Olen lukenut aiempia viestejä - mutta jos vielä joku jaksais vastailla.
Eka pyörä hankittiin viime syksynä poikani kanssa (30v) puoliksi, mie 52v. Pyörä oli Suzukin Intruder 800 uutena. Oli helppo opetella ja leppoisa ajella. (on myynnissä http://www.nettimoto.com/650696 ).
Nyt sitten huomattiin että tuleekin matka-ajoa, eikä tuo Intru oikein ole siihen mukavin mahdollinen. Ja nyt uskaltaa jo kokeilla muitakin pyöriä.
Käytiin kokeilemassa uutta BMW 1200 GT - Wautsi!! tuntui 5 km ajon jälkeen "omalta". Likviditeetti ei kuitenkaan salli laittaa harrastukseen paljon enempää kuin mitä nyt on kiinni, 10 -12.000 €.
Netin selailun jälkeen ajattelimme että R 1150 RT voisi olla passeli peli matkapyöräksi.
Kokeilimme sitten myynnissä olevaa 2002 RT:tä, mittarissa 28000 km (??!!). Mutta se tuottikin pettymyksen? Pyörä tuntui kolisevan ja lonksuvan. Tuossa aiemmin ajetussa uudessa oli selkeä laadun tuntu, mutta tässä oli vanhan pyörän olemus.
Olikohan tuo yksilön ominaisuus, vai tuntuuko nuo kaikki ton ikäiset tosiaan siltä? (ei siis pelkkä boxerin tärinä vaan koko pyörä).
Hintahaarukkaan saattaisi löytyä myös 2003 mallisia. Onko eroja niin paljon, että kannattaa metsästää tuo uudempi malli, jossa ainakin tulppia tuplamäärä? Tuo jarrujen pitämä ääni myös häiritsi (kai siihen tottuisi), onko se myös 2003 mallissa?
Mallina RT on ihan mukavan oloinen. LT on (ajamatta) liian ison oloinen, ja hinnaltaankin aika paljon kaallimpi malli. GT voisi olla meille myöskin mahdollinen, mutta katteethan tuossa RT:ssä suojaavat paremmin viimalta.
Mites sitten Saksasta haku tuommoisen pyörän kohdalta? Ymmärtääkseni säästöä voisi olla 1-2.000 €?
--okebo--
7-kesää 1100 Rt:llä ajaneena voin sanoa, että rt on hyvä matkapyörä juurikin ajoasentonsa ja katteidensa vuoksi. Bokseri ja kuivakytkin tekevät pyörästä matkajuhtamaisen, kun taas rivikoneellista GT:tä voi pitää lämminveriravurina *. Kerran koeajanut. Ei näistä sen enempää.
Tällä hetkellä jos matkapyörää hakisin tuohon sarjaan, valitsisin koeajettaviksi RT:n, GT:n FJR:n ja Pannarin. Useimmiten joutuu jonkinasteisia kompromisseja näissä valinnoissa tekemään. Nykyinen ajokkini on 1150GS (ja todennäköisesti se on sitä seuraavat 10v) eli en ole vielä päässyt bokserista eroon. *
Paljon tekstiä vähän asiaa...![]()
Vaikea tietää mitä tuo "koliseva ja lonksuva" tarkoittaa, mutta melkein tekisi mieli sanoa että ne kaikki tekevät sitä (TADT).
Bemareissa on tyypillisesti jonnii verran väljää vetolinjalla. 1150 taas saattaa olla pienissä vauhdeissa (kiitos laihan seoksen) hieman nykivä, joka ulosmittaa vetolinjan väljät tehokkaasti.
Mutta - RT on tehty maanteille, ei ruuhkiin. Ei tuota koeajeta kuin parin sadan kilometrin maantiereisulla.
Eli kolinat ja lonksunat ovat ominaisuus.
<p>2002-2014</p>
Kannattaa katsella ja kokeilla..
K1200 RS / GT on tehopyöriä rivikoneella ja nelosen tärinöillä.
R1100 RS / RT on leppoisempia (tehottomampia) bokserilla ja rauhallisemmilla tutinoilla. Käytännössä K-pyörät ja R-pyörät on aivan eri tyyppisiä ja niitä kannattaa puntroida omissa kategorioissaan.
Jos välttämättä haluat voimaa ja voimantunnetta, niin katsele niitä K-malleja (rivikone). Joudut ottamaan kaupassa kankean kääntymisen ja hiukka painavan käsittelyn.
Jos haluat ketterää käsittelyä ja olet halukas tinkimään voimantunteesta, niin R-mallit (bokseri) olis ehkä ok.
Kummatkin rohisee ja kolahtelee ja muutenkin ääntelee, mutta siihen tottuu.
Olen omistanut K100RT:n , ajanut pari viikkoa K1200RS:llä, Omistanut R1100RS:n, nykyisin ajan R1200GS:llä.
FIN_GSer
Käy testaa kaikkia ja mieti millaisen kaverin kanssa pystyt elämään. Kaikilla ovat hyvät ja huonot puolensa. Itse testasin useita pyörävaihtoehtoja ja RT oli lopullinen valinta. Eikä kaduta pätkääkään.
Ottamatta kantaa tarjolla olevien pyörien hintoihin, haluan kumminkin sen verran opastaa, että LT:tä ei koeajeta paikallaan.Siinä se on kyllä takuuvarmasti iso! Kolmenkympin vauhdissa ja yli siitä katoaa kummasti pari sataa kiloa ja jos painotat MATKApyörän ominaisuuksia, niin muut on ilman muuta mopoja, sanokoot muut mitä lystää...
![]()
Kortteleita kiertämään tai roudan raiskaamille ränneille löytyy sitten taas sopivampiakin kulkupelejä. MUTTA: Nämähän ovat makuasioita! Jokainen tulkoon uskossaan autuaaksi.
![]()
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Jovvain...(pozo izquierdo @ Elo. 08 2008,08:36) kirjoitti
Niimpä,,,pozo sen jo tuossa sanoikin. Jos ylivoimaisen ylellistä kyytiä ja pitkää päivämatkaa on tarkoitus tehä niin ei ole vaihtoehtoja. Mutta jos taas kaupungilla tai vaikkapa metsäautoteillä on tarkoitus päästellä niin tuo R1150 on sinun valintasiOn meinaan todella KEVYT tuo ärräläinen ja silti suojaavat katteet & rento ajoasento (ERGONOMIA) Reteoijen äänenlaadusta (lisäv.) joutuu tietysti tinkimään LT:hen nähden tietenkin... Mutta 1150 on juuri se pyörä mitä tuolla alppiteillä näkee kaikista eniten -uberalles- ja kun siellä passoilla pääset sitä ohjastelemaan niin tiedät miksi
Ai miksi en sitten itse aja tolla.......no boxer ei ole vaan mulle![]()
Kiitos nopeista ja monipuolisista vastauksista.
Netti kertoo paljon ja edelleen tuntuu että kyl toi RT voisi olla se "meidän pyörä".
Täytyy haeskella jostain toinen yksilö koeajoon ja pitää vielä uskoa yllä.
Jos nuo jotkin kolinat ovat hmm... ominaisuuksia, niin niihin kyllä varmaan tottuu. JOS toinen pyörä muuten sitten tuntuisi paremmalta kuin tuo ajettu yksilö, se ei ollut "hanskassa", ajoin reilun 100 km, enkä saanut mitään luottoa siihen. Ihan kuin se olisi ollut jotenkin irti jatkuvasti (pyörä on ollut ilmeisen kauan myyynnissä, joten saattaahan siinä jotain yksilövikaakin olla).
En löytänyt netistä selkeää sivua jossa näkisi noita vuosimallien eroja. Siis ekan viestin kyssärin toistaisin; erot 2002 -2003 mallien kesken? Onko linkkiä vuosimallien erojen sivulle?
--okebo--
Näinhän se tuntuu olevan. Nyt kun toistaa kesää on jo väännetty pitkälle, niin hyvin on kaasukäsi oppinut tavoille. Ei enää haittaa, kun osaa välttää pahimmat.(C-A-D @ Elo. 07 2008,21:28) kirjoitti
Tien päällä ei muuta ku pitää ja päästää... ajamisen iloa!
Edit Okebolle yllytys: Pankista lainaa ja uus RT ajoon.
2003 tulivat muistaakseni tuplatulpat näihin malleihin. Ei kai niissä juuri kummempia eroja ole(okebo @ Elo. 08 2008,18:37) kirjoitti
Terve! Tuplatulppainen vähän ajettu Suomipyörä (n.45000km.) lähes virheetön ja runsaaasti varusteltu matkapyörä BMW R 1150 RT 2004 myydään. Käpälävammani vuoksi ei voi ajaa pitkiä matkoja, joten vaihdossa voisin ottaa esim. museorek. r100r:n tai Rib-veneen.
Maksuehdoista voin neuvotella. (pyörä on nimissäni)
Nettimoto Id:649149
Surgingista ja nykimisestä olen lukenut sen verran paljon että itsekin yhden kesän 2003 mallisella twin spark kantisella ajettuani suosittelisin kyllä juuri tuota uudempaa versiota mikäli valinta osuu 1150 RT:hen. Ainakaan oma -03 kävi aivan suunnitellulla tavalla aina.
Mutta R1200RT on kyllä joka suhteessa aika hirveän paljon sivistyneempi laite. Ensimmäiset 2005 mallitkin tosin vaativat muutaman tonnin lisää budjettiin.
Jos on aivan pakko ajaa bokserilla, niin saattaisi olla halvempaa ostaa suoraan se jonka oikesti haluaa eikä jäädä haaveilemaan tasaisemmin käyvästä, tehokkaammasta, 50 kg kevyemmästä ja myös matkailuun soveltuvilla käytännöllisillä ja kookkailla laukuilla varustetusta 1200:sta?
OT: joidenkin koirien, myös bokserien, häntää on tapana typistää. Sekä bokserin ostaminen että bokserin hännän typistäminen kannattaa tehdä kerralla kohdalleen, sillä pienissä paloissa toteutettuna se sattuu kaikkein kipeimmin![]()
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Eipä ole keliä ollut että olisi päässyt koeajamaan pyöriä. Mutta silmät sikkurassa olen nettiä selaillut ja tänkin BMW Talkin aika tarkkaan lukenut.
Jostain syystä nyt BMW merkkinä kiehtoo. Hinnat on vaan aikas kovia. Saksan tuontina tuntuisi säästävän ja sieltä löytyy ihan siedettäviä kilometrimääriäkin.
Tuo pettymys 1150 RT:n kohdalla kaivertaa edelleen.
Nyt tuntuisi R 1200RT tai K 1200GT (uudempi 2006 ->) kiehtovan, jos rahaa päättää laittaa lisää. Harrastukseen sijoitettavaa rahamäärää hillitsee hyvin kyllä nää kelit p..le, aamupäivällä sadekuuroja iltapäivällä ukkoskuuroja
Näitä viestejä selaillessa ei voi olla huomaamatta LT kuskien suurta tyytyväisyyttä, vai onko ne vaan innokaimpia kirjoittamaan(?)
En ole LT:tä päässyt koeajamaan, mutta alkoi kiinnostamaan sekin. Hjarmi että oli niin huonot kelit viime viikon vaihteessa, olisin muuten Himoksella poikennut "haistelemassa".
Jos päättäisi pitäytyä tuossa alkuperäisessä budjetissa, niin Saksasta löytyisi noita 1999 - 2000 K1200LT alle 40tkm ajettuja johonkin 9000 euroon ja allekin.
Tuolla jossain viestissä oli että niistä saapi ehkä tinkaistuakin hinnasta. Näin jäisi veroineen johonkin 10-12000 euroon (olenkohan jymmartanyt oikein) + hakukulut.
Onko jotain konkreettista eroa malleilla 1999 - 2000 -2001 -2002?
Mihin kannattaa kiinnittää netti-ilmoituksissa huomiota, olennaiset varusteet?
Onko esimerkiksi joku iiiiso ja kallis huolto määrätyissä kilometreissä?
Joissakin ilmoituksissa luvataan vuoden takuu, onko kokemusta - toimiiko kansainvälisesti?
--okebo--
Monitahoinen kysymys. EN ole kaikkiin vuosimallien välisiin eroihin perehtynyt kun itse *(okebo @ Elo. 20 2008,23:01) kirjoitti
aukisena ajelen 1999-versiolla.
Mutta muutoksiahan on tullut
- 2000-luvun alussa (en tiedä tarkkaa vuosimallia (2001?)) servo-avusteiset jarrut. Hyvä vai pasha - mielipiteitä on moneen suuntaan
- 2000-luvun alussa vaihdettiin starttirele (kärjet eivät enää voi palaa kiinni)
- 200x tuli facelift, jollloin moottoriin taotttiin +20hp keskialueen kustannuksella. Samalla vaihteisto/välitykset muutettiin kierroskoneelle sopivammiksi bensankulutuksen kustannuksella.
- Muuta faceliftissa tullutta:
-- hydraulinen keskiseisontatuki
-- keskuslukitus (ainakin joissain malleissa)
-- erillinen kaukovalo
-- jyrkempi ohjauskulma - kuinka onnistunut tuo muutos oli? - lue kaikki woblaus-keskustelut
- mittaristo
Muut, tuoreemmalla versiolla ajavat osannevat täydentää kaiken, jonka unohdin....
Yhtä kaikki: Isoja huoltoja on ehkä vain 40tkm:n välein, jolloin vaihdetaan polttoaineensuodin. Nuokin yleensä sovitaan huolllon kanssa (kuka tekee ja mitä). LT kun luonteeltaan teetättää aina jonkin verran työtä huollossa jo pelkästään vaadittavalla katteiden purulla. Siksipä monet tekevät jonkin osan huolloista itse.
Paljon puhuttava aihe on perälaakeri. Sen kesto on ikuisen keskustelun aihe. Itse vaihdoin kun mittariin tuli 80tkm. Hinta +220€. Jotkut ovat ajaneet laakerilla reilut +100tkm. Toiseilla se on pettänyt parissa kympissä.
<p>2002-2014</p>
Eipä taida 1200 RT/GT/LT lakata kiinnostamasta 1150:n ostamalla?(okebo @ Elo. 20 2008,23:01) kirjoitti
Vaikka voihan sen bokserin hännänkin typistää vaikka tuuman pätkinäkin, mutta ei se satu yhtään vähempää.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Tähän sanoisin, 1100 km Kotoa, päivätaipaleen Enontekiölle ja takaisin molemmin päin, yhteen ajorupeamaan, kyllä se mukavasti onnistuu R1100RS:lläkin. Ei ylivoimaista. RS:n satula voisi olla parempikin, tai kuski nuorempi. Kahvan lämppärit +10.
Vaikka bemari merkkinä kiinnostaa niin harkitse myös muita merkkejä. Itseänikin bemari on aina kiinnostanut ja niinpä sorruin tuossa pari kevättä sitten ostamaan käytetyn R1100RT. Mukava leppoisa pyörä ja helvatan painava käsitellä. Kyllähän se suoraa tietä menee kuin juna, mutta mutkatiellä sitä pitää ihan oikeasti uskaltaa ja pystyä käskemään, muuten meno on tuskaa. No kytkimestä ei sen enempää, siitä löytyy juttua vaikka kuinka paljon haulla täältä. Ajoasento oli ihan suht hyvä varsinkin kun satulaa sai nostettua. Katteet suojaa tosi hyvin ja mukava ajaa huhtikuussa ja lokakuussa, mutta ei kesällä.
Aina on kehuttu että on vääntävä kone, mutta vääntö alkaa vasta kolmen tonnin paikkeilla, ennen sitä se on sellaista rynkytystä että ihme on kun kestää. Sitten se vääntö onkin jo ohi taas nopeasti. Isoksi ja raskaaksi pyöräksi kuitenkin polttoainekulutus on ihan hyvä, matka-ajossa n. 4,8-4,9 litraa per sata km. Sitten se joka aamuinen öljyntarkistus mikä pitää tehdä siitä pikku ikkunasta katteen reiästä, se ei ole nykyaikaa. Niin ja siitä tasasen kaasun edes takaisin soutamisesta löytyy kanssa haulla juttua vaikka kuinka. Vakiopleksi oli pikkasen ongelmallinen 183cm pitkälle, en meinannut saada sopivaa asentoa millään. Jos halusi kunnon tuulen suojan niin sitten kypärä humisi ihan mielettömsäti ja jos taas kypärä hiljainen niin sitten oli vetoa kaulassa. Niin ja sitten vielä jos ihan pystyyn laitooi niin kävi oikein kunnon turbulenssi niskassa.
Parasta oli keulan jousitusrakennelma, siitä pidin tosissaan ja sitä jäin kaipaan. Se kun ei turhia niiaile jarrutuksissa. Niin jaa sitten jarruista tulikin mieleen että jos ei halua leikkiä koko iakaa sen ABS-valon kanssa niin pitää ostaa uusi akku joka kevät. Sen vaihto onkin sitten taas parin tunnin homma.
Itse vaihdoin bemarin uuteen Yamahan TDM:ään ja sillä tein viime kesänä mm. Saksan reissun ja en ole yhtään katunut vaihtoa. Oli 80 kiloa kevyempi, keskikesällä ajoviima vähän edes vilvoitti, takapuoli voi jopa paremmin kuin bemussa, löytyy myös ABS:sit jotka ei ole herkät akun jännitetasolle, nestejäähdytys, 0,5L pienempi polttoaineen kulutus. Samat laukkutilat jollei peräti muutama litra isommat. Tosin on parit miinuksetkin, ei kardaania ja sateella kastuu aavistuksen nopeammin varsinkin alaraajoista.
Silti en sulje pois elämästäni merkkiä BMW, kenties joskus vielä uudestaan. Se on vähän näitä tunne juttuja. Joka tapauksessa kokeile eri vaihtoehtoja ettei sitten jälkeen päin harmita.
Yhdyn osaltani edelliseen kirjoitukseen tuon "muut vaihtoehdot kans" -osalta.
Ajelin viime kesän BMW:n K1200GT:llä, vuosimallia 2004. Onhan se makea matkapyörä, en kiellä. Koneessa on riittävästi voimaa, ei ehkä naapurin tarpeiksi, mutta sillä "pärjää". Paikallaan se on raskas pyörä, mutta taipuu mutkiin - ainakin oikealla rengastuksella (ME Z6) - todella hienosti ja vakaasti. Erotuksena esimerkiksi tonnisataseen pannariin, on bemari oikeasti hauska ajaa mutkatiellä. Oikeastaan ainoa napinan aihe oli se, että siinä oli liikaa "turhuutta", jotta se olisi voinut enää tuntua täysin siemauksin moottoripyöräilyltä. Tai sanotaanko, että se oli vielä rajan hyvällä puolella, mutta aivan liian lähellä.
Sama vika oli edellisessä omassa pyörässäni (tuo Bemu oli kesän verran hoidossa minulla isäni ollessa ajokunnoton kiitos rikkinäisen nilkan), joka oli Yamahan XV1000 TR1 (wanha nakipyörä), kun siinä ostaessani oli sellainen jumalaton purje - siis oikein kunnon pappatunturi-pleksi - stongassa kiinni. Jotain vain puuttui fiiliksestä. No, repäisin sen purjeen siitä helvettihin, ja ajoin ilman mitään tuulisuojaa. Ja ensimmäistä kertaa sitten piikkiaikojen koin sen fiiliksen jonka niiltä ajoilta muistan, ja hymyni leveys alkoi koettelemaan kypärän ulkokuoren kestokykyä. Yhtään leveämpi hymy olisi tullut lävitse.
No, nyt mennään Kawasakin ZZR1100:lla, ja tuo on ehkä lähinnä lapaseen sopivaa laitetta: kate suojaa tarpeeksi, muttei liikaa. Moottoripyöräily tuntuu edelleenkin moottoripyöräilyltä.
Eli kannattaa kokeilla muitakin. Ja matka-ajoon itseasiassa joku iso japsinakukin on ihan mainio peli. Tietty, jos RT sopii lapaseen paremmin, kuin mikään muu, niin sehän se sitten on, ei auta. Mutta useampaa kannattaa kokeilla, saattaapi löytyä yllätyksiä. Harmi, kun on rahaa niin vähän, ettei voi omistaa kuin yhden pyörän kerrallaan...
<p>Purpattava spagetinkeitin</p>
Tämän kesän ollut alla -03 RT ja ei ole vaihtumassa. Nätiski kulkee ja kehrää. Ei voi kuin suositella.
Jos ois mitä jois pois, niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
Kuten edellisistä kommenteista huomaamme, XX-RT:n ja MotoLaxan välissä vaihtuvat kannet kahdelle tulpalle.(MotoLaxa @ Elo. 29 2008,13:31) kirjoitti
Eipä silti, jos mikä tahansa BMW boxer "kehrää", niin minua kiinnostaisi nähdä ne teidän kissanne.
Hei herneitä, se ei ole vika vaan ominaisuus![]()
![]()
![]()
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Moi!(C-A-D @ Elo. 21 2008,18:48) kirjoitti
Noi servojarrut taisivat tulla 2002 mallissa eli 2001 syksyllä. Ns. EVO jarrut. Vanhemmassakin LT:ssä on hyvät jarrut, mutta nuo EVOt ovat oikeasti tosi tehokkaat.
Facelift mallissa 2004.
Tehoja hieman lisää, mutta itse en ole oikeasti eroa mitenkään huomannut. Molemmat menevät kuin juna ja kiihtyvyyttä on maantiekäyttöön ihan tarpeeksi. Eikä kumpikaan mikään raketti ole.
Keskuslukitus on ollut lisävarusteena. Liittyy ilmeisesti aina hälyttimeen. Eli on joko molemmat tai ei mitään. (Tämä on oletukseni, koska keskuslukituksen piuhat on pistokkeilla hälyttimen boksiin johdotettu).
Välityksiä on muutettu faceliftissä hieman tiheämmiksi niin kuin C-A-D mainitsi. Kulutuksessa en ole itse eroa huomannut. Ykkösvaihde on uudemmassa hieman käyttökelpoisempi kuin vanhassa eli säästänee kytkintä hieman.
Canbusjärjestelmä taisi tulla faceliftin mukana myös.
Vanhemmissa vehkeissä on radio ja kasettisoitin, faceliftissä kasettisoitin korvattiin CD-soittimella. Molemmissa CD-vaihtaja lisävarusteena.
LT on sen verran yksinkertainen peli, että jokseenkin kaikki huollot pystyy tekemään itse aika helposti. Hieman enemmän työtä kuin muissa pyörissä noiden katteiden purkujen kanssa, mutta sehän on vain pelkkä ruuvien kääntelemistä. Eli jos huoltojen hinnat pelottaa, niin työkalut käteen ja itse vaan hommiin.
Ainoat merkittävät asiat joissa huolto tulee taatusti vastaan ovat ohjelmapäivitykset, vikamuistin luku/nollaus ja tuo mahdollinen perälaakerin vaihto.
Ja periaatteessahan kaikki BMW:t ovat ihan samalla tavalla huollettavissa, ei vain LT.
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Sen verran jos saan oikaista, niin ei tullut känniväylää LT:hen vm 2004 eikä sitä siihen tulekaan ennenkuin ehkä uuden mallin tullessa joskus 2010-11. Eli sähköt on (luojan kiitos) perinteiset ja siten tavallisenkin pulliaisen ymmärrettävissä.(Repa @ Elo. 31 2008,10:45) kirjoitti
Varsinaisia Motronicin ohjelmapäivityksiäkään ei LT:hen ole ollut tarjolla tietääkseni koskaan. Tekivät vissiin sen sen verran kohdalleen heti alkajaisiksi.![]()
Vikamuistin lukeminenkin sekä nollaus onnistuu kotikonsteilla tuommoisella laitteella:
http://www.hex.co.za/gs911/index.html
Vaikka itsekin olen koko lailla ropaillut mopoani, niin oikeesti ammattitaitoa vaativat hommat olen kyllä jättänyt Harri K:n hoteisiin Treen R.M. Heinolla. Puran ja kasaan katteet itse ennen ja jälkeen huollon jolloin ammattimiehen aikaa ei tärvätä triviaaliin puuhasteluun.
t. pozo
PS. Sohaisen sen verran vielä tuota "woblausaihetta", joka muka vaivaa uudempia LT:itä. Se ei takuulla ole mikään "kaikkien tuntema" ongelma kuten esim FJR 1300 tai Pan takalaukku päällä 150 vauhdissa. LT:n kohdalla on kyse siitä, että joitain pyöräyksilöitä ei pysty mahdollisesta eturenkaan kulumis / tasapainoitusongelmasta johtuen ajamaan ILMAN KÄSIÄ 50 - 70 km/h vauhdissa. 130 vauhdissa se taas sujuu hyvin...Itse ajelen tommoisella http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo/HIGHWAYHANDLE
tuhansia kilometrejä vuodessa enkä taatusti tekisi niin woblaavalla pyörällä...![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Kiitoksia korjauksesta. Eipä tuo känniväylä ole sinänsä mikään ongelma. Siitä on vain tehty semmoinen haamujuttu näissä keskusteluissa aika lailla suotta.(pozo izquierdo @ Elo. 31 2008,12:17) kirjoitti
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Heh heh,,,RT- betonimylly ei kehränny(Hannu59 @ Elo. 31 2008,09:49) kirjoitti
ennemmin murisi kun Rotweiler. LT kehrää kun mirri-
Näkyy tällä ketjulla olevan aika paljon lukijoita, joten kerronpa missä mennään nyt.
Kävin sitten kokeilemassa Yamahan FJR:ää, positiivinen kokemus. Se oli hanskassa heti kuten tuo Bemarin GT:kin oli. Vuosimalli oli 2005, ja vähän kaipasin yhtä lisävaihdetta. Nettiä tutkittuani huomasin että 2006 mallissa onkin välityksiä vähän muutettu paremmaksi tuon suhteen.
Paikallinen pyöräkauppias soitti sitten että nyt on vaihdokkina tullut 2000 mallin BMW LT jos haluat kokeilla miltä se tuntuu. Ajoin LT:llä hieman yli 100 km lenkin. Pääosin maantietä. Olipa mahtava pyörä tiellä (lämpötila alle 10 astetta eikä palellut). Mutta jotain siitä puuttuu, siis jotain moottoripyörämäistä. Sitten kun pääsen eläkkeelle ja lähden kiertämään eurooppaa niin hankin LT:n. Mutta nyt se on liian raskas koska ajoa on muutakin kuin pitkää maantietä.
Vielä on kokeilematta BMW:n 1200RT. Mutta jos joku tarjoaisi 2006 mallin FJR:ää erittäin edullisesti niin voisinpa tehdä jo ratkaisun. Tosin ei ole ollut kysyntää omalla Intruderillakaan, se pitää ensin saada alta pois.
--okebo--
Jos kerran Bemarin boxeri "murisee kuin rotweiler", niin sitten nuo italialaiset twinit on sellaisia petoja, että ei mitään rajaa...(XX-RT @ Syys. 02 2008,21:27) kirjoitti
Ainakin minun korvaan boxeri-Bemarin äänet on aina kuullostaneet puutarhajyrsimeltä ym. vastaavalta laitteelta, mutta HP2 Sportti kuulemma ei sitten kuullosta enää lainkaan boxeri-Bemulta...
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn että mitkä on ne syyt mistä rankkaat FJR:n GT:n edelleen (tai yleensä ottaen kommentit GT koeajosta) ?(okebo @ Syys. 11 2008,16:08) kirjoitti
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Heh, näköjään huomasitkikin, että se moottoripyörämäinen paleluefekti tosiaan LT:stä puuttuu...(okebo @ Syys. 11 2008,16:08) kirjoitti
Samaan olen itsekin törmännyt kun olen hypännyt GT:n, Gessun tai RT:n puikkoihin.
Ei vaan... leikki leikkinä, varmaan siitä LT:stä puuttuu paljon positiivistakin moottoripyörämäisyyttä.
Hyvä kumminkin, että pääsit kokeilemaan ihan ajossa, eipähän jää kaivelemaan. Ne kylmät tyypit tai hätäiset korttelin ympäripyöräytykset kun pelottavat äkkinäisen pahanpäiväisesti.
Tosin eräs kolmannella LT:llä ajava tuttavani sanoi, että hänellä kesti kolme ajokautta tulla oikein sinuiksi LT:n painon kanssa. Kuullostaa aika pitkältä ajalta, mutta pikkuisen olen taipuvainen samaan mielipiteeseen. Itsellä menossa viides kausi mutta samalla ensimmäinen, jona en ole vielä syyskuun puoleen väliin mennessä kupsauttanut kulkinettani nurin kertaakaan...![]()
. Tosin kilometrejäkin on kertynyt vasta säälittävät 13 tonnia
, joten vielähän tuon ehtii taas kumota ennen kuin ajokausi marras-joulukuulla loppuu.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo