Tuossa jo aiemmin kyselin st2:n huollon hintaa. Kysyin myös valtuutetusta huollosta ja oli melkolailla kallis! 40t km "täyshuolto" maksaa tonnin! Siinä vaihdetaan etuputkien öljyistä lähtien "kaikki" mitä vaihdettavissa on.
Koska huolto on noin miehekkään hintainen niin jotkin huoltotoimenpiteet teen kyllä itse. Nyt tyhmänä kysyisinkin että miten jarru- ja kytkinnesteet vaihdetaan? En ole ikinä koskenut jarruihin, siis huoltomielessä... Oljyjä lähinnä vaihdellut...
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
Jos englanti taipuu niin täällä on ohjeet: Maintenance Guide
Kannattaa katsoa että jarrunestettä ei mene maalipinnoille.
Liv to Raid! Raid to liv!
kysyin hailacilta että mitä maksaa jarru ja kytkinnesteen vaihto. Sanoivat että 20e. Onko tuo nyt sitten 20e per kohde vai 20e kaikki kolme yhteensä, aivan sama...
Eli jos olen viikonlopun autotallissa mykkyrässä polvet ja selkä paskana ja rystyset verillä niin säästän muutaman hassun kympin...
En kyllä itse tee enää ikinä mitään!
Tai no. Pesen, tankkaan ja ajan... ketjut toki rasvaan. ei muuta.
--en ole latomaalari--
Koittikohan ne kusettaa sua ensi siellä Hailacilla tuon huollon hinnan suhteen? *
No jaa, Ducatithan on sellasia pelejä, että ne huolletaan itse, tai sitten on liikaa rahaa taskuissa, et teetetään kaikki huollot merkkiliikkessä.... Olen ollut huomaavinani, että ensiksi mainitsemani porukka on vähenemässä ja viimeiseksi maintsemani on lisääntymässä.... VALITETTAVASTI! *
juu
" viisas pyytää ja hullu maksaa "
1keuro 40tkm huollosta on kyl hiukka paljon
töitä about 3-4h + osat (jos älyät viedä pelin ilman katteita
vain etu kate ja peilit kiinni)
iskarien huollot kannattaa tehdä/teetättää erikseen
ST sarjassa org takapamppu (ei öhlins) vaatii melkein poikkeuksetta huollon joka talvi
(comp säiliöstä katoaa paine) huomaa jos kääntää säädön auki/kiinni niin ei vaikutusta
asiantuntevalta isk korjaajalta kannattaa pyytää samalla hidastamaan isk. samalla
etu kepit riittää joka toinen norm käytössä
jousien vaihto toisiin samalla kannattaa
Nyt on mopo kunnossa! Huolto maksoi alle 600e ja kauheasti kaikkea vaihdettiin. Nyt tuntuu pyörä ihan uudelta.
Ihan kohtuullisena pidän hintaa ja sain vielä huoltomieheltä muutamia käytännön vinkkejä ja apua jousituksen säätöön.
Hermot olisi mennyt jos olisin autotallissa alkanut noita hommia tekemään. Työkaluihin olisi mennyt ensin pitkä penni ja toinen sen jälkeen kun olisin vienyt raadon peräkärryllä huoltoon.
--en ole latomaalari--
Missä huollatit?(juhani_palmu @ Elo. 13 2008,13:24) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
R.m.heinolla tampereella. Korjatkaa jos olen väärässä mutta olisikohan suomen paras ducati-huolto. Näin olen ymmärtänyt. Kiitos Eerolan joka siellä ducateja huoltaa.
Aika työllistetty tosin on. Ei ihan lyhyellä varoajalla huoltoa saa.
--en ole latomaalari--
Itsellä myös hyviä kokemuksia ko. huoltohenkilöstä. Ammattitaito kohdallaan.
Talvella ehtii huoltaa..
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.