Sitten sinulla on pyörässäsi nopeudenrajoitin ja piirtokiekko. Pahin mitä voi käydä on se, että huomaisit itse mikä lammas oletkaan(Aani Kard @ Elo. 10 2008,22:14) kirjoitti
![]()
GSX-R600 K6
Höpö höpö .. eikä saa. Ne ovat tarpeen vaatiessa panssareilla(Matkalahna @ Elo. 10 2008,22:09) kirjoitti
taltuttelemassa niitä hölömöjä. Ovat olleet ennenkin ja ovat
vastakin.
Ihan keskellä tietä olevien poliisien pitäisi saada syyte itsetuhoisuudesta.
Vain idiootti hakeutuu keskelle tietä, kun varmuudella tiedetään,
että aika usein joku tulee taatusti kovaa.
Kovaa ei tietenkään voi tulla ruuhkassa, mutta kun ruuhkaa ei ole,
niin keskellä tietä ei parane roikkua.
Jollain tavalla kyllä ymmärrän, kun aamusta iltaan on siellä tien
päällä, niin aikaa myöten tulee pikku hiljaa varomattomammaksi.
Täsmälleen sama ongelma on tietyölöisilläkin. Niillekin sattuu aika
usein läheltäpiti tapauksia.
Niiden olisi ehdottomasti tarkistettava omat ohjeensa.
Mitenkään en puolustele tuon mp-kuskin toilailuja. Se on eri juttu kokonaan.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Lomalla juuroopassa joka aamu kakssataa kelloon..ihanaa, ei tarvinnut enempää kahvia, eikä ketään perässä. Jos alko väsyttään niin neula ylös ja pariminuuttia ja pulssi nousi.Ja joka päivä. Ja välillä keulien. Ei kukaan ampunu. Parituntia nauhaa mukana! Näkee miten pyörä kiihtyy 175 eteenpäin. Eiku taas säästään. Jos joku uskaltaa näillä skeidateillä lataa meneen eikä skoudet saa edes kilpee niinjuropassa mopolla saa mennä ja hei! Kysytty on.
![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Tästä aiheesta väittely on kuin paksun daamin iskemistä kännissä: kannattais jättää väliin, aamulla hävettää, mutta menköön nyt.
Otsikon tapauksesta toivottavasti hyypiö jää kiinni jaa saa kovat sanktiot. Ei ylinopeudesta, vaan yrityksestä ajaa ihmisten yli tahallaan.
Kyllä ne poliisitkin sen verran tolkun ihmisiä ovat etteivät missään pikataipaleen mutkan takana keskellä tietä seiso, vaan ihan paikalla johon pysähtyminen on mahdollista.
Kuka tahansa täyspäinen ihminen koittaisi pysäyttää ajoneuvonsa nähdessään keskellä tietä seisovan ihmisen/lapsen/koiran/hirven tms, mutta tämä päätti toimia toisin.
Tieliikennelaki muistaakseni sanoo jotain sinnepäin että ajoneuvo on kyettävä pysäyttämään näkyvissä olevalla tieosuudella. Joku uber-vetomies voi tietty muuta väittää ja perustella miksei itse kykene siihen. Ajotaitojen tai asenteen köyhyyttä.
Ajellaan vaan kovaa, ei siinä mitään, kunhan muistetaan että tiellä on muitakin, joku voi tulla eteen, ja kannetaan sitten virheistä tai osaamattomuudesta johtuneet seuraukset.
Tulin, näin, koitin
Mikähän siinä on rajoitusten ja vaikka +10 mittarinopeutta maantiellä ajamisessa niin vaikeaa?? Ihmisen päälle ajo yrityskin on aika karua, ei varmaan kohta uskalla tienpäällä apua kyselläEi kait sieltä tienvarsi puskasta kukaan mitään näe...
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Ite oot peeloo(Tylyttäjä @ Elo. 08 2008,13:56) kirjoitti
![]()
Hattussani ei ole kukkia.
Karkuunlähtevät lähtevät karkuun koska lähtevät karkuun.
Ihminen haluaa aina syyttää tekemisistään toisia. Mitään näyttöä ei esitetä rangaistusten kovuuden ja karkuunlähtemisten riippuvuusta. Mutta jonkin syyhän se pitää esittää. Tällaisen matran hokeminen on kuitenkin edesvastuutonta.
Ylinopeusrangaistukset ovat järjettömiä. Joku kohtuus pitäisi olla.
Ja nyt näitä takaa-ajoissa tapahtuneita onnettomuuksia, liikenteen vaarantamisia ja hengenmenetyksiä alkaa olla liikaa. Joku järki pitäisi poliisillakin olla. Ettei yritetä ylinopeutta ajanutta kiinni hinnalla millä hyvänsä eikä leikitä teräsmiestä keskellä tietä.
Jaaha, vasta 11. sivu alkamassa tässä sankarimme ylistyksessä. Jonkun tarttis laittaa paremmaksi, vaikka ison Arskan tyyliin konepyssyllä tiesulut raivaten, niin jo tulisi kunniaa. Mitähän seisoskelevat siellä tiellä edessä. Tyhmää touhua silleen yrittää joku pysäyttää. Pitäis vaan juoda bussipysäkillä sitä Costaricaa autossa ja todeta rauhallisesti: kyllä se siitä kohta hiljentää. Liikkuva poliisi voitaisiin muuttaa seisovaksi poliisiksi, ellei jopa pahvipoliisiksi, jee.
Asia on vaan ihan yksinkertaisesti niin päin, että karkuun lähtijä tekee tämän tietoisena siitä että se on kiellettyä. Vaaran aiheuttaja on siis ensisijaisesti hän, ja poliisin tehtävä on sitten yrittää kuitenkin saada pakenija kiinni. Huomioiden tietenkin myös sen, kuinka paljon samalla koituu riskiä ulkopuolisille. Pakenija itsehän perinteisesti yleensä viis veisaa kenestäkään muusta.
Edit: sekin, miksi poliisi joskus aikamoisella riskilläkin haluaa nämä kiinni, on mielestäni päivänselvä juttu. Mitä useampi pääsee pakoon, sitä enemmän tällaista tapahtuu. Poliisin on pakko iskostaa tällaisten potentiaalisten pakenijoiden päähän se, että läheskään aina se ei tule onnistumaan, muuten heidän touhuistaan häviää se viimeinenkin ´ällin häivä´, jos tietää ettei tarvitse joutua vastuuseen tekosistaan.
Aika eriskummallisia ja suoraan sanottuna korvien välistä kypsymättömän ihmisen käsityksiä tuntuu motoristeilla olevan siitäkin asiasta, kenen vika se oikein on, kun lähdetään kyttiä pakoon. Protestointi rangaistusten kohtuuttomuudestakin on vähän ontuva perustelu. En satu pitämään rangaistuksista, joten tapahtukoon itselleni ja muille aivan mitä tahansa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
imo poliisille syyte liikenteenvaarantamisesta.
Jos idiootti tulee 80km/h alueella keskelle tietä heilumaan, ni saako poliisi syytteen (oli ylinopeutta tai ei), jos kaveri hätääntyy vetää etusen lukkoon, pois alta ja liukuen sitten kyljellään ojaan/vastaantulevan rekan alle, poliisin päälle tms.
Näinkin voi käydä, jos se sinipukunen idiootti päättääkin hypätä eteen, niin ettei ajaja ole huomannut että joku tuleekin tiensivusta eteen (ei oo huomannu pysäyttäjää) vrt. hirvi pamahtaa keskelle tietä.
Ja eipä noi sankari-poliisit lähe niiden luotienkaan edelle rinta rottingilla huitomaan punavalolla/aseella, vaan on luotiliivit päällä ja aika hyvin suojassa, joten miks joku nuija sitten päättää pärrän pysäyttää henkensä uhalla.
En lähde puolustelemaan ylinopeuden ajajaa, vaan poliisin tapaa toimia.
Itselle tulee mieleen, että todellisuudessa poliiseilla on ollut homma hanskassa. Nykyään ei enää saa viedä saunan taakse ilman hirveätä polemiikkia ja julkista itkua pahasta poliisista. Käytetään sitten tällaista konstia eli nostetaan murhasyyte, niin ei pääse vellihousut itkemään lehdille huonosta kohtelusta. Tuntuupa sekin enemmän kuin mitätön sakko ja ajokielto. Vielä parikymmentä vuotta karkulaisen olisi vallesmanni vienyt juttutuokiolle putkaan ja kerrasta "sovittu" homma puolin ja toisin. Vaan ne ajat on menneet, on internettiä ja haukan lailla vahtiva lehdistö. Ei sovi enää paikallinen sopiminen...(MattiR @ Elo. 10 2008,23:46) kirjoitti
Tuota en ymmärrä miten tietyöläisten ohjeita pitäisi muuttaa. Ainoa konsti välttää onnettomuudet on pistää koko tie kiinni. Hämmästelin Hämeenlinnan lähettyvillä siltatyömaalla kun kaksi miestä hitsasi jotakin puolen metrin päässä vapaasta kaistasta. Kohdassa oli liikennevalot ohjaamassa liikennettä ja 30 km/h rajoitus. Eikö sieltä valoista joku muiden elämään kyllästynyt Audillaan karauttanut kumi savuten sillalle työmiesten joukkoon. Ehkä se semmoiset 70 ehti kelata mittariin.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Eipä tässäkään ole enää mitään loogista yhteyttä mihinkään. Ensin sanotaan, että ei saa aja takaa ja sitten heti perään möläytetään, että eteen seisomaan meno se vastaa tyhmää onkin.(R2-D2 @ Elo. 11 2008,08:31) kirjoitti
Edesvastuuton muiden henkeä vaarantava rikollinen on tietysti pysäytettävä mitä pikimmin. Luoti tavoittaisi. Prikaatinkenraali poliisiministeriön kansliapäälliköksi heti.
Olen ihmetellyt pääkaupunkiseudun ympäristössä kiristynyttä sakotusta. Ajan yleensä sen +15-20km/h, kotilolla tai pyörällä, mikäli liikenne antaa myötä. Yhtään sakkoa ei ole tullut kahteenkymmeneen vuoteen. Monista ratsioista on ajettu läpi, mutta rikesakkorajan alla poliisia ei ole kiinnostanut pysäytellä.
Nyt on pamahtanut kaksi sakkoa, toinen + 11km/h ja toinen +18km/h. Kaksi kaveria on saanut kirjallisen huomautuksen, toisen ylinopeus +3km/h ja toisen +4km/h.
Tienvarsikamerat on selvästi säädetty uudestaan. Poliisi pysäyttää rikesakkorajan allakin.
En ole ihan varma, kun olen lukenut tätä saittia vasta kuukauden verran, että onko tämä "vetomies on rambo, poliisit on runkkuja" - ajattelu
- huumoria
- alaikäisten uhoa
- lisääntyneen avohoidon seurausta
vai ajatteleeko osa motoristeissa todellakin näin?
Voi vain kuvitella sen palaverin, jossa virkakoneisto on päättänyt kiristää sakotusta äärimmilleen. Siellä on esitetty pari tilastoa ja lopuksi pari lainausta tältä palstalta. Todelliset jeesustelijat ovat päässeet niskanpäälle ja järkiskoudet jääneet vähemmistöön.
aina ei voi epäonnistua!
Joo, näistä kamera-autoista löytyy syy siihenkin, että miksi Kehä 1:llä "kaahataan" ja "ajetaan rallia" entistä enemmän, kuten lehdistössä on ollut. Niitä perkeleen pakuja kun seisoo tuolla pientareilla, ja lappu tulee naurettavan pienestäkin ylityksestä.(Aani Kard @ Elo. 11 2008,11:03) kirjoitti
Poliisi tykkää ilmoittaa asiat lehdistölle näin. Ensin lisäävät jossain kohtaa valvontaa ja sen jälkeen ilmoittavat, että tässä ajetaan kovempaa kuin ennenEi mitään vertailua siihen, että kuinka monta mittausta on tehty, ja kuinka moni näistä ajoi ylinopeutta tms..
Rahastusautomaatteja nuo ovat, ei mitään muuta. Aamulla just duunikaveri kertoi, että huomasi pakun ajoissa, ja jarrutti kunnolla. Hyvä kun eivät tulleet muut perään. Eivät kaahanneet, vaan ajoivat normaalia vauhtia, mitä Kehä 1:llä sujuvasti ajetaan.. Lappu olisi siitäkin tullut.
Liikenneturvallisuus varmaan paranee, vai paraneeko sittenkin sakkokassa![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Eiköhän se turvallisuus pitkässä juoksussa parane, kun saadaan niihin kehäteidenkin paksukalloihin taottua, että rangaistuksia tulee, eikä enää voi ajaa kuin pellossa. Parikin sakkoa luulisi riittävän, että tajuaa hiljentää (kolmannesta kun lähtee se kortti).(Tylyttäjä @ Elo. 11 2008,11:14) kirjoitti
Toistan vielä tämän vanhan fraasin: Mihin on niin kiire? Miksei voi lähteä vähän aikaisemmin liikenteeseen?
Retired
Ethän sä puolustele mitään, heh...(kiivi3 @ Elo. 11 2008,09:28) kirjoitti
Mutta paljon fiksumpi ois vaan kun ajais mondeon, tai vielä paremmin, maijan, poikittain tien yli. Oma vikahan se on jos siihen törmää![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Miksi pitää ajaa tarpeettoman hiljaa?(TwinTenox @ Elo. 11 2008,11:21) kirjoitti
Miksei voi olla hieman aikaisemmin perillä?
Tässä on TwinTenox varmaankin tavoitellut sitä sanomaa että rajoitusten mukaan voi ajaa..??(Daredevil @ Elo. 11 2008,11:55) kirjoitti
Myönnän sen,että rangaistukset ylinopeudesta ovat kovia referenssinä lehdissä olleisiin huumausainerikokset/pahoinpitelytuomiot,mutta miksi pitää olla niin vitun tyhmä ja kaahailla julkisen liikenteen seassa,yleisillä teillä kun tietää rangaistusten tason..??
Nämä keskustelut ovat kyllä huvittavia,melkein verrattavissa aikaisempiin V2 vs. R4-keskusteluihin..
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
Tässä erittäin hyvä esimerkki juuri teon ja rangaistuksen "hyvästä" suhteesta täällä Suomessa...(vetomies @ Elo. 08 2008,14:42) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Ei mihinkään(TwinTenox @ Elo. 11 2008,11:21) kirjoitti
Harvemmin sitä kiireen takia ylinopeutta ajetaan, lähinnä siksi että tuntuu typerältä ajella 60kmh jollain suoralla peltoaukealla
Siis oikeasti en usko kiireen olevan syynä ylinopeuksiin, lähinnä se on turhautumista mateluun.![]()
~SV1000N~
Tässä asiassa on tosin tapahtunut edistystä, koska eilen yhtä suomalaista tielläliikkujaa epäiltiin törkeästä liikenteen vaarantamisesta, vaikka asiaan ei liittynyt ylinopeutta. Kysymyksessä oli säilörekan kuljettaja joka ajoi 200 km ilman vaunun jarruja siten, että tankki yritti edelle joka jarrutuksessa. Taisi olla poliiseilla tutka rikki, kun pikkuasioihin ehtivät puuttua..(TPM @ Elo. 11 2008,12:39) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Juu. Tuolla kun koettaa ajaa rajoituksen mukaista suurinta sallittua, niin mennään ohitte joka puolelta. Rangaistuskaala on selkeesti alakantissa, kun ei tunnu vaikuttavan mitenkään.(R2-D2 @ Elo. 11 2008,08:31) kirjoitti
FJR
"Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
Siinä meni sitten sekin kahden kilometrin matkalla kerätty ajansäästö. Kaverilta ja muiltakin, yhteisvastuullisesti.(Tylyttäjä @ Elo. 11 2008,11:14) kirjoitti
Kun noi turhanjarrutelijat yms. nysvääjät ymmärtäisikin pysyä poissa kehiltä, niin liikenteen sujuvuus ja turvallisuus paranisi.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Onko siis pakenevan ajoneuvon reitillä seisoskelu viisasta?(hra1150 @ Elo. 11 2008,09:45) kirjoitti
En kyllä sanonut etteikö takaa-ajoon pitäisi lähteä. Ei kuitenkaan hinnalla millä hyvänsä, vaarantaen (pakenija tai takaa-ajaja) joko pakenijan, takaa-ajajan tai sivullisten hengen. Tai kaikki samalla kertaa.
Jos kyseessä on vaan ylinopeus, kuolema on liian rankka tulos.
Pistätkö linkin tähän päätökseen.(vetomies @ Elo. 08 2008,14:42) kirjoitti
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Mille factoryhän se. Brembot näkyy.(massma @ Elo. 08 2008,19:39) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Ei tarvitse ajaa tarpeettoman hiljaa. Voi ajaa suurinta sallittua nopeutta, mikäli sääolosuhteet yms. sen sallivat.(Daredevil @ Elo. 11 2008,11:55) kirjoitti
Sitä tuppaa olemaan aikaisemmin perillä, jos lähtee aikaisemmin liikenteeseen.![]()
Retired
Ihmisillä sattuu olemaan varsin erilaisia näkemyksiä siitä, mikä on tarpeettoman hiljaa, mikä sopiva vauhti, ja mikä taas liian kovaa. Riita on pistetty halki, ja virkamies on määrittänyt kaikkien puolesta, mikä se "sopiva" vauhti on, ja toisille tämä kelpaa, toisille ei. Tämä jälkimmäinen ryhmä sitten kerää sakkoja, ja rutisee kovaa kohtaloaan.(Daredevil @ Elo. 11 2008,11:55) kirjoitti
Ajansäästö kovempaa ajamalla on usein kovin kovin minimaalinen, varsinkin lyhyiden ajomatkojen ollessa kyseessä. Pitäisi vetää oikeasti aika sikana, jotta voisi saada huomattavaa säästöä, ja se ei taas riskien kasvun huomioiden mahda kannattaa. Eli se ajansäästö on jonkun tupakka- tai kahvitauon verran. Kait se sitten on joillekin niin tärkeää se muutama minuutti. Veikkaan kuitenkin, että useimmilla se menee niinpäin, että vaikka on tulipalokiire perille, niin kuitenkin perille päästyä on vaikka millä mitalla aikaa vaikka kaivella persettään ihan kaikessa rauhassa.
Tarpeettoman hiljaa ajamista tosin en itsekään hyväksy, ainakaan silloin, kun se tarkoittaa sairaankokoisen jonon keräämistä taakseen jossain valtatiellä, mikä puolestaan saa aikaiseksi hulluja ohituksia, jne. Jos sellaista tekee jatkuvasti, eikä älyä esmes välillä ajaa tiensivuun tehdäkseen tilaa muille, joutaa saada sakot siinä missä ylinopeudesta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ei siinä ollut mitään pointtia.(samserious @ Elo. 08 2008,22:39) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
"Ajetaan kuin pellossa"? Jos ajat vaikka 90km/h kehällä, niin kuvailetko sitä noin?(TwinTenox @ Elo. 11 2008,11:21) kirjoitti
Ei siellä Kehä 1:lläkään mitään suurempia ongelmia ole ollut. Liikennemääriin nähden vähän onnettomuuksia. Näistäkin onnettomuuksista lähes kaikki ovat peräänajoja, kun jono pysähtyy valoihin. Nopeutta yleensä max. 40km/h, joten siihen ei ajonopeuksien vahtaaminen auta mitään, niissä kohdissa jossa liikenne sujuu normaalisti.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***