Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Elikäs kun lähtee liikkeelle, niin pitää sellasta "rutinaa" kun tulee veto päälle, kun painaa kytkimen pohjaan ääni häviää. Tämä ääni kuluu ainakin ykkös- ja kakkosvaihteella. Kytkinlevyt vaihdettu, mutta ääni ei hävinnyt. Mitähän seuraavaks?
    Milloin olet pessyt ketjun jos siinä on vaikka hiekkaa tai jotain?Onhan niissä tainnut olla jotain hammasratas vikoja 1-2 vaihteilla muistaakseni.
    Mulla kuuluu sen sukulaispyörästä (DL1000) aivan samanlainen ääni. Itse ihmettelin sitä miksi, kunnes öljysin ketjut. Auttoi tasan 50 kilsaa, jolloin se alkoi taas... Homma parani taas, kun kiristin ketjuja liikaa ja öljysin ne. Sit mulle tuli idea , jumankauta mullahan on ketjut ja rattaat loppu!

EN tiedä sinun pyörästäsi, mutta kovin tutulle kuullostaa.

Kokeilepa kiristää vähän vielä ketjuja ja katsasta tilanne uudelleen. Jos meteli loppuu ylikireillä ketjuilla, tauti on paikallistettu.

-M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Lainaa (Masa @ Syys. 10 2008,22:57) kirjoitti
    Sit mulle tuli idea *, jumankauta mullahan on ketjut ja rattaat loppu!
    Kuluessa menee rattaan ja ketjun "jako" sekaisin...rätisee...
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  5.  
    Niin, se on lähinnä se etumainen ratas, kun on ihan loppu. Sen hampaat alkaa olla niin kuluneet viistoon, että vähänkin löysällä oleva ketju alkaa nousemaan sieltä hammasloman kuopasta ja sekoittaa hammasjaon, kun nimenomaan kiihdyttää. Jarrutettaessa se hampaan kuluminen taasen palauttaa ketjun oikeaan jakoon, jolloin sitä ääntä ei pitäisi kuulua.

Koska se etumainen ratas sitten ketjun takia pistää sen hammasjaon kohdalleen, se ketjun sisäänsyövä puoli rattaasta paukuttaa ylös-alas sitä ketjua ja siitä kuuluu se ikävä raplatus.

-M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014