Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Löytyykö keneltäkään hyviä neuvoja ajokenkien valintaan, kun kyseessä on lyhyt kuski? Onko korolliset ajosaappaat (naisille tarkoitetut) kömpelöt ajaessa?
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Daytonalla on semmoinen ajosaapas kuin Lady Star. Siinä on normaalia paksumpi pohja, mutta näyttää päällepäin ihan tavalliselle ajosaappaalle.

Suomessa Daytonan saatavuus on surkea, vaikka ovatkin laadultaan parhaasta päästä mitä rahalla ylipäätään saa.

kliks

1000
    Hitsi, mä haluan tommoset kengät. Mistä niitä saa ja mihin hintaan?

-Honda VFR 800X Crossrunner-
    -Kawasaki Z 750 S-
    -Suzuki GSF 600 S Bandit-

"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
    Saisko tuolta? Toimiikohan linkki? *kliks*
    Ja tuolta kans. *kliks*
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
    Hupsis.....arvokkaat. Täytyy vielä vähän säästää....Kiitti linkeistä kumminkin
    -Kawasaki Z 750 S-

Lainaa (Pedaali @ Helmi. 19 2008,22:27) kirjoitti
    Saisko tuolta? Toimiikohan linkki? *kliks*
    Ja tuolta kans. *kliks*
    Voi hitsin pimpula! Noita ei saa 47 numeroisena!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Sä ttuttu tarvisit ehdottomasti tommoset missä on korotettu pohja......niin pieni mies
    -Kawasaki Z 750 S-

Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ooksä Tuomo vailla suunnilleen tommosta Daytonan saapasta vaiko mitäkö? Tuon Lady Starin miehinen vastine on yhtä hyvin Road Star kuin Travel Star tai M-Star, Road Staria näkyy saavan ORG Shopista satasen alennuksella, kokoa 47 näkyisi olevan jäljellä.
    1000
    Olen nähnyt Superbikersillä Icon Ladybootsit on aikas makeen
    näköiset ja esittelyteksissä sanotaan näin

(Uskomattoman näyttävä ladyajosaapas!!! Sopii myös pienille naisille, joilla vaikeus ylettyä pyörän päältä tukevasti maahan. Tukevat kiilapohjaiset ajosaappaat, joissa näyttävät soljet ja tuetut nilkat. Kätevä vetoketjulla suljettava varsi. Jalkine on jalkaan erittäin hyvä, suht leveä lesti, joka tekee yhdessä hyvin muotoillun pohjan kanssa jalkineesta hyvän jalkaan.. jopa yllättävän hyvän!! )

Tosin minulla ei ole näistä kokemusta kuinka se ajaminen sitten oikeasti luonnistuu
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Ertzi5 @ Helmi. 19 2008,22:31) kirjoitti
    Hupsis.....arvokkaat.
    Pikaetsimisellä löytyi hintaan 230 €.

kliks
    1000
    Lainaa (Minja @ Helmi. 20 2008,11:07) kirjoitti

(Uskomattoman näyttävä ladyajosaapas!!! Sopii myös pienille naisille, joilla vaikeus ylettyä pyörän päältä tukevasti maahan. Tukevat kiilapohjaiset ajosaappaat, joissa näyttävät soljet ja tuetut nilkat. Kätevä vetoketjulla suljettava varsi. Jalkine on jalkaan erittäin hyvä, suht leveä lesti, joka tekee yhdessä hyvin muotoillun pohjan kanssa jalkineesta hyvän jalkaan.. jopa yllättävän hyvän!! )

Tosin minulla ei ole näistä kokemusta kuinka se ajaminen sitten oikeasti luonnistuu
    Tarkoitit varmaan näitä
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    jep juuri noita tarkoitin, onkohan kellään kokemusta näistä itse ajotilanteessa
    Itsellä pituutta sen verran, että maahanylettyminen ei ole ollut ongelma, mutta kokemusten perusteella silti sanoisin, että (ainakin kyykky- & peruspyörillä) olennaisempaa on, kuinka hyvin varpaat&päkiä yltää maahan, kuin kantapää. Niinpä paksusta pohjasta on enemmän iloa kuin korkeasta korosta.
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
    Näin sivuhuomatuksena, eikö paksu pohja heikennä "tuntoa" polkimiin?
    Lainaa (Sara @ Helmi. 20 2008,11:16) kirjoitti

Tarkoitit varmaan näitä
    Voi pikkasen olla hankala ajaa noilla koroilla ainakin näin miehen vinkkelistä katsottuna.
    Korot tapeilla vai se perkeleen väli ennen korkoja??..on se niin hämmentävää
    ^Missä sä noissa erillisen koron näet?
    Noissahan on tommonen kiilamainen yhtenäinen pohja.

Ei kyl mun makuun yhtään. Tosin, ehkä jollain customilla pörräävällä voi ollakin ihan ok:t.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    Lainaa (JWH @ Helmi. 20 2008,12:30) kirjoitti
    Lainaa (Sara @ Helmi. 20 2008,11:16) kirjoitti

Tarkoitit varmaan näitä
    Voi pikkasen olla hankala ajaa noilla koroilla ainakin näin miehen vinkkelistä katsottuna.
    Yleensäkkin ottaaen kiilapohjainen kenkä on tukeva, mutta ei silläkään juosta viitti ja nilkka muljahtaa ihan yhtä kivasti paksupohjaisella kengällä... Siitäkin on kokemusta...

Kattelin messuilla noita ja laadukkaan oloiset olivat... Pohtinu et ostasko vai ei, mut sitä en tiedä pääsekö noilla stripille... Vois ens kesänä kokeilla

Niin mä en ole koskaan ajanu kiilapohjasilla kengillä, enkä edes paksupohjasilla, mutta olettasin ettei sillä ole merkitystä, jos käyttää muutenkin korkoboboja... Piikkareillakin pystyy vallan mainiosti pöristelemään, mut jotku saattaa hämmentyä siitä On kokemusta

Lainaa (Terhi @ Helmi. 20 2008,12:32) kirjoitti
    ^Missä sä noissa erillisen koron näet?
    Noissahan on tommonen kiilamainen yhtenäinen pohja.

Ei kyl mun makuun yhtään. * Tosin, ehkä jollain customilla pörräävällä voi ollakin ihan ok:t.
    Mää aattelin farkkujen kanssa city käyttöön.

Maininta Icon kengästä että suht leveä lesti tuntuu hiukan oudolle, kyllä näyttää niin kapealle että meitsin akuankka lätyskä olis solmulla tuossa jalkineessa
    Niimpä näyttää olevankin kiilapohjainen...
    Tuosta linkin kuvassa näyttää ihan, kuin olis korkee korko.

Myykö tota Daytona Lady Staria Suomessa kukaan, että vois käydä hieman sovittelemassa..?

"Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
    Vaimolle laittoi suutari 10mm pohjaa lisää.
    Pojat ajaa mopoilla
    Lainaa (ttuttu @ Helmi. 19 2008,22:55) kirjoitti
    Lainaa (Pedaali @ Helmi. 19 2008,22:27) kirjoitti
    Saisko tuolta? Toimiikohan linkki? **kliks*
    Ja tuolta kans. *kliks*
    Voi hitsin pimpula! Noita ei saa 47 numeroisena! *
    Ostin itselleni Big Travel GTX popot kokoa 50, on kokolailla samannäköiset.
    -Sergei-
    - Sergei-

"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
    IXS:llä näyttäisi olevan muutama (ei niin nätti) korkeampi malli. Niissä on perinteisen mallinen korko, ei kiilapohjaa. Vähän kyllä epäilyttää, kuinka hyvin ajaminen noillä onnistuu. Pystyykö jalkaa esteettä siirtäämään jalkatapilla tarpeeksi eteen vaihteita ja jarrua käytettäessä, vai ottaako korko kiinni jalkatappiin?

Iconin Bombshell-popoissa on kyllä sen verran hurjat korot, että niillä kävellessäni katkoisin nilkkani ensimmäisen viiden metrin matkalla. Daytonan ratkaisu näyttäisi näin äkkiseltään parhaimmalta. Ja jos parin sentin korotus riittää, voi myös kokeilla erillisiä korokepohjallisia tavallisiin ajosaappaisiin. Tällöin tosin voi tulla esteeksi kengän mataluus, eli jalkapöydälle ei jää tarpeeksi tilaa pystysuunnassa.
    En ole ajanut korkkareilla (luojan kiitos!), mutta kyytiin olen joskus hypännyt.

Vastaus kysymykseesi, päkiät tapeilla kyydissä istuessa. *

Syy miksen ole ajanut on ilmeinen, 1) korko ei pysy tapeilla ja 2) jos laittaa sen välin tapille niin ei yletä jarruun *
    Lainaa (Hulda @ Helmi. 21 2008,15:25) kirjoitti
    En ole ajanut korkkareilla (luojan kiitos!), mutta kyytiin olen joskus hypännyt.

Vastaus kysymykseesi, päkiät tapeilla kyydissä istuessa. *

Syy miksen ole ajanut on ilmeinen, 1) korko ei pysy tapeilla ja 2) jos laittaa sen välin tapille niin ei yletä jarruun *
    Näin mä vähän ajattelinkin
    Daytonan Lady Starit ollut pari kesää käytössä, joten omakohtaista kokemusta on. Todella miellyttävän malliset jalalle, hyvät säätövarat pohkeessa ja koskaan ei ole jalat kastuneet vaikka sateessa on paljon tullut ajettua. Varsin siistit perusajokengät. Hieman enemmän korotusta kannan kohdalla kuin ns "normaaleissa" ajokengissä, mutta ei tee kuitenkaan ihmeitä, jos kuskin pituusvajetta pyörään nähden on paljon. Päkiän kohdalla tuota korotusta on vain vähän. Oivalliset kengät silloin kun pyörän päältä jalkojen yltäminen on siinä ja siinä että yltää riittävästi. Huono puoli se, että en ole noita Suomessa vielä tavannut myynnissä (toivottavasti jollakin liikkeellä on edustus) ja Saksassakin ne maksoi kamalan tinkaamisen jälkeenkin vielä melkoisesti mutta ovat olleet kyllä sen arvoiset. Sen sijaan noita "Lordipohjavirityksiä" joita suutarit tekee (niitäkin olen kokeillut) en kyllä suosittelisi vaikka niilläkin oppii ajamaan.
    Jep,tuli mieleeni että kannattaa suosia jäykkäpohjaisia saappaita,ovat jalkojen lyhyydestä kärsiville paremmat kuin paksut, mutta löysän pehmeät.
    ^Miksi?
    Musta on vaikeampi ajaa jäykillä kengillä. Sellaiset, jotka antavat pohjasta päkiän kohdalta sopivasti periksi, on olleet tällaiselle lyhyelle ihmiselle helpommat. Kyllä jäykempipohjaisillakin ajaa, mutta vaati kyllä totuttelua.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  30.  
    Lainaa (Terhi @ Helmi. 28 2008,08:12) kirjoitti
    ^Miksi?
    Musta on vaikeampi ajaa jäykillä kengillä. Sellaiset, jotka antavat pohjasta päkiän kohdalta sopivasti periksi, on olleet tällaiselle lyhyelle ihmiselle helpommat. Kyllä jäykempipohjaisillakin ajaa, mutta vaati kyllä totuttelua.
    No ajattelin lähinnä sitä ,että monet ajattelevät että korotus ajosaappaan pohjaan olisi jokin autuaaksi tekevä parannus pyörän käsittelyssä,ehkä paikallaan ollessa siitä on apua paljonkin mut esimerkiksi pyörän työntäminen parkkipaikoilla tms.paikoissa on mielestäni helpompaa kun pohjat ovat kovat/jäykät,tukevat silloin varpaita esim työnnettäessä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen