Sivu: 4 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 875:sta
  1. #91
    Taisi kyseinen sankari sujahtaa ohitsemme Luhtisten tienhaaran kohdalla, kun olimme kotilolla liikenteessä. Edestämme kääntyi kotilo Luhtisiin ja vastaan tuli pari muuta juuri tuon risteyksen kohdalla. Oli onni, ettei tullut koukattua keskeltä kääntyvän kotilon ohitse risteyksen kohdalla, sillä takapenkillä istuivat kaksi alle kouluikäistä lastamme. Sankarilla oli vauhtia sen verran, että pitkälle auton sisään olisi tultu. Niin, perässämme tuli Sulkavan suunnasta vanhempi Kawa 2-päällä.

    Rekisteritunnuksen alkuosa on tiedossa.
  2. #92
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:48) kirjoitti
    Lainaa (zuidi @ Elo. 07 2008,22:43) kirjoitti
    sehän tässä niin jännää onkin, että miksi pitää hurjastella noin?

    kun tietää rajoitusmerkkien tarkoituksen, sekä siitä piittaamattomuudesta aiheutuvan sanktion....

    miks ei voi ajaa sillee kun pitäisi
    Ei tehokasta pyörää ole mitään järkeä omistaa, jos ajaa aina rajoitusten mukaan. Etkö ole koskaan ajanut Suomessa 165km/h?
    Hah mitä skeidaa. Ei voi omistaa. Ja elämä on yhtä pyörää, kannattaa kokeilla välillä jotai muuta.
  3. #93
    Lainaa (waldoff @ Elo. 07 2008,23:03) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:48) kirjoitti
    Lainaa (zuidi @ Elo. 07 2008,22:43) kirjoitti
    sehän tässä niin jännää onkin, että miksi pitää hurjastella noin?

    kun tietää rajoitusmerkkien tarkoituksen, sekä siitä piittaamattomuudesta aiheutuvan sanktion....

    miks ei voi ajaa sillee kun pitäisi
    Ei tehokasta pyörää ole mitään järkeä omistaa, jos ajaa aina rajoitusten mukaan. Etkö ole koskaan ajanut Suomessa 165km/h?
    Hah mitä skeidaa. Ei voi omistaa. Ja elämä on yhtä pyörää, kannattaa kokeilla välillä jotai muuta.
    Mulla on 3 pyörää

    Lisäksi tykkään autollakin ajella ja juoda kaljaa.

    Onko sulla muuten tehokas pyörä, jolla ajelet aina rajoitusten mukaisesti?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  4. #94
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:28) kirjoitti
    Lainaa (teemu @ Elo. 07 2008,22:24) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 07 2008,21:05) kirjoitti
    Ottamatta kantaa siihen, kenen pitäisi väistää, poliisin vai pakenijan. On täällä vissiin aika erikoisen kasvatuksen sekä vastuukäsitykset korviensa väliin saanutta sakkia, kun ainoa mitä te mietitte on, miten päästä luistelemaan satimesta, jonka on itse aiheuttanut.

    Varmaan teette pimeästi työtkin, ja vedätte samalla sossusta rahat. Ja jos tulisi sota, alkaisitte mielisairaiksi tai mitä vaan, kunhan vaan ei tarvitse rintamalle lähteä. Se oma napa kyllä näkyy erittäin hyvin, mutta mitään muuta ei näy. Täysin selkärangatonta meininkiä.
    +1

    Mikä se vastuu on? Vastuuta otetaan vain asioista joista on hyötyä itselle, ei näemmä kuitenkaan "rikoksista".
    Ja vetomiehille että miten se duunipaikka menee vaikka kortti oliskin hyllyllä kun ei sillä kortilla ajella kuitenkaan???

    Tähän on tultu, tämäkin voorumi tuntuu olevan jo elähtänyt kun samanlaisia aiheita samat porukat kommentoi samoilla saarnoilla.
    Jotkut ei vain pysty erottamaan yksinkertaisia asioita toisistaan. Sossut ja pimeät työt eivät liity tähän mitenkään.

    Vastuu kuuluu kantaa, vaan älyttömiä rangaistuksia ei tarvitse hyväksyä. Kuitenkin eduskunnan tulisi heijastaa kansan mielipidettä. Aika suuri osa kansasta on sitä mieltä, että liikennerikkeistä saatavat rangaistukset ovat aivan suhteettoman suuria.

    Odottakaa vaan lisää vastaavia tapahtumia, jos sama linja rangaistusten suhteen jatkuu.
    Tällä foorumilla meluaminen näistä turhan kovista sanktioista on aivan turhaa. Mitään ei tapahdu vaikka seuraavat sata vuotta täällä jauhetaan paskaa asiasta.

    Voihan sinne Arkadianmäelle pyrkiä aika moni täältäkin, miksei kukaan ilmottaudu? Joku vetomies puuhaamaan vapaita rajoituksia, pienempiä sanktioita ym........

    Kovat sanktiot on helppo hyväksyä kun tuskin osuu ikinä omaan nilkkaan, ei riitä tulot makselemaan kovia sakkoja. Ja kyllä, joka ainoa päivä ajan kovempaa kun tikkarissa oleva numero antaisi myöten. Ja ei, siihen pystyäkseen EI tarvitse tuijotella mittaria koko ajan.

    Ei noi vehkeet kyllä kuljekkaan tarpeeksi tommosiin nopeuksiin, no ehkä auto.

    Kaiken lisäks näillä karkuunlähtemisien lisääntymisillä on peloteltu tälläkin foorumilla jo aika kauan. Mikähän lie sitten totuus kun niitä oli jo 90-luvun alussakin? Räjähdysmäisesti lisääntyneet?

    Eikä siitä sit sen enempää. Olikohan se mattiR joka pääsi asian ytimeen tuolla toisessa nyt jo moderoidussa ketjussa? Harvoin niin paljon asiaa yhdessä tekstissä.

    Jatkakaa.



  5. #95
    Lainaa (teemu @ Elo. 07 2008,23:12) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:28) kirjoitti
    Lainaa (teemu @ Elo. 07 2008,22:24) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 07 2008,21:05) kirjoitti
    Ottamatta kantaa siihen, kenen pitäisi väistää, poliisin vai pakenijan. On täällä vissiin aika erikoisen kasvatuksen sekä vastuukäsitykset korviensa väliin saanutta sakkia, kun ainoa mitä te mietitte on, miten päästä luistelemaan satimesta, jonka on itse aiheuttanut.

    Varmaan teette pimeästi työtkin, ja vedätte samalla sossusta rahat. Ja jos tulisi sota, alkaisitte mielisairaiksi tai mitä vaan, kunhan vaan ei tarvitse rintamalle lähteä. Se oma napa kyllä näkyy erittäin hyvin, mutta mitään muuta ei näy. Täysin selkärangatonta meininkiä.
    +1

    Mikä se vastuu on? Vastuuta otetaan vain asioista joista on hyötyä itselle, ei näemmä kuitenkaan "rikoksista".
    Ja vetomiehille että miten se duunipaikka menee vaikka kortti oliskin hyllyllä kun ei sillä kortilla ajella kuitenkaan???

    Tähän on tultu, tämäkin voorumi tuntuu olevan jo elähtänyt kun samanlaisia aiheita samat porukat kommentoi samoilla saarnoilla.
    Jotkut ei vain pysty erottamaan yksinkertaisia asioita toisistaan. Sossut ja pimeät työt eivät liity tähän mitenkään.

    Vastuu kuuluu kantaa, vaan älyttömiä rangaistuksia ei tarvitse hyväksyä. Kuitenkin eduskunnan tulisi heijastaa kansan mielipidettä. Aika suuri osa kansasta on sitä mieltä, että liikennerikkeistä saatavat rangaistukset ovat aivan suhteettoman suuria.

    Odottakaa vaan lisää vastaavia tapahtumia, jos sama linja rangaistusten suhteen jatkuu.
    Tällä foorumilla meluaminen näistä turhan kovista sanktioista on aivan turhaa. Mitään ei tapahdu vaikka seuraavat sata vuotta täällä jauhetaan paskaa asiasta.

    Voihan sinne Arkadianmäelle pyrkiä aika moni täältäkin, miksei kukaan ilmottaudu? Joku vetomies puuhaamaan vapaita rajoituksia, pienempiä sanktioita ym........

    Kovat sanktiot on helppo hyväksyä kun tuskin osuu ikinä omaan nilkkaan, ei riitä tulot makselemaan kovia sakkoja. Ja kyllä, joka ainoa päivä ajan kovempaa kun tikkarissa oleva numero antaisi myöten. Ja ei, siihen pystyäkseen EI tarvitse tuijotella mittaria koko ajan.

    Ei noi vehkeet kyllä kuljekkaan tarpeeksi tommosiin nopeuksiin, no ehkä auto.

    Kaiken lisäks näillä karkuunlähtemisien lisääntymisillä on peloteltu tälläkin foorumilla jo aika kauan. Mikähän lie sitten totuus kun niitä oli jo 90-luvun alussakin? Räjähdysmäisesti lisääntyneet?
    Veikkaan, että karkuunajamiset ovat ainakin tuplaantuneet kymmenessä vuodessa. En tiedä, onko ko. asiaa tilastoitu. Olisi mielenkiintoista nähdä tilastot.

    Uskon, että mielipiteesti rangaistuksista muuttuu viimeistään siinä vaiheessa, kun saat muutamat napakat sakot. Harmittomasta pienestä ylinopeudestakin kun ihan normituloinen saa helposti yli tonnin sakot. Juuri tuossa nimittäin myönsit ajavasi joka päivä ylinopeutta.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #96
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,23:06) kirjoitti
    Lainaa (waldoff @ Elo. 07 2008,23:03) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:48) kirjoitti
    Lainaa (zuidi @ Elo. 07 2008,22:43) kirjoitti
    sehän tässä niin jännää onkin, että miksi pitää hurjastella noin?

    kun tietää rajoitusmerkkien tarkoituksen, sekä siitä piittaamattomuudesta aiheutuvan sanktion....

    miks ei voi ajaa sillee kun pitäisi
    Ei tehokasta pyörää ole mitään järkeä omistaa, jos ajaa aina rajoitusten mukaan. Etkö ole koskaan ajanut Suomessa 165km/h?
    Hah mitä skeidaa. Ei voi omistaa. Ja elämä on yhtä pyörää, kannattaa kokeilla välillä jotai muuta.
    Mulla on 3 pyörää * *

    Lisäksi tykkään autollakin ajella ja juoda kaljaa.

    Onko sulla muuten tehokas pyörä, jolla ajelet aina rajoitusten mukaisesti?
    Ei o ny mitää. Muuten vaan en puolusta ylinopeuksia, täällä ne tuntuu olevan ihan hyväksyttyjä. Virkavalta vaan kiusaa
  7. #97
    Kaahasi 165km/h!!. Ihme ku ei kuollut noin kovassa vauhdissa(siis kuski), osuma posliiniin olis varmaan aiheuttanut kuoleman..kummallekin. Toi vauhti sinänsä on on 1 tai 2 vaihteella tappiin nykykyykylle. About motarille rampissa liityttäessä urku auki..
    En kyl menis tielle seisomaan pysäytystilanteessa, jos olisin poliisi, ottaisin siit tien reunasta kuvan ja ajelisin pyörän haltijan kotio; joko odotteleen, tai soittamaan ovikelloa.
  8. #98
    Lainaa (puujahke @ Elo. 07 2008,23:22) kirjoitti
    Kaahasi 165km/h!!. Ihme ku ei kuollut noin kovassa vauhdissa(siis kuski), osuma posliiniin olis varmaan aiheuttanut kuoleman..kummallekin. Toi vauhti sinänsä on on 1 tai 2 vaihteella tappiin nykykyykylle. About motarille rampissa liityttäessä urku auki..
    En kyl menis tielle seisomaan *pysäytystilanteessa, jos olisin poliisi, ottaisin siit tien reunasta kuvan ja ajelisin pyörän haltijan kotio; joko odotteleen, tai soittamaan ovikelloa.
    Juu, rykkösellä kun tuon vauhdin (todellisen) saa tosiaan ykkösellä
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  9. #99
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:40) kirjoitti
    Ei kaikki keinot, mutta monelle vastuullisellekin ihmiselle tulee tilaisuuden tullen mieleen lähteä karkuun, kun tietää miten järjettömiä rangaistukset ovat. Taas koitetaan vääristellä asioita.
    Jos tietää mitä seuraamuksia voi tulla, niin miksi pitää tietoisesti sitten rikkoa niitä säädettyjä lakeja? Sehän tässä niin kuin se kaiken alku on. Lakeja ja sääntöjä noudattamalla ei tarvitse itkeä järjettömiä rangaistuksia. Mitä enemmän näitä juttuja lukee (ja näitä on tänä vuonna riittänyt - siis näitä foorumin vetohattu ja kukkamies väittelyitä), sitä mielekkäämmältä nopeudenrajoittimet kaikissa ajoneuvoissa tuntuvat.
    Retired
  10. #100
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 07 2008,23:36) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:40) kirjoitti
    Ei kaikki keinot, mutta monelle vastuullisellekin ihmiselle tulee tilaisuuden tullen mieleen lähteä karkuun, kun tietää miten järjettömiä rangaistukset ovat. Taas koitetaan vääristellä asioita.
    Jos tietää mitä seuraamuksia voi tulla, niin miksi pitää tietoisesti sitten rikkoa niitä säädettyjä lakeja? Sehän tässä niin kuin se kaiken alku on. Lakeja ja sääntöjä noudattamalla ei tarvitse itkeä järjettömiä rangaistuksia. Mitä enemmän näitä juttuja lukee (ja näitä on tänä vuonna riittänyt - siis näitä foorumin vetohattu ja kukkamies väittelyitä), sitä mielekkäämmältä nopeudenrajoittimet kaikissa ajoneuvoissa tuntuvat.
    Etkö ole itse koskaan ajanut ylinopeutta? Mikä on suurin nopeus, jonka olet ajanut Suomessa maantiellä?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  11. #101
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:48) kirjoitti
    Ei tehokasta pyörää ole mitään järkeä omistaa, jos ajaa aina rajoitusten mukaan.
    Kannattaisiko sitten vaihtaa tehottomampaan pyörään? Itse siirryn ensi kaudeksi 209kg/90hv -> 255kg/45hv.
    Retired
  12. #102
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,23:37) kirjoitti
    Etkö ole itse koskaan ajanut ylinopeutta? Mikä on suurin nopeus, jonka olet ajanut Suomessa maantiellä?
    Olen. En halua kertoa.

    Koska en ole täydellinen, voisin itsekin hyötyä nopeudenrajoittimista... Tosin koitan jo - kuten edellisessä viestissäni kerroin - itse rajoittaa nopeuksiani, sekä tietoisesti ajaessani, että kalustomuutoksilla.
    Retired
  13. #103
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 07 2008,23:42) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,23:37) kirjoitti
    Etkö ole itse koskaan ajanut ylinopeutta? Mikä on suurin nopeus, jonka olet ajanut Suomessa maantiellä?
    Olen. En halua kertoa.

    Koska en ole täydellinen, voisin itsekin hyötyä nopeudenrajoittimista... Tosin koitan jo - kuten edellisessä viestissäni kerroin - itse rajoittaa nopeuksiani, sekä tietoisesti ajaessani, että kalustomuutoksilla.
    Jep, helppoahan se on toki muille kertoa "Älä tee kuten minä teen, tee kuten minä sanon".. Arvaan, että olet ajanut ainakin 165km/h?

    Asenna toki itsellesi nopeusrajoitin, ettet vahingossakaan ylitä nopeusrajoitusta. Tokihan sinä vastuullisena motoristina sen itsellesi asennat ensin ihan esimerkin vuoksi, jos sitä pidät hyvänä ideana?

    Varmasti on tiedossa erittäin nautinnollisia kilometrejä pyörän selässä
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #104
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 07 2008,23:39) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:48) kirjoitti
    Ei tehokasta pyörää ole mitään järkeä omistaa, jos ajaa aina rajoitusten mukaan.
    Kannattaisiko sitten vaihtaa tehottomampaan pyörään? Itse siirryn ensi kaudeksi 209kg/90hv -> 255kg/45hv.
    Mulla on n. 220hp, 145hp ja 65hp pyörät. Kaikilla niillä on huomattavasti hauskempi ajaa, kun koittaa pitää hiukan vauhtia yllä
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  15. #105
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,23:54) kirjoitti
    Asenna toki itsellesi nopeusrajoitin, ettet vahingossakaan ylitä nopeusrajoitusta. Tokihan sinä vastuullisena motoristina sen itsellesi asennat ensin ihan esimerkin vuoksi, jos sitä pidät hyvänä ideana?
    Ei kun ostin sellaisen... Ajaminen on muutenkin opeteltava osin uudelleen kustomin kanssa. Sen verran olen niillä koeajoja kurvaillut, että olen huomannut ajamisen tosiaan olevan nautinnollista ja jo ihan sallituissa nopeuksissa. TRX:llä etenkin jotkut 60km/h rajoitusalueen mutkatiet on todella tylsiä ja ikäviä.

    Vaihtoehtoja on siis oikeastaan neljä.

    1.) Ajaa lujempaa kuin tikkari näyttää (ja ottaa tietoisen riskin sakkojen ja muiden sanktioiden saamiselle ja kantaa vastuun niistä, mikäli omistaa selkärangan).

    2.) Ajaa maksimissaan sitä +10% nopeutta josta tuskin vielä sakotetaan, mutta mikä ei myöskään modernissa (tai vähän vanhemmassakaan) kyykyssä tai semikyykyssä oikein tunnu miltään.

    3.) Vaihtaa kaluston sellaiseksi, että pienemmätkin nopeudet maistuvat paremmalta.

    4.) Ei aja lainkaan, tai ajaa vain radalla.

    Itse valitsin sen kolmosen.
    Retired
  16. #106
    Olisi myös ihan hyvin voinut olla "kaksi poliisia yritti itsemurhaa hyppäämällä moottoripyörän eteen". Onneksi ei motoristille käynyt mitään näiden yleisesti pienellä älykkyysosamäärällä varustettujen poliisiemme toimesta.
  17. #107
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,23:55) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 07 2008,23:39) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:48) kirjoitti
    Ei tehokasta pyörää ole mitään järkeä omistaa, jos ajaa aina rajoitusten mukaan.
    Kannattaisiko sitten vaihtaa tehottomampaan pyörään? Itse siirryn ensi kaudeksi 209kg/90hv -> 255kg/45hv.
    Mulla on n. 220hp, 145hp ja 65hp pyörät. Kaikilla niillä on huomattavasti hauskempi ajaa, kun koittaa pitää hiukan vauhtia yllä *
    Hep ja kysymys: missä ajat noilla kaikilla pyörillä?
    -Heikki-
    FXDB -07
  18. #108
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:48) kirjoitti
    Ei tehokasta pyörää ole mitään järkeä omistaa, jos ajaa aina rajoitusten mukaan. Etkö ole koskaan ajanut Suomessa 165km/h?
    No mulla on nyt sellainen pyörä, jolla on ihan kiva ajaa silleen ettei kortti lähde ja silti se on hauskaa.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  19. #109
    Lainaa (Mopoko @ Elo. 07 2008,21:12) kirjoitti
    Minua EI haittaa muiden mielipiteet vaan se että jos kerran ajjaa lujjaa ja jää kiinni, niin ei ole miestä jäädä ottaan vastaan se mitä tulee vaan yrittää ajaa vielä työtään tekevien poliisien päälle (poliisikin on ihminen *)*
    On tosi naurettavaa vedota siihen että "työtään se vain teki". Turkistarhaajat vetoavat siihen että he harjoittavat vain laillista ammattiaan. Jos laki sallii eläimien kiduttamisen niin sittenhän sitä pitää ehdoin tahdoin tehdä - varsinkin jos siitä saa hyvät rahat.

    Uskon että Saksan laki 40-luvulla salli kaikenlaisia toimia. Minkä helkutin takia niitä ihmisiä vainotaan vieläkin. Työtään he vain tekivät - upseereina.

    Jossain afrikassa on ollut todella raakoja julmuuksia mutta kun kuningas on sanonut että ei ole laitonta tappaa viidakkoveitsellä ihmisiä niin tokihan silloin tapetaan kaikki kun kerran laillista on.

    On olemassa laki ja on olemassa moraali. Laki on ihmisen keksimiä sääntöjä mutta moraali on ihmisen omatunto joka kertoo mikä on kohtuullista ja mikä tuntuu oikealta. Monta kertaa tuntuu että laki on säädetty tai siitä ei päästä eroon koska valtio saa lain varjolla rahaa jota ei ole varaa menettää. Esimerkiksi dieselautojen käyttövoimavero. Polttoaine maksaa jo saman kuin bensa mutta verosta ei päästä eroon koska valtion budjetti kusisi. Onko tämä moraalisesti oikein? Noh, viisaammat on säätänet lain joten maksetaan kiltisti. Turha purnata. Voi vielä leimautua joksikin häiriköksi ja sehän olis kauheeta.

    Moraalikäsitys voi sanoa että on hassua jos saat lyödä toista kasvoihin niin että toiselle jää elinikäinen arpi sekä ehkä psyykkisiä vammoja mutta joudut korvaamaan vain saman verran kuin jos ajaisit moottoripyörällä pienellä suoralla 200km/h.

    On ihmisiä jotka sanovat "se nyt vain maksaa" ja kiltisti maksavat joka ikisen pennosen. He ovat niinsanottuja myötäilijöitä. He eivät halua hankalan leimaa otsaansa ja varmaan alkavat jatkossa kävellä aina ulkona ollessaan käsillään jos joku keksisi sellaisen lain. He eivät halua leimautua häiriköiksi ja sanoa "ei" vaan noudattavat lakia koska laki on laki.

    Uskon siihen että asioista päättämässä ei ole aina kaikkein asiantuntevin väki. Esimerkiksi kuinka monta lapsuudenystävääsi on politiikan saralla nykyään? Millaisia he olivat lapsena? Tiedän tuttuja jotka olivat nuorena hyvinkin epäkäytännöllisiä, kulkivat koulussa puku päällä mutta olivat jo lukiossa nuorisovaltuustossa. Heillä oli jo nuorena vahvat ideologiat niin maailmanrauhasta kuin ympäristöongelmien ratkaisuista. Ratkaisut olivat hyvin puolueellisia ja yksinäkökantaisia. Tyyliin; ei ydinvoimaa. Korvaavia energianlähteitä ei vain ollut osoittaa. Tällaiset ihmiset ajautuvat päättämään meidän asioistamme koska heillä on siihen kiinnostusta.

    Esimerkkinä utopistisistä haaveista on liikennevaliokunnan pari vuotta sitten esittämä tavoite että lyhyen ajan sisällä Suomessa liikennekuolemien määrä olisi nolla. Hei hetkinen! Miten tuollaista rajaa voi asettaa? Pitäisikö ensin ampua esim. kaikki hirvet ennenkuin käydään moisia tavoittelemaan?

    Olen kuullut myös miten suuria summia liikennesakot tuottavat vuosittain. Varmaan monelle on jäänyt mielikuva että sakkotulot ovat niin suuri tulo valtiolle että siinä on yksi syy miksi mm. ylinopeuksia tarkkaillaan niin innokkaasti.

    Lopuksi voisin esittää ajatusleikin; mies ajelee mutkatietä. Nopeusrajoitus on 80km/h. Mutkat pitävät huolen ettei nopeusrajoitusta kovempaa tarvi ajaa. Avautuu pieni suora. Moottoripyörä ampaisee vauhtiin ja koska tiellä ei näy ketään antaa mies vauhdin kiihtyä 165km/h. Tie kaartuu hieman ja mies huomaa pusikossa poliisin. Prkl! Sillä oli fööni kädessä. Mies miettii pari sekuntia ja näiden sekuntien jälkeen edessä näkyykin maija sekä kaksi hahmoa maijan vieressä. Hahmot lähtevät kävelemään keskemmälle tietä ja toinen heistä ottaa esiin tikkarin. Mies kelaa hetken mielessään ja näkee miten kortti ripustetaan narulle kuivumaan ja sakkoon kirjoitetaan yli tuhannen euron summa. Mies siirtyy vastaantulevien kaistalle ja alkaa kiihdyttää vauhtia. Tikkarimies kävelee samaan suuntaan. Perkl! Alleko se meinaa kävellä. Mies kiihdyttää kokeeksi vielä vähän enemmän ja nyt tajuaa sinipukuinen tikkarimies ottaa jo taka-askelia. Tikkarimies ja toinen hahmo perääntyvät ja astuvat pientareen puolelle. Mies suhahtaa ohi ja kiihdyttää niin paljon kuin uskaltaa etteivät posliinit ehdi nähdä rekkaria. Mies päättää huudattaa urku auki hetken aikaa jotta ehtii kauemmas ennenkuin maija saadaan tulille.

    Noin saattaisi teoriassa käydä. Tämä tekee siis miehestä murhaajan.
  20. #110
    annan ääneni Tylyttäjälle! puhut paljon ja asiaa
  21. #111
    Jaahas jopas on tullut viestejä tähän ketjuun saman päivän aikana LOL my ass OFF!!!!!!!!!!!
    Tämänhetkinen nautintoviisikkoni:
    Suzuki TL1000s 2000 Yellow
    Honda X-Eleven 2002 Blue
    Kawasaki ZX-7R 2002 Green
    Suzuki GSX750f 1992
    BMW R1100S 2000 Red
    Satulassa vuodesta 1991 lähtien
  22. #112
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 08 2008,00:01) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,23:54) kirjoitti
    Asenna toki itsellesi nopeusrajoitin,
    Ei kun ostin sellaisen... Ajaminen on muutenkin opeteltava osin uudelleen kustomin kanssa. Sen verran olen niillä koeajoja kurvaillut, että olen huomannut ajamisen tosiaan olevan nautinnollista ja jo ihan sallituissa nopeuksissa. TRX:llä etenkin jotkut 60km/h rajoitusalueen mutkatiet on todella tylsiä ja ikäviä.

    Vaihtoehtoja on siis oikeastaan neljä.

    3.) Vaihtaa kaluston sellaiseksi, että pienemmätkin nopeudet maistuvat paremmalta.

    Itse valitsin sen kolmosen.
    +1. Mullakin oli nuorena kyykkyjä, rataakin tuli ajettua. Vaihdoin hauskempaan.

    Vielä 1970 -luvun taitteen pyörillä, joita sai halvalla silloin kun itse aloittelin ajamista sai sentään riemun irti ja menon tunteen irti ilman että nopeudet miksikään älyttömiksi nousivat. Nykypyörillä samaan tunteeseen pitää alkaa nopeutta olla päälle puolitoistasataa ja mutkapätkät alkaa muuttua kapeiksi ja puusilmiä tulemaan eteen.

    Pitäisköhän vielä vanhoilla päivillä hommata tuon kustomin seuraksi joku 60 -luvun kaksimukinen brittipyörä. Olis sitten korjattavaa koko talveksi.

    Nyt ajossa olevasta kun ei ole tarvinnut tähän mennessä korjata kuin merkkihuollon löysälle jättämä akunkenkä. Ei meinnannut enää jaksaa pyörähtää ensimmäisen puristuksen yli..

    Tai mistä sitä tietää, ei kai sitä tiedä vaikka amerikkalainen puolivalmiste alkaisi varistelemaan osia matkalle jo kolmen kuukauden jälkeen.. Mutta sittenhän olisi sitä tekemistä.

    No, ennen toista pyörää pitäisi entisöidä 1965 -mallinen perintökalu-Amazon. Ja ei, sekään ei kulje eikä kiihdy, eli harrastuksina ovat nykyään traktorit ja kaksimukiset pyörille nostetut maamoottorit..
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  23. #113
    Lainaa (Mopoko @ Elo. 07 2008,21:50) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,21:47) kirjoitti
    Luuletko tosissas, että motoristi on niin itsetuhoinen, että koittaa tahalleen ajaa poliisien päälle? Mietis nyt vähän...
    Tahallaan tai vahingossa. Jarrut on keksitty *
    Kuten myös kaasukahva
    ZX-10R + ZX-6RR
  24. #114
    Mikä into on ajaa maantiellä ihmisiä päin??
    Kuka vetää oikeesti tiellä olevia ihmisiä päin hiljentämättä...
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  25. #115
    Lainaa (intikka @ Elo. 08 2008,04:33) kirjoitti
    Mikä into on ajaa maantiellä ihmisiä päin?? *
    Kuka vetää oikeesti tiellä olevia ihmisiä päin hiljentämättä...
    Onhan sellaselle montakin sanaa...
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  26. #116
    Lainaa (zuidi @ Elo. 07 2008,22:43) kirjoitti
    sehän tässä niin jännää onkin, että miksi pitää hurjastella noin?

    kun tietää rajoitusmerkkien tarkoituksen, sekä siitä piittaamattomuudesta aiheutuvan sanktion....

    miks ei voi ajaa sillee kun pitäisi
    no yyyy
    Kawasaki Ninja ZX-10R
  27. #117
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,23:37) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 07 2008,23:36) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:40) kirjoitti
    Ei kaikki keinot, mutta monelle vastuullisellekin ihmiselle tulee tilaisuuden tullen mieleen lähteä karkuun, kun tietää miten järjettömiä rangaistukset ovat. Taas koitetaan vääristellä asioita.
    Jos tietää mitä seuraamuksia voi tulla, niin miksi pitää tietoisesti sitten rikkoa niitä säädettyjä lakeja? Sehän tässä niin kuin se kaiken alku on. Lakeja ja sääntöjä noudattamalla ei tarvitse itkeä järjettömiä rangaistuksia. Mitä enemmän näitä juttuja lukee (ja näitä on tänä vuonna riittänyt - siis näitä foorumin vetohattu ja kukkamies väittelyitä), sitä mielekkäämmältä nopeudenrajoittimet kaikissa ajoneuvoissa tuntuvat.
    Etkö ole itse koskaan ajanut ylinopeutta? Mikä on suurin nopeus, jonka olet ajanut Suomessa maantiellä?
    Tämähän jankuttaa samaa levyuraa kuin joku 5 v nappula kaupan lattialla selällään pyöriessään karkkihyllyn edessä.
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  28. #118
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,21:55) kirjoitti
    Taitaa olla tuossa poliisien keksimän sadun taustalla se, että virkamiehiä vitutti, koska vetomies pääsi karkuun. Toivottavasti ei jää kiinni *
    Entäs jos kaveri olikin lisäksi maistissa tai oli nyysinyt sen pyörän
    Olisiko edelleen sun "sankarisi"
    Että noi "vetomiehet" on sitten kovia!
    Hattussani ei ole kukkia.
  29. #119
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 07 2008,22:48) kirjoitti
    Lainaa (zuidi @ Elo. 07 2008,22:43) kirjoitti
    sehän tässä niin jännää onkin, että miksi pitää hurjastella noin?

    kun tietää rajoitusmerkkien tarkoituksen, sekä siitä piittaamattomuudesta aiheutuvan sanktion....

    miks ei voi ajaa sillee kun pitäisi
    Ei tehokasta pyörää ole mitään järkeä omistaa, jos ajaa aina rajoitusten mukaan. Etkö ole koskaan ajanut Suomessa 165km/h?
    Ei kannata sitten ostaa tehokasta pyörää jos se vie rikosten tielle eikä pysty ajaa nopeusrajoitusten mukaan.
    Kun täällä puolustellaan noita ylinopeuden ajajia niin tuli mieleen, että mahtaako esimerkiksi AA kerhon foorumeilla lukea , että " Hienoa, että pääsi mulkku kyttääjiä karkuun kun oli promillen kännissä. Kai sitä nyt yrittää poliisien päälle ajaa autolla kun muuten olis kortti lähtenyt. Menisivät tekemään jotain tärkeämpää kuin kyttäävät tuolla tien varsilla."
    Pyörä kulkee sen mitä kaasua vääntää on jokaisen oma valinta kuinka kovin ajaa ja siitä noista valinnoista pitäis olla sitten valmis kärsimään niistä määrätyt seuraukset.
  30.  
  31. #120
    Lainaa (intikka @ Elo. 08 2008,04:33) kirjoitti
    Mikä into on ajaa maantiellä ihmisiä päin?? *
    Kuka vetää oikeesti tiellä olevia ihmisiä päin hiljentämättä...
    Mikä into on juosta siellä maantiellä? Maantien sivussa on kyllä tilaa kävellä, juoskennella ja pitää tikkaria.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Sivu: 4 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen