Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Nonni, tuli sitte vaihettua etupyörän laakeritki setoriin. toinen laakeri oli kyllä kaivannu vauhtoa jo pitemmän aikaa, ihme ku ei oo ilmotellu Uuden renkaanki sain alle eilen, ja kyllä nyt kelpaa kanttailla.. näillä toimilla oli ajatus että sais tuon tärinän jarruttaessa pois.. muutama "pitemmän kaavan" on käyny pyörä testaamassa ja kumpiki meinas että joko laakeri ja/tai rengas.. no kumpiki vaihdettu, ja nyt sitte ihmetellään että missä vika pyörää kun heiluttelee edes ja takas (niinku iskaria testais) nii kuuluu sellainen pieni kolahdus.. luultiin että sekin olis ollu laakerista johtuva, vaan vieläpä tuo p*****e kolisee.. ääni ei ole mikään kova, aivan niinku olis joku paikka välijä??
    Levyt ei pitäis olla kierot, ja palojaki vielä puolet jäljellä..
    nyt sitte kaivattais niitä hyviä neuvoja mitä kannattais tehä seuraavaksi ku omat ideat alkaa loppua
    Niin ja niititki tuli putsattua ja herkistettyä..
    Ratkaisevan vihjeen antajalle luvassa 10 pistettä ja papukaijamerkki
  2. #2
    Ohjaus laakerit... vai mitkä ne oli...
    Vai takahäkin nivelet ym...
    ZX12R -03
  3. #3
    Entäs ns. ohjauksen/etupään laakerit/väljyys?
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  4. #4
    Spedex oli samalla linjalla näemmä...
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  5. #5
    Ohjauslaakeri.



    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  6. #6
    Jos oot vaihtanut jarrulevyt, niin pesitkö ne kunnolla? Jos et niin sit on niissä tehtaan jäljiltä oleva öljy/rasva palanut niihin kiinni ja aiheuttaa juurikin jarrutettaessa tuntuman, kuin levy olisi kiero. Itsellä kokemusta. Lähtee ajan kanssa. Muuta en keksi, kun en ole mekaanikko.
  7. #7
    Jos "pumppaamalla" saa ohjauslaakerin kolisemaan niin se on jo todella löysällä/kulunut. Ei mikään ihme jos ravistelee.

    Sitä veikataan.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  8. #8
    Pakko sanoo itsekkin ohjauslaakeri, kun muutkin sanoo.
  9. #9
    Lainaa (TaikaEtana @ Elo. 07 2008,23:00) kirjoitti
    Jos oot vaihtanut jarrulevyt, niin pesitkö ne kunnolla? Jos et niin sit on niissä tehtaan jäljiltä oleva öljy/rasva palanut niihin kiinni ja aiheuttaa juurikin jarrutettaessa tuntuman, kuin levy olisi kiero. Itsellä kokemusta. Lähtee ajan kanssa. Muuta en keksi, kun en ole mekaanikko.
    Bräkleeniä on sen verran menny että ei ainakaan rasvasta johdu.. tiiä sitte kuka on vaihtanu nuo levyt että onko muistanu puhistaa...mutta omistajahitorian mitä tiiän, nii ollu kuulemma aika päteviä kavereitä että tuskin olis tehny sellaista "aloittelijan" virhettä että olis tehdasrasvat jättäny??
  10. #10
    Lainaa (SamiN @ Elo. 07 2008,23:00) kirjoitti
    Jos "pumppaamalla" saa ohjauslaakerin kolisemaan niin se on jo todella löysällä/kulunut. Ei mikään ihme jos ravistelee.

    Sitä veikataan.
    Ite oon kans miettiny tuota ohjauslaakeria.. mutta eikö sen pitäis tuntua pienenä "epävarmuutena" kovaa mutkiin ajettaessa, niin että pyörä kallistuu reilusti? pyörä menee ku juna raiteilla mutkiinki.. auttaako tuo kiristys sitte jos se olis kulahtanu väljäksi? vai mennäänkö taas arpapelillä että ostetaan laakeri ja kokeillaan
  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Etupumppujen liukuholkit kulunu soikeeks, eli väljäks? Paljonko on kilsoja takana pyörällä?
    Superbike #7
  12. #12
    Lainaa (Dirtbag @ Elo. 07 2008,23:32) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Elo. 07 2008,23:00) kirjoitti
    Jos "pumppaamalla" saa ohjauslaakerin kolisemaan niin se on jo todella löysällä/kulunut. Ei mikään ihme jos ravistelee.

    Sitä veikataan.
    Ite oon kans miettiny tuota ohjauslaakeria.. mutta eikö sen pitäis tuntua pienenä "epävarmuutena" kovaa mutkiin ajettaessa, niin että pyörä kallistuu reilusti? pyörä menee ku juna raiteilla mutkiinki.. auttaako tuo kiristys sitte jos se olis kulahtanu väljäksi? vai mennäänkö taas arpapelillä että ostetaan laakeri ja kokeillaan
    Etupää ilmaan ja laakerin kireyden tarkistus/kiristys. Mikäli tuntuu yhtään "pykälää" -> laakeri vaihtoon.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  13. #13
    Lainaa (Nitrous @ Elo. 07 2008,23:33) kirjoitti
    Etupumppujen liukuholkit kulunu soikeeks, eli väljäks? Paljonko on kilsoja takana pyörällä?
    Tosiaan unohtu mainita että tasasella nopeudella ajaessa kevyesti jarruvoimaa lisäämällä nypytyttää taasen..
    saakos noita holkkeja ihan erillisinä, vai kuuluuko se johonkin kojaussarjaan? vai pitääkö ihan uudet iskarit hommata? voiko niitä muuten "testata" kuin pumppaamalla keulaa? kilsoja on takana 56tkm, ja edellinen omistaja oli vaihtanu pumppujen stefat 50tkm kohilla..
    kiitos kaikista vastauksista, ei muuta ku lisää ideoita tuleman nii saa kokella

    huomenna tosin lähtee muonioon lohestaan.. onneksi vapaat jatkuu vielä ens viikolla nii saa alkaa tutkimaan..
  14. #14
    Lainaa (SamiN @ Elo. 07 2008,23:45) kirjoitti
    Lainaa (Dirtbag @ Elo. 07 2008,23:32) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Elo. 07 2008,23:00) kirjoitti
    Jos "pumppaamalla" saa ohjauslaakerin kolisemaan niin se on jo todella löysällä/kulunut. Ei mikään ihme jos ravistelee.

    Sitä veikataan.
    Ite oon kans miettiny tuota ohjauslaakeria.. mutta eikö sen pitäis tuntua pienenä "epävarmuutena" kovaa mutkiin ajettaessa, niin että pyörä kallistuu reilusti? pyörä menee ku juna raiteilla mutkiinki.. auttaako tuo kiristys sitte jos se olis kulahtanu väljäksi? vai mennäänkö taas arpapelillä että ostetaan laakeri ja kokeillaan
    Etupää ilmaan ja laakerin kireyden tarkistus/kiristys. Mikäli tuntuu yhtään "pykälää" -> laakeri vaihtoon.
    Pitääpä kokeilla sitä, jos huomenna sais aikaiseksi/kerkeää nii selviäis että onko vika siinä.. pitää ilmotella miten kävi..
  15.  
  16. #15
    Lainaa (Dirtbag @ Elo. 07 2008,23:49) kirjoitti
    saakos noita holkkeja ihan erillisinä, vai kuuluuko se johonkin kojaussarjaan? vai pitääkö ihan uudet iskarit hommata? voiko niitä muuten "testata" kuin pumppaamalla keulaa? kilsoja on takana 56tkm, ja edellinen omistaja oli vaihtanu pumppujen stefat 50tkm kohilla..
    En ainakaan oo kuullu iskareista, joihin EI saisi erikseen. Jossei vikaa löydy muualta (kuin keulasta), niin kannattaa esim. ajokelien jälkeen purkaa keula ja tarkistaa osien kunto. Sit vaan tilailee tarvittavat osat.

    Liukuholkkien vaihto on yleensä aika helppoa...