Sivu: 22 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 122021222324 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 875:sta
  1. #631
    Lainaa (Röllixv @ Elo. 13 2008,13:57) kirjoitti
    Esitäppä sinä sitten omaan väitteeseesi edes jonkinlaisia laskelmia tai faktaa, tähän asti on kuultu vain että "varmasti pysähtyy nopeammin!".
    Luepa ajatuksella läpi vastaukseni, jossa erittelin Ducati Clubin laskentamallia. Jos osaat fysiikkaa, voinet helposti muuttaa kritisoimiani lähtöarvoja ja saat tulokseksi alle 200 metriä.
    Minulle riittää mainiosti se, että tiedän jarrutusmatkani 2-sadasta olevan alle 200 metriä.
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  2. #632
    Lainaa (Röllixv @ Elo. 13 2008,13:57) kirjoitti
    Ei se ole herranpelkoa, kiltteyttä tai hymypoikien tavoittelua. Se on juuri sitä aivojen käyttöä(kyllä, minulla on sellaiset ja voin sen jopa todistaa virallisella paperilla). Aivoja käyttämällä tajuan että lakia rikkomalla ne lait ei ainakaan lievene.
    Onhan ne ennenkin muuttuneet paremmiksi tai sellaisiksi, mitä on tavoiteltu. Muttaainakaan ne ei muutu, jos niitä ei rankasti kritisoida ja aseteta kyseenalaisiksi.
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  3. #633
    Lainaa (GoSpel @ Elo. 13 2008,17:05) kirjoitti
    Pelkastaan taman topicin sisalta loytyy knowhow joka tekisi ihmeita Moto Gpssa. Kierrosajat putoaisivat minuutilla ja nama duivelit vetelisvat legendemotoillaan Rossista joka radalla kierroksella ohi ennen ensimmaista mutkaa. * *
    Kumman näet motogp:ssä suuremmaksi ongelmaksi; sen, että kuskien reaktioaika on 1.3 sekuntia vain sen, että pyörän pysäyttämiseen 200 km/h vauhdista menee 300 m (ja 300 km/h vauhdista 700 m)?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #634
    Lainaa (Huru-ukko @ Elo. 13 2008,17:18) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Elo. 13 2008,13:57) kirjoitti
    Ei se ole herranpelkoa, kiltteyttä tai hymypoikien tavoittelua. Se on juuri sitä aivojen käyttöä(kyllä, minulla on sellaiset ja voin sen jopa todistaa virallisella paperilla). Aivoja käyttämällä tajuan että lakia rikkomalla ne lait ei ainakaan lievene.
    Onhan ne ennenkin muuttuneet paremmiksi tai sellaisiksi, mitä on tavoiteltu. Muttaainakaan ne ei muutu, jos niitä ei rankasti kritisoida ja aseteta kyseenalaisiksi.
    Aivan, avainsanat ovat "kritisoimalla" ja "kyseenalaiseksi asettamalla" ei siis niitä rikkomalla. *
  5. #635
    Lainaa (NOx @ Elo. 13 2008,14:50) kirjoitti
    Jarruttaa jarruttaa, mutta pysähtyminen onkin eri juttu. Tuolla jo aiemmin Matkalahna kyseli, että ei kai vain mene käsitteet sekaisin, pysähtyminen ja jarruttaminen. Meneehän ne.
    Kerrohan hyvä filosofi, mitä eroa on pysähtymisellä 200:sta ja jarruttamisella 200:sta nollaan.
    Olet aika mestari, jos saat nuo jotenkin sotkettua.
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  6. #636
    Lainaa (Röllixv @ Elo. 13 2008,17:26) kirjoitti
    Lainaa (Huru-ukko @ Elo. 13 2008,17:18) kirjoitti
    Lainaa (Röllixv @ Elo. 13 2008,13:57) kirjoitti
    Ei se ole herranpelkoa, kiltteyttä tai hymypoikien tavoittelua. Se on juuri sitä aivojen käyttöä(kyllä, minulla on sellaiset ja voin sen jopa todistaa virallisella paperilla). Aivoja käyttämällä tajuan että lakia rikkomalla ne lait ei ainakaan lievene.
    Onhan ne ennenkin muuttuneet paremmiksi tai sellaisiksi, mitä on tavoiteltu. Muttaainakaan ne ei muutu, jos niitä ei rankasti kritisoida ja aseteta kyseenalaisiksi.
    Aivan, avainsanat ovat "kritisoimalla" ja "kyseenalaiseksi asettamalla" ei siis niitä rikkomalla. *
    Miten oli kieltolain kanssa. Kaatuiko se kritisoimalla, kyseenlaiastamalla vai kyseenalaistettiinko se sen takia, että sitä kuitenkin laajasti rikottiin.
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  7. #637
    Lainaa (vetomies @ Elo. 13 2008,17:23) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Elo. 13 2008,17:05) kirjoitti
    Pelkastaan taman topicin sisalta loytyy knowhow joka tekisi ihmeita Moto Gpssa. Kierrosajat putoaisivat minuutilla ja nama duivelit vetelisvat legendemotoillaan Rossista joka radalla kierroksella ohi ennen ensimmaista mutkaa. * *
    Kumman näet motogp:ssä suuremmaksi ongelmaksi; sen, että kuskien reaktioaika on 1.3 sekuntia vain sen, että pyörän pysäyttämiseen 200 km/h vauhdista menee 300 m (ja 300 km/h vauhdista 700 m)?
    * *On se iso ongelma jos pitaa pysahtya oli matka mika hyvansa. Yleensa pyrkivat ajamaan maaliin pysahtelematta. Tai ehka on katsottu eri kisoja... *

    * *
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  8. #638
    Ei helvetti....17 (seitsemäntoista) sivua kuudessa päivässä juupas-eipäs-ehkä-pommitusta

    Tästä ja ratapäiväketjusta sais omat hienot sitcomit pian.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  9. #639
    Lainaa (Huru-ukko @ Elo. 13 2008,17:27) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Elo. 13 2008,14:50) kirjoitti
    Jarruttaa jarruttaa, mutta pysähtyminen onkin eri juttu. Tuolla jo aiemmin Matkalahna kyseli, että ei kai vain mene käsitteet sekaisin, pysähtyminen ja jarruttaminen. Meneehän ne.
    Kerrohan hyvä filosofi, mitä eroa on pysähtymisellä 200:sta ja jarruttamisella 200:sta nollaan.
    Olet aika mestari, jos saat nuo jotenkin sotkettua.
    Väärä arvaus, en ole ammatiltani filosofi. Se henkilökohtaisista asioista ja itse asiaan: Itse linkitit tuolla aiemmin Liikenneturvan sivuille, jossa asiaa käsiteltiin ja vielä kehotit tutustumaan. Kyllä se siitä.

    Tässä klik!
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  10. #640
    vetomiehet on jumalan valittua kansaa, ei niitä saa kiusata jollain pikkumaisilla lakipykälillä
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
  11. #641
    Lainaa (Fabe @ Elo. 13 2008,16:31) kirjoitti
    Niin jännästi se tuokin vaan jostain teleporttautui eteen niin, että ei edes jarruttaa kerennyt siitä nopeudesta mitä ajoi. Ylinopeutta ajamalla tuotakaanhan ei olisi sattunut... *
    Nyt sinun pointti on kyllä huono... Erittäin valitettava tapahtuma ja sillä selkeä. Noiden jossittelu on niin turhanpäiväistä kuin voi vaan olla.



    Lainaa (NOx @ Elo. 13 2008,18:04) kirjoitti
    Se henkilökohtaisista asioista ja itse asiaan: Itse linkitit tuolla aiemmin Liikenneturvan sivuille, jossa asiaa käsiteltiin ja vielä kehotit tutustumaan. Kyllä se siitä.

    Tässä klik!
    Ja tähän kehotti tutustumaan matkalahna, ei huru-ukko...
  12. #642
    Lainaa (Urdu Mörhaër @ Elo. 13 2008,18:13) kirjoitti
    vetomiehet on jumalan valittua kansaa, ei niitä saa kiusata jollain pikkumaisilla lakipykälillä
    ja jollet ole huomannut niin tuntuu tuo vastapuolikin olevan
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  13. #643
    Lainaa (samserious @ Elo. 13 2008,18:16) kirjoitti
    Nyt sinun pointti on kyllä huono... Erittäin valitettava tapahtuma ja sillä selkeä. Noiden jossittelu on niin turhanpäiväistä kuin voi vaan olla.
    Joko alkaa se pointti sieltä edellisestä väännöstä löytymään?
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  14. #644
    Lainaa (NOx @ Elo. 13 2008,16:07) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 13 2008,14:55) kirjoitti
    Ihan paskapuheita tuollaiset 1.3s reaktioajatkin. Jos ajelee reippaammin, sitä on aina varuillaan reagoimaan nopeasti. On täysin eri asia, jos ajelet ajatuksissasi 80km/h ja kuuntelet radiota yms.. Jos oikeasti _ajaa_ niin reaktioaika on pari kymmenystä.

    Tuollainen 285m 200km/h vauhdista nollaan on täysin liioiteltu väite.
    Tulikin jo aiemmin mainittua ettei 0,2 sekuntia ole mikään ihme jos absoluuttisesta reaktioajasta puhutaan.

    Matkalahna on kuitenkin yrittänyt vääntää juttua tieliikenteessä ajamisesta ja siellä ei tuo absoluuttinen reaktioaika olekaan niin merkityksellinen. Pitäisi tehdä niitä päätöksiäkin eli onko se jarruttaminen ylipäätään järkevä ja oikea toimenpide.

    Allekirjoitan sen, että kun ajetaan lujaa, niin sitä on valmistautuneempi. Hyvä jos on jopa niin valmistautunut, että yllättävän tilanteen X sattuessa kohdalle osaa tuossa 0,2 sekunnissa päättää oikean toimenpiteen ja myös toimia sen mukaan. Koska kuitenkin jo vastapuolen liikesuunnan ja vauhdin arviointiin menee hetki, niin käytännössä sekunti tai yli on lähempänä totuutta kuin 0,2 sekuntia. Hetki saattaa kulua siinäkin kun tsekkaa liikkumattoman kohteen ympäristön, voiko kiertää ja kumpaa kautta. Nopealla jarrutuksella heti kättelyssä saa pelivaraa, mutta olikos se juuri ohitettu katumaasturi kuinka kaukana...

    Ongelman tuossa muodostaa se, että vaikka olet valmistautunut, et silti tiedä tilanteen faktoja ennakolta ja näkemättä. Englanniksi näillä reaktioajoilla onkin erilaiset nimitykset: simple, go/no go ja choice. *Useimmat netin testit on noita simple-testejä eli sormi hiirellä odotellaan vihreätä valoa tms. Noita muitakin löytyy ja yhdestä laitoin linkin aiemmin. Testiä tehdessä menee tovi, mutta kannattaa silti kokeilla.

    Eli enemmän tässä on kyse kunkin henkilökohtaisista taidoista ja tilanteesta kuin jarruletkujen materiaalista eli en kyllä sanoisi absoluuttiseksi totuudeksi, että 285 metriä pysähtymiseen 200 km/h vauhdista on liioiteltu väite. Voi olla pahasti alakanttiinkin. Tosin voi se olla myös yläkanttiin. Puhtaasti teknisesti ottaen yläkanttiin.
    Kyllä tossa oli täysin hyvin selitetty mistä on kyse. Eli ei siitä, että esim satasen pikajuoksijat odottelee pyssyn paukkua. Nehän ei mitään muuta odotakaan. Mutta liikenteessä menee juuri se vähän aikaa, kun ihmettelee, että mitä helv....

    Ja jos kyyti on kova, niin jo vain sitä jarrutusmatkaa kertyy. On ihan turha verrata mihinkään järjestettyihin jarrutustilanteisiin. Varmaan jossain on testi, jossa esim klikataan hiirtä, jos ruudussa näkyvä kuva edellyttää jarrutusta. Ja jos ei, niin olit kukkahattu. Katotaan sitten ne reaktioajat.

    Baitevei, poliisin melkein osunut hemmo ei enää aja, siis vähään aikaan.
  15. #645
    Lainaa (Huru-ukko @ Elo. 13 2008,17:14) kirjoitti
    Jos osaat fysiikkaa, voinet helposti muuttaa kritisoimiani lähtöarvoja ja saat tulokseksi alle 200 metriä.
    Minulle riittää mainiosti se, että tiedän jarrutusmatkani 2-sadasta olevan alle 200 metriä.
    Jarrutusmatka jää väkisinkin alle 200 metriksi, jos sattuu jokin kiinteä esine kohdalle. Kärsä menee ruvelle ja polvi, mutta matkanteko lakkaa. Tällöin myös jarrutusmatka ja pysähtymismatka on sama.
  16. #646
    Lainaa (samserious @ Elo. 13 2008,18:16) kirjoitti
    Ja tähän kehotti tutustumaan matkalahna, ei huru-ukko...
    Tosiaan. Huru-Ukon viestissä oli omat ja vieraat iloisesti sekaisin.

    Vilpittömät pahoittelut.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  17. #647
    Lainaa (jorim @ Elo. 13 2008,16:53) kirjoitti
    Joo mutta kuski ei ollutkaan samanlainen yli-ihminen kuin muutamat tälle foorumille kirjoittelevat. On olemassa ihmistyyppi jonka yksilöt kuvittelevat olevansa "jumalasta" seuraavia, siis hierarkiassa ylöspäin.
    Tai ehkä me "yli-ihmiset" ollaan vaan perushyviä, mutta te muut ootte vaan niin huonoja ja surkeita ali-ihmisiä. Kertooko se jotain evoluutiokehityksestä vai ajolupavaatimuksista? Mene ja tiedä...

    Joillekin asiat vaan "tulevat yllätyksenä" ja sitten ollaan "sormi suussa". Jotkut vaan "näkee tilanteet" ja "tekee mitä tarvitaan". Toinen on "kädetön puusilmä", toinen "ajomies" Luojan kiitos kuulun jälkimmäiseen joukkoon.
  18. #648
    Lainaa (Daredevil @ Elo. 13 2008,19:26) kirjoitti
    Luojan kiitos kuulun jälkimmäiseen joukkoon.
    Nyt ja aina, amen.
  19. #649
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 13 2008,19:29) kirjoitti
    Lainaa (Daredevil @ Elo. 13 2008,19:26) kirjoitti
    Luojan kiitos kuulun jälkimmäiseen joukkoon.
    Nyt ja aina, amen.
    Itsesuggestion voimaa ei käy kiistäminen
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  20. #650
    Lainaa (freerider70 @ Elo. 13 2008,19:52) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 13 2008,19:29) kirjoitti
    Lainaa (Daredevil @ Elo. 13 2008,19:26) kirjoitti
    Luojan kiitos kuulun jälkimmäiseen joukkoon.
    Nyt ja aina, amen.
    Itsesuggestion voimaa ei käy kiistäminen
    Autuaita ovat yksinkertaiset. Vaikka kuuluu hän täällä jälkimmäisiin, tullee hän tuomiolle ensimmäisten joukossa.
  21. #651
    Osaako joku näistä nopean reaktioajan omaavista kuskeista kertoa, että miten he ovat mitanneet 0.2-0.5 sekunnin reaktioajat normaaleissa yllättävissä liikennetilanteissa käyttämillään 150+ nopeuksilla? Olen viesteistä ymmärtänyt, että sikakovaa ajaessaan he ovat nopeimmillaan?
    Kiinnostaisi tietää siksi, että voisi mitata sen itseltäänkin ja mopokavereilta.
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  22. #652
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 13 2008,20:20) kirjoitti
    Osaako joku näistä nopean reaktioajan omaavista kuskeista kertoa, että miten he ovat mitanneet 0.2-0.5 sekunnin reaktioajat normaaleissa yllättävissä liikennetilanteissa käyttämillään 150+ nopeuksilla? Olen viesteistä ymmärtänyt, että sikakovaa ajaessaan he ovat nopeimmillaan?
    Kiinnostaisi tietää siksi, että voisi mitata sen itseltäänkin ja mopokavereilta.
    Aja vaikka radalla niin kauan, että joku on lipannut pimeään mutkaan. Tai aja (edelleen radalla) vaikkapa 10 metrin päässä edellä ajavasta piikistä ja odota, että siitä leikkaa kone kiinni. Jos rata on tukossa tai siellä tapahtuu onnettomuus, ei kukaan mieti puoltatoista sekuntia ennen kuin alkaa hidastaa.

    Vaihtoehtoisesti voit ajaa yleisellä tiellä panda-Mondeota vastaan ja mittaa aika näköhavainnosta siihen kun takarengas nousee ilmaan.

    Ei noissa yllättävissä tilanteissa kovissa nopeuksissa mitään mietiskelytuokioita tarvita; nopeus lähtee aina heti automaattisesti pienenemään jos jotain yllättävää tulee. Jos tilanne ei olekaan vaarallinen, vauhti myös palaa yhtä helposti.

    Eri asia sitten, jos ajaa rekalla jonka kiihdyttäminen matkavauhtiin kestää minuutteja.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  23. #653
    Lainaa (NOx @ Elo. 13 2008,18:04) kirjoitti
    Lainaa (Huru-ukko @ Elo. 13 2008,17:27) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Elo. 13 2008,14:50) kirjoitti
    Jarruttaa jarruttaa, mutta pysähtyminen onkin eri juttu. Tuolla jo aiemmin Matkalahna kyseli, että ei kai vain mene käsitteet sekaisin, pysähtyminen ja jarruttaminen. Meneehän ne.
    Kerrohan hyvä filosofi, mitä eroa on pysähtymisellä 200:sta ja jarruttamisella 200:sta nollaan.
    Olet aika mestari, jos saat nuo jotenkin sotkettua.
    Väärä arvaus, en ole ammatiltani filosofi. Se henkilökohtaisista asioista ja itse asiaan: Itse linkitit tuolla aiemmin Liikenneturvan sivuille, jossa asiaa käsiteltiin ja vielä kehotit tutustumaan. Kyllä se siitä.

    Tässä klik!
    En linkittänyt. Opettele lukemaan.
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  24. #654
    Lainaa (vetomies @ Elo. 13 2008,20:32) kirjoitti
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 13 2008,20:20) kirjoitti
    Osaako joku näistä nopean reaktioajan omaavista kuskeista kertoa, että miten he ovat mitanneet 0.2-0.5 sekunnin reaktioajat normaaleissa yllättävissä liikennetilanteissa käyttämillään 150+ nopeuksilla? Olen viesteistä ymmärtänyt, että sikakovaa ajaessaan he ovat nopeimmillaan?
    Kiinnostaisi tietää siksi, että voisi mitata sen itseltäänkin ja mopokavereilta.
    Aja vaikka radalla niin kauan, että joku on lipannut pimeään mutkaan. Tai aja (edelleen radalla) vaikkapa 10 metrin päässä edellä ajavasta piikistä ja odota, että siitä leikkaa kone kiinni. Jos rata on tukossa tai siellä tapahtuu onnettomuus, ei kukaan mieti puoltatoista sekuntia ennen kuin alkaa hidastaa.

    Vaihtoehtoisesti voit ajaa yleisellä tiellä panda-Mondeota vastaan ja mittaa aika näköhavainnosta siihen kun takarengas nousee ilmaan.

    Ei noissa yllättävissä tilanteissa kovissa nopeuksissa mitään mietiskelytuokioita tarvita; nopeus lähtee aina heti automaattisesti pienenemään jos jotain yllättävää tulee. Jos tilanne ei olekaan vaarallinen, vauhti myös palaa yhtä helposti.

    Eri asia sitten, jos ajaa rekalla jonka kiihdyttäminen matkavauhtiin kestää minuutteja.
    PerformanceBox on nyt hallussa. Ensimmäiset testit:
    0-60km/h: 10.9s
    0-100km/h: 28.5s

    Alla uudenkarhea (-92) puolikorkea pitkä Ford Transit, 2.5L vapaastihengittävä diesel. Sekunti-pari olisi vielä varaa puristaa, kun suti perkele sadekelillä *



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  25. #655
    Lainaa (vetomies @ Elo. 13 2008,20:32) kirjoitti
    Ei noissa yllättävissä tilanteissa kovissa nopeuksissa mitään mietiskelytuokioita tarvita; nopeus lähtee aina heti automaattisesti pienenemään jos jotain yllättävää tulee.
    Paljonko ajassa on "heti" ?
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  26. #656
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 13 2008,20:36) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Elo. 13 2008,20:32) kirjoitti
    Ei noissa yllättävissä tilanteissa kovissa nopeuksissa mitään mietiskelytuokioita tarvita; nopeus lähtee aina heti automaattisesti pienenemään jos jotain yllättävää tulee.
    Paljonko ajassa on "heti" ?
    Varmaan se pari kymmenystä, pitää mitata Boxilla
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  27. #657
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 13 2008,20:36) kirjoitti
    PerformanceBox on nyt hallussa. Ensimmäiset testit:
    0-60km/h: 10.9s
    0-100km/h: 28.5s

    Alla uudenkarhea (-92) puolikorkea pitkä Ford Transit, 2.5L vapaastihengittävä diesel. Sekunti-pari olisi vielä varaa puristaa, kun suti perkele sadekelillä *


    Tuolla kannattaa jo tarkkaan harkita, ennen kuin alkaa rehkimällä saatua vauhtia pudottamaan..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  28. #658
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 13 2008,20:20) kirjoitti
    Osaako joku näistä nopean reaktioajan omaavista kuskeista kertoa, että miten he ovat mitanneet 0.2-0.5 sekunnin reaktioajat normaaleissa yllättävissä liikennetilanteissa käyttämillään 150+ nopeuksilla? Olen viesteistä ymmärtänyt, että sikakovaa ajaessaan he ovat nopeimmillaan?
    Kiinnostaisi tietää siksi, että voisi mitata sen itseltäänkin ja mopokavereilta.
    Ymmärsin, että sulla oli joku mittaustapa ollutkin jo käytössä, kun omasi 1,3 sekkaa niin varmasti tiesit. Kerro se muillekin. Vai toisteletko vain jostain netistä lukemaasi ikään kuin totuuna?
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  29. #659
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 13 2008,20:38) kirjoitti
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 13 2008,20:36) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Elo. 13 2008,20:32) kirjoitti
    Ei noissa yllättävissä tilanteissa kovissa nopeuksissa mitään mietiskelytuokioita tarvita; nopeus lähtee aina heti automaattisesti pienenemään jos jotain yllättävää tulee.
    Paljonko ajassa on "heti" ?
    Varmaan se pari kymmenystä, pitää mitata Boxilla *
    Meinaatko ruuvata boxin silmähermoon kiinni, jotta saat selville havainnon ja alkavan hidastumisen välisen ajan?

    Aikoinaan noita tuli testattua autolla ja siihen kiinnitetyllä väripistoolilla. Ja sitten vain metrinmitta käteen ja mittaamaan värimerkin ja jarrujäljen välistä matkaa. Silloin ei ollut boxeja tai ei ainakaan varaa niihin.
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  30.  
  31. #660
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 13 2008,20:42) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 13 2008,20:38) kirjoitti
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 13 2008,20:36) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Elo. 13 2008,20:32) kirjoitti
    Ei noissa yllättävissä tilanteissa kovissa nopeuksissa mitään mietiskelytuokioita tarvita; nopeus lähtee aina heti automaattisesti pienenemään jos jotain yllättävää tulee.
    Paljonko ajassa on "heti" ?
    Varmaan se pari kymmenystä, pitää mitata Boxilla *
    Meinaatko ruuvata boxin silmähermoon kiinni, jotta saat selville havainnon ja alkavan hidastumisen välisen ajan? *

    Aikoinaan noita tuli testattua autolla ja siihen kiinnitetyllä väripistoolilla. Ja sitten vain metrinmitta käteen ja mittaamaan värimerkin ja jarrujäljen välistä matkaa. Silloin ei ollut boxeja tai ei ainakaan varaa niihin.
    Kyllä, ajattelin liittää silmähermon boxin AUX-liitäntään
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Sivu: 22 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 122021222324 ... ViimeinenViimeinen