Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Ekaa kesää tellu alla.. On ruvennut mietityttää tellun tyhjäkäynnin aikana kuuluva moottorin ylimääräinen säksätys. Kuuluuko se telluun ominaisuuteen? Pyörä oli just 27 tonnin huollos ennen ostoa liikkeessä jossa tsekattiin venat yms. Sen jälkeen todettiin, että pyörä käy niin hienosti kun tollanen tellun veekakkonen voi käydä. Ei nut mikään kaunein käyntiääni. Eräs kaveri väitti että ääni kuuluu bensapumppuun. Pitääkö teidän tellunne tyhjäkäynnin aikana sellasta säksättävää ääntä? Vai onko jokin vialla?
    Sama täällä eka kesä Tellun kanssa ja myös minulla kuluu tyhjäkäynnin päälle sellainen jännä säksätys ja sen lisäksi 4000 kierroksilla tasakaasulla tulee ylimääräinen sirinä mikä poistuu 4500-5000 kierroksilla. Täytyy käyttää ajokauden jälkeen huollossa mutta luulisin että on enemmän ominaisuus kuin vika.

Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
    Mä en osaa edes kuvailla mitä kaikkia sirinöitä raksutuksia ja ininöitä toi vehje pitää... Niin kauan kun kone toimii hienosti ja voimaa on niin ei kannata huolestua mistään "säksätyksistä"...
    ZX12R -03
    Noilla lontooksi kirjoitetuilla foorumeilla TLZone ja TLPlanet on määritelty, että TL on lyhennys sanoista Ticks Loudly.

"Puolipuristimet" nyt ainakin pitää ääntä.

TL1000R
    Mulla tellu kilisee, kolisee, rapisee, rutisee, natisee... Ja kone rempattiin totaalisesti talvella R.M. Heinon toimesta. Samat kilinät on kuin ennen remppaakin...
    ooo
    Anna mä veikkaan; takajousi on se kun natisee.
    TL1000R
    Vähän jotain voitelevaa siihen jousen sisässä menevään liukuun niin helppaa hetkeksi, mutta vain hetkeksi. Mulla alko toi ääni häiritä sen verran, että tuli pakottava tarve hommata Bitubo ja heivata orkkiskalut....
    TL1000R
    Synteettinen vaseliini toimii hyvin.
    ooo
    Lainaa (ZR-7herwood @ Elo. 09 2008,00:00) kirjoitti
    Vähän jotain voitelevaa siihen jousen sisässä menevään liukuun niin helppaa hetkeksi, mutta vain hetkeksi. Mulla alko toi ääni häiritä sen verran, että tuli pakottava tarve hommata Bitubo ja heivata orkkiskalut....
    Olen muuten huomannut saman... Kerran se rupes natiseen niin prkleesti että oli pakko poistua hämeenkadulta...
    ZX12R -03
    Sama kilinä/rätinä/säksätysominaisuus omassa -97 ässässä. Merkkiliikkeen asentaja tiesi kertoa, että jakopää on rataskosketuksella ja joka kerta kun mäntä käy yläkuolokohdan ohi, ratastus tärähtää hieman ja ääni tulisi sieltä. Tiedä sitten onko näin mutta hyvin tuo pelaa äänistä huolimatta. Takaiskarin narina häipyi Bituboon vaihtamalla.
    VS600 -92
    VS1400 -92
    VS1400 -91
    TL1000S-97
    ZX-12R -01
    Thruxton -06
  12.  
    Lainaa (Sampetti @ Syys. 30 2008,19:48) kirjoitti
    Sama kilinä/rätinä/säksätysominaisuus omassa -97 ässässä. Merkkiliikkeen asentaja tiesi kertoa, että jakopää on rataskosketuksella ja joka kerta kun mäntä käy yläkuolokohdan ohi, ratastus tärähtää hieman ja ääni tulisi sieltä. Tiedä sitten onko näin mutta hyvin tuo pelaa äänistä huolimatta. Takaiskarin narina häipyi Bituboon vaihtamalla.
    Tuossa nokkien rattaissa on tuplahammaspyörät, joista toiset poistavat hammasvälyksen. Ovat siis nokka-akseleiden päissä vieretysten aavistuksen eri asennoissa. Rattaiden ei siis pitäisi pitää ääntä ellei pyörivän massan minimoimiseksi joku ole poistanut niitä välyksenpoistajia (kohtuu yleinen modi ainakin jenkkilässä). Ja on siellä kyllä pari ketjuakin - alakerrasta kumpaankin kanteen vapaapyörille/-akseleille. Niistä jako edelleenvälittyy noilla rattailla.
    TL1000R