Onko joku Suomessa kuullut vastaavista ongelmista?
http://www.ninja6zone.com/forums....problem
Ilmeisesti ei. Itse en ole kuullut vastaavista konerikoista.
Kaikkia sivuja en tuosta itkuvirrestä jaksanut lukea, mutta epäilen että nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin..
Tikitys (kuin kuulakärkikynää napsuttelisi) tulee siitä jakoketjusta. Tyypillistä uusille Kawoille. Ei mitään tekemistä venttiileillä tai nokka-akseleilla. Ääni katoaa itsekseen kun ketju venyy lisää ja kiristäjä hyppää pykälän lisää. Voi manuaalisesti painaa kiristäjän yhden pykälän pidemmälle niin saa ketjun kireämmällä.
Se että venttiili putoaa, ei aiheuta mitään ääntä ennen katkeamista. Katketessaankin ääntä kuuluu vain pienen hetken täystuhon tapahtuessa.
Ilmeisesti noita koneita on mennyt rikki ja uusia osia on joutunut asentaan.. moni tuolla kirjotti että on pyörä korjattavana. aika oudolta kyllä kuulostaa.
Aina niitä koneita menee. Koskee kaikkia merkkejä ja malleja. Tuossa keskustelussa on vaan nyt saatu se tikittävä ääni johdettua vian aiheuttajaksi. Hakoteillä ovat, kuten yllä jo mainitsin.
Ei muuta kuin hanaa!![]()
Mulle sanottiin 636B:n tikittelystä että ei se oo nokkaketju vaan venttiilinohjurit siellä on menossa ja ne joutuu uusimaan ennen kuin 40tkm on täynnä. Tonnin kansiremppa kuulemma tiedossa. Ja ne sitten kuulemma menee aina uudestaan ja uudestaan![]()
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Mulla on 636B, ja ajettu 39 000tkm. Eli kohta varmaan jysähtää :P
Mistä oot kuullu tollasta? Ainakin on monta tota 03-04 mallia myytävänä joilla ajettu noin 40 000tkm.
Ja mulla tosiaan tikittelee pyörä myös.
Tietääkseni monella muullakin kuuluu kawoista tikittäviä sivuääniä. Kawan ominaisuutena oon niitä pitänyt.
PK-seudulla olevassa mp-huoltofirmassa noin sanoivat. Kuulemma tikitys vain pahenee ja pahenee (en tarkalleen tiedä millä tavalla se venapuoli alkaa hajota, joku koneistushomma kuitenkin kun ilmeisesti ne ohjurit vaihdetaan tjsp?). Ei kuulemma varsinaisesti estä ajamista suoraan räjähtämällä mutta kaveri sanoi että joillakin on kawoissaan kauheat venttiilirallatukset ja suositteli tekemään asialle jotain ennen kuin pahaksi menee.
Mulla on nyt vajaa 32k mittarissa ja ei vielä kuulemma kuulostanut pahalta.
Onko niitä sitten ollut enemmänkin kyseisiä tapauksia? Noita pyöriä on paljon ainakin liikenteessä..
Tuon tarkemmin ei tullut vielä kyseltyä koska asia ei ollut tämän vuoden puolella omalle pyörälle ajankohtainen. Pitää yrittää selvitellä lisää.
Samassa veneessä ollaan(1ossi1 @ Elo. 15 2008,22:25) kirjoitti
täytyy varmaan alkaa pitämään vaihtokalsareita ajotakin taskussa siltä varalta sitten kun räjähtää
![]()
no joo mulla oli 30 000 kohdalla huollossa "yläkerta auki" tsekkailtiin venat yms. eikä huoltomies mitään maininnut että kohta jysähtäis, kaikki oli kuulemma hyvässä hapessa
ja silti naputtaa...
kovaa ajoo vaan. Silti olis kyllä kiva kuulla lisää tästä 03-04 mallin "ongelmasta"? jos nyt sellaista ylipäätään on...
Pitkää päätyyn ja perään...
Juu niin olis. Ainakaan noissa ei venoja ole tietääkseni tarvinnut säädellä.
Suht kova rallatus kuulunut hetken aikaa, kone viimeks auki 52 tkm eikä venttiileitä tarvinnut vieläkään säätää. Itsellä ainakin rallattaa se ketju, toi tikitys varmaan eri juttu.
Kyllähän koneesta ääntä kuuluu lähteä. KETJUSTA SE TULEE. Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan, siihenhän noi Kawat on tehty. Koneen ääni on verrannollinen tehoihin, ei ääntä ei tehoa, vrt. esim. Honda. Ja kaikille tidoksi, mielipiteeni on henkilökohtainen ja ehkä vähän provosoiva, en vastaa siitä enkä kirjoitusvirheistäni.![]()
Moision Mopoilija
Kawasaki Z750 -09
Kawasaki ZX-6R -05
Njuu. Mä kuitenkin luotan tän ko. mekaanikon sanaan siitä että tikitys ei tule nokkaketjusta vaan venttiileistä. Kai se kaveri tietää mistä puhuu.
Mistä se "mekaanikko" tietää, että joutuu tekee rempan ennen ku 40tkm on täynnä? Noita alkaa olee aika paljon 35-40 ajettuja, ja ylikin. En oo kuullut yhestäkään tapauksesta, että olis joutunut remppaa tekemään.
Onko tälle mekaanikolle henkilökohtaisesti tullut vastaan kyseisiä ongelmia ja että hän olisi purkanut kawan moottoreita? Vai onko hän vain kuullut asiakkaiden kawojen pitävän vähän ääntä, ja tehnyt sen johtopätöksen että venttiilikoneisto on menossa....
Itselle on tullut eteen tapauksia, joissa yamaha/suzuki liikkeen myyjät haukkuvat kawasakeja =) vaikka samaa paskaa kaikki varmasti nykypäivänä on.
Toisaalta, itse en ole purkanut ainuttakaan konetta, joten ehkä tästäkään kirjotukseta ei ole hyötyä.
Oma -03, ajettu 40 000tkm, toimii pirun hyvin. Tosin omastakin jotain pieniä ääniä kuuluu. Toisaalta ei se honda olekaan.
No ei nyt takerruta siihen 40tkm, sanotaan vaikka xxtkm niin ei tule kenellekään paha mieli.
edit: Melkonen taidonnäyte kawasakilta jos ossin ninja on jo 40000000km ajettuja vaan vähän tikittää.
"Pikku" virhe =)
Kuten sanoin en ole yhtäkään konetta itse henkilökohtaisesti purkanut, joten en osaa sanoa vaikka noissa tosiaan olisikin jotain vikaa.
Lähinnä tarkoitin sitä, että olisi kiva tietää onko toi vikajuttu ihan faktaa.
Tarkottaa nyt käytännössä mitä? Eli jos räjähtää, niin mitä tuosta sitten menee? lievimmillään ja pahimmillaan?
Pitkää päätyyn ja perään...
melkosta shittiä joku asentaja puhunu, eiköhän tollainen "tyyppivika" olisi maailmanlaajuisesti suuren yleisön tiedossa jos näin olisi.ä
rotta
Toivotaan näin![]()
Tätä otsikkoa pitäis muokataMutta enivei lueskelin, että yleisesti moottoreissa jos/kun venttiilinohjurit kuluu niin siitä seuraa se että venttiilit ei enää istu kunnolla syvennyksiinsä kannessa (daa). Ja tästä seuraa sitten suorituskyvyn menetystä ja öljyn polttamista.
Sitte ihan spekulaationa että jos kovilla kierroksilla venttiili ei oo ihan kohdillaan suorassa niin se varmaan nopeuttaa pään kulumista ja saattaa jopa vääntää venttiilin varren?Kysyn asiasta lisää kun käväisen tuossa ko. mekaanikon firmassa lähipäivinä.
Venttiilinohjurien vaihto on joka tapauksessa operaatio joka on esim kuvailtu huoltomanuskassa. Eipä ne ikuisesti voi kestää.
Otsikko on edelleen hämäävä mutta laitetaan nyt tähän samaan keskusteluun. Kysyin nyt tästä 636:n venttiilinohjurien kulumisesta, ja sain vastaukseksi että ne kannet on tosiaan vähän niin ja näin ja ohjurit on tosiaan vakiona löysät, mutta ainoa ongelma mitä siitä seuraa on se venttiilien nakutus.
Ohjurit voi kuulemma vaihtaa ja joitakin on kai takuuseen vaihdettukin, mutta ne tehtaalta tulevat ohjurit on ihan samanlaiset joten se ei korjaa mitään. Mutta kaveri sanoi että mitään todellisia venttiiliongelmia ei pitäis tulla, ja jos tuleekin niin se olis valmistusvirheasia. Eli ainoa ongelma on ääni, ja sitähän saa olla.
Eli te olitte oikeassa ja mä väärässä, ja oikein hyvä niinei muuta kun
![]()
Kawathan pitää aina ääntä =)
Oman pyöräni kohdalla venttiilit katottiin 24 tonnin kohdalla, ei ollut säätämisen tarvetta. Nyt venttiilit katsottiin uudestaan 41 tonnin kohdala, säätämistä oli kolmessa. Korpiaholla sanottiin, että noilla kilometreillä säätämisen tarve on normaalia, olisi tosin voinut vielä ajaa vahingoittamatta konetta koska eivät olleet loppuun asti painuneet, todellinen tarkastusaikahan olisi ollut 48 tonnissa. Venttiilikoneisto ja nokat olivat muuten virheettömässä kunnossa.
Käsitykseni mukaan pitäisi kestävä kone tuo olla muutenkin.
Kop Kop...kohta varmaan kilahtaa :P