Sivu: 19 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 541:stä 570:een 875:sta
  1. #541
    Lainaa (pärinä-pänni @ Elo. 12 2008,08:58) kirjoitti
    Lainaa (.:PaskiaineN:. @ Elo. 12 2008,08:38) kirjoitti
    Olis saanu poliisit jäädä alle ja kuolla pois! Paras poliisi on kuollut poliisi!
    No onneksi sinun uravalintasi on suuntautunut johonkin muualle...? Onko muitakin ammattikuntia,jotka sinun mielestäsi pitäisi listiä? Entä jos lapsesi joskus haluaa poliisiksi?
    Kaveri meni jo takaisin hiekkalaatikolle leikkimään, ei se nyt vastaa.
  2. #542
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Elo. 12 2008,10:58) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 12 2008,09:54) kirjoitti
    Lainaa (MattiR @ Elo. 12 2008,09:46) kirjoitti
    Lainaa (.:PaskiaineN:. @ Elo. 12 2008,08:38) kirjoitti
    Olis saanu poliisit jäädä alle ja kuolla pois! Paras poliisi on kuollut poliisi!
    Ja kun oma mopo varastetaan, niin huudetaan, että poliisi ei koskaan tee mitään.
    Mun mielestä poliisin pitäisi nimenomana keskittää voimavaransa oikeiden rikollisten kiinnisaamiseen, ei ylinopeutta ajavien sakottamiseen. Koska ylinopeus ei ole tälle yhteiskunnalle minkäänlainen ongelma.
    Ehkä se ei olekaan ongelma siksi, kun niitä nopeuksia valvotaan.
    Valvokoon vaan, mutta sakottominen ja siitä saatava rahasumma ei saa näytellä yhtä suurta osaa.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #543
    Ei tuo murhanyritys mene läpi millään, eihän se bemarijätkäkään saanut kuin jonkun kuolemantuottamustuomion vaikka ajoi poliisin hengiltä.

    Tuosta tulee tuloista riippuen se tonnin-puolitoista sakkoa ja ajokieltoa vuoden loppuun.. Eli ei siihen nähden mitenkään merkittävästi enempää mitä olisi saanut vaikka olis suosiolla pysähtynyt.
  4. #544
    RvN
    Yhdestä ylinopeudesta 14 sivua pelkkää asiakirjoitusta.

    Hyvin te vedätte, jatkakaa.
  5. #545
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 12 2008,12:28) kirjoitti
    Valvokoon vaan, mutta sakottominen ja siitä saatava rahasumma ei saa näytellä yhtä suurta osaa.
    Jottei oltaisi pelkästään sakkojen varassa Kokoomuksen kansanedustajat tekivät lakialoitteen pakollisesta ajotapa- ja asennekasvatukseta toistuvasti liikennerikkomuksista kiinni jääneille.

    Hemmilän aloite

    Mahtaisi olla mielenkiintoinen luokka ja opetustilanteet vaihtelevia. Kurssin lopuksi saisi kukkahatun päähän ja sitten otettaisiin luokkakuva.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  6. #546
    Lainaa (GoSpel @ Elo. 11 2008,23:04) kirjoitti
    Hauskin ketju pitkaan aikaan. Kollegat katsoo pitkaan kun naureskelee toimistossa. * *

    Tulee mieleen aika boot camp junior officerin hommassa. Joka kerta kun tuli uusi era raaka-ainetta (rookie) oli mukana useampi waagduivel ja die legende verteler jotka kertoi vanhoille kersanteille miten asiat pitaa tehda. Uho ja luulo kova mutta tieto ei samalla tasolla. Johtui ehka ian ja kokemuksen puutteesta.

    Nuoruus uho ja kaiken tietaminen kuuluu usein puberteetiin. Kannattaa esittaa asia liikenteesta vastaavalle ministerille jos tietaa parhaiten miten liikenne saadaan sujuvaksi nopeimpien ja kovimpien ehdoilla. Ei se foorumi uho asioita korjaa.
    Zo is 't!

    Ikä tuo mukanaan tiedon tiedottomuudesta. Ja sitä myötä toivottavasti vähän viisauttakin.
  7. #547
    No voihan veljet, jotkut kotipoliisit ilmiantanut karkulaisen. Tuskinpa tuo syyte murhan yrityksestä menee läpi, toivotaan ainakin näin..
    Kawasaki ER-6n -06
  8. #548
    Ilmeisesti kyseinen kaveri on bomberfoorumille kirjoitellut tyyppi. Tuolta voi lueskella lisää.



  9. #549
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 12 2008,12:28) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Elo. 12 2008,10:58) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 12 2008,09:54) kirjoitti
    Lainaa (MattiR @ Elo. 12 2008,09:46) kirjoitti
    Lainaa (.:PaskiaineN:. @ Elo. 12 2008,08:38) kirjoitti
    Olis saanu poliisit jäädä alle ja kuolla pois! Paras poliisi on kuollut poliisi!
    Ja kun oma mopo varastetaan, niin huudetaan, että poliisi ei koskaan tee mitään.
    Mun mielestä poliisin pitäisi nimenomana keskittää voimavaransa oikeiden rikollisten kiinnisaamiseen, ei ylinopeutta ajavien sakottamiseen. Koska ylinopeus ei ole tälle yhteiskunnalle minkäänlainen ongelma.
    Ehkä se ei olekaan ongelma siksi, kun niitä nopeuksia valvotaan.
    Valvokoon vaan, mutta sakottominen ja siitä saatava rahasumma ei saa näytellä yhtä suurta osaa.
    V 2007 oli putjetissa "tavoitteena" sakkorahoja 82.000.000€.
    Toteutunut oli 99.574.974 €.
    Tänävuonna on tavoitteena 85.000.000€ ja keräys on vielä
    kesken. Osallistumalla tuet Isänmaan hyvinvointia.

    v 2009 tavoitteena tulee olemaan 89.000.000€, joten mikäli
    joku myöhästyy tämän vuoden keräyksestä, niin ensi vuodelle
    voi satsata sitten ..

    Luvut on saatu tuolta
    http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2009/vm_2009.html
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  10. #550
    Lainaa (NOx @ Elo. 12 2008,13:01) kirjoitti
    Jottei oltaisi pelkästään sakkojen varassa Kokoomuksen kansanedustajat tekivät lakialoitteen pakollisesta ajotapa- ja asennekasvatukseta toistuvasti liikennerikkomuksista kiinni jääneille.

    Hemmilän aloite

    Mahtaisi olla mielenkiintoinen luokka ja opetustilanteet vaihtelevia. Kurssin lopuksi saisi kukkahatun päähän ja sitten otettaisiin luokkakuva.
    No juuri noin menetellään muualla maailmalla. Jos ei osaa ajaa sääntöjen mukaan, niin ajo-oikeus kokonaan pois ja autokoulun kautta uudelleen.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  11. #551
    Lainaa (MattiR @ Elo. 12 2008,14:55) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 12 2008,12:28) kirjoitti
    Lainaa (Tuppi Nurin @ Elo. 12 2008,10:58) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 12 2008,09:54) kirjoitti
    Lainaa (MattiR @ Elo. 12 2008,09:46) kirjoitti
    Lainaa (.:PaskiaineN:. @ Elo. 12 2008,08:38) kirjoitti
    Olis saanu poliisit jäädä alle ja kuolla pois! Paras poliisi on kuollut poliisi!
    Ja kun oma mopo varastetaan, niin huudetaan, että poliisi ei koskaan tee mitään.
    Mun mielestä poliisin pitäisi nimenomana keskittää voimavaransa oikeiden rikollisten kiinnisaamiseen, ei ylinopeutta ajavien sakottamiseen. Koska ylinopeus ei ole tälle yhteiskunnalle minkäänlainen ongelma.
    Ehkä se ei olekaan ongelma siksi, kun niitä nopeuksia valvotaan.
    Valvokoon vaan, mutta sakottominen ja siitä saatava rahasumma ei saa näytellä yhtä suurta osaa.
    V 2007 oli putjetissa "tavoitteena" sakkorahoja 82.000.000€.
    Toteutunut oli 99.574.974 €.
    Tänävuonna on tavoitteena 85.000.000€ ja keräys on vielä
    kesken. Osallistumalla tuet Isänmaan hyvinvointia.

    v 2009 tavoitteena tulee olemaan 89.000.000€, joten mikäli
    joku myöhästyy tämän vuoden keräyksestä, niin ensi vuodelle
    voi satsata sitten ..

    Luvut on saatu tuolta
    http://budjetti.vm.fi/indox/tae/2009/vm_2009.html
    Itse olen jo osallistunut tänä vuonna, tosin aika pienellä summalla vaan
    Kawasaki ER-6n -06
  12. #552
    Lainaa (The Legend @ Elo. 12 2008,07:11) kirjoitti
    Lainaa (harrives @ Elo. 11 2008,22:59) kirjoitti
    "Poliisi tutkii tekoa murhan yrityksenä ja törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena."

    Ainakin se hyvä puoli tuossa on, että nyt nähdään miten tuolle murhan yritykselle tapahtuu tutkinnan edistyessä ja minkälaisen kannan tuomioistuin ottaa asiaan.
    No, jos ne pitää edelleen kiinni siitä "murhan yritys"-väitteestään ja kaveri ei myönnä olleensa paikalla, niin pahimmillaan vapaus koittaa vasta oikeuskäsittelyn jälkeen. Toinen vaihtoehto lienee tunnustaminen, jolloin poliisitkin luopuu tuosta em. syytteestä, kun eihän se missään oikeusasteessa läpi mee, eikä ole ollut tarkoituskaan.

    Voin vaan kuvitella miten paska tilanne tuo on kaverin kannalta etenkin, jos sillä on perhettä ja vaikkapa sellainen duuni, ettei sieltä voi olla poissa kovin pitkää aikaa.

    Joo, vituttaa kaverin puolesta, mutta näitä kyllä tarvitaan, jotta porukat näkee missä mennään ja saadaan rivit yhtenäisemmiksi.
    Niin mitenköhän tuo nykyään menee? Käsittääkseni poliisi voi pitää miestä pidätettynä tutkinnallisista syistä maksimissaan 3 vuorokautta. Tämän jälkeen on mies vapautettava tai haettava tuomiosituimelta päätös miehen vangitsemisesta. Uskoisin, ettei tuomioistuimelta kovin heikoin perustein heru päätöstä vangitsemisesta.

    Sakothan mies voi rahoittaa myymällä stoorinsa vaikka yksinoikeudella jollekin roskalehdelle kertoen miten poliisit pomppivat keskellä ajorataa ja miten hänen onnistui paeta kahta eri poliisipartiota ja miten hän suhtautui epäilyihin murhan yrityksestä jne.



    Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
  13. #553
    Dodiin, from hero to zero. "olisihan sitä voinut pysähtyä aikaisemminkin..." ja rytkönen myyntiin.
  14. #554
    Lainaa (zuidi @ Elo. 11 2008,16:01) kirjoitti
    etteipä vaan kohta tulisi hyviä uutisia tässä joku päivä
    ja niitähän tuli
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
  15. #555
    voisitteko te jotka jaksatte puuttua muiden tekemisiin hankkia elämän ?
    Kenenkään maailman katsomus ei ole toisen mielestä täysin oikea, vai ?
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  16. #556
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Elo. 12 2008,17:59) kirjoitti
    Hmm... En oo seurannu, mut onko semmosta että ajetaan tietoisesti noin näkyvillä ja kuuluvilla että saadaan kirjoitella sitte jollekin b-tason foorumille: "Ai sä se olitki ku tuli vastaan keula pystys ja jepet mondeolla peräs..." tai "Noo se makso mitä makso, kortti on ny hyllyllä ollu seittemäntoista kertaa, saas nähä miten käy taas ens viikonloppuna ku pitäs mennä, vaikka eihän sitä kortilla..." *

    Voisko noi tyypit hankkia elämän? Ei kai.
    Kuule,eipä ole sellaista... Mikäs sinun mielestä on b-tason foorumi? Jos taasen tarkoitat tuota toista mopofoorumia, niin mikä siitä tekee mielestäsi b-tason foorumin? Aivan saamanlainen foorumi kuin tämäkin, paljon asiatietoa ja normaalia keskustelua ja ihan samalla tavalla sitten sitä täyttä p****aa niinkuin täälläkin.

    Lienee niilläkin elämä hankittuna ihan samoin tavoin kuin sinulla

    Edit:typot



  17. #557
    Jos jollain on tonne b-forumille tunnukset, niin pitäis tolta kumiletkulta kysästä, jotta käyttääkö hän sosiaalitoimiston palveluita taikka pakoilee asepalvelusta ym, niinkuin täällä eräät kovasti koittivat asiayhteyteen soveltaa. Saataisiin siihenkin asiaan kerralla selvyys.
    CBR 1000F -89
  18. #558
    Lainaa (Jadexia @ Elo. 12 2008,19:26) kirjoitti
    voisitteko te jotka jaksatte puuttua muiden tekemisiin hankkia elämän ?
    Kenenkään maailman katsomus ei ole toisen mielestä täysin oikea, vai ?
    Mielestäni se ei enää ole ihan täysin "muiden tekemisiä" silloin, jos ajetaan liikenteessä poliisia karkuun, ja myös näin tehdessään ilmeisen huimia nopeuksia. Jos menee jonnekin suljetulle tielle tai radalle, ja ajaa siellä vaikka kolmeasataa, se ei kuulu kenellekään. Yleisessä liikenteessä tehdyt tempaukset taas kuuluu.

    Mutta kun vetomiehet osaa ja vetomiehet pystyy ja voi voi voi kun vetomiehiä rankaistaan ja valivalivalivalivali...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  19. #559
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Elo. 12 2008,17:59) kirjoitti
    Hmm... En oo seurannu, mut onko semmosta että ajetaan tietoisesti noin näkyvillä ja kuuluvilla että saadaan kirjoitella sitte jollekin b-tason foorumille: "Ai sä se olitki ku tuli vastaan keula pystys ja jepet mondeolla peräs..." tai "Noo se makso mitä makso, kortti on ny hyllyllä ollu seittemäntoista kertaa, saas nähä miten käy taas ens viikonloppuna ku pitäs mennä, vaikka eihän sitä kortilla..." *

    Voisko noi tyypit hankkia elämän? Ei kai.
    Pecha se olikin tähän viestiin tarkoitettu.
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  20. #560
    Luultavasti kuitenkin täällä netin varjossa on helppo puuttua, kuinka moni puuttuu siihen kun 20 jääkaapin kokoista kaljupäätä hakkaa jotain uhria ? eikö siinä olisi parempi paikka mennä koputtelemaan selkään? se kuitenkin luultavasti aiheuttaa maksettavaa yhteiskunnalle enemmän kuin +200kmh kuvitteellista vaaranaiheuttamista tyhjällä peltoaukella
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  21. #561
    Lainaa (Röllixv @ Elo. 11 2008,17:53) kirjoitti
    Varmasti säännöt ja rajoitukset poistuvat/laskevat kun niitä ei noudateta. Samoin poliisit lähtevät takaa-ajoihin harvemmin kun pakenijat lisääntyvät... vielä kun lasketaan pakenijoiden rangaistuksia niin varmasti kaikki alkavat pysähtyä. *

    Näin "vetomiesten" logiikalla... Vai olisiko kuitenkin niin että käykin juuri toisinpäin? Vaikka itsestä asiat tuntuu järjettömiltä niin totuus on että nämä muutamat k*see meidän kaikkien muroihin.

    Ja vielä vetomiehet, muistakaa että 200km/h vauhdissa pysähtymiseen menee n.285 metriä jos olosuhteet ja kuski on iskussa... Eli toivottavasti katse on riittävän pitkällä edessä kun vedätte "turvallisesti".
    > Vaikka itsestä asiat tuntuu järjettömiltä niin totuus on että > nämä muutamat k*see meidän kaikkien muroihin.

    Aivan käsittämätöntä, että Suomessa on pieni vähemmistö, jonka mielestä se se vasta on mies, joka lampaan tavoin alistuu paikoitellen täysin alimitoitettujen nopeusrajoitusten ja typerien säännsöten takia annettujen sakkojen maksuun. Kuuliaisuus mitä tahansa auktoriteettia kohtaan on näiden jänöjussien toimesta nostettu sellaiseen arvoon, että aiheellisesta kritiikistä on tullut kaikilta osin lähes laitonta. Omaehtoinen ja "ylempää" tulleita sääntöjä kyseenalaistava ajattelu on näille partiopojille ilmeisesti täysin tuntematon taito. Kyllä ryssän ajan herranpelko juurtunut syvälle kansamme sieluun. Kiltteys sanan luterilaisessa merkityksessa on kuitenkin raskaasti yliarvostettu ominaisuus. Se tuo usein mukanaan täällä paljonkin nähtyä säästöä omien aivojen käytössä. Pitäis jakaa niitä hymypojan patsaita vähän useammalle jo kouluaikana, niin ei sitten tarvitsisi aikuisena koittaa voittaa korttelin kuuliaisimman lusikkaa.


    >Ja vielä vetomiehet, muistakaa että 200km/h vauhdissa pysähtymiseen menee n.285 metriä jos olosuhteet ja kuski on iskussa... Eli toivottavasti katse on riittävän pitkällä edessä kun vedätte "turvallisesti".

    Jos sulta menee 2-sadan vauhdista 285 metriä pysähtymiseen, niin vie äkkiä pyöräsi jarrut korjattavaksi. Olet paha liikenneturvallisuusriski. Tai tunnusta osaamattomuutesi ja myy pyörä pois.
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  22. #562
    Lainaa (tomij @ Elo. 12 2008,10:23) kirjoitti
    Puolihumoristisella taksonomialla voisi ehkä jakaa suhtautumisemme ylinopeuksiin ja niistä saataviin rangaistuksiin neljään lajiin:

    1. KOOMALAMMAS
    Koomalampaiden ryhmä pitää nopeusrajoituksia aina kyseenalaistamatta sopivina, koska onhan jokin hallintoelin ne suuressa viisaudessaan niin asettanut. Tämä rotu ei myöskään koe ongelmalliseksi niiden orjallista noudattamista. Määkijä maksaa mahdolliset vahingossa saadut suuretkin ylinopeussakot mukisematta ja karvalakki kourassa miltei kiittäen poliisia eksyneen lampaan ojentamisesta. Hänen mielestään myös rangaistuksen suuruus on aina oikein mitoitettu suhteessa rikkeeseen, sillä onhan senkin joku absoluuttisen oikeustajun omaava komitea tai työryhmä määritellyt. Yhteiskunnan kannalta koomalammas on helppo otus hallita, mutta valitettavasti se tuottaa vain vähän sakkotuloja budjetin kattamiseksi.
    2. VIISAS PÖLLÖ
    Pöllöjen mielestä nopeusrajoitukset eivät ole niin yksioikoinen asia. Pöllö ymmärtää, että ne on pitänyt määritellä sopimaan Pertti Perus-Urpolle, eli keskiarvoistetulle yksilölle, joka voi olla uusi tai vanha kuski, uudella biimerillä tai vanhalla ladalla. Rajoitukset eivät siis tarkoita, etteikö nopeampaakin voisi turvallisesti ajaa, kuljettaja, ajoneuvo ja olosuhteet huomioon ottaen. Koska pöllö on kuitenkin viisas, se ymmärtää että vaikka rajoitukset ei välttämättä ole ihan kohdallaan, niin pääsee vähemmällä rahanmenolla kun koittaa niitä valtaosan ajasta noudattaa. Jos kuitenkin käy niin, että joskus tulee epähuomiossa vähän ylitettyä ja siitä sakko napsahtaa, pöllö manaa hetken yleisesti yhteiskuntaa ja itseään, jonka jälkeen maksaa sakon nopeasti pois ja koittaa unohtaa asian. Sakkobudjettia valtiolle pöllöt kerryttävät lampaita enemmän, sillä pöllö ei suhtaudu rajoituksiin yhtä pelonsekaisen orjallisesti. Hän tulkitsee niitä joskus "maalaisjärjellä", mistä tietysti puskassa lymyävä föönaaja pääsee välillä rokottamaan.
    3. JÄÄRÄPÄÄFRETTI
    Fretti on ajattelutavaltaan osittain samaa maata kuin pöllö, sillä myös fretti ymmärtää, että rajoitukset on jouduttu määrittelemään siten, että keskimäärin ne sopivat kokemattomillekin kuskeille ja huonommallekin kalustolle. Fretti on vikkelä ja fiksu, mutta jääräpäinen, joten se kokee rajoitusten olevan sille liian alhaiset, ja että sen ei tarvitse niitä varsinaisesti noudattaa kuin ehkä ohjeellisesti. Fretin mielestä ne on säätänyt jokin demarityöryhmä, eikä sellaisilla ole sananvaltaa siihen kuinka lujaa hän saa ajaa. Fretin ajonopeutta kuitenkin jossain määrin säätelee nopeusrajoitus, sillä eihän hän aasi ole. Maksaahan nopean ajon lisenssi kuitenkin aina useamman sata euroa. Enemmän ajonopeuteen vaikuttaa kuitenkin tieolosuhteet ja muut tielläliikkujat. Fretin mielestä ylinopeudesta saatavat rangaistukset ovat täysin ylimitoitettuja suhteessa muista rikoksista saataviin seuraamuksiin. Fretti ymmärtää sen kuitenkin johtuvan siitä luodusta illuusiosta, että ylinopeudet olisivat jokin oikeasti suuri ongelma tässä maassa, vaikka todellinen syy onkin vain puhdas rahankeruu valtion kassaan. Fretti kapinoi periaatteesta nopeusrajoituksia vastaan ajamalla aina vähintään lievää ylinopeutta nipinnapin päiväsakkorajalla, mistä seuraa se että on pitkälti tuurista kiinni kuinka usein valtion kirstuun kilahtaa uusi lisenssimaksu.
    4. AASI
    Aasi vähät välittää nopeusrajoituksista. Se kaahailee "omaa suoritusta", omaa vauhtia, muista välittämättä. Aasi tykkää kehuskella laumatovereilleen ajamillaan nopeuksilla, mitä vaarallisempi paikka ja enemmän sivullisia, sitä makeammat jutut. Aasien elinajanodote on muita lajeja lyhyempi, erityisesti jos ne saavat käsiinsä jonkin tehokkaan kaksipyöräisen kulkuneuvon. Rangaistuksien kovuudella ei ole aasille juurikaan merkitystä, sillä kun ei ole yleensä rahaa eikä aikomustakaan niitä maksaa. Ja jos oikein istumista tulee, niin sehän puolestaan on ilmaista. Asumista ja pöperöitä myöten. Aasien suurin riski yhteiskunnan kannalta on se, että ne ajavat muiden tienkäyttäjien tai sivullisten päälle, tai vaihtoehtoisesti metsään niin, että loukkaavat itsensä kuitenkin vielä kuntoutettavaan kuntoon. Silloin ne tulevat todella kalliiksi ylläpitää. Aaseilta kerätty sakkokertymä harvoin riittää kattamaan niiden aiheuttamia kustannuksia.

    Well, what are YOU....
    Olipas kohdallaan.

    -fretti -
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
  23. #563
    Lainaa (tomij @ Elo. 12 2008,10:23) kirjoitti
    Well, what are YOU....
    Erinomaisen tarkkanäköinen analyysi

    Olisin ehkä jopa halunnut itsekin tuollaisen kirjoittaa, mutta lahjat siihen yhtä huonot kuin nopeusrajoitusten noudattamiseen...

    Terv. FRETTI The JÄÄRÄPÄÄ
  24. #564
    Fretti
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  25. #565
    Lainaa (Huru-ukko @ Elo. 12 2008,20:34) kirjoitti
    Jos sulta menee 2-sadan vauhdista 285 metriä pysähtymiseen, niin vie äkkiä pyöräsi jarrut korjattavaksi. Olet paha liikenneturvallisuusriski. Tai tunnusta osaamattomuutesi ja myy pyörä pois.
    Kannattaa tutustua tähän Mopon pysähtyminen ja muistaa perusfysiikka: nopeuden kaksinkertaistuessa jarrutusmatka nelinkertaistuu.

    Reaktioajaksi on arvioitu 1 sekunti, se on hyvin lähellä totuutta yllättävässä tilanteessa. Useimmiten se on pitempi.

    Satasen vauhdissa reaktiomatka on 28 m ja jarrutusmatka noin 56 m.


    Ja sitten kun otetaan huomioon 200 vauhdissa reaktiomatka 56 m ja jarrutusmatka noin 225 m, ei olla kaukana tuosta 285 metrin pysähtymismatkasta. Edellyttäen, että osaa jarruttaa. Aika moni ei vain osaa.

    Tämä ei ole kukkahattuilua, tämä on puhdasta fysiikkaa.



    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  26. #566
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 12 2008,21:00) kirjoitti
    Lainaa (Huru-ukko @ Elo. 12 2008,20:34) kirjoitti
    Jos sulta menee 2-sadan vauhdista 285 metriä pysähtymiseen, niin vie äkkiä pyöräsi jarrut korjattavaksi. Olet paha liikenneturvallisuusriski. Tai tunnusta osaamattomuutesi ja myy pyörä pois.
    Kannattaa tutustua tähän Mopon pysähtyminen ja muistaa perusfysiikka: nopeuden kaksinkertaistuessa jarrutusmatka nelinkertaistuu.

    Reaktioajaksi on arvioitu 1 sekunti, se on hyvin lähellä totuutta yllättävässä tilanteessa. Useimmiten se on pitempi.

    Satasen vauhdissa reaktiomatka on 28 m ja jarrutusmatka noin 56 m.


    Ja sitten kun otetaan huomioon 200 vauhdissa reaktiomatka 56 m ja jarrutusmatka noin 225 m, ei olla kaukana tuosta 285 metrin pysähtymismatkasta. Edellyttäen, että osaa jarruttaa. Aika moni ei vain osaa.

    Tämä ei ole kukkahattuilua, tämä on puhdasta fysiikkaa.
    Niin sun pyörällä,jos se kulkisi sen 200km/h.Normi moottoripyörä kyllä pysähtyy huomattavasti nopeammin.
    God hates us all

    By SLAYER

    Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
  27. #567
    Lainaa (bandit @ Elo. 12 2008,21:39) kirjoitti
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 12 2008,21:00) kirjoitti
    Lainaa (Huru-ukko @ Elo. 12 2008,20:34) kirjoitti
    Jos sulta menee 2-sadan vauhdista 285 metriä pysähtymiseen, niin vie äkkiä pyöräsi jarrut korjattavaksi. Olet paha liikenneturvallisuusriski. Tai tunnusta osaamattomuutesi ja myy pyörä pois.
    Kannattaa tutustua tähän Mopon pysähtyminen ja muistaa perusfysiikka: nopeuden kaksinkertaistuessa jarrutusmatka nelinkertaistuu.

    Reaktioajaksi on arvioitu 1 sekunti, se on hyvin lähellä totuutta yllättävässä tilanteessa. Useimmiten se on pitempi.

    Satasen vauhdissa reaktiomatka on 28 m ja jarrutusmatka noin 56 m.


    Ja sitten kun otetaan huomioon 200 vauhdissa reaktiomatka 56 m ja jarrutusmatka noin 225 m, ei olla kaukana tuosta 285 metrin pysähtymismatkasta. Edellyttäen, että osaa jarruttaa. Aika moni ei vain osaa.

    Tämä ei ole kukkahattuilua, tämä on puhdasta fysiikkaa.
    Niin sun pyörällä,jos se kulkisi sen 200km/h.Normi moottoripyörä kyllä pysähtyy huomattavasti nopeammin.
    Nää on just näitä, kun eivät ole koskaan itse ajaneet edes reippaasti (saatika sitten lujaa) eivätkä jarruttaneet kunnolla
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #568
    Lainaa (tomij @ Elo. 12 2008,10:23) kirjoitti
    Puolihumoristisella taksonomialla voisi ehkä jakaa suhtautumisemme ylinopeuksiin ja niistä saataviin rangaistuksiin neljään lajiin:

    1. KOOMALAMMAS
    2. VIISAS PÖLLÖ
    3. JÄÄRÄPÄÄFRETTI
    4. AASI
    Hörr, hyvin kirjoitettu!

    Olisikohan sitä sitten itse jotain pöllön ja fretin välillä, siinä mielessä että yrittää ottaa tilanteet huomioon kuin pöllö ja on tarkkana asioiden suhteen, kun tietää että itseä sattuu aina eniten jos kolahtaa oli syy kenen tahansa.

    Toisaalta taas ilmeisesti on myös osa frettiä, kun ajelee pöllön osuudella ylinopeutta muulloinkin kuin vahingossa (mutta myös aivan vahingossakin), mutta olosuhteisiin useammin kuin vain vahingossa joskus. Aasiksi taas ei pääse kun pysyy rikesakon puolellla, joten kai siis joku sekoitus pöllöä ja frettiä sitten..



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  29. #569
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 12 2008,21:45) kirjoitti
    Lainaa (bandit @ Elo. 12 2008,21:39) kirjoitti
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 12 2008,21:00) kirjoitti
    Lainaa (Huru-ukko @ Elo. 12 2008,20:34) kirjoitti
    Jos sulta menee 2-sadan vauhdista 285 metriä pysähtymiseen, niin vie äkkiä pyöräsi jarrut korjattavaksi. Olet paha liikenneturvallisuusriski. Tai tunnusta osaamattomuutesi ja myy pyörä pois.
    Kannattaa tutustua tähän Mopon pysähtyminen ja muistaa perusfysiikka: nopeuden kaksinkertaistuessa jarrutusmatka nelinkertaistuu.

    Reaktioajaksi on arvioitu 1 sekunti, se on hyvin lähellä totuutta yllättävässä tilanteessa. Useimmiten se on pitempi.

    Satasen vauhdissa reaktiomatka on 28 m ja jarrutusmatka noin 56 m.


    Ja sitten kun otetaan huomioon 200 vauhdissa reaktiomatka 56 m ja jarrutusmatka noin 225 m, ei olla kaukana tuosta 285 metrin pysähtymismatkasta. Edellyttäen, että osaa jarruttaa. Aika moni ei vain osaa.

    Tämä ei ole kukkahattuilua, tämä on puhdasta fysiikkaa.
    Niin sun pyörällä,jos se kulkisi sen 200km/h.Normi moottoripyörä kyllä pysähtyy huomattavasti nopeammin.
    Nää on just näitä, kun eivät ole koskaan itse ajaneet edes reippaasti (saatika sitten lujaa) eivätkä jarruttaneet kunnolla
    Niimpä,Olisin ollut kolarissa jo monta kertaa jos pyörässäni olisi niin huonot jarrut.Jokunen kerta vuodessa tulee ajeltua yhtä ramppia alas t-risteykseen,rampin pituus n.200m,vauhtia ollut rampin yläpäässä parhaillaan +200km/h eikä siinä joudu edes jarrut/pyörä koville.Tähän on turha vaahdota jostain reaktioajasta,koska lopputulos on sama teleportautuuko se partiolainen siihen 5.m pyörän eteen 100km/h tai 200km/h ajaessa.

    ps.ramppi on "suljetulla alueella"
    God hates us all

    By SLAYER

    Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
  30.  
  31. #570
    Kannattaa tutustua tähän Mopon pysähtyminen ja muistaa perusfysiikka: nopeuden kaksinkertaistuessa jarrutusmatka nelinkertaistuu.

    On onnetonta, jos noinkin tärkeä asia pitää omaksua pelkästään nettiä lukemalla. Jos vielä uskot kaiken propagandan, mitä esim. Liikenneturha esittää, niin kohdallasi toteutuu tuo vanha totuus: On onnellinen olo, kun ei edes tiedä, että ei tiedä. Silloin voi vaan uskoa.
    Tietosi perusfysiikasta on aivan oikea, siis ilmeisestikin oikein kopioitu tuolta sivustoilta. Siitä piste ja kukkia hattuun.
    Lähtöarvot tuolle laskelmallesi sen sijaan ovat ihan hanurista. Lisäksi asiaan vaikuttaa myös ilmanvastus. Jarrutus 2-sadasta ei viekään yhtä paljon kuin jarrutus satasesta korotettuna neliöön. Ilmanvastus on 2-sadassa myös neljä kertaa suurempi kuin satasessa ja se vaikuttaa jarrutuksen alussa merkittävästi hidastuvuuteen. Tämähän on asia, jota Liikenneturha ei halua esittää, koska se murentaa heidän väitteitänsä. Ja koska et ilmeisesti koskaan ole itse tehnyt täysjarrutusta 2-sadasta, ei sinulla ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta asiasta. Olet typillinen esimerkki lampaasta, joka ottaa mitä annetaan. Ei ajattele, eikä varsinkaan ole erimieltä mistään. Mutta hyvä niin, saanet joku päivä vielä hymypoikapatsaan tai ainakin jonkun partiomerkin kuuliaisuusesta.


    Reaktioajaksi on arvioitu 1 sekunti, se on hyvin lähellä totuutta yllättävässä tilanteessa. Useimmiten se on pitempi.

    Mistä tiedät? Silloin kun ajetaan 200 tai +, keskitytään myös ajamiseen. Jos jollain reaktioaika tällöin on tuo sekunti, niin hänen on syytä mennä lääkäriin. Järkkymätön uskosi auktoriteetin antamaan tietoon on ihailtavaa. Varsinaisen tiedon tai omakohtaisen kokemmuksen puuttuessa siihen on hyvä tukeutua.


    Satasen vauhdissa reaktiomatka on 28 m ja jarrutusmatka noin 56 m.

    Kuten jo aiemmin mainitsin, jarruremonttiin heti tai pyörä myyntiin.


    Ja sitten kun otetaan huomioon 200 vauhdissa reaktiomatka 56 m ja jarrutusmatka noin 225 m, ei olla kaukana tuosta 285 metrin pysähtymismatkasta. Edellyttäen, että osaa jarruttaa. Aika moni ei vain osaa.

    Olet hidas, avuton, etkä osaa jarruttaa, tai pyöräsi jarrut eivät ole kunnossa.


    Tämä ei ole kukkahattuilua, tämä on puhdasta fysiikkaa.

    Fysiikan laskutoimitukset edellyttävät käytännössä aina oikeita lähtöarvoja ja -tietoja. Väärillä arvoilla saa tulokseksi vain vääriä vastauksia.
    - kateus on ihailun vilpittömin muoto -
Sivu: 19 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen