Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 40:een 40:sta
  1. #31
    Lainaa (TeeVee @ Elo. 08 2008,07:47) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Elo. 08 2008,07:41) kirjoitti
    Lainaa (TeeVee @ Elo. 08 2008,07:35) kirjoitti
    Lainaa (Gorilla @ Elo. 08 2008,07:32) kirjoitti
    No jos sivutuki on oikealla niin on luontevampaa poistua pyörän selästä oikealle. Tämähän toimisi oikeanpuoleisessa liikenteessä kadun oikeaan reunaan pysäköitäessä näennäisesti paremmin kuin vasemmalle poistuminen.
    Eihän sieltä kautta edes osais nousta mopon selästä * Vasemmalta nouseminen on jo niin selkäytimeen "präntätty"
    Joo, oikeakätinen osaa paremmin heittää oikeaa jalkaa pyörän yli tms. hömppää *
    Pöh, paskapuhetta * Moon vasuri *
    Pikkaisen otsikon vierestä, mutta menköön.

    Oikea kätinen "ritari" piti miekkaa vasemmalla puolella. Joten hevosen selkään nouseminen onnistui paremmin vasemmalta puolelta. Sen takia vasemman puoleinen liikenne ja niin eespäin.
  2. #32
    Kyl Rojuenkelis on erillinen poljin millä saa vaihteen vapaalle suoraan.Ja ainakin -71 mallin Kawoissa,mulla oli viissatanen,Oli vapaa alhaalla ja siitä ladottiin isompaa ylöspäin.
  3. #33
    Lainaa (Nitrous @ Elo. 09 2008,12:54) kirjoitti
    Lainaa (rupi @ Elo. 09 2008,12:09) kirjoitti
    Eikö Royal Enfieldeissä joissakin ainakin ole erillinen vipu josta vaihteen saa vapaalle mistä kohtaaa vain?
    Se on kaikissa pyörissä, sitä kutsutaan kytkimeksi. *
    Jaa, kyllä mulla joutuu ihan polkimesta sen vapaan hakemaan vaikka kuin olisi kytkin pohjassa...

    Vapaa ja kytkin kuitenkin aika eri asia.

    Ja juu, taitaa useammastakin wanhemmasta pyörästä löytyä tuollainen suoraan vapaalle vaihtava poljin?
    Olisiko noissa neukku boxereissakin ollut sellainen?
    Vai oliko se pakki?
  4. #34
    Lainaa (harmaahukka @ Elo. 09 2008,10:17) kirjoitti
    Kun pysähdytään ei tarvitse hakea vapaata ykkösen kautta, vaan se tulee kakkosen jälkeen, kaipa tämä on se tärkein syy.
    Teen aina niin

    Olenko epänormaali?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  5. #35
    Lainaa (SamiN @ Elo. 09 2008,15:27) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Elo. 09 2008,10:17) kirjoitti
    Kun pysähdytään ei tarvitse hakea vapaata ykkösen kautta, vaan se tulee kakkosen jälkeen, kaipa tämä on se tärkein syy.
    Teen aina niin

    Olenko epänormaali?
    En tiedä. Ehkä tuosta on saatavilla joitakin virallisia todistuksia tai lausuntoja

    -hh-
  6. #36
    Lainaa (harmaahukka @ Elo. 09 2008,15:42) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Elo. 09 2008,15:27) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Elo. 09 2008,10:17) kirjoitti
    Kun pysähdytään ei tarvitse hakea vapaata ykkösen kautta, vaan se tulee kakkosen jälkeen, kaipa tämä on se tärkein syy.
    Teen aina niin

    Olenko epänormaali?
    En tiedä. Ehkä tuosta on saatavilla joitakin virallisia todistuksia tai lausuntoja

    -hh-
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  7. #37
    Oliskohan tuossa valmistus kysymys, taitaa kuitenkin olla huomattavasti helpompi/halvempi rakentaa se vaihderumpu 1-6 vaihdetta ja 1-2 väliin ylimääräinen lovi joka jättää vapaalle (se vapaa kun kuitenkin löytyy joka välistä).

    Puhtaasti mitään tietämättä mutulla heittäisin tälläisen vastauksen .
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  8. #38
    Lainaa (Kontha @ Elo. 09 2008,13:38) kirjoitti
    Oikea kätinen "ritari" piti miekkaa vasemmalla puolella. Joten hevosen selkään nouseminen onnistui paremmin vasemmalta puolelta. Sen takia vasemman puoleinen liikenne ja niin eespäin.
    No on siitä toinenkin variaatio, eli oikeakätinen kohtaa ratsailla vihollisen mieluummin oikealla puolella josta syystä käyttää etenemiseen mieluummin tien vasenta puolta.
  9. #39
    Lainaa (naukkis @ Elo. 09 2008,17:57) kirjoitti
    Lainaa (Kontha @ Elo. 09 2008,13:38) kirjoitti
    Oikea kätinen "ritari" piti miekkaa vasemmalla puolella. Joten hevosen selkään nouseminen onnistui paremmin vasemmalta puolelta. Sen takia vasemman puoleinen liikenne ja niin eespäin.
    No on siitä toinenkin variaatio, eli oikeakätinen kohtaa ratsailla vihollisen mieluummin oikealla puolella josta syystä käyttää etenemiseen mieluummin tien vasenta puolta.
    Tämän jälkimmäisen version minäkin olen kuullut ja lukenut useista eri lähteistä. Miekan tuppi oli tietysti vasemmalla puolella.

    Vielä 1800 luvulla USA:n armeijassa miekka pidettiin oikeassa kädessä (tuppi vasemmalla) ja revolveri vasemmassa kädessä (kotelo oikealla lonkalla, revolverin kahva eteenpäin). Sama käytäntö oli myös CS:llä (etelävaltioilla).

    No pikkasen karkasi OT
    Hande G.
  10.  
  11. #40
    Lainaa (Nitrous @ Elo. 08 2008,14:04) kirjoitti
    Vapaan löytämiseksi ihan loistava systeemi, mutta pyörän käyntiin työntäminen on hiukka ongelmallista, kun ensin tarvitaan sellanen reilu hökkävauhti, että saa kakkosen pesään, ja sit lisää juoksua vauhdin takaisin saamiseksi. Mielenkiintosta lähtee ajamaan kun pulssi on n.200.

    Nimim. GPZ:ssa oli joskus huono akku, ja venttiilivika.
    Heh, kuulostaapa tutulta, sama tuli todettua ZXR:n kanssa ruotsalaisen motarin varressa tänä kesänä kun yritettiin työntää käyntiiin. Ja ei lähteny.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12