Sivu: 7 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 875:sta
  1. #181
    Kunhan ei käy niin, että kun valitetaan karkuunlähdön olevan kannattavaa, kovennetaankin siitä tulevia rangaistuksia sen sijaan, että lievennettäisiin ylinopeudesta tulevia.
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  2. #182
    Lainaa (The Legend @ Elo. 08 2008,12:16) kirjoitti
    Mitä muuten muut vetomiehet on mieltä sellaisesta, että aletaan pukeutua samanlaisiin tamineisiin ja hankitaan pyörätkin samanvärisenä ryhmähankinnan kautta? Rapakon takana jengit nimittäin pukeutuu tuolleen, jolloin pojat onkin ihmeissään. Ja, kun kerran kukkahatut haluaa tehdä meistä rikollisia, niin turha tässä enää pidätellä.
    Tuohon vielä sellainen korvanappisysteemi, jolla takaa-ajettu heimoveli ilmoittaa sijainnin ja suunnan ja sinne sitten säntää muutama mustapukuinen pakkaa sekoittamaan. Onhan vastapuolellakin heti kohta koko konkkaronkka mukana hippaamassa, joten miksi ei meilläkin.
  3. #183
    Lainaa (S.Haltia @ Elo. 08 2008,12:20) kirjoitti
    Kunhan ei käy niin, että kun valitetaan karkuunlähdön olevan kannattavaa, kovennetaankin siitä tulevia rangaistuksia sen sijaan, että lievennettäisiin ylinopeudesta tulevia.
    Meillä täällä sosialisti-fasistien hyysälandiassa tod.näk näin
  4. #184
    En jaksannut kahlata koko ketjua läpi, mutta olikos tämmöinen kommentti jo?
    " ihme kukkahattuilua taas, tuohan on ollut oikea vetomies!"

    mätäpaise pilaa motoristien maineen....
  5. #185
    Lainaa (MattiR @ Elo. 07 2008,20:38) kirjoitti
    Lainaa (chainese @ Elo. 07 2008,19:57) kirjoitti
    En mitenkään puolustele tuon motoristin tekemisiä, mutta mielestäni poliisin ohjeistuksissa olisi tarkistamisen varaa.

    Minkä ihmeen takia siinä tiellä pitää seisoa semmottis edessä, että joutuu heittäytymään pois edestä. Jos toinen karkuun on menossa, ni turha siinä on yrittää teräsmiestä leikkiä. Ja toisaalta tien sivusta tikkari kädessä ehtis sen rekkarinkin kurkata. En tosin tiedä mitään, mistään, mut itte en ainakaan seisois keskellä tietä.
    En minäkään kuskia erityisesti puolustele ja tuosta justiinsa, että
    poliiseilla todellakin on syytä tarkentaa ohjeitaan, olen täysin
    samaa mieltä. En edes huonosti pysty ymmärtämään, että miksi
    siellä keskellä ajorataa pitää tepastella. Poliiseillekin voisi antaa
    oikeasti huomautuksen itsetuhoisesta käyttäytymisestä. Itse en
    varmasti seisoisi edes eri käskystä keskellä tietä.

    On tästä jo aikaa, mutta kerran meinasin minäkin teilata poliisin,
    kun se oli sijoittunut aivan täysin idioottimaisesti. Muistan hyvin,
    kun se tuli puhalluttamaan (tästä on oikeasti jo kauan) ja sanoi
    sitten naama aivan luonnottoman valkeana, että "Nollaa .. Taisit
    tulla aika kovaa?" minä tietenkin olin vaiti.. mitäpä tuommoiseen
    voi sanoa. Se oli yhtenä sunnuntaiaamuna Käpylässä, kun tulin
    kumpareen yli ja tuo onneton jäykistyi kauhusta aivan keskelle
    tietä. Väistin kyllä, mutta kuitenkin (autolla siis).
    Mä meinasin kans kerran teilata tikkarimiehen Maskussa. Niillä oli tutka ollu aikasemmin ja pysäyttivät p-paikalle ylinopeutta ajaneet. Mulla vauva huusi ku syötävä takapenkillä ja isäntä yritti sitä hiljentää, niin tuli annettua ohjeita taaksepäin. Isäntä kysyi vaan, että eksä meinaa pysähtyä. Katse eteenpäin ja siellä kävelee "iloinen" poliisisetä tikkari ojossa keskemmälle kaistaa. Mä lossit piukkaan ja kurvaan sedän ohi pientareelle. Pakkia päälle ja käännös p-paikalle. Mitään ei tästä mainittu, varoiteltiin vaan ylinopeudesta ja annetti prosyyri hirvien liikehdinnästä mukaan. Se oli mun eka kerta Mondeon takapenkillä. Ikimuistoinen...
    Well-behaved women rarely make history
  6. #186
    Hmph. Joku tais todeta, että tekis poliisit tärkeämpää työtä kun kytätä tienposkessa motoristeja. Noh, eiköhän lp:n tyyppien pidäkin olla liikenteessä, se on niiden työtä. Se ettei se miellytä jotain on voi voi.

    Jos mutkasella tiellä on 80 rajotus ja siinä pyyhkäsee joku 130 niin onhan se vaarallista. Oikeastiko monet pitävät ajotaitojaan hyvinä tai erittäin hyvinä. No, siihen harhaluuloon on moni kapsahtanu eikä aina ole hyvin käynyt.

    Se joka ajaa ylinopeutta ottaa tietosen riskin siitä että kiinni voi jäädä ja sillon on turha itkeä poliisisedän olkapäähän elämän kurjuutta. Sakot ym rangaistus vaan otettava vastaan. Se oli tietoinen valinta joten silloin on myös oltava selkärankaa kantaa seuraukset.
  7. #187
    Lainaa (haemis @ Elo. 08 2008,11:57) kirjoitti
    Ja jo tv-mainos sen kertoo meistä suomalaisista: minä, minä, minä...
    Valitettavasti vaikka tällä foorumilla me ollaankin täydellisiä liikenteessä niin silti siellä on aina joku heikompi yksilö joka ei kykene reagoimaan meidän vauhtiin jne niin hyvin kuin me. Silloin riskit kyllä kasvavat melko suureksi

    Parissa aika mielenkiintoisessakin maassa ajelleena ajan (ja elän) silti mieluummin Suomessa vaikka siitä näyttääkin tulleen (tämän foorumin juttujen perusteella) poliisivaltio missä syyttömät ovat koko ajan poliisin ajojahdin kohteena...
    Joo mutta jos ei ole muuta nähnyt kuin suomen liikenteen ja poliisin niin helppo on marista rangaistuksista ja ihan mistä vaan... Vasta virossa käyneenä huomas että siellä kirjaimellisesti kytätään foonien kanssa: primerat on todellakin puskissa ja tinajepestä ei näy kuin korvat ja stalkkeri. Sakot ei ehkä tunnu meidän pussissa mutta paikallisessa ansiotasossa saattaa jo vituttaa niitä maksella. Tutkia oli PALJON ja aina jossain saatanan jemmassa. Ryssien touhu on taas ihan asia erikseen, siellä on miliisillä konepistoolit kaulassa, vastaava tapaus siellä niin lyijyä olisi huonolla tuurilla nahka täynnä.
    Turha verrata meitä saksalaisiin ja ottaa oppia heidän tavoista, jo nämä kirjottelut tästä aiheesta todistaa jotta ollaan paljon lähempänä jotain ukrainalaisia tms. itäblokin juntteja :P
    KTM
  8. #188
    Nämä ylinopeudesta saadut sakot ovat vain ja ainoastaan valtion tapa kerätä lisätuloja. Ei voi olla rupi köyhä jos on varaa autoon tai mopoon. Se on tervettä että ihmiset ovat vastaan valtion säätämiä lakeja ja sääntöjä. Täällä on paljon liian pieniä rangastuksia esim. raiskauksista että niissä sitä olisi parannettavaa! Mutta saako niistä valtio yhtä hyvät rahat niin helposti? EI!

    Olen muuten POLIISIN kanssa keskustellut ylinopeuksien rangaistuksista ja hänkin myönsi niiden olevan suhteessa rikkomukseen aivan liian suuria. Eli poliisikin on kyllä joskus se Ihminen.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  9. #189
    Jahas, täällä onkin vakiokeskustelu menossa... Jotkut asiat vaan pysyy ja paranee
    "Never play cowboy in a room full of Indians."
  10. #190
    Lainaa (Cyberias @ Elo. 08 2008,13:15) kirjoitti
    Jahas, täällä onkin vakiokeskustelu menossa... Jotkut asiat vaan pysyy ja paranee *
    Täytyy jotain ajankulua olla duunissa... Viikonloppua odotellessa...
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  11. #191
    Ovat julkaisseet kuvan ko. pyörästä ja kuskista.

    Kuva kaverista
    ZX-9R -98 -> Hayabusa -05
    http://www.bikepics.com/members/kostax/
  12. #192
    Lainaa (kosta @ Elo. 08 2008,13:33) kirjoitti
    Ovat julkaisseet kuvan ko. pyörästä ja kuskista.

    Kuva kaverista
    Sanoisin, että kypärä ei ole "enduromallinen" vaan enemmänkin "bomber"-tyylinen. Pyörä on kyllä R1.

    Ettei vaan olisi itse Ghost Rider?
  13. #193
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 08 2008,10:32) kirjoitti
    Se rangaistuksen suhteettomuus on tässä se ongelma. Koska liikennerikkeistä saa niin järjettömiä rangaistuksia, moni ajelee nykyään ennemmin karkuun.
    Miten se voi olla ongelma kun se on kaikkien tiedossa? Ajamalla sääntöjen mukaan välttyy rankomisilta. Jos päättää ottaa tietoisen riskin, pitäisi pystyä kantamaan myös seuraamukset.
    Retired
  14. #194
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 08 2008,13:53) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 08 2008,10:32) kirjoitti
    Se rangaistuksen suhteettomuus on tässä se ongelma. Koska liikennerikkeistä saa niin järjettömiä rangaistuksia, moni ajelee nykyään ennemmin karkuun.
    Miten se voi olla ongelma kun se on kaikkien tiedossa? Ajamalla sääntöjen mukaan välttyy rankomisilta. Jos päättää ottaa tietoisen riskin, pitäisi pystyä kantamaan myös seuraamukset.
    Koska ne rangaistukset ovat liian suuria rikoksen vakavuuteen nähden. Itse rikosta (ylinopeutta) tuskin moni kiistää, on siitä syytäkin saada rangaistus, koska se on lain mukaan kiellettyä.

    Edelleenkin joillain on vaikeuksia erottaa toisistaan rikos ja rangaistus. Tässä kritisoidaan jälkimmäistä, kun ensimmäinen on jo tapahtunut, eikä sitä kiistetä.

    Erityisesti kukkahatuille tuntuu asioiden toisistaan erottaminen olevan vaikeaa. Voisiko tästä vetää johtopäätöksen, että kukkahatuilla on keskimääräistä matalampi älykkyysosamäärä?



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  15. #195
    Lainaa (kosta @ Elo. 08 2008,10:51) kirjoitti
    ...päättäjä saa mieleensä että alennellaan näiden 2-pyöräisten tehoja ja nopeuksia niin paljon että eivät enää pääse kaahailemaan/pakoon.

    ...saisivat minun puolesta vaikka luovuttaa menopelinsäkin valtiolle.
    Mielestäni ihan hyviä ideoita molemmat. Etenkin tuo jälkimmäinen jos on useampia reippaita ylinopeuksia, niin rikoksentekoväline valtiolle vaan. Samaa voisi enemmän käyttää rattijuoppojen kohdalla. Jos ei kerran osaa, niin sanktiot sen mukaan sitten.
    Retired
  16. #196
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 08 2008,11:54) kirjoitti
    Taas vedettiin äärilaitaan. Itselleni ainakin riittäisi se, että sakot olisivat järjellisellä tasolla.
    Mikä se sitten olisi, se sinun mielestäsi järkevä taso?

    Eikös nykyään mene sanktiot ylinopeudesta jotenkin näin:

    1.) huomautus
    2.) pienempi rikesakko
    3.) 20km/h ylitykseen asti rikesakko

    Eli tähän asti todella pienet sakot.

    4.) päiväsakkoja
    5.) päiväsakkoja + kortti pois
    6.) yli 50km/h ylitys ja lisäsanktioita päälle

    Ei nuo nyt mahdottomilta näytä aikuisen ihmisen omista töpeistään kestää.
    Retired
  17. #197
    "Mies menee, mies tulee, mies vastaa menemisistään".

    Ylinopeus on tietoinen riski, ei turvallisuusriski vaan riski siitä että lompakkoon sattuu.
  18. #198
    Pollarit haluu tän kaverin näköjään...kuvia ajosta mtv3.fiissä....
    Rykköseltä näyttää...
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  19. #199
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 08 2008,14:08) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 08 2008,11:54) kirjoitti
    Taas vedettiin äärilaitaan. Itselleni ainakin riittäisi se, että sakot olisivat järjellisellä tasolla.
    Mikä se sitten olisi, se sinun mielestäsi järkevä taso?

    Eikös nykyään mene sanktiot ylinopeudesta jotenkin näin:

    1.) huomautus
    2.) pienempi rikesakko
    3.) 20km/h ylitykseen asti rikesakko

    Eli tähän asti todella pienet sakot.

    4.) päiväsakkoja
    5.) päiväsakkoja + kortti pois
    6.) yli 50km/h ylitys ja lisäsanktioita päälle

    Ei nuo nyt mahdottomilta näytä aikuisen ihmisen omista töpeistään kestää.
    Päiväsakkoja tulee liikaa, jos ajat vaikka 40km/h yli. Helposti samaa määrä kuin pahoinpitelystä.

    Vasta sitten kunnon sakko, jos oikeasti vaarannat liikennettä.

    Hyvin yksinkertaista.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #200
    Lainaa (prospect @ Elo. 08 2008,14:08) kirjoitti
    "Mies menee, mies tulee, mies vastaa menemisistään".

    Ylinopeus on tietoinen riski, ei turvallisuusriski vaan riski siitä että lompakkoon sattuu.
    Entäs jos nainen ajaa ylinopeutta
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  21. #201
    Arvelisin että poliisit ovat aiheettomasti vaarantaneet itse itsensä, koska ei ole tarpeeksi ajoissa poistunut motoristin tieltä.

    Itse "rikollisurani alussa" aikoinaan kyyditsin mopolla kaveria pimeänä syysiltana, kun huomasin poliisiauton tienlaidassa sakottamassa jotakuta ylinopeudesta ajavaa. Kun olin melko lähellä , niin poliisi huomasi laittomat touhuni ja hyppäsi keskelle tietä. Jarrutin ja yritin väistää etten ajasi poliisin päälle. Olisin saanutkin väistettyä, mutta tää poliisi päätti hypätä suoraan eteeni jolloin törmäys oli väistämätön. Siinä sitten kaikki lensi kumoon, onneksi vauhtia oli enää noin 20 km/h.

    Poliisi huusi pää punasena mulle että "miksi sä ajoit päälle perkele", johon sanoin että minähän yritin väistää mutta hyppäsit eteen. Tämän kun poliisi tajusi itsekin niin oli aika hiljaa.
  22. #202
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 08 2008,13:56) kirjoitti
    Koska ne rangaistukset ovat liian suuria rikoksen vakavuuteen nähden. Itse rikosta (ylinopeutta) tuskin moni kiistää, on siitä syytäkin saada rangaistus, koska se on lain mukaan kiellettyä.

    Edelleenkin joillain on vaikeuksia erottaa toisistaan rikos ja rangaistus. Tässä kritisoidaan jälkimmäistä, kun ensimmäinen on jo tapahtunut, eikä sitä kiistetä.
    Mitäs jos joku menee aseella ammuskelemaan jonnekin "tyhjälle peltosuoralle" huvikseen, varmuudella tietämättä onko siellä puskissa joku tulilinjalla vai ei? Onko sekin ihan lievä rikkomus mistä ei ainakaan aselupaa voi pois ottaa eikä sakkoja antaa? Miten se kovalla nopeudella liikkuva massa eroaa luodista jos kohdalle sattuu?

    Liikenteessä kuolee n.400 ihmistä Suomessa joka vuosi, se on fakta, aseiden takia vain murto-osa, mutta ajokortin saa kuka vaan, aselupaa ei. Jos liikenteessä ajaa jonkun hengiltä, saa kortin joskus takaisin, aselupaa tuskin koskaan jos jonkun sillä tappaa. Eihän ne kaikki liikenteessä kuole ylinopeuden takia, mutta se nyt nostaa riskiä selvästi ja pahentaa mahdollisia seurauksia, ihan kuin se summittainen ihmisten keskellä aseellä räiskiminenkin.

    Siinä lienee se ongelman ydin, kovallakaan nopeudella liikkuvaa ajoneuvoa ei kunnioiteta eikä pelätä, ladattua asetta varmasti kunnioittaa kovinkin vetomies. Molemmat voi tappaa yhtälailla, ja molempien käytölle on yhteiskunnan asettamat rajat ja säännöt. Ja hyvästä syystä. Ei niitä voi rikkoa vain omaksi huvikseen ja itkeä kun niitä myös valvotaan. Mitä enemmän niitä sääntöjä rikotaan, sitä enemmän porukkaa kuolee ja sitä kovemmin niitä kohta valvotaan ja keksitään rajoituksia ja lisäkieltoja. Yhteiskunnan tehtävä on suojella jäseniään vaaroilta, niin tehdään kaikkien vaarojen kohdalla.

    Mitäs jos aseisiin kuolisi samat 400 ihmistä joka vuosi mitä liikenteessä, saisiko kohta kukaan aselupaa? Mitä jos joku tulee sun lähelle ammuskelemaan, pitäiskö siitäkin antaa vaan varoitus kuten joidenkin mielestä sille joka vetää kahtasataa pyörällä parin metrin päästä? Luoti tai pyörä, sama se, kyllähän sen käyttäjä osaa olla osumatta kohti, eikös siihen nyt voi henkensä luottaa kuka vaan? Jos joku tykkää ammuskella muitten seassa, niin mitäs yhteiskunta sitä rajoittamaan, antaa mennä vaan, eikö?

    PS. Te jotka vouhkaatte poliisivaltiosta, ette selvästi edes tiedä mitä se termi tarkoittaa. Joku graffititöhertelijä oli sitä mieltä, että kun hän ei saa vapaasti töhertää jokaiseen seinään, niin Suomi on selvä poliisivaltio. Olette vähän samoilla jäljillä...

    Lievät ylinopeudet pitää tässä tietysti erottaa kahtasataa ajamisesta.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  23. #203
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (pecha @ Elo. 08 2008,11:37) kirjoitti
    Osataan sitä muuallakin. Ajoin viime talvena yhdeksisen tuhatta kilsaa Australiassa, ja voin kertoa että kyllä tämä suomalainen ylinopeuksien kyttääminen on vielä varsin mietoa.

    Ausseissa oli valtateillä kilometrin matkalla 5-10 kylttiä, jotka varoittivat, mitä kaikkea kauheaa voi tapahtua, jos ajat ylinopeutta. Voit kuolla, läheisesi saattaa myös menehtyä, ajolupasi voi lähteä ja sinusta tulee yhteiskunnan vihollinen ja saat lisäksi isot rapsut.

    Peltipoliiseja, eteen- ja taaksepäin mittaavia kamera-autoja sekä muita valvonnan muotoja oli tiet väärällään. Victorian osavaltiossa puuhaavat prätkiin eturekisterikilpiä valvonnan helpottamiseksi. Melbournen lähellä kuusikaistaisella moottoritiellä saattoi olla 80kmh rajoitus.

    Siellä se oli mennyt minunkin mielestäni vähän liiallisuuksiin. Maassa on kuitenkin paljon täysin autioita tieosuuksia, ja siellä on myös iso ongelma rattiin nukahtaneiden onnettomuuksista. Pimeän aikaan ymmärrän tiukat rajoitukset hyvin, kaikenlaista elukkaa nimittäin piisasi eteen enemmän kuin tarpeeksi, mutta valoisalla olisi monesti voinut ajella kovempaa turvallisesti.

    Hyvin kuitenkin päästiin tiukkoja rajoituksia noudattamallakin, tuhat km päivässä ei olisi ollut mikään ongelma. Kaahareita kyllä näkyi aika vähän, eli ilmeisesti valvonta on tehonnut vaikkei pitäisikään siitä.

    Tuntui silti rentouttavalta päästä takaisin tänne Suomeen, missä ei juurikaan (vielä!!) kytätä noita nopeuksia ainakaan Australiaan verrattuna. Joten jos valvonta vituttaa, niin kannattaa nauttia nyt näistä verrattain "vapaista" ajoista, niin kauan kuin niitä piisaa. Tänne Peräjunttilaan kaikki aina saapuu vähän myöhemmin kuin noihin sivistysvaltioihin, joten veikkaan vahvasti, että suunta meillä tulee olemaan sama kuin tuolla. Sitten vetomiehet rutisee meiningistä vielä entistäkin enemmän.

    Ja jos joutuisi valitsemaan tiukan valvonnan tai täydellisen anarkian välillä, niin ainakin minulle valinta olisi helppo.
    Näkyikö siellä näitä Suomalaisten tapaisia nysvääjiä, jotka ajoi 10-20 km/h alle sallitun?
    Se on suurin hölmöys, joka syö miestä täällä kylmässä, pimeessä pohjolassa.
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  24. #204
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 08 2008,14:13) kirjoitti
    Päiväsakkoja tulee liikaa, jos ajat vaikka 40km/h yli. Helposti samaa määrä kuin pahoinpitelystä.

    Vasta sitten kunnon sakko, jos oikeasti vaarannat liikennettä.

    Hyvin yksinkertaista.
    Jos joku (ajotaidoiltaan vajavainen, eli ei siis täydellinen ´vetomies´) ajaa valtatiellä 140kmh, tai moottoritiellä 160 kmh, niin onkos se ihan kaukaa haettua, että huonolla näkyvyydellä ,esim. vesisateessa ja vilkkaassa liikenteessä suoritettuna voidaan jo vaarantaa lähiympäristöään ihan selkeästi. Jos kehnosti käy ja kimpoaa käsistä, niin esimerkiksi 140 tai 160 nopeudella etenevä katumaasturi omaa tuota iskuvoimaa hieman enemmän kuin isoimmankaan pokraajan luuvitonen.

    "Näkyikö siellä näitä Suomalaisten tapaisia nysvääjiä, jotka ajoi 10-20 km/h alle sallitun"

    Kyllä siellä niitäkin näkyi, mutta onneksi tilaa on siinä maassa niin paljon, että ohikin pääsi, ainakin pyörällä.

    Kukin tietenkin tyylillään. Vaan kyllä minustakin ne kymmeniä kilometrejä keskiviivan päällä selvää alinopeutta jurnuttavat, joille ei juolahda mieleen tehdä tilaa kenellekään, joutaisi sakottaa.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  25. #205
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 08 2008,14:13) kirjoitti
    Vasta sitten kunnon sakko, jos oikeasti vaarannat liikennettä.
    40km/h yli sen minkä lainsäätäjä on katsonut turvalliseksi, ei ole liikenteen vaarantamista?
    Retired
  26. #206
    Lainaa (pecha @ Elo. 08 2008,14:24) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 08 2008,14:13) kirjoitti
    Päiväsakkoja tulee liikaa, jos ajat vaikka 40km/h yli. Helposti samaa määrä kuin pahoinpitelystä.

    Vasta sitten kunnon sakko, jos oikeasti vaarannat liikennettä.

    Hyvin yksinkertaista.
    Jos joku (ajotaidoiltaan vajavainen, eli ei siis täydellinen ´vetomies´) ajaa valtatiellä 140kmh, tai moottoritiellä 160 kmh, niin onkos se ihan kaukaa haettua, että huonolla näkyvyydellä ,esim. vesisateessa ja vilkkaassa liikenteessä suoritettuna voidaan jo vaarantaa lähiympäristöään ihan selkeästi. Jos kehnosti käy ja kimpoaa käsistä, niin esimerkiksi 140 tai 160 nopeudella etenevä katumaasturi omaa tuota iskuvoimaa hieman enemmän kuin isoimmankaan pokraajan luuvitonen.
    Jos ajaa sen 160km/h motarilla huonoissa olosuhteissa ja vilkkaan liikenteen seassa puikkien, on syytäkin saada reilummat sakot. Sitten vielä jos kohellat niin, että osut muihin, niin kortti pois surutta ja ISOT sakot.

    Vaan jos teet saman hyvissä olosuhteissa ilman liikennettä, saat silti aivan järjettömät sakot..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  27. #207
    Lainaa (PSmo @ Elo. 08 2008,14:22) kirjoitti
    Näkyikö siellä näitä Suomalaisten tapaisia nysvääjiä, jotka ajoi 10-20 km/h alle sallitun?
    Se on suurin hölmöys, joka syö miestä täällä kylmässä, pimeessä pohjolassa. *
    Noin paljon alle, no kyllä on hölmöä, siis pahinta hölmöyttä mitä ikuna voi olla. Missä nopeudessa muuten alkaa hölmöys hävitä?

    Noitahan on kiva ohittaa, kun ei tarvii paljon edes lakia rikkoa. Vai sekö justiin vie ilon elämästä?
  28. #208
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (zuha @ Elo. 08 2008,12:39) kirjoitti
    Lainaa (haemis @ Elo. 08 2008,11:57) kirjoitti
    Ja jo tv-mainos sen kertoo meistä suomalaisista: minä, minä, minä...
    Valitettavasti vaikka tällä foorumilla me ollaankin täydellisiä liikenteessä niin silti siellä on aina joku heikompi yksilö joka ei kykene reagoimaan meidän vauhtiin jne niin hyvin kuin me. Silloin riskit kyllä kasvavat melko suureksi

    Parissa aika mielenkiintoisessakin maassa ajelleena ajan (ja elän) silti mieluummin Suomessa vaikka siitä näyttääkin tulleen (tämän foorumin juttujen perusteella) poliisivaltio missä syyttömät ovat koko ajan poliisin ajojahdin kohteena...
    Joo mutta jos ei ole muuta nähnyt kuin suomen liikenteen ja poliisin niin helppo on marista rangaistuksista ja ihan mistä vaan... Vasta virossa käyneenä huomas että siellä kirjaimellisesti kytätään foonien kanssa: primerat on todellakin puskissa ja tinajepestä ei näy kuin korvat ja stalkkeri. Sakot ei ehkä tunnu meidän pussissa mutta paikallisessa ansiotasossa saattaa jo vituttaa niitä maksella. Tutkia oli PALJON ja aina jossain saatanan jemmassa. Ryssien touhu on taas ihan asia erikseen, siellä on miliisillä konepistoolit kaulassa, vastaava tapaus siellä niin lyijyä olisi huonolla tuurilla nahka täynnä.
    Turha verrata meitä saksalaisiin ja ottaa oppia heidän tavoista, jo nämä kirjottelut tästä aiheesta todistaa jotta ollaan paljon lähempänä jotain ukrainalaisia tms. itäblokin juntteja :P
    Mut kyllä Viron poliisi on yleensä ennen kylää, koulua tms. En minä ainakaan oo kertaakaan nähny niitä keskellä korpee. Kait ne on ollu niin hyvin jemmassa.
    Mut eivät oo sakottaneetkaan, vaikka reippaasti on syrjäteillä menty..
    Vai oisko nekin Suomessa lisäkoulutuksen saaneena siirtyny tuottotavoitteiseen valvontapaikan valintaan.
    Täällä valvonnan luonne on väärä, paikat valitaan maksimaalisen sakotustulon mukaan, ei vaaranpaikkojen mukaan. Minä ainakaan en oo saanut sakkoja kun tyhjillä korpitaipaleilla, Kiteen korvessa, Juvan suorilla, Suonenjoki-Toivakka metsätaipaleella jne. Ehkäpä syynä on se, etten aja juurikaan ylinopeutta, jos on asutusta, puhumattakaan koulun, tms. liepeillä.
    Tää on sepointti, joka syö varmasti meitä, jotka ollaan ajettu vuosikymmeniä ilman kolareita, mut kriminaaliksi leimautuu silti.. Minäkin oon kruisaillu jo yli 40 v. kaikenmoisilla vekottimilla useissa maissa ja maanosissa ilman peltiklommoa suurempaa kolaria. (koputtaa puista päätänsä hän )
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  29. #209
    Lainaa (Utah @ Elo. 08 2008,14:22) kirjoitti
    Mitäs jos joku menee aseella ammuskelemaan jonnekin "tyhjälle peltosuoralle" huvikseen, varmuudella tietämättä onko siellä puskissa joku tulilinjalla vai ei? Onko sekin ihan lievä rikkomus mistä ei ainakaan aselupaa voi pois ottaa eikä sakkoja antaa? Miten se kovalla nopeudella liikkuva massa eroaa luodista jos kohdalle sattuu?
    Aseella ammuskelusta et saa mitään rangaistusta. Asiasta on olemassa oikeuden päätös (Jyväskylä), jossa kaupungissa käsiaseella autoja ammuskellutta miestä ei syytetty vaaran aiheuttamisesta, koska ihmisiä ei joutunut tulilinjalle.
    Eri asia sitten, jos ammuskeluun olisi liittynyt ylinopeus, kilpikulmarikos, tai keuliminen.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #210
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (hidas57 @ Elo. 08 2008,14:37) kirjoitti
    Lainaa (PSmo @ Elo. 08 2008,14:22) kirjoitti
    Näkyikö siellä näitä Suomalaisten tapaisia nysvääjiä, jotka ajoi 10-20 km/h alle sallitun?
    Se on suurin hölmöys, joka syö miestä täällä kylmässä, pimeessä pohjolassa. *
    Noin paljon alle, no kyllä on hölmöä, siis pahinta hölmöyttä mitä ikuna voi olla. Missä nopeudessa muuten alkaa hölmöys hävitä?

    Noitahan on kiva ohittaa, kun ei tarvii paljon edes lakia rikkoa. Vai sekö justiin vie ilon elämästä?
    Jaa on helppo vai, kun oot vaikka 20 jonossa, jota vetää em. nysvääjä. Viimeksi viimeviikon torstaina nysvättiin 4-tiellä. Nysvääminen alkoi paljon ennen Hartolaa, jeppe menee 70 km/h lasissa, vaikka oli aluksi 80 km/h sallittu, sitten Hartolan jälkee 100 km/h, mut kaikki muut, paitsi minä ei edes yrittäneet ohittaa, vaikka oli turvallisia ohituspaikkoja. Varmaan kilometrien jono... Onneksi ehdin juuri ennen Joutsaa, josta käännyn Kangasniemelle, ohittaa ko. nysvärin ja näyttää keskaria, helpotti, ettei koko loppupäivä mennyt pilalle.
    Kun katsoin Kangasniemen risteyksessä taaksepäin, oli jono niin pitkälle kun taakse näkyi, ja siitä varmaan kilometrin näkyy.... Mut tää nysvääjä oli lain silmissä se turvallinen kuski ja minä se kriminaali, vaikken minkäänlaista ongelmaa saanutkaan "hurjilla" ohituksillani aikaan. Olin tosin liikkeellä kotilolla.
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
Sivu: 7 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen