Sepä se ongelma juuri onkin. Liikenteessä kaikki eivät suinkaan ole teidän veroisianne superhyperkuljettajia, ja sääntöjen täytyy olla sellaiset, että kaikki kenellä kortti on, pystyvät siellä selviytymään. Ei tuo nopeuserojen kasvattaminen ainakaan tule hommaa helpottamaan. Se ettei ole osattu arvioida vastapuolen nopeutta oikein, on jo nyt aika monessa onnettomuudessa osatekijänä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tästä saa kohta paskanjauhantapingon; avainsanat on: vetomies, kukkahattu, limiitillä, poliisi, gyy, ylinopeus, "suomi on paska maa", paskalakki, "antaa palaa", radalla, osumaa, "naiset ei anna", "en osaa", ajokortti, hyllyllä jne....
KTM
Pakko itekki höystää ku muutkin höystää.
Toivottavasti vetomies ei jää kiinni. Asia meininkiä.
Mitäs homo seriffi meinaa tulla eteen,yli vaan.![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Tää sopii täysin sihen aidan toisella puolela olevaan porukkaankin.(Tylyttäjä @ Elo. 09 2008,08:49) kirjoitti
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Pakko laitta muutama random-kommentti noihin kirjoituksiin. Ensinnäkin, niin mukavia kuin nuo hidasteet ja liikenneympyrät ovat (hippien mielestä), niin on se kumma kun kukaan ei huomaa pientä ristiriitaa niiden lisäämistä ajavien ryhmien agendoissa. Ensin nuo selittävät suu vaahdossa siitä kuinka liikeenne hukuttaa tämän pallon saasteisiin, seuraavaksi ovat jo vaatimassa turvallisuuden nimissä hidasteita ja kaikenmaailman pylpyröitä. Ei siinä mitään, liikenneympyrä on toisinaan toimiva ruuhkaratkaisu, mutta esim. keski-euroopassa noita on törkitty sokeasti maaneille risteyksien sijaan. Ei ole tietenkään tullut liikennesuunnittelija-hipille siinä vaiheessa mielleen, kuinka paljon polttoainetta kuluttaa esim. täysperärekan hidastaminen liikenneympyrään ja kiihdyttäminen matkanopeuteen vain jarruttaakseen 10 km päästä uuteen ympyrään!? Pääsihän siinä vaivatta muuta jyvänassu "risteyksestä" läpi, mutta päästöt moninkertaistettiin.
Ja mitä tulee tuohon ketjun caseen, niin moniko tuntee tapahtumapaikan? Sattumoisin mökki on juuri tuossa kyseisessä Parkumäen risteyksen läheisyydessä ja siinä kohtaa Juva-SLinna tietä näkyvyys on kokoajan yli 500m. Eli eipä tuo 160+ niin hirveän suuri rike siinä ole. Omituista käytöstä poliiseilta, kun pitää tiellä seistä ihan vaan sen takia, että joutuu puskaan hyppäämään. Kuten täälläkin monesti todettiin, olisivat vain ehdotelleet pingis-ottelua siitä pientareelta ja olisivat vielä saaneet rekkarin ylös.
Jos joku apina olisi painanut 160 km/h taajama-alueella tai edes jossain vähänkään enemmän liikennöidyllä tieosuudella (risteäviä teitä), niin voisin ymmärtää täällä vallitsevan yleisen mielipiteen, mutta, mutta, mutta...
Ei muuta kun hameet päälle ja jatkakaa kirjoittelua! On siellä sentään n. 10%:a asiallisiakin kommentteja.
Ei s***ana, täydellinen repeäminen...(NOx @ Elo. 09 2008,13:03) kirjoitti
Ja ei ikinä ääntä punikille...
![]()
Toivottavasti joku kenen mielestä lakeja tarvii noudattaa antaa ilmi ton. Sama kun antaa ilmi raiskaajan, ryöstäjän, rattijuopon tai muun rikollisen.(Bomber @ Elo. 09 2008,14:54) kirjoitti
160km/h 80 alueella ei voi muuta sanoa kuin, että ei kuski itsekkään paljon omaa henkeään kunnioita.(HeavenSB @ Elo. 09 2008,18:49) kirjoitti
Noinhan se tilanne on jo nyt, eli osalle kalustosta on ajoneuvokohtaiset rajoitukset nopeammilla teillä.(pecha @ Elo. 09 2008,19:03) kirjoitti
Ja itse olen maantiellä enemmän vaaraksi ajaessani 89Km/h 25 tonnisella romulla kuin 160Km/h uudella mopolla, kuitenkin rangaistukset tulee törkeästä liikenteen vaarantamisesta siitä turvallisemmasta liikkumistavasta, sen sijaan KA:n kanssa ei ole ikinä tullut edes huomautusta käytetystä nopeudesta vaikka täysiä (varsinkin ajoneuvon ajo-ominaisuuksiin nähden) mennäään suurimman osan ajasta. Mopo sentään pysähtyy neljäsosamatkalla tuosta 160 nopeudesta verrattuna raskaan kaluston lailliseen maksimiin, mutta liikenteenvalvojan mielestä asialla ei ole mitään vaikutusta matkanteon turvallisuuteen...
Aika heikko provo. Jos todella kuvittelet että näitä tekoja voisi jotenkin pitää samanarvoisina niin ei kovin hyvin mene,(Rouwaru @ Elo. 09 2008,21:53) kirjoitti
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
(Rouwaru @ Elo. 09 2008,21:57) kirjoitti
![]()
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
(kuju70 @ Elo. 09 2008,23:51) kirjoitti
![]()
![]()
Tuleekohan paikallislehteen
virsiä poliisin toiminnasta
![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Poliisit nykyaan vaan jahtaa naisia. Harmi etta ei paassyt karkuun.(intikka @ Elo. 10 2008,00:03) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Ja myös yksi "vetomies"(ek@ @ Elo. 09 2008,17:07) kirjoitti
![]()
-Heikki-
FXDB -07
Niin, vain täydellisen typeryksen mielestä rikos on rikos. Kahdesta noista aiheutuu taloudellista ja/tai henkistä haittaa, yhdestä ei_välttämättä_mitään. Ja nyt mä olen sitten myös rattijuoppouden kannattaja...? 0.51 aamuhuuruissa ajava ei_välttämättä_vaaranna yhtään mitään sen enempää kuin 51 ylinopeutta ajavakaan. Mutta laki on laki ja johonkin se hallinnollinen raja-arvo on vedettävä.(Rouwaru @ Elo. 09 2008,21:53) kirjoitti
Meidän työmaan kahvipöydässä Motoristi sai selkääntaputusta ja kannustusta ihan kunnolla +13 työmieheltä, joista peräti yksi ajaa itsekkin. Notta revi siitä.......(Matva @ Elo. 07 2008,19:59) kirjoitti
![]()
Täysiä sisään.....Paareilla ulos.
Kawasaki Ninja ZX-10R
Mikä vetomies? Kukkahattu täällä - huhuu. Tuo on typerä vastaus yhtä typerään kommenttiin, jossa toivottiin kuskin ajavan ulos ja kuolevan. Seura tekee kaltaisekseen.(heo @ Elo. 09 2008,23:23) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Nyt kun asioiden hoito on asiantuntevissa ja kiihkottomissa käsissä ja on ryhdytty toimenpiteisiin törkeiden ylinopeuksien ajamisen saamiseksi halvemmaksi niin ehdotan seuraavaa:(Tylyttäjä @ Elo. 08 2008,10:52) kirjoitti
Koska uskoakseni tässäkin tapauksessa ehdotuksen läpimenemistä lainsäätävissä elimissä auttaa se, että nykyisen lain mukaisia piittaamattomuuksia ja törkeitä vaarantamisia tapahtuu vähemmän ja vähemmän, niin ajetaan koko porukalla jotakuinkin olemassaolevien sääntöjen mukaan siihen saakka, kunnes em. kirjoittajan yhteydenotto johtaa lievempään rangaistusasteikkoon.
Kai hyvän asian puolesta kannattaa hiukan uhrautua?
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Noita "törkeitä vaarantamisia" tapahtuu nytkin vähän ja nekin enimmäkseen joko paperilla, tai poliisien itsensä järjestämien takaa-ajojen seurauksina. Jos tästä vielä himmaillaan, tulee rangaistusasteikko kiristymään entisestään, koska rikokset on saatava näyttämään pahoilta. Muutenhan kyyläämisen lisäämistä ei voisi perustella ja joku voisi luulla, että liikenneonnettomuudet johtuvat jostain muusta kuin hetkellisestä ylinopeudesta tyhjällä suoralla. Toinen syy on se, ettei sakkobudjetti saa pienentyä.(Matkalahna @ Elo. 10 2008,08:11) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Poliisien itsensä järjestämien takaa-ajojen seurauksina... *hekottaa*(vetomies @ Elo. 10 2008,09:34) kirjoitti
-Yamaha YZF600R Thundercat-
Joo polliisithan niitä takaa-ajoja järjestää. Eivät suostu perkeleet vaan katselemaan ihaillen, kuinka vetomiehet vetää.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sehän oli toi. Lamput, crossinäkönen kypärä, punaset hihat... kaikki täsmää.
Sohvamiehet tulleet vetomiesten tontille
Iku
Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
Valitettavasti meidän prätkäkuskien joukossa on suuri joukko näitä nöyriä, jotka hyväksyvät mukisematta kohtuuttomat lait ja rangaistukset. Jo Olaus Petrin tuomarinohjeissa 1500-luvulta todettiin "Mikä ei ole oikeus ja kohtuus, se ei voi olla lakikaan." Täällä kukkahatut vaativat kovempia rangaistuksia vuonna 2008. Kun kukkahattujen kommentteja lukee ja vertaa niitä Olaus Petrin tuomarinohjeisiin havaitsee, että ei tuo keskiaika itse asiassa niin pimeää aikaa ollutkaan kuin on annettu historiankirjoituksessa ymmärtää.(Rouwaru @ Elo. 09 2008,21:53) kirjoitti
Prätkällä maantiellä (missä tämäkin ylinopeus ja poistuminen paikalta tapahtui) ajettaessa ei vaaranneta ketään, paitsi korkeintaan kuski itsensä, mutta sitähän ei ole kriminalisoitu, ainakaan vielä. Jos paskalakit ovat edelleen niin tyhmiä, että hyppäävät henkensä uhalla lähestyvän ajoneuvon (prätkä, auto) eteen kuten vuoden 2007 onnettomuudessa tapahtui, silloin täytyy nostaa poliisikoulun pääsyvaatimuksia niin, että jatkossa poliisikouluun pyrkijän älykkyysosamäärä ei enää saa olla pienempi kuin hänen kengännumeronsa.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Siis ihan oikeasti, voiko joku kirjoittaa tälläistä ja vielä tosissaan. Eihän näitä kukaan täyspäinen nauramatta lue.(Bomber @ Elo. 10 2008,21:42) kirjoitti
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Moottoripyöräilijän tekoa en puolustele millään tavalla, mutta on se vaan huolestuttavaa miten poliisista Kälviän tapauksen jälkeenkin löytyy näitä urpoja, jotka saattavat itsensä ja muut vaaraan asettumalla kovaa vauhtia lähestyvän ajoneuvon eteen. Tämän lisäksi vielä päästävät moottoripyöräilijän karkuun, eivätkä edes rekisteritietoja saaneet.
Mielestäni se, että poliisin pysähtymismerkin noudattamatta jättäminen muuttuu osittain poliisien oman toiminnan johdosta murhan yritykseksi kuvaa juurikin näiden puupääpoliisien toiminnan järjettömyyttä.
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.
Mistähän muuten johtuu, että poliisi, joka henkensä kaupalla on taltuttamassa aseistautunutta ihmistä, joka mahdollisesti aiheuttaa vaaraa sivullisille ihmisille (vrt. vetomiehen teoreettinen vaara) ja saa pahimmassa tapauksessa luoteja nahkaansa, saa yleensä kunnioituksen osakseen, jopa vetomiehiltä.
No sitten, jos tämä samainen poliisi on pysäyttämässä henkensä kaupalla hetkellisestä tai jatkuvasta mielenhäiriöstä kärsivää autoilevaa tai moottoripyöräilevää vetomiestä, joka omasta mielestään aiheutaa vain teoreettisen vaaran, muuttuu tämä samainen poliisi samalla hetkellä vetomiehen mielestä "puupääksi" ja *"paskalakiksi"?
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Todella pelottavaa. Tällaisella asenteella "olis ajanu yli, mitäs paskalakit homoilevat keskellä rataa" varmistetaan se, että kohta pyöriin asennetaan samanlaiset nopeudenrajoittimet ja piirtokiekot kuin kuorma-autoihinkin.
aina ei voi epäonnistua!
+1(Matkalahna @ Elo. 10 2008,22:09) kirjoitti
Samaa ihmettelen![]()
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Sen verran jatkaisin vielä, ettei jää epäselväksi. Arvostan poliisia ja poliisin ammattia vaaroineen ja riskeineen.
Tässä kyseisessä keississä sympatia poliisia kohtaan romahti johtuen kahdesta seikasta:
1) Olen sitä mieltä, että pysähtymismerkin pystyy antamaan varmistamalla samalla oman turvallisuutensa. Sijoittuminen ajoradalle kovaa lähestyvän ajoneuvon eteen on suorastaan typerää.
2) Poliisi kommentoi, että moottoripyöräilijää epäillään murhan yrityksestä. Ottaen huomioon poliisien oman toiminnan tilanteessa ja esimerkiksi sen, että Kälviällä yliajon seurauksena kuolleen poliisin yliajaja tuomittiin törkeästä kuolemantuottamuksesta ei siis murhasta eikä edes taposta, kuulostaa kyllä todella yliampuvalta ja raflaavalta väitteeltä.
Siinäpä nyt ainakin omasta puolestani ne syyt, joiden takia en pidä poliisin toimintaa tässä keississä kovinkaan järkevänä.
Indian Chief Vintage two tone green/ivory powered by 111 cubic V-Twin Thunder Stroke engine.