Sivu: 17 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 875:sta
  1. #481
    Hyvä kun jäi kiinni ni saa kunnon opetuksen! Ei sillä etteikö itekkin joskus tulis ajettua ylinopeutta mutta lähteä nyt poliiseita pakoon! Olis vaan ottanu sen parin kk:n ajokiellon sakkoineen ja kärsiny niinku mies...
    Kawasaki Z750 ABS -08 (musta)

    "Joka pieremättä kusee se naimatta elää"
  2. #482
    Lainaa (Fabe @ Elo. 11 2008,17:31) kirjoitti
    Lainaa (chainese @ Elo. 11 2008,17:22) kirjoitti
    Akryylihappolastissa olleen rekan kuljettaja humalassa
    11.8.2008 17:16

    Akryylihappoa kuljettaneen rekan kuski puhalsi sunnuntaina 0,65 promillen lukemat Piippolassa, Pohjois-Pohjanmaalla.

    Auton lastina oli 60 000 kiloa akryylihappoa, joka on syövyttävä ja ympäristölle vaarallinen aine.

    Kuljettaja puhallutettiin Nelostiellä hieman kello 18 jälkeen. Hän oli lähtenyt sunnuntaiaamuna Helsingin satamasta. Poliisi määräsi kuljettajan ajokieltoon ja otti haltuunsa vaarallisten aineiden kuljettamiseen myönnetyn ADR-ajoluvan.


    Tässä sitten toisenlainen uutisointi vähän eri kaliiberin rikoksesta ainakin IMO. Mutta eipä näy murhanyrityssyytteitä ym
    Yrittikös tämä ajaa jonkun yli?
    Ei yrittänyt juu, hissukseen vaan pikku-uutista tämmösestä, jotta jää näille oikeille murhamiehille palstatilaa.

    Hirteen vaan kaikki.
    CBR 1000F -89
  3. #483
    1: kilpi peittoon

    2: kännykkä kiinni

    3: mahdollisimman normaalin näköinen massaan sulautuva pyörä alle

    Mitä tästä opimme
  4. #484
    Lainaa (TGS^ @ Elo. 11 2008,17:23) kirjoitti
    iltasanomat
    voi v*ttu...pitäis nyt muut suunsa kii
    Ihan hyvä homma että jäi kiinni. Aika huonona esimerkkinä menisi jos näytettäisiin että kohti päin ajamalla pääsee karkuun.

    Aika huono mennä sanomaan että mitäs seisoivat edessä tai mitäs juoksivat eteen. Toki se voi olla virhe, mutta ei sillä ole mitään merkistystä siihen että kyseinen kuski on ajanut jarruttamatta ja yrittämättä väistää kohti poliisia.

    edit: kirovireet



    ~SV1000N~
  5. #485
    Lainaa (freerider70 @ Elo. 11 2008,15:43) kirjoitti
    Lainaa (Eki- @ Elo. 11 2008,15:38) kirjoitti
    Lainaa (HBW @ Elo. 11 2008,14:52) kirjoitti
    Én edes väitä, että en joskus ylittäisi nopusrajoituksia, mutta kannan vastuuni ja maksan sakot jos sellaisia saan.

    Ajan mp:llä noin 10.000km/vuosi ja aina kun menen pyörän päälle niin pelkään, pelkään että itselleni tai muille sattuu jotakin ja se saa minut jo kunnioittamaan liikennesääntöjä, enkä koskaan ole kokenut niitä vaikeaksi noudattaa.
    Kenen mielestä sakkojen maksaminen on jollain tavalla vastuun kantamista? Kyllä on yksinkertainen ajatusmaailma, jos tuo on vastuun kantamista.

    Jos mp:llä ajaminen stressaa ja käy noin paljon hermojen päälle, niin kannattaisiko vaihtaa esim golffiin (ilman golfautoa) tai pelkkään penkkiurheiluun.
    Jos mp:llä ajaminen ei onnistu ilman ettei pysty noudattamaan yhteisiä sääntöjä, niin varmaan tosiaan kannattaisi vaihtaa harrastusta...
    Oletko ajanut koskaan ylinopeutta? Veikkaan, että olet, mutta kuitenkin vaadit etteivät muut saa ajaa. Tekopyhä jeesustelija.

    Tähän keskusteluun on tuskin vastannut yksikään henkilö, joka ei ole joskus ajellut ylinopeutta. Reipastakin..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  6. #486
    Lainaa (zemial @ Elo. 11 2008,17:39) kirjoitti
    1: kilpi peittoon

    2: kännykkä kiinni

    3: mahdollisimman normaalin näköinen massaan sulautuva pyörä alle

    Mitä tästä opimme
    Juu, mutta parempi jättää kotiin ja ottaa reissu-prepaid-kännykkä kehiin. Ja tosiaan musta ajopuku, musta kypärä, ei tuunauksia. Ajokortteja vähintään kaksi ja samoin kilpiä. Ja nyt lähti kypärästäkin kaikki tarrat veks.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  7. #487
    No mehän joudutaan kohta tylyttäjän todistelun takia varmaan kaikki kohta putkaan, kun vaikea tota varmaan on kenenkään kiistääkkään.
    CBR 1000F -89
  8. #488
    Varmasti säännöt ja rajoitukset poistuvat/laskevat kun niitä ei noudateta. Samoin poliisit lähtevät takaa-ajoihin harvemmin kun pakenijat lisääntyvät... vielä kun lasketaan pakenijoiden rangaistuksia niin varmasti kaikki alkavat pysähtyä.

    Näin "vetomiesten" logiikalla... Vai olisiko kuitenkin niin että käykin juuri toisinpäin? Vaikka itsestä asiat tuntuu järjettömiltä niin totuus on että nämä muutamat k*see meidän kaikkien muroihin.

    Ja vielä vetomiehet, muistakaa että 200km/h vauhdissa pysähtymiseen menee n.285 metriä jos olosuhteet ja kuski on iskussa... Eli toivottavasti katse on riittävän pitkällä edessä kun vedätte "turvallisesti".
  9. #489
    Lainaa (pecha @ Elo. 11 2008,16:13) kirjoitti
    Lainaa (Daredevil @ Elo. 11 2008,15:58) kirjoitti
    Jännä juttu on se, että suomalian liikenteessä hitaus on hyve. Muualla maailmassa se tulkitaan tyhmyydeksi. Esim. suomalialaisten liikennevaloista kiihdyttämisestä tulee toisinaan mieleen kehitysvammaisten pussijuoksukilpailu. Ähinä ja puhina on kova, mutta eteenpäin vievä liike ei.
    Missäs päin "muualla maailmassa" sitä on tullut käytyä tuota hommaa arvioimassa?

    Esimerkiksi eteläisessä Euroopassahan tosiaan ajellaan suht reippaasti. Ja useasti myös muutakin kuin kansalaisluottamusta nauttineena. Sen mukaiset on myös onnettomuustilastot.

    Ja kun mennään siitä eteenpäin vaikkapa Aasiaan tai Afrikkaan, niin aina vain mielipuolisemmaksi käy meno. Esimerkiksi Iranissa tai Intiassa voit käydä kokeilemassa, mitä se on sitten kun tasan ainoa sääntö, on että koita selvitä hengissä. Niissä maissa saat tehdä tien päällä täsmälleen niin kuin parhaaksi näet, ja kaikki myös tekevät niin. Ei mitään heikkohermoisten touhua, sillä seurauksena on totaalinen kaaos.

    Kylläpä on hermolepoa tämä Suomen liikenne noihin paikkoihin verrattuna, vaikka vetomiehet koittaakin sitä meininkiä tänne saada kylvettyä. Lienette kuitenkin pieni vähemmistö, vaikka täällä räksytättekin kovasti.

    Mieluummin hiljaa ja sääntöjen kanssa, kuin kovaa ja ilman sääntöjä. Kaikilla ei onneksi ole niin saakelinmoinen kiire joka paikkaan.
    Kukkikselle on taas näköjään asiat "hiukan" liian mustavalkoisia, jos vaihtoehdot ovat "mieluummin hiljaa ja sääntöjen kanssa" ja "kovaa ja ilman sääntöjä".

    Tuohon nyt mahtuu aika monta variaatiota väliin. Voi sitä ajella reippaamminkin ja huomioida muut tielläliikkujat. Ei se niin vaikeaa ja vakavaa ole tuo liikenne, vaikka ajaiskin vähän reippaammin sopivissa paikoissa.

    Käyttäkää tuo uskomaton jeesustelu-tarmonne johonkin fiksumpaan kohteeseen; oikeitakin ongelmia tässä maassa riittää kyllä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #490
    Lainaa (Fabe @ Elo. 11 2008,17:31) kirjoitti
    Lainaa (chainese @ Elo. 11 2008,17:22) kirjoitti
    Akryylihappolastissa olleen rekan kuljettaja humalassa
    11.8.2008 17:16

    Akryylihappoa kuljettaneen rekan kuski puhalsi sunnuntaina 0,65 promillen lukemat Piippolassa, Pohjois-Pohjanmaalla.

    Auton lastina oli 60 000 kiloa akryylihappoa, joka on syövyttävä ja ympäristölle vaarallinen aine.

    Kuljettaja puhallutettiin Nelostiellä hieman kello 18 jälkeen. Hän oli lähtenyt sunnuntaiaamuna Helsingin satamasta. Poliisi määräsi kuljettajan ajokieltoon ja otti haltuunsa vaarallisten aineiden kuljettamiseen myönnetyn ADR-ajoluvan.


    Tässä sitten toisenlainen uutisointi vähän eri kaliiberin rikoksesta ainakin IMO. Mutta eipä näy murhanyrityssyytteitä ym *
    Yrittikös tämä ajaa jonkun yli?
    Yrittikö tämä motoristi? Eiköhän motoristi nimenomaan yrittänyt pysäytyspartiosta ohi, ja pääsikin.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  11. #491
    Lainaa (The Legend @ Elo. 11 2008,17:50) kirjoitti
    Juu, mutta parempi jättää kotiin ja ottaa reissu-prepaid-kännykkä kehiin. Ja tosiaan musta ajopuku, musta kypärä, ei tuunauksia. Ajokortteja vähintään kaksi ja samoin kilpiä. Ja nyt lähti kypärästäkin kaikki tarrat veks.
    Eikös se puhelimen IMEI -koodikin tule tukiaseman tietoon, vai mites niitä varastettuja kännyköitä suljettiinkaan?

    Eli pitää uittaa kalikka jostain tulijaisina ja aina heittää pois kun epäilee että kohta on jetsonit ovella.

    Pienillä paikkakunnilla se on usein yleisövihjeet jotka nappaa ja se että poliisi tuntee seudulla asuvat ihmiset. Kyllä ne tulee portaille tupakille kun tuttu konsta kenen kassa käydään hirvimettälläkin soittaa ja kysyy että sopisiko vähän katsella ketä siinä pätkällä menee.

    Tai sitten se tyypin naapurintäti joka dissaa mopon pörinästä soittaa just infon että tuli sinä iltana silloin ja silloin ja ihan on samanlaine pyörä kuin kuvassa ja aina se kaahaa tässä meidänkin kadulla.

    Ei se niin helppoa ole, oikeastaan kyse on etsimisen vaivasta ja kun jutulla on näin paljon huomioarvoa, sitä vaivaakin löytyy tähtitieteellinen määrä verratuna siihen että menis asemalle kadonneesta polkupyörästä ilmoitusta tekemään.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  12. #492
    Lainaa (The Legend @ Elo. 11 2008,17:33) kirjoitti
    Muuten voi olla Suomen suurin oikeusmurha tulossa.
    Valtavan kauhia! Ihan hirveä! Suomen Pahin Kautta Aikain!

    Paitsi että kaipa tuo yrittää vielä puhua tekosensa jonkun toisen syyksi niin kuin täällä on neuvottu.
  13. #493
    Lainaa (vetomies @ Elo. 11 2008,12:44) kirjoitti
    Tässä asiassa on tosin tapahtunut edistystä, koska eilen yhtä suomalaista tielläliikkujaa epäiltiin törkeästä liikenteen vaarantamisesta, vaikka asiaan ei liittynyt ylinopeutta. Kysymyksessä oli säilörekan kuljettaja joka ajoi 200 km ilman vaunun jarruja siten, että tankki yritti edelle joka jarrutuksessa.
    Höö, vetomieshän tuokin selvästi oli, jos kerran tuollaista punttia vetää.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  14. #494
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 11 2008,17:55) kirjoitti
    Kukkikselle on taas näköjään asiat "hiukan" liian mustavalkoisia, jos vaihtoehdot ovat "mieluummin hiljaa ja sääntöjen kanssa" ja "kovaa ja ilman sääntöjä".

    Tuohon nyt mahtuu aika monta variaatiota väliin. Voi sitä ajella reippaamminkin ja huomioida muut tielläliikkujat. Ei se niin vaikeaa ja vakavaa ole tuo liikenne, vaikka ajaiskin vähän reippaammin sopivissa paikoissa.

    Käyttäkää tuo uskomaton jeesustelu-tarmonne johonkin fiksumpaan kohteeseen; oikeitakin ongelmia tässä maassa riittää kyllä.
    Sen ´kultaisen keskitien´ noudattaminen ei käytännössä vaan tunnu olevan niin helppoa kuin esität. Aika helposti tuntuu homma luisuneen monessa maassa ihan täydelliseksi hulabalooksi.

    Ei tarvitse kovin paljoa kärjistää jos väittää, että maassa joko ajetaan pääpiirtein nätisti ja rajoituksia noudattaen, tai sitten on yleistä, että ajetaan todella sikamaisesti, ja viis veisataan yhtään mitään mistään säännöistä tai rajoituksista.

    Esimerkiksi Iran on oiva esimerkki tuosta jälkimmäisestä, ja käytyäni siellä moottoripyörällä viime syksynä voin todeta, että täällä Suomessa on paljon mukavampi ajella, olkoon sitten vaikka joskus joku nysväri edessä, pääsen siitä kyllä pyörän kanssa ohi.

    Jos taas autoilijat noudattavat täyttä anarkiaa, etkä ikinä voi tietää mistä päin seuraava mielipuoli kimpoaa reitillesi, ei ole mikään mukava tunne olla seassa ilman käytännössä juuri minkäänlaista suojaa. Jos Suomessa löysättäisiin narua, olisimme aika pian ihan samassa jamassa, täälläkin näkee jo nykyisin todella härskiä käytöstä tuolla liikenteessä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #495
    (poistettu tili)
    Lainaa (pecha @ Elo. 11 2008,16:13) kirjoitti
    Lainaa (Daredevil @ Elo. 11 2008,15:58) kirjoitti
    Jännä juttu on se, että suomalian liikenteessä hitaus on hyve. Muualla maailmassa se tulkitaan tyhmyydeksi. Esim. suomalialaisten liikennevaloista kiihdyttämisestä tulee toisinaan mieleen kehitysvammaisten pussijuoksukilpailu. Ähinä ja puhina on kova, mutta eteenpäin vievä liike ei.
    Missäs päin "muualla maailmassa" sitä on tullut käytyä tuota hommaa arvioimassa?

    Esimerkiksi eteläisessä Euroopassahan tosiaan ajellaan suht reippaasti. Ja useasti myös muutakin kuin kansalaisluottamusta nauttineena. Sen mukaiset on myös onnettomuustilastot.

    Kylläpä on hermolepoa tämä Suomen liikenne noihin paikkoihin verrattuna, vaikka vetomiehet koittaakin sitä meininkiä tänne saada kylvettyä. Lienette kuitenkin pieni vähemmistö, vaikka täällä räksytättekin kovasti.

    Mieluummin hiljaa ja sääntöjen kanssa, kuin kovaa ja ilman sääntöjä. Kaikilla ei onneksi ole niin saakelinmoinen kiire joka paikkaan.
    Näitä tilastojuttuja sitä heitellään ilman tilastoja, faktoista viis.

    Tilastoista kyllä näkee että Euroopan pahimmat tilastot on Baltian maissa ja Puolassa. Saksassa, jossa ainakin motareilla ajetaan reippaasti, kuolee vähemmän ihmisiä liikenteessä per ajosuorite kuin Suomessa. Ja Suomessa enemmän kuin muissa Pohjoismaissa.

    Googleta tai mutuille, samahan se mulle on.
  16. #496
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 11 2008,18:01) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Elo. 11 2008,17:31) kirjoitti
    Lainaa (chainese @ Elo. 11 2008,17:22) kirjoitti
    Akryylihappolastissa olleen rekan kuljettaja humalassa
    11.8.2008 17:16

    Akryylihappoa kuljettaneen rekan kuski puhalsi sunnuntaina 0,65 promillen lukemat Piippolassa, Pohjois-Pohjanmaalla.

    Auton lastina oli 60 000 kiloa akryylihappoa, joka on syövyttävä ja ympäristölle vaarallinen aine.

    Kuljettaja puhallutettiin Nelostiellä hieman kello 18 jälkeen. Hän oli lähtenyt sunnuntaiaamuna Helsingin satamasta. Poliisi määräsi kuljettajan ajokieltoon ja otti haltuunsa vaarallisten aineiden kuljettamiseen myönnetyn ADR-ajoluvan.


    Tässä sitten toisenlainen uutisointi vähän eri kaliiberin rikoksesta ainakin IMO. Mutta eipä näy murhanyrityssyytteitä ym
    Yrittikös tämä ajaa jonkun yli?
    Yrittikö tämä motoristi? Eiköhän motoristi nimenomaan yrittänyt pysäytyspartiosta ohi, ja pääsikin.
    No ei ton tieltä ainakaan ole kenenkään tarvinnut hyppiä. Et todennäköisesti ymmärrä eroa, mutta ei se mitään.
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  17. #497
    Lainaa (R2-D2 @ Elo. 11 2008,18:17) kirjoitti
    Googleta tai mutuille, samahan se mulle on.
    No googletas sitten vaikka Portugali, Espanja, Italia, Kreikka. Vieläkö on nätin näköiset tilastot?

    Saksassa muuten ajavatkin todella joustavasti ja hyvin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #498
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 11 2008,17:55) kirjoitti
    Tuohon nyt mahtuu aika monta variaatiota väliin. Voi sitä ajella reippaamminkin ja huomioida muut tielläliikkujat. Ei se niin vaikeaa ja vakavaa ole tuo liikenne, vaikka ajaiskin vähän reippaammin sopivissa paikoissa.

    Käyttäkää tuo uskomaton jeesustelu-tarmonne johonkin fiksumpaan kohteeseen; oikeitakin ongelmia tässä maassa riittää kyllä.
    Se sopiva paikka on vetomiehelle vähän eri käsite kuin muille tielläliikkujille.

    Onko muuten vetomiehissä Tylyn mielestä yhtään reikäpäätä? Jopa kukkahatuista niitä löytyy.

    Kyllä liikenteessä on oikeita ongelmia, hyvin laajalti todettu piittaamattomuus ja itsekkyys. Tosin vetomiehen maailmassa ainoa piittaamattomuus kohdistuu heidän omasta mielestään vain nopeusrajoituksiin ja poliisin pysäytysmerkkiin. Toisaalta, eihän heidän mieluusti käyttämillä nopeuksilla ehdi muuta nähdä, vaikka yyperkuskeja ovatkin. Väittihän muuankin kirjoituksessaan, että nopeuden kasvaessa reaktioaika paranee (miten käynee reaktiomatkan)... kuinka kovaa ajettaessa jo pystyy ennustamaan tulevaa? Ilmeisesti vetomies pystyy, koska hän ei aiheuta koskaan vaaraa, ei menneisyydessä, ei nyt eikä tulevaisuudessa.

    PS. Koulut ovat alkaneet, liikenteessä on paljon lapsia, joiden kokemus, tiedot ja taidot liikenteessä eivät ole meidän kokeneiden tielläliikkujien tasolla. Ollaan vetämättä ainakin silloin, lapsi on elävä varoitusmerkki. Hanki itsellesi halvalla hyvä mieli päästämällä lapsi suojatien yli.



    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  19. #499
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 11 2008,17:47) kirjoitti
    Lainaa (freerider70 @ Elo. 11 2008,15:43) kirjoitti
    Lainaa (Eki- @ Elo. 11 2008,15:38) kirjoitti
    Lainaa (HBW @ Elo. 11 2008,14:52) kirjoitti
    Én edes väitä, että en joskus ylittäisi nopusrajoituksia, mutta kannan vastuuni ja maksan sakot jos sellaisia saan.

    Ajan mp:llä noin 10.000km/vuosi ja aina kun menen pyörän päälle niin pelkään, pelkään että itselleni tai muille sattuu jotakin ja se saa minut jo kunnioittamaan liikennesääntöjä, enkä koskaan ole kokenut niitä vaikeaksi noudattaa.
    Kenen mielestä sakkojen maksaminen on jollain tavalla vastuun kantamista? Kyllä on yksinkertainen ajatusmaailma, jos tuo on vastuun kantamista.

    Jos mp:llä ajaminen stressaa ja käy noin paljon hermojen päälle, niin kannattaisiko vaihtaa esim golffiin (ilman golfautoa) tai pelkkään penkkiurheiluun.
    Jos mp:llä ajaminen ei onnistu ilman ettei pysty noudattamaan yhteisiä sääntöjä, niin varmaan tosiaan kannattaisi vaihtaa harrastusta...
    Oletko ajanut koskaan ylinopeutta? Veikkaan, että olet, mutta kuitenkin vaadit etteivät muut saa ajaa. Tekopyhä jeesustelija.

    Tähän keskusteluun on tuskin vastannut yksikään henkilö, joka ei ole joskus ajellut ylinopeutta. Reipastakin..
    Määhän ajan ylinopeutta joka päivä, koko ajan mittarinopeus +10km/h sallitusta. Tosin mulla sitten mittarikin valehtelee sen kympin verran... Pleksittömällä customilla tommoset yli 120km/h nopeudet muutenkin jää ajamatta, ja taajamassa järki sanelee että ajetaan kuten tikkari sanoo. Enkä varsinkaan ole ollut aikeissa ajaa poliisin päälle kun esim. on pysäytetty puhallutusta varten. Saatan olla jeesustelija, kukkahattu varmasti mutta ainakaan en koita olla mikään vitun urpo joka haukkuu muita lampaiksi samalla puolustellen näitä toisia urpoja joihin ketjun tarinan päähenkilökin lukeutuu. Ko tempaukset eivät todellakaan tule muuttamaan rangaistuksia ja rajoituksia mihinkään muuhun kuin tiukempaan suuntaan koitetaan täällä todistella vaikka mitä muuta...

    Mutta ei muuta kuin palstan vetomiehille haaste: alkakaa pommittaa porukalla ja aina vaan yritätte ajaa kyttien päälle kun nämä yrittävät pysäyttää. Karkuun vaan joka kerta kun lähtevät perään. Otatte oikein talkoilla asiaksenne tällä toiminalla hakea Suomeen miedommat rangaistukset ylinopeudesta, ja jos vaikka saataisiin vielä korotus kattonopeuksiin samalla. Ja jos nyt sattuu jäämään kiinni niin eikun tästäkin ketjusta kootut selitykset vaan vaikka A4:selle kirjattuna setä siniselle, kyllä ne varmaan alkaa oikeasti "ymmärtää". Jos tommonen projekti vaikka parin kesän ajan, heti saa aloittaa.

    No huh huh
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  20. #500
    Lainaa (zemial @ Elo. 11 2008,17:39) kirjoitti
    1: kilpi peittoon

    2: kännykkä kiinni

    3: mahdollisimman normaalin näköinen massaan sulautuva pyörä alle

    Mitä tästä opimme
    I, I'm driving black on black
    Just got my license back
    I got this feeling in my veins this train is coming off the track
    I'll ask polite if the devil needs a ride
    Because the angel on my right ain't hanging out with me
    tonight

    love, we're never gonna quit
    Ain't nothing wrong with it
    Just acting like we're animals
    No, no matter where we go
    'Cause everybody knows
    We're just a couple animals

    So come on baby, get in
    Get in, just get in
    Check out the trouble we're in

    http://www.youtube.com/watch?v=CPou2w_m4g4


    Kaikille meille kasvaa sarvet päähän (joskus), mutta se ei tarkoita sitä että ne olisivat päässä aina ja tilanteesta riippumatta. Tämä murhayritys uutisointi on mun mielestä täyttä pelleilyä. Viime vuonna poliisi teki umpityhmän ohituksen joka vaaransi minun ja tyttöystäväni hengen. Selvä murhayritys? Täällä kirjoitelleiden kukkahattujen mukaan ei tietenkään - minä olin vaan puusilmä.

    Jos logiikka on se, että poliisi on aina oikeassa ja kaikki säännöt ja kuritukset ovat kaikki oikeutettuja ja täysin aiheellisia, niin kas kummaa silloin asiat näyttävät siltä.

    Henkilökohtaisesti uskon seuraavaa:

    - Liikennepoliisi on tasan samanlainen heikko ihminen kuin mekin. Virkamies joka taistelee oman oikeutuksensa puolesta. Pojat haluavat säilyttää oman duuninsa ja jos mahdollista pönkittää sen pysyvyyttä.

    - En tiedä mikä on liikennepoliisin suorituskyvyn mittari, mutta uskon sen olevan numeerinen luku liikennetilanteiden/pidätysten/kortinpoistojen/sakkojen/varoitusten määrä tms. Tälläinen mittaristo on nimittäin helppo keksiä ja sitä on helppo mitata. Sormenheristelyä liikenteessä on vaikea mittailla.

    - Jos kaksi edellistä pitää paikkansa, niin siitä seuraa varsin nopeasti ihmiskunnalle hyvin tyypillinen näätä ilmiö: Mennään siitä mistä aita on matalin. En tiedä oletteko huomanneet, mutta olen pannut merkille että nyt tutkataan ohituskaistojen päässä ihan kautta Suomen. Eli napsitaan helppoja irtopinnoja koska käytössä oleva suorituskykymittaristo on mikä on. Ja taas voidaan perustella, että "Kyllä se liikennekulttuuri on menossa yhä huonompaan suuntaan, tarvitaan lisää resursseja valvontaan!"

    - Ikävä kyllä helpoissa paikoissa irtopinnojen napsiminen johtaa siihen, että ohituskaistojen kohdalla ei enää uskalla ohittaa. Mieluummin menee sitten hankalammassa paikassa ohi. Jolloin todennäköisesti saadaan yhä mustempia tilastoja, millä taas voidaan perustella lisäresurssien tarvetta.

    - Jos kuvailemani on edes osin totta, niin en näe missään muutosta itse liikennekulttuurin joustavuudessa tai turvallisuudessa. Kukaan ei edelleenkään anna tilaa, pidä turvaväliä ja pidetään vaan kiinni tiukasti säännöistä silläkin uhalla että toinen menettää henkensä.

    Onko tämmöinen kehitys toivottavaa? Ei minusta.
    Twice the pride, double the fall

    Suzuki DL 650 V-Strom 2005
    ex-Yamaha FZS 600 2003
  21. #501
    Em. viitaten; tästä kun vielä lasketaan nopeusrajoituksia ja kovennetaan tuomioita ylinopeuksista ja budjetoidaan sakkokiintiö isommaksi ollaan jo niin erikoisessa tilanteessa, että joku mahdollisesti heräisi tähän päivään..
    636 -> 998
  22. #502
    Lainaa (Matkalahna @ Elo. 11 2008,18:24) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 11 2008,17:55) kirjoitti
    Tuohon nyt mahtuu aika monta variaatiota väliin. Voi sitä ajella reippaamminkin ja huomioida muut tielläliikkujat. Ei se niin vaikeaa ja vakavaa ole tuo liikenne, vaikka ajaiskin vähän reippaammin sopivissa paikoissa.

    Käyttäkää tuo uskomaton jeesustelu-tarmonne johonkin fiksumpaan kohteeseen; oikeitakin ongelmia tässä maassa riittää kyllä.
    Se sopiva paikka on vetomiehelle vähän eri käsite kuin muille tielläliikkujille.

    Onko muuten vetomiehissä Tylyn mielestä yhtään reikäpäätä? Jopa kukkahatuista niitä löytyy.

    Kyllä liikenteessä on oikeita ongelmia, hyvin laajalti todettu piittaamattomuus ja itsekkyys. Tosin vetomiehen maailmassa ainoa piittaamattomuus kohdistuu heidän omasta mielestään vain nopeusrajoituksiin. Toisaalta, eihän heidän mieluusti käyttämillä nopeuksilla ehdi muuta nähdä, vaikka yyperkuskeja ovatkin. Väittihän muuankin kirjoituksessaan, että nopeuden kasvaessa reaktioaika paranee (miten käynee reaktiomatkan)... kuinka kovaa ajettaessa jo pystyy ennustamaan tulevaa? Ilmeisesti vetomies pystyy, koska hän ei aiheuta koskaan vaaraa, ei menneisyydessä, ei nyt eikä tulevaisuudessa.

    PS. Koulut ovat alkaneet, liikenteessä on paljon lapsia, joiden kokemus, tiedot ja taidot liikenteessä eivät ole yyperkuskien tasolla. Ollaan vetämättä ainakin silloin, lapsi on elävä varoitusmerkki.
    Vaikka tylyltä kysytkin, niin kyllä näitä reikäpäitä ja idootteja löytyy ihan samalla tavalla on sitten "vetomies" tai "kukkahattu"...
    mä en vaan ymmärrä yhtään enempää tota kukkahattu kuin vetomies yleistystä Sinullakin tuntuu olevan pakottava tarve yleistää ja ampua yli noissa vetomies jutuissa...

    Ei ne ihan oikeat "vetomiehet" elvistele sillä vetämisellä tai vedä missään taajamissa, eikä pidä itseään mitenkään jumalan asemassa... Tavallisia heppuja, mitkä sopivassa tilanteessa saattavat vähän hytitellä ja burnata rengasta omaksi ilokseen...

    Mikä tarve sullakin oli laittaa tuo yyper sana tuonne loppulauseeseen? Eikö tuonkin lausekkeen olisi voinut kirjoittaa nätisti myös ilman sitä
    omat lapset tuli turvallisesti koulusta tänään kotiin, toivottavasti niin myös muissakin perheissä
  23. #503
    Eiköhän poijjaat laiteta kolehti pystyyn, että saadaan sakot maksettua?
    ZX-6R 2007 ex
    ZX-10R 2007 ex
    Husqvarna wr 250 2001
  24. #504
    Lainaa (samserious @ Elo. 11 2008,18:44) kirjoitti
    .

    Mikä tarve sullakin oli laittaa tuo yyper sana tuonne loppulauseeseen? Eikö tuonkin lausekkeen olisi voinut kirjoittaa nätisti myös ilman sitä
    omat lapset tuli turvallisesti koulusta tänään kotiin, toivottavasti niin myös muissakin perheissä
    Korjattu.
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
  25. #505
    Hyvä kun jäi kiinni, saapa koheltaja miettiä tekosiaan hetken aikaa että kannattiko moinen. Pysähtymällä olisi tullut vain ajokieltoa ja sakkoja, nyt uhkaa sitten jo kaikkea muuta valitettavasti.
    ZX-9R -98 -> Hayabusa -05
    http://www.bikepics.com/members/kostax/
  26. #506
    Tästä keskustelusta tekemiäni johtopäätöksiä.
    1.Huomattavasti suurempi prosentti autoilijoista kuin motoristeista yrittää edes noudattaa liikennesääntöjä.
    2.Jos näet toisen motoristin ole erityisen varovainen. Kyseessä saattaa olla liikennesääntöjä ja poliiseja halveksuva anarkistinen vetomies.
    3.Motoristien suosimille tieosuuksille pitäisi laittaa vetomiehistä varoittavia liikennemerkkejä kuten hirvistäkin. Molemmat saattavat poukkoilla päättömästi liikenteen seassa ja älykkyysosamäärät ovat samaa tasoa (hirvellä yleensä vähän korkeampi kun yleensä tajuaa pysyä metsässä)
    4.Metsästäjille jaettavat vuosittain tietty määrä vetomiesten kaatolupia jolloin kanta saadaan pidettyä jollain tavalla aisoissa ja liiketeessä on turvallisempaa.
    5.Nopeusrajoitukset on tehty vain autoilijoille. Autoissa on turvavyöt, airbagit ja muut turvavälineet. Moottoripyörissä ei ole mitään joten ei jää ajoneuvoon kiinni jos ajaa jotain päin. Noin ollen lentää vapaana kuin lintu kunnes putoaa asfalttiin.
    6.Suurin osa niistä motoristeista jotka haukkuvat kotiloita jotka tulevat vaikka kolmion takaa erehdyksessä eteen ajavat itse ylinopeuksia tahallaan ja viis veisaavat säännöistä.
    7.Liikennepoliisin on ylinopeutta ajavan motoristin huomattuaan siirryttävä metsän puolelle eikä mitään pysäytys yrityksiä ole syytä suorittaa.
  27. #507
  28. #508
    Lainaa (Rouwaru @ Elo. 11 2008,18:59) kirjoitti
    Tästä keskustelusta tekemiäni johtopäätöksiä.
    1.Huomattavasti suurempi prosentti autoilijoista kuin motoristeista yrittää edes noudattaa liikennesääntöjä.
    2.Jos näet toisen motoristin ole erityisen varovainen. Kyseessä saattaa olla liikennesääntöjä ja poliiseja halveksuva anarkistinen vetomies.
    3.Motoristien suosimille tieosuuksille pitäisi laittaa vetomiehistä varoittavia liikennemerkkejä kuten hirvistäkin. Molemmat saattavat poukkoilla päättömästi liikenteen seassa ja älykkyysosamäärät ovat samaa tasoa (hirvellä yleensä vähän korkeampi kun yleensä tajuaa pysyä metsässä)
    4.Metsästäjille jaettavat vuosittain tietty määrä vetomiesten kaatolupia jolloin kanta saadaan pidettyä jollain tavalla aisoissa ja liiketeessä on turvallisempaa.
    5.Nopeusrajoitukset on tehty vain autoilijoille. Autoissa on turvavyöt, airbagit ja muut turvavälineet. Moottoripyörissä ei ole mitään joten ei jää ajoneuvoon kiinni jos ajaa jotain päin. Noin ollen lentää vapaana kuin lintu kunnes putoaa asfalttiin.
    6.Suurin osa niistä motoristeista jotka haukkuvat kotiloita jotka tulevat vaikka kolmion takaa erehdyksessä eteen ajavat itse ylinopeuksia tahallaan ja viis veisaavat säännöistä.
    7.Liikennepoliisin on ylinopeutta ajavan motoristin huomattuaan siirryttävä metsän puolelle eikä mitään pysäytys yrityksiä ole syytä suorittaa.
    -94 super tennari
  29. #509
    Eikä uhkaa.

    Tahallisuus ei riitä murhayritykseen eikä kuolemantuottamuksen yritys ole rangaistavaa. Näyttöä ei löydy tappamisen tarkoituksesta dvs. murhan yritykselle. Saa maksimissaan parin kuukauden ehdollisen vankeustuomion törkeästä liikenteen vaarantamisesta vaimikäsenniminyton, lisäksi jotain about 50-70 päiväsakkoa oheissakkoa ja ajokiellon vuoden loppuun. Tuohan nyt kannattaa maksaa jo hyvästä maineesta.

    Nää vetomiehet on niin säpsyjä koko ajan ja kovia liioitteleen.
  30.  
  31. #510
    Vääntäkäähän levyä. Tämä threadi jää. Varokaa vääriä tilannenopeuksia.
    Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
    Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010

    Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Sivu: 17 / 30:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen