemmat pyörät maassa kulkeva moottoripyörä voinut alkaa kiihdytyksen takia heittelehtiä. Jos taas eturengas ei ole pysynyt maassa, lasken minä teon tahalliseksi. Nimittäin kenellekään ei ole salaisuus, että ko. temppuilu on liikenteessä kiellettyä.
Oma "rakentava ehdotukseni" näihin on A kirjaimen poistaminen ajokortista niin, että se pitää suorittaa esim. puolen vuoden karenssin jälkeen puhtaalta pöydältä uudelleen.
Jollain tämmösellä ainakin osa näistä reikäpäistä voisi pysyä vähän aikaa pois liikenteestä. Senkin jälkeen jäisi näitä todella ison reijän omaavia, joihin ei tehoa muu, kuin Darwin.
Itse tiedän tämän paikan tasan tarkkaan ja voin sanoa että tässä kohdin on pitkä suora, jonka jälkeen loivahko kaarre.. Ja ei todellakaan mikään keskusta vaan vitostie, jossa alkaa kuuden kympin rajoitus. Eli "turvallinen" paikka kokeilla kiihtyvyyttä. Itse kuulin täällä sellaista juttua, että olis alkanut keulimaan ja siitä laskeutunut ja alkanut vatkaamaan etupää. Täällä nämä jutut kans liikkuu välillä, että onko se äijä teholla vai onko sillä katkennut jalka kolmesta kohti. Että sellainen tietotoimisto täällä, joten tiedä nyt tosta keulimisestaToivottavasti kaveri paranee pian, jotta pääsee taas Gixxerillä ajelemaan!
![]()
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
No tästähän sitä voi katsella:(Poko @ Elo. 11 2008,09:23) kirjoitti
http://www.youtube.com/watch?v=7lpIFeBz5ao
Saattaa tosin joku ihmetellä tapatunutta, jos 450 kiloa sattuu pukkaamaan kotilon sivulasista sisään kampikammio edellä.
Ja ihan edottomasti pitää näyttää kamuille miten bensikseltä lähdetään, kun on just hädintuskin woblannut autokoulusta läpi.
Äh!![]()
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Jos paikka on turvallinen ja riskia ei niin miksi se meni nurin? Ilkeyttaan?
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Hetki sitten oli osio, jossa joku tuuppasi moponsa ojaan, kun(PSmo @ Elo. 11 2008,09:58) kirjoitti
väistämisvelvolliset eivät väistelleet. Ojamaakari kirosi, kun
sai sakot vaikka oli syytön. Perustelin mielestäni ihan kunnolla
sen miten viranomaiset suhtautuvat siihen, että mopoja ei ajeta
gummipuoli alaspäin. Siitä tulee automaattisesti lappunen
varomattomuudesta liikenteessä tai kuten tuon kaverin sakon
syyksi oli laitettu, että "Olosuhteiden edellyttämän huolellisuuden
ja varovaisuuden noudattamatta jättäminen ... ". Tuon lisäksi jos
olisi vaikka sattunut osumaan johonkin, niin sitten olisi tullut
vielä lisääkin. Liikenteessä ei pidä "rymytä" .. ne ei tykkää siitä.
Muistan kun joskus itte olin nutullani ja siihen änkesi poliisi ihan
sattumalta. Poliisi kysyi minulta, että "Hoiteletteko keskenänne
toistenne kanssa (toisen osapuolen kanssa) tämän jutun niin
säästytte sakoilta. Jos me aletaan mittailemaan ja tekemään
raportteja niin saatte kummatkin sakon varomattomuudesta
liikenteessä." No tietenkin me hoidettiin hommat keskenämme.
Että onpi tuostakin ikiomaa kokemusta tuon verran. Sitä on nääs
ehtinyt sattua tähän ikään kaikenlaista ....
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Sinähän ymmärrät tämän ihan tarkoituksella väärin. Totta kai aina on riskiä jos lähtee kovasti kiihdyttämään/ ajaa ylinopeutta.(GoSpel @ Elo. 11 2008,22:42) kirjoitti
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Ei ole vetomiehillä. Tuo ei ollut vetomies. Vetomiehiin kuulutaan niin kauan kuin pysytään pystyssä. Ensimmäinen nolo lippa tai ulosajo ja status muuttuu jälkisääteisesti wannabe-vetomieheksi, uusiomotoristiksi, lahjakorttilaiseksi, just kortin saaneeksi tai muuten vaan osaamattomaksi vässykäksi joka ei osannut harrastaa vetoja oikeassa paikassa. Varokaa noloja tilanteita.(Number28 @ Elo. 12 2008,08:58) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Eipäs ole. Ikinä koskaan mikään ei ole minun syytäni. *(Number28 @ Elo. 12 2008,08:58) kirjoitti
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Ei vetomiehen kuulu varoa. Se kuuluu aina muille. Vetomies vaan vetää. Ja puhuu isoja, koska muuten ei voi olla vetomies, ehei.(NOx @ Elo. 12 2008,09:20) kirjoitti
![]()
Aiemmin näin mahdollisuuteni vetomieheksi pääsemisestä aika heikoiksi, koska kuvittelin että vetomiehen pitää osata ajaa.
Mutta jos suoralla tiellä aivan omin voimin kiskaistut lipatkin riittävät vetomieheksi pääsemiseen, niin sitten minullakin on toivoa.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Ei kyllähän sen tosta uutisesta taas näkee että 200 metriä on ajettu holtittomasti vaarannettu monta monen ihmisen lasta, jätetty menemättä armeijaan, myyty selkäranka, käyty ruinaamassa sossussa, yritetty pakoilla vastuuta ja kirsikaksi päälle haukuttu sotaveteraaneja. Tiiä vaikka olisi pientä pedofiilin vikaakin tässä yksilössä.![]()
CBR 1000F -89
Kunnollisella ohjausiskarilla tämä olisi ehkä vältetty. Se nimittäin tuollainen jyrkällä keulakulmalla ilman ohjausiskaria oleva urheilupyörä lähtee viitapiruna vopeltamaan, jos laskeutuu etupyörä vinossa tasaisellakin tiellä.
Nimim. Jalat tapeilta ja perse penkistä sekä etujarrupalat syvälle satuloihin ravistunut. Mutta lähellä ei lasketa