Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Tykkäätkö r1150rt pyörästäsi.

Onko tässä mallissa jokin kartaaniin liittyvä materiaalin heikkous tai kytkimen pääakselin paukahtaminen? Väittivät kerran tuolla esson baarissa.

Aikoinaan ajelin r1100rt pyörällä ilman murheita,kiinnostaa tämä r1150rt mutta onko pöty puheita nämä voimansiirto ongelmat? Mitä mieltä käyttäjät?
    <p>R 1200 RT</p>
    Unohda ST1-baarin puheet. Ne kuuluvat vain sinne. Itse uskoisin (vailla kokemusta tosin) että R1150RT on yksi "varjoon jääneistä" pyöristä ja äärettömän hyvä vekotin huolettomaan matkantekoon. Toi 1150-sarja jäi jotenkin 1100 ja 1200 sarjan väliin. Minun mielestäni tuo 1150RT on oikeasti fiksun näköinen vekotin (verrattuna esim 1200RT) ja moottori toimiva.

Kukaan Bemareista jotain tietävä ei ole kuullut mitään kytkimen pääakseliongelmista (what ever they are). Jos joku heikkous tuosta pitää hakea, niin perä tuossa on sama kuin kaikissa muissakin ja tuurista riippuu koska laakeri kajahtaa.

<p>2002-2014</p>
    RT on mitä mainioin vehje. Taittuu kaupungissa siinä missä muutkin. On hieanon näköinen ja katteilla on todellakin muu merkitys tässä pyörässä. Ne nimittäin suojaa. RT kaverit ei ymmärrä mitä sadeasuilla tekee. Alkuperäinen tuulilasi on pitkälle kaverille hieman liian lyhyt mutta sen kun vaihtaa korkeampaan / paremmin muotoiltuun, niin ei kuulu ajaessa kuin moottorin hienoinen surina.
    Bemarin istuimet alkuperäisinä ovat hieman kehnot. Mutta onneksi niihin on muitakin valmistajia.

Kytkimen pääakseleita on todellakin paukahtanut niin suomessa kuin muuallakin. Erääksi syyksi on epäilty vaihteiston ja moottorin linjausvirhettä, tiedä liekkö siinä perää, vai onko enemmänkin syynä materiaalivirhe.
    Mutta kuinka paljon niitä on mennyt niin luku on todella pienoinen. Perä on taas bemarin perusperä, joten siinä on heikkoutensa, tosin ennakoiva huolto pienentää tämänkin riskin minimiinsä.
    Kytkinakselin korkkaus

Kuitenkin kokonaisuutena mitä mukavin pyörä, ei mulla ole pahaa sanottavaa. Mulla tuplatulpallisessa ei ole ollut keskikierrosalueen huojuntaa.

No nyt sitten pitää tunnustaa taas kerran hölmöytensä tuon kytkinakselin suhteen. Onkos tuo vaan kyseisen mallin ongelma vai yleensä boksereiden (kuten voisi kuvitella)? Omituista ettei tuota aiemmin ole tullut luettua? Ei tuo nyt kovin taajaan esiintyvä voi olla. Sen verran monta vuotta on näitäkin/merkkipalstoja tullut seurattua.
    <p>2002-2014</p>
    Mä olen ymmärtänyt että ongelma koskee juurikin boxeria. Saatan olla väärässäkin. Sitä en tiedä onko tämä ongelma vain tietyn valmistuserän kohdalla vai yleinen. Luulisi Saksalaisen puuttuvan jos virhe on valmistustekninen.

Ja sana ongelma on ehkä väärä termi koska turha tässä on lietsoa paniikkia. "yhdellä setän kaverin veljen jne... meni jotain joten älä osta, se on ihan paska." tapa ei toimi tässäkään.
    Se mitä olen kuullut näistä vioista niin ne koskisi vain mallia 1150rt .

Brittilaatikko puolalaisilla laakereilla!! Eiikai siitä ursusta yritetty tehdä,pitäisiköhän tuo uskoa.

Mutta vähän kyllä jarruttaa nyt kiinnostus. Toisaalta hajonneet kappalemäärät saattaapi olla aika vähäisiä vai voisiko olla ,että kaikki r1150rt mallit paukahtaa ennen 50000km?

Tiedän,että kyseinen laite on hyvän näköinen ja loistava matka-ajoon,ja kävisi minun pyöräksi.

Minkähän verran näitä on suomessa? Ja oliko ne valmistus vuodet vain 2002-2004 ?

<p>R 1200 RT</p>
    Tämän mukaan tehtiin 2001-2005.

RT:hän on ollut Saksassa tosi yleinen matkapyörä eikä myöskään ole sattunut silmiin, että tuon kaltainen ongelma ihan valtava haloo olisi ollut, joten tuskin kannattaa sen takia aiheesta vetäytyä?
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
    Jos alkaa pelkäämään kaikkia vikoja mitä kuulee niin miten voi enää mitään hankkia. Onhan noita räjähtämisiä kaikissa merkeissä joten pelko pois. Asioilla on vain niin ikävä tapa paisua.
    Ei tuo kytkinakseli missään nimessä yleinen vika voi olla. Kuten sanottua, on sen verran monta vuotta tullut näitä foorumeita seurattua.

Vaikea kuvitella, että tuo "ongelma" rajautuisi pelkästään 1150RT-malliin. Kaikkien boksereiden tekniikkahan on melkein identtistä pienin variaatioin.
    <p>2002-2014</p>
  10.  
    Lainaa (cruso @ Elo. 08 2008,08:17) kirjoitti
    RT on mitä mainioin vehje. Taittuu kaupungissa siinä missä muutkin. On hieanon näköinen ja katteilla on todellakin muu merkitys tässä pyörässä. Ne nimittäin suojaa.
    +2

Tosin sillä varauksella, että vaikka RT taipuu tiukoissa paikoissa mielestäni jopa ketterämmin kuin moni muu saman genren rakkine, niin pikkupyörityksessä se vaatii selvästi enemmän voimaa ja tarkkuutta kuin moni muu saman genren rakkine.

Melun ja tuuletuksen välisen kompromissin optimointiin RT:n moottoripleksin liikevara saisi olla suurempikin, mutta RT kuskin täysi sadeasuhan on tosiaan pelkät suojahanskat.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti