Sivu: 15 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 875:sta
  1. #421
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 11 2008,12:52) kirjoitti
    Lainaa (Daredevil @ Elo. 11 2008,11:55) kirjoitti
    Miksi pitää ajaa tarpeettoman hiljaa?
    Miksei voi olla hieman aikaisemmin perillä?
    Ei tarvitse ajaa tarpeettoman hiljaa. Voi ajaa suurinta sallittua nopeutta, mikäli sääolosuhteet yms. sen sallivat.

    Sitä tuppaa olemaan aikaisemmin perillä, jos lähtee aikaisemmin liikenteeseen. *
    Sinä olet myöntänyt ajaneesi ylinopeutta jo aikaisemmin. Lopeta jo siis tuo tekopyhä jeesustelu.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  2. #422
    Lainaa (kumiankka @ Elo. 11 2008,12:45) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Elo. 11 2008,08:31) kirjoitti
    Ylinopeusrangaistukset ovat järjettömiä.
    Juu. Tuolla kun koettaa ajaa rajoituksen mukaista suurinta sallittua, niin mennään ohitte joka puolelta. Rangaistuskaala on selkeesti alakantissa, kun ei tunnu vaikuttavan mitenkään.
    Ja milläköhän perusteella kukkahattu väittää esimerkiksi kuolemantuomion ylinopeusrangaistuksena vähentävän vaikkapa näitä takaa-ajoja? Jopa edelliset rangaistusten korotukset näkyvät jo tilastoissa. Ainakin median mukaan piittaamattomuus on kasvanut.
    Amerikan korkeammat rangaistukset esimerkiksi huumaus-ainelainsäädännössä on tehnyt siitä maailman johtavan deekuvaltion. Jopa 45% väestöstä erään lähteen mukaan rikkoo lakia.
  3. #423
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Elo. 11 2008,12:53) kirjoitti
    Ajansäästö kovempaa ajamalla on usein kovin kovin minimaalinen, varsinkin lyhyiden ajomatkojen ollessa kyseessä. Pitäisi vetää oikeasti aika sikana, jotta voisi saada huomattavaa säästöä, ja se ei taas riskien kasvun huomioiden mahda kannattaa. Eli se ajansäästö on jonkun tupakka- tai kahvitauon verran. Kait se sitten on joillekin niin tärkeää se muutama minuutti. Veikkaan kuitenkin, että useimmilla se menee niinpäin, että vaikka on tulipalokiire perille, niin kuitenkin perille päästyä on vaikka millä mitalla aikaa vaikka kaivella persettään ihan kaikessa rauhassa.
    Tosiasiahan on se, että jos haluaa voittaa aikaa, niin peliliikkeet on tehtävä siellä missä nopeusrajoitus on alhaisin. on huomattavasti kannattavampaa ajaa esim 30kmh alueella 59, koska silloin ei lähde kortti. Samalla ko. rajoitusalueen matkaan käytettävä aika puolittuu. Päästäkseen samaan ajansäästöön pitää 80 rajoitusalueella ajaa melkein 160 ja motarilla jo pitkälle yli 200kmh.

    Eri asia onkin sitten kumpi on vaarallisempaa muille. Ajaako 30 alueella 59kmh vai motarilla 200kmh, kas siinä pulma...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  4. #424
    Suurimmalla osalla rajoituksiin ja valvontaa kyrsiintyneistä taitaa olla se tilanne, että asuvat/liikkuvat Kehä III:n sisäpuolella?

    Viikko sitten poikkesin häissä Katajanokalla, lusien sen jälkeisen yön Katajanokan vankilassa. Nykyään päästävät sieltäkin pois jo seuraavana aamuna, joten lähdin siinä aamusumun laskeuduttua ajelemaan autolla manskua pohjoiseen. Satuttiin ajelemaan gixxerikuskin kanssa pitkät pätkät peräkkäin ja tulipa mieleen, että jäisi ehkä tämä mopoharrastus väliin, jos majapaikka olisi säännöllisesti tuolla keskustassa. Kilometritolkulla pitää nysvätä, ennen kuin baana aukeaa. Voipi kehittyä ns patoutuneita tarpeita...

    Tuli vaan mieleen. Anteeksi OT.
  5. #425
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 11 2008,13:01) kirjoitti
    "Ajetaan kuin pellossa"? Jos ajat vaikka 90km/h kehällä, niin kuvailetko sitä noin?

    Ei siellä Kehä 1:lläkään mitään suurempia ongelmia ole ollut. Liikennemääriin nähden vähän onnettomuuksia. Näistäkin onnettomuuksista lähes kaikki ovat peräänajoja, kun jono pysähtyy valoihin. Nopeutta yleensä max. 40km/h, joten siihen ei ajonopeuksien vahtaaminen auta mitään, niissä kohdissa jossa liikenne sujuu normaalisti.
    Ehkäpä se "pellossa ajaminen" kehä I tapauksessa viittaa lähinnä siihen, että hieman tuntuu olevan Käytöksen Kultaisen Kirjan viimeisestä lukukerrasta autoilijoilla vierähtänyt aikaa. Melko sikamaista se kiilailu, joustamattomuus, ja nakkimakkaran pituisella turvavälillä ajeleminen siellä on.

    Ajan kyseistä tietä melkein joka päivä, ja joka kerta siellä näkee näitä suorituksia. Ja sitten kun joku tosiaan on niin törkeä, että erehtyy jarruttamaan kesken ajon, on ketjukolari valmis. Ei mitään hauskaa touhua moottoripyöräilijän näkökulmasta. KehäI:llä näkee, miten me olemme aikamoista junttikansaa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  6. #426
    Lainaa (Juutana @ Elo. 11 2008,13:16) kirjoitti
    Tosiasiahan on se, että jos haluaa voittaa aikaa, niin peliliikkeet on tehtävä siellä missä nopeusrajoitus on alhaisin. on huomattavasti kannattavampaa ajaa esim 30kmh alueella 59, koska silloin ei lähde kortti. Samalla ko. rajoitusalueen matkaan käytettävä aika puolittuu. Päästäkseen samaan ajansäästöön pitää 80 rajoitusalueella ajaa melkein 160 ja motarilla jo pitkälle yli 200kmh.

    Eri asia onkin sitten kumpi on vaarallisempaa muille. Ajaako 30 alueella 59kmh vai motarilla 200kmh, kas siinä pulma...
    Et ole vissiin kovin usein keskinopeuksia laskenut?

    Se nopeus, mitä mielestäsi pidät mittarissa, ei suinkaan ole sama asia kuin ajamalla päästy keskinopeus. Ei edes silloin, jos et huomioi ajotaukoja ollenkaan. Silloin, kun tiellä on muutakin liikennettä, ellet ole aivan 100% kaistapää, niin joudut aina välillä ajamaan hitaammin, ja se syö keskinopeuttasi.

    Ajettu keskinopeus, jos pidät mittarissa esim. 80, voinee Suomessa olla tyypillisesti esim. 65-70, riippuen toki tiestä ja liikennemääristä.

    Mittarissa olevan nopeuslukeman tuplaaminen ei myöskään tuplaa keskinopeuttasi, erityisesti silloin kun tämä tuplattu lukema menee reilusti rajoituksen yli, koska silloin muu liikenne hidastaa sinua vielä enemmän (siis jos et, taas kerran, ole ihan ilman sokkaa ajeleva käsikranaatti tuolla tien päällä!)
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #427
    Noista keskinopeuksista ja ajansäästöstä yms. esimerkkinä omat ajoni mökille (n. 185km). Rikesakko-rajalla (ja välillä päiväsakko-rajallakin) ajaen matkaan menee n. 1 h 40 min. Vaimoveitikka kun ajaa saman matkan liki nollatoleranssilla (taikka huomautus-rajalla) matkaan menee n. 1 h 50 min.

    "Kaahottamalla" voi siis säästää jopa 10 minuuttia, mutta toisaalta saada myös lapun, jossa 4-numeroinen loppusumma.

    Mahtaak se 10 minuuttia olla sen arvoinen, ei minusta (vapaa-aikaahan oon viettämässä).
  8. #428
    Lainaa (Köpi @ Elo. 11 2008,13:51) kirjoitti
    Noista keskinopeuksista ja ajansäästöstä yms. esimerkkinä omat ajoni mökille (n. 185km). Rikesakko-rajalla (ja välillä päiväsakko-rajallakin) ajaen matkaan menee n. 1 h 40 min. Vaimoveitikka kun ajaa saman matkan liki nollatoleranssilla (taikka huomautus-rajalla) matkaan menee n. 1 h 50 min.

    "Kaahottamalla" voi siis säästää jopa 10 minuuttia, mutta toisaalta saada myös lapun, jossa 4-numeroinen loppusumma.

    Mahtaak se 10 minuuttia olla sen arvoinen, ei minusta (vapaa-aikaahan oon viettämässä).
    Onkohan tämä asia muuten opittu asevelvollisuusaikana, armeijassahan on nimittäin aina aivan tulenpalava kiire odottelemaan jotain?!?!
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  9. #429
    Lainaa (Köpi @ Elo. 11 2008,13:51) kirjoitti
    "Kaahottamalla" voi siis säästää jopa 10 minuuttia, mutta toisaalta saada myös lapun, jossa 4-numeroinen loppusumma.

    Mahtaak se 10 minuuttia olla sen arvoinen, ei minusta
    Mahtaisiko 231 miestyövuotta olla sen arvoinen?

    Sen verran aikaa säästyy, jos kaksi miljoonaa tielläliikkujaa säästää tuon 10 min.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #430
    Lainaa (vetomies @ Elo. 11 2008,14:04) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Elo. 11 2008,13:51) kirjoitti
    "Kaahottamalla" voi siis säästää jopa 10 minuuttia, mutta toisaalta saada myös lapun, jossa 4-numeroinen loppusumma.

    Mahtaak se 10 minuuttia olla sen arvoinen, ei minusta
    Mahtaisiko 231 miestyövuotta olla sen arvoinen?

    Sen verran aikaa säästyy, jos kaksi miljoonaa tielläliikkujaa säästää tuon 10 min.
    Ja nämä käytettäisiin miten? Nenän kaivamiseen, kahvin juomiseen tai johonkin muuhun yhtä hyödylliseen. Eikös ton perusteella pitäs lykätä raskaanliikenteen rajoitus takas sataseen, siitä saatas ihan oikeeta "säästöä"...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  11. #431
    Lainaa (Fabe @ Elo. 11 2008,14:06) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Elo. 11 2008,14:04) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Elo. 11 2008,13:51) kirjoitti
    "Kaahottamalla" voi siis säästää jopa 10 minuuttia, mutta toisaalta saada myös lapun, jossa 4-numeroinen loppusumma.

    Mahtaak se 10 minuuttia olla sen arvoinen, ei minusta
    Mahtaisiko 231 miestyövuotta olla sen arvoinen?

    Sen verran aikaa säästyy, jos kaksi miljoonaa tielläliikkujaa säästää tuon 10 min.
    Ja nämä käytettäisiin miten? Nenän kaivamiseen, kahvin juomiseen tai johonkin muuhun yhtä hyödylliseen. Eikös ton perusteella pitäs lykätä raskaanliikenteen rajoitus takas sataseen, siitä saatas ihan oikeeta "säästöä"... *
    Ainoastaan kukkahatuilla on tapana neuvoa, miten kunkin pitäisi elämänsä käyttää. Kyselepä heiltä; itselläni on jo suunnitelmat.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #432
    Lainaa (vetomies @ Elo. 11 2008,14:08) kirjoitti
    Ainoastaan kukkahatuilla on tapana neuvoa, miten kunkin pitäisi elämänsä käyttää. Kyselepä heiltä; itselläni on jo suunnitelmat.
    Olet aikatauluttanut siis jo kaikki ylinopeuksillakin säästämäsi minuutit. Aika sälli...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  13. #433
    Lainaa (vetomies @ Elo. 11 2008,14:04) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Elo. 11 2008,13:51) kirjoitti
    "Kaahottamalla" voi siis säästää jopa 10 minuuttia, mutta toisaalta saada myös lapun, jossa 4-numeroinen loppusumma.

    Mahtaak se 10 minuuttia olla sen arvoinen, ei minusta
    Mahtaisiko 231 miestyövuotta olla sen arvoinen?

    Sen verran aikaa säästyy, jos kaksi miljoonaa tielläliikkujaa säästää tuon 10 min.
    Entäs sitten kun käy hassusti ja peräänajon seurauksena jono seisoo Tampereen motarilla Klaukkalasta alkaen 20 km Hyvinkään suuntaan? Ihan vaan siksi, että jonkun mielestä vasemman kaistan aamujonon kuuluu mennä 140 eikä 130 mittarinopeutta ja sitten napsahti kun se turvaväli oli se "riittävät" 2,5 metriä. Idiootin takia voit myöhästyä töistä vaikka olisit ajoissa liikkeellä. Se on konkreettista ajanmenetystä ja tuntuu jokaiselle henkilökohtaisesti välittömästi. Laskennallinen 231 miestyövuotta on vain laskennallinen arvo.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  14. #434
    Lainaa (vetomies @ Elo. 11 2008,14:08) kirjoitti
    Ainoastaan kukkahatuilla on tapana neuvoa, miten kunkin pitäisi elämänsä käyttää. Kyselepä heiltä; itselläni on jo suunnitelmat.
    Hiukan on hankaluuksia uskoa, että elämästäsi uupuu nyt juuri NE minuutit, mitä voit kaahottamalla säästää, ja lisäksi olet aikatauluttanut vuorokaudestasi aivan jokaisen minuutin jo niin täysin, että mistään muualta ei lisäminuutteja voi nipistää.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #435
    Lainaa (NOx @ Elo. 11 2008,14:15) kirjoitti
    Entäs sitten kun käy hassusti ja peräänajon seurauksena jono seisoo Tampereen motarilla Klaukkalasta alkaen 20 km Hyvinkään suuntaan? Ihan vaan siksi, että jonkun mielestä vasemman kaistan aamujonon kuuluu mennä 140 eikä 130 mittarinopeutta ja sitten napsahti kun se turvaväli oli se "riittävät" 2,5 metriä. Idiootin takia voit myöhästyä töistä vaikka olisit ajoissa liikkeellä. Se on konkreettista ajanmenetystä ja tuntuu jokaiselle henkilökohtaisesti välittömästi. Laskennallinen 231 miestyövuotta on vain laskennallinen arvo.
    Ei minun perässä ainakaan ketään koskaan aja, enkä itse aja lähellä edellä ajavaa, joten siinä mielessä huoli on turha. Jonoja syntyy enemmän silloin kun liikenne puuroaa.. Jos porukka viipyy puolet vähemmän ajasta tien päällä, liikennemäärä loogisesti puolittuu.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  16. #436
    onko kellään tietoa onko tämä kaahottaja jäänyt kiinni?

    Pihlajaniemeen ei mene kuin yksi tie, kyllä sieltä pitäisi löytyä.

    minun veikkaus entisenä paikallisena on se, että joku taparikollinen on päässy vapaalle ja "lainannut" jonkun pyörää, ajanu sen Pihlajaniemessä jonnekin pöpelikköön ja kävelly pois.

    toivottavasti ei näin
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  17. #437
    Lainaa (vetomies @ Elo. 11 2008,14:20) kirjoitti
    Ei minun perässä ainakaan ketään koskaan aja, enkä itse aja lähellä edellä ajavaa, joten siinä mielessä huoli on turha. Jonoja syntyy enemmän silloin kun liikenne puuroaa.. Jos porukka viipyy puolet vähemmän ajasta tien päällä, liikennemäärä loogisesti puolittuu.
    Kas kun näitä liikenteen pysäyttäviä kolareita sattuu tämän tästä noilla pääväylillä aamuruuhkan aikaan, niin jollekin muulle sattuu vaikka sinulle ei. Eikä ole nopeudesta kiinni puuroutuminen vaan siitä milloin on liikkeellä.

    Logiikasta: liikennemäärän puolittuessa, lyheneekö myös matka, jos ajaa lujempaa?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  18. #438
    Lainaa (hidas57 @ Elo. 11 2008,13:19) kirjoitti
    Suurimmalla osalla rajoituksiin ja valvontaa kyrsiintyneistä taitaa olla se tilanne, että asuvat/liikkuvat Kehä III:n sisäpuolella?
    Veikkaanpa noita kortintarvitsijoita olevan myös kehän ulkopuolella,missä suurin osa asuu julkisen liikenteen tavoittamattomissa.
    -Miksi rajoitusta pitää laskea kuuteenkymppiin,kun tie asvaltoidaan,valaistaan ja kevyelle liikenteelle rakennetaan oma tie?
  19. #439
    (poistettu tili)
    Lainaa (kumiankka @ Elo. 11 2008,12:45) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Elo. 11 2008,08:31) kirjoitti
    Ylinopeusrangaistukset ovat järjettömiä.
    Juu. Tuolla kun koettaa ajaa rajoituksen mukaista suurinta sallittua, niin mennään ohitte joka puolelta. Rangaistuskaala on selkeesti alakantissa, kun ei tunnu vaikuttavan mitenkään.
    Sitte menee ohitse. Entä sitte? Mikset mene itse samoin kuin muut?

    Minusta olisi järkevintä poimia liikenteestä pois selvästi poikkeavasti ja vaarallisesti ajavat, pujottelijat ja kiilaajat. Jos koko virta menee sujuvasti vaikka hieman lujempaa kuin merkki edellyttää, antaa mennä vaan.
  20. #440
    Lainaa (vetomies @ Elo. 11 2008,14:20) kirjoitti
    Jonoja syntyy enemmän silloin kun liikenne puuroaa..

    Jos porukka viipyy puolet vähemmän ajasta tien päällä, liikennemäärä loogisesti puolittuu.
    Loistava havainto: jonoja syntyy, kun liikenne puuroaa.

    Mitenhän tuo liikennemäärä on laskettu.... jos 4000 autoa on tunnin tien pätkällä tai jos 4000 autoa on samalla pätkällä puoli tuntia... liikennemäärä taitaa kaksinkertaistua.... liikennemäärähän on kpl/aikayksikkö
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  21. #441
    Jos se on oleellista, että aina pitää saada ajaa hiukan kovempaa, kuin rajoitus sallisi, eikö silloin ole loogista, että rajoituksia tiputetaan vielä vaikkapa kymmenellä. Silloinhan pikku ylityksellä päästään alkuperäiseen liikennevirran tavoitenopeuteen.
    On se niiiin väärin!
  22. #442
    Tapanani ei ole ollut kirjoitella tällaisiin foorumeihin, mutta nyt en voi olla ottamatta kantaa. Täällä puolustellaan näitä ns vetomiehiä ja kehutaan kuinka kovia jätkiä ne on. Samoin ollaan piittaamattomia nopeusrajoituksista ja liikennesäännöistä, vika nähdään vain liikennettä valvovissa viranomaisissa. Liikennesäännöt on tehty noudatettaviksi ja hyvä niin, että niitä on. *On hyvin vaikea perustella ystäväni *tyttärelle, ettei pienikään nopeuden ylitys ole vaarallista. Pari vuotta sitten tällainen mistään piittamaton motoristi ajoi mutkatietä ja nautti vauhdin hurmasta, oman kertoman mukaan ylinopeutta noin 20km/h. Tie oli kuiva, ei liikennettä juuri nimeksikään, mutta mutkan takana ystäväni tytär ajoi polkupyörällä niin kuin pitääkin, aivan tien laidassa. Tämä kaiken osaava motoristi ei mutkassa hallinnut pyöräänsä ja ajoi ystäväni tyttären yli ja seurauksena oli se, että tuo tyttö istuu elämänsä loppuun asti pyörätuolissa.

    En ole se teidän mainitsema kukkahattu. Olen ajanut ikäni ammatikseni ja moottoripyörällä ajovuosia on kertynyt enemmän kuin täällä monella on ikää. Én edes väitä, että en joskus ylittäisi nopusrajoituksia, mutta kannan vastuuni ja maksan sakot jos sellaisia saan.

    Ajan mp:llä noin 10.000km/vuosi ja aina kun menen pyörän päälle niin pelkään, pelkään että itselleni tai muille sattuu jotakin ja se saa minut jo kunnioittamaan liikennesääntöjä, enkä koskaan ole kokenut niitä vaikeaksi noudattaa.
  23. #443
    Lainaa (Salmon @ Elo. 11 2008,14:22) kirjoitti
    onko kellään tietoa onko tämä kaahottaja jäänyt kiinni?

    Pihlajaniemeen ei mene kuin yksi tie, kyllä sieltä pitäisi löytyä.

    minun veikkaus entisenä paikallisena on se, että joku taparikollinen on päässy vapaalle ja "lainannut" jonkun pyörää, ajanu sen Pihlajaniemessä jonnekin pöpelikköön ja kävelly pois.

    toivottavasti ei näin
    Ei ole kuulunut, että olisi jäänyt kiinni. Ja kyllä Pniemestä pääsee "takakautta" pois. Sulkavan tielle menee hiekkatie. Kato vaikka netin karttapalveluista.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  24. #444
    Lainaa (HBW @ Elo. 11 2008,14:52) kirjoitti
    Ajan mp:llä noin 10.000km/vuosi ja aina kun menen pyörän päälle niin pelkään, pelkään että itselleni tai muille sattuu jotakin ja se saa minut jo kunnioittamaan liikennesääntöjä, enkä koskaan ole kokenut niitä vaikeaksi noudattaa.
    Ei ole tullut mieleen vaihtaa vähemmän stressaavaan harrastukseen?
  25. #445
    Lainaa (rolcen @ Elo. 11 2008,14:35) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Elo. 11 2008,13:19) kirjoitti
    Suurimmalla osalla rajoituksiin ja valvontaa kyrsiintyneistä taitaa olla se tilanne, että asuvat/liikkuvat Kehä III:n sisäpuolella?
    Veikkaanpa noita kortintarvitsijoita olevan myös kehän ulkopuolella,missä suurin osa asuu julkisen liikenteen tavoittamattomissa.
    -Miksi rajoitusta pitää laskea kuuteenkymppiin,kun tie asvaltoidaan,valaistaan ja kevyelle liikenteelle rakennetaan oma tie? *
    Jostakin syystä kiirus/ketutus on vaan vähän pienempi tuon rajan ulkopuolella. Olen sen itsessäni kokenut, kun kumpaakin puolta olen asuttanut.

    Tasa-arvon vuoksi myös metsäläisiä sakotetaan, jos liikkuvien partiokolonna (ns etelän miehet) joskus sattuu kohdalle huonolla hetkellä.

    Täällä maaseudulla on kuitenkin se etu, että matkaan lähtiessään tietää melkoisella varmuudella kauanko matka kestää. Ihan kellonajasta riippumatta.

    Nuo tuntomerkit sopivat käsitteeseen taajama, tai jotain sinnepäin. Joka tapauksessa, kuuskymppiähän on pieni nopeus, jos tie on hyvä. Meilläpäin myös ns moottoritiellä suurin sallittu on 100.
  26. #446
    Lainaa (rolcen @ Elo. 11 2008,14:35) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Elo. 11 2008,13:19) kirjoitti
    Suurimmalla osalla rajoituksiin ja valvontaa kyrsiintyneistä taitaa olla se tilanne, että asuvat/liikkuvat Kehä III:n sisäpuolella?
    Veikkaanpa noita kortintarvitsijoita olevan myös kehän ulkopuolella,missä suurin osa asuu julkisen liikenteen tavoittamattomissa.
    -Miksi rajoitusta pitää laskea kuuteenkymppiin,kun tie asvaltoidaan,valaistaan ja kevyelle liikenteelle rakennetaan oma tie? *
    Jostakin syystä kiirus/ketutus on vaan vähän pienempi tuon rajan ulkopuolella. Olen sen itsessäni kokenut, kun kumpaakin puolta olen asuttanut.

    Tasa-arvon vuoksi myös metsäläisiä sakotetaan, jos liikkuvien partiokolonna (ns etelän miehet) joskus sattuu kohdalle huonolla hetkellä.

    Täällä maaseudulla on kuitenkin se etu, että matkaan lähtiessään tietää melkoisella varmuudella kauanko matka kestää. Ihan kellonajasta riippumatta.

    Nuo tuntomerkit sopivat käsitteeseen taajama, tai jotain sinnepäin. Joka tapauksessa, kuuskymppiähän on pieni nopeus, jos tie on hyvä. Meilläpäin myös ns moottoritiellä suurin sallittu on 100.
  27. #447
    Lainaa ("R" Sujari @ Elo. 11 2008,15:15) kirjoitti
    Lainaa (HBW @ Elo. 11 2008,14:52) kirjoitti
    Ajan mp:llä noin 10.000km/vuosi ja aina kun menen pyörän päälle niin pelkään, pelkään että itselleni tai muille sattuu jotakin ja se saa minut jo kunnioittamaan liikennesääntöjä, enkä koskaan ole kokenut niitä vaikeaksi noudattaa.
    Ei ole tullut mieleen vaihtaa vähemmän stressaavaan harrastukseen?
    Mitä enemmän tätä viestiketjua luen, sitä vakuuttuneemmaksi tulen siitä, että näiden ns. vetomiesten joukossa on aivan täysiä kakaroita, joille joku hondamonkey olisi kyllä vielä muutaman vuoden se ihan oikea menopeli.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  28. #448
    Lainaa (pecha @ Elo. 11 2008,15:22) kirjoitti
    Lainaa ("R" Sujari @ Elo. 11 2008,15:15) kirjoitti
    Lainaa (HBW @ Elo. 11 2008,14:52) kirjoitti
    Ajan mp:llä noin 10.000km/vuosi ja aina kun menen pyörän päälle niin pelkään, pelkään että itselleni tai muille sattuu jotakin ja se saa minut jo kunnioittamaan liikennesääntöjä, enkä koskaan ole kokenut niitä vaikeaksi noudattaa.
    Ei ole tullut mieleen vaihtaa vähemmän stressaavaan harrastukseen?
    Mitä enemmän tätä viestiketjua luen, sitä vakuuttuneemmaksi tulen siitä, että näiden ns. vetomiesten joukossa on aivan täysiä kakaroita, joille joku hondamonkey olisi kyllä vielä muutaman vuoden se ihan oikea menopeli.
    +1

    Viina ei sovi kaikille, kuten ei tuo 2-pyöräinen munaskujen väliin toisille.
    Itsekin ajelen 5-10km/h ylinopeutta useimiten isoilla teillä, mutta ei tule koskaan vedäteltyä hulluna liikenteessä ja jos sakot tuosta pikkuisesta ylinopeudesta tulee ni maksellaan pois kiltisti, eikä aleta kaahaamaan hulluna poliisia pakosalle.
    ZX-9R -98 -> Hayabusa -05
    http://www.bikepics.com/members/kostax/
  29. #449
    Lainaa (pecha @ Elo. 11 2008,15:22) kirjoitti
    Lainaa ("R" Sujari @ Elo. 11 2008,15:15) kirjoitti
    Lainaa (HBW @ Elo. 11 2008,14:52) kirjoitti
    Ajan mp:llä noin 10.000km/vuosi ja aina kun menen pyörän päälle niin pelkään, pelkään että itselleni tai muille sattuu jotakin ja se saa minut jo kunnioittamaan liikennesääntöjä, enkä koskaan ole kokenut niitä vaikeaksi noudattaa.
    Ei ole tullut mieleen vaihtaa vähemmän stressaavaan harrastukseen?
    Mitä enemmän tätä viestiketjua luen, sitä vakuuttuneemmaksi tulen siitä, että näiden ns. vetomiesten joukossa on aivan täysiä kakaroita, joille joku hondamonkey olisi kyllä vielä muutaman vuoden se ihan oikea menopeli.
    Mitä enemmän luen em. kaltaisia viestejä, sitä enemmän varmistun siitä, että moottoripyöräilijöiden joukossa on paljon näitä tavallisia naapurikateellisia suomalaisia. Tartutaan siihen mitä kaveri tekee, ei edes mietitä mahdollisuutta, että jos vaikka ajelisi itse vaan ja katsoisi siihen omaan nopeusmittariinsa.


    Ps. Et kai pilkannut monkeyta? Se oli muinoin kova peli, varsinkin siinä kohtaa kun sigman mittari näytti yli 100kph.
    636 -> 998
  30.  
  31. #450
    Lainaa (pecha @ Elo. 11 2008,15:22) kirjoitti
    Lainaa ("R" Sujari @ Elo. 11 2008,15:15) kirjoitti
    Lainaa (HBW @ Elo. 11 2008,14:52) kirjoitti
    Ajan mp:llä noin 10.000km/vuosi ja aina kun menen pyörän päälle niin pelkään, pelkään että itselleni tai muille sattuu jotakin ja se saa minut jo kunnioittamaan liikennesääntöjä, enkä koskaan ole kokenut niitä vaikeaksi noudattaa.
    Ei ole tullut mieleen vaihtaa vähemmän stressaavaan harrastukseen?
    Mitä enemmän tätä viestiketjua luen, sitä vakuuttuneemmaksi tulen siitä, että näiden ns. vetomiesten joukossa on aivan täysiä kakaroita, joille joku hondamonkey olisi kyllä vielä muutaman vuoden se ihan oikea menopeli.
    Luulenpa että sitä monkeytakaan ei paranis antaa, siitäkin voi saada suuria luuloja itsestään ja kyvyistään
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
Sivu: 15 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415161725 ... ViimeinenViimeinen