Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 86:een 86:sta
  1. #61
    Lainaa (K1mble @ Maalis. 04 2011,21:49) kirjoitti
    Kolme vuotta vanha ketju ja kukaan ei ole vielä sanonut sitä maagista sanaa...
    Here goes: TISSIT
    ...
  2. #62
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Maalis. 04 2011,22:15) kirjoitti
    Lainaa (K1mble @ Maalis. 04 2011,21:49) kirjoitti
    Kolme vuotta vanha ketju ja kukaan ei ole vielä sanonut sitä maagista sanaa...
    Here goes: TISSIT * *
    Aika lähellä mutta ei oikein...

    Vinkki: voiteluaine
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  3. #63
    Lainaa (wesba @ Elo. 15 2008,10:50) kirjoitti

    * * Ps. tännekkin toppariin vain kaksi sanaa: Del vac
    Olikait se tuolla tavutettuna... *
  4. #64
    Lainaa (kali @ Maalis. 05 2011,10:26) kirjoitti
    Lainaa (wesba @ Elo. 15 2008,10:50) kirjoitti

    * * Ps. tännekkin toppariin vain kaksi sanaa: Del vac
    Olikait se tuolla tavutettuna... *
    Kappas vaan, en ilmeisesti sitä eilisessä pöhnässä huomannut!
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  5. #65
    Kyllähän se GN4 on vain paljon parempaa kun siinä lukee Honda ja motorcycle oil. Mutta uskaltaako tuota laittaa suzukiin? Jos se on suunniteltu Hondiin (vrt. delvac on suunniteltu rekkoihin kun pönikässä on kuva) niin voi tulla ongelmia!
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  6. #66
    Joo kyllä GN4 on tarkotettu moottoripyöriin (Honda), joten hernepyssyihin voitte laittaa noita Motonetin yms. öljyjä.Sitäpaitsi ei hinta kait oo tässä kohtaa este. 145 tkm. on ajeltu VFR:lä ja aina GN4 ongelmitta.
  7. #67
    ompa kumma kun 10 e hinta ero öljy tonkassa on elämää suurempi asia. öljythän vaihdetaan muutaman kerran vuodessa eli vuosi kustannukset ei kumminkaan ole normi duunarillekkaan ylitsepääsemättömiä. eli ihan havainollistaen 10e öljytiskillä on paljon mutta 10 kpl 5e tuoppeja terassilla ei maksa mitään???
    zzr 1400
  8. #68
    vielä löysin gn4 10 litraa.oli tosin litran purkkeja,mut kaikki ostin :-)

    120tkm mittarissa ja alkuperäsellä kytkimellä mennään,eipä viitsi öljymerkkiä vaihtaa ennen kuin on pakko.
    vauhti korjaa virheet.
  9. #69
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa (kari.k @ Maalis. 12 2011,08:02) kirjoitti
    vielä löysin gn4 10 litraa.oli tosin litran purkkeja,mut kaikki ostin :-)

    120tkm mittarissa ja alkuperäsellä kytkimellä mennään,eipä viitsi öljymerkkiä vaihtaa ennen kuin on pakko.
    Haitkos kunun pyörästä viimiset.???
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  10. #70
    GN4:ää tuli käytettyä Yammussa,Hondassa,Suzukissa...hyvin pelitti...Harmi että ei saa enää GN4... ...
    <br />
  11. #71
    Lainaa (Pavel Pude @ Maalis. 12 2011,10:17) kirjoitti
    Lainaa (kari.k @ Maalis. 12 2011,08:02) kirjoitti
    vielä löysin gn4 10 litraa.oli tosin litran purkkeja,mut kaikki ostin :-)

    120tkm mittarissa ja alkuperäsellä kytkimellä mennään,eipä viitsi öljymerkkiä vaihtaa ennen kuin on pakko.
    Haitkos kunun pyörästä viimiset.???
    sieltäpä hyvinkin
    vauhti korjaa virheet.
  12. #72
    mitä hittoa onko tuo lopetettu?
    just hain tälläviikolla 4L pöntön ja oli hylly täynnä tuota
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  13. #73
    Tuntuu olevan aika vaikeasti saatavilla tota gn4 10-40. Onko tuotemerkki vaihtunut tai jotain?
    Honda cbr600rr
  14. #74
    Lainaa (NPN @ Kesä. 08 2011,19:23) kirjoitti
    Tuntuu olevan aika vaikeasti saatavilla tota gn4 10-40. Onko tuotemerkki vaihtunut tai jotain?
    Miksi pitää olla gn4 ?
  15. #75
    Lainaa (jr66 @ Kesä. 08 2011,19:33) kirjoitti
    Lainaa (NPN @ Kesä. 08 2011,19:23) kirjoitti
    Tuntuu olevan aika vaikeasti saatavilla tota gn4 10-40. Onko tuotemerkki vaihtunut tai jotain?
    Miksi pitää olla gn4 ?
    Koska ei tunnu laatikko toimivan kunnolla castrollin öljyillä ja ohjekirja tarjoaa tuota mystistä hondaöljyä. Jos jollain on kokemuksia ratakäytössä tästä öljystä tai shellin, iponen, motulin vastaavista niin mielellään kuulisin kokemuksia. Itse olen aina käyttänyt kadulla tai radalla castrollia tai shellin advancea yamahassa ja suzukissa.
    Honda cbr600rr
  16. #76
    Vanhaa topiikkia virkistelemään:

    Kävin merkkiliikkeestä kyselemässä GN4:sta, kun entinen omistaja oli pyörääni sitä aina käyttänyt. No, ei saanu enää. Myivät sitten uuden Honda-öljyn tilalle 10w-30:stä. On kuulemma korvaava. Mineraaliöljyä tämäkin, mutta ei minun mielestä 10w-30 täysin korvaa kyllä 10w-40:stä. Noh, koska kyse oli öljyn lisäämisestä, ei vaihdosta, niin päädyin litran purkkiin Motulin 5000:sta ja lisäksi seuraavaan vaihtoon hamstarsin jo tuon mainitsemani 'korvaavan' Honda-öljyn.

    Seuraavaksi taitaa tulla koneeseen Motonetin Motox'it.
    CBR600F4, 1999, Pirelli Angel ST
    Lynx Xtrim 550F, 2013
  17. #77
    Tuosta viskositeetin muutoksesta tuli muistaakseni aikoinaan tiedote valmistajalta, jaso luokituksen muutos enemmän kattavaksi määritteli uudelleen tuon viskositeetin (ehkä siis tarkemmin) ja öljy olisi samaa kuin ennenkin eikä aiheuta mitään toimenpiteitä. Tiedä sitten...
    Älä korjaa ehjää....
  18. #78
    Hondan GN4 oli Ashlandin valmistamaa. Aika varmasti samaa tavaraa kuin Valvoline, joka on Ashlandin oma kuluttajabrandi.
  19. #79
    Lainaa BOMBARIDER kirjoitti Katso viesti
    Hondan GN4 oli Ashlandin valmistamaa. Aika varmasti samaa tavaraa kuin Valvoline, joka on Ashlandin oma kuluttajabrandi.
    Mikähän Valvolinen öljy lähimpänä tuota GN4:sta, Durablend 10W-40?
  20. #80
    Minulla syyshuollossa pistivät koneeseen laskun mukaan Honda öljyä viskositeetti 10W30. Olen tässä nyt ajellut keväällä noin 300 km. Oma havainto on, että selvästi huonommin pelaa ainakin vaihdeloota verrattuna tähän tosi mopomiesten vihaamaan 15 W40:een Delvacciin. Ehkä ajan vielä muutaman sata, lirutan ne pois koneesta ja vaihdan tilalle ne Delvacit. Honda-öljy maksoi 11 eur/litra, delvacci maksoi viimeksi 20 litran pytyssä ostettuna karvan verran yli 4 ecua. Että hinta ja laatu ei aina oikein seuraa toisiaan. Niin, moponi on Deuville.
  21. #81
    Lainaa Tojopa kirjoitti Katso viesti
    Mikähän Valvolinen öljy lähimpänä tuota GN4:sta, Durablend 10W-40?
    Näyttäisi täyttävän vaatimukset hienosti, joten eikönän tuo ole oivaa korviketta GN4 tuotteelle.
  22. #82
    omalla kohdalla ei ole ollut ongelmia uudemman hondan öljyn kanssa, hyvin on vaihteetkin toimineet.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23. #83
    Minulla ollut erikoisesti ongelmana vapaan löytyminen, kun ajon jälkeen pysähdyn, saa jonkin aikaa kokeilla, jotta vapaavalo syttyy, jonkinlaista tahmeutta siis.
  24. #84
    ^Kytkimelle hienosäätöä?
    Älä korjaa ehjää....
  25. #85
    Itse tosiaan ostin tuon Hondan uuden 10w30 ölpän. Voi olla että menee vasta syksyllä koneeseen..

    Tätä GN4 öljyn saatavuutta ja korvaavuutta selvittäneenä olen tullut seuraaviin yhteenvetoihin:

    1. GN4 öljyn luokitukset ovat siltä ajalta kun öljy on Hondalta tullu myyntiin. Nyt melkein joka kura täyttää ne vaatimukset kirkkaasti. Toisin sanoen, samoja hyväksyntiä ei välttämättä ole purkin kyljessä, koska öljy on vieläkin laadukkaampien testien läpäisemää. Tästä hyvänä esimerkkinä Motonetin 'oma' öljy, jolla on jotakuinkin GN4 mukaiset luokitukset, mutta ei tuoreempia:

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/59952...40-4T-Synt-5-L

    2. Viskositeetti on ratkaisevassa roolissa tietysti yhdessä öljyn tyypin kanssa (mineraali, osasynteettinen, täyssynteettinen). Jos tekniikka on suunniteltu kaukaisessa japaniassa toimimaan esim. 1990-alun öljyillä, se vaikuttaa kaikkeen: öljysuodattimen mitoitus, öljypumpun mitoitus, öljykanavat... Jos öljy muuttuu juoksevammaksi/paksummaksi kuin mihin kone on suunniteltu, se vaikuttaa: positiivisesti tai negatiivisesti. Tämän takia oletan että persedyno 80%:sti puolustaa nimenomaa alkuperäisöljyjä.

    CBR600F4, 1999, Pirelli Angel ST
    Lynx Xtrim 550F, 2013
  26.  
  27. #86
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Minulla ollut erikoisesti ongelmana vapaan löytyminen, kun ajon jälkeen pysähdyn, saa jonkin aikaa kokeilla, jotta vapaavalo syttyy, jonkinlaista tahmeutta siis.
    Mulla susnassa tuo parani kun vaihtoi kytkimen kitkalevyt, vanhat oli paskana kun kitkapintoja tippui tallin lattialle. Lisäksi kytkin ei irroittanyt kunnolla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123