Onko vesipumppu CBR1000F:ään yleisesti hajoavaa tavaraa.
Kulutustavaraa kylläkin mutta onko kellään kokemusta että nämä hajoaisivat?
Vai onko samaa laatua kuin Hondan auto puolelta?
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
omassani on kestänyt n150 000km ilman mitään ongelmia, muistaakseni varastossani on yksi n30 000 ajettu ehjä vesipumppu. myyn mielelläni tarvitsevalle.(Limppa @ Elo. 12 2008,18:32) kirjoitti
![]()
Oma ainakin vaikuttaa ehjältä ja ei vuoda juorureisitä. (ei öljyä eikä jäähdytinnestettä)
Euroopan reissu tulossa ja vähän yritän kerätä rohkeutta lähteä ks. pelillä liikenteeseen.
Aiempi kokemus Yamahan vesipumpuista on vähän tehnyt meikäläisestä turhan ennakkoluuloisen.
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
omasta separista on yli 19v kokemus ja normaalikäytössä ei ole löytynyt mitään heikkoja lenkkejä paitsi nokkaketjun kiristäjä joka yleensä rallattelee muttei hajoa mikään.(Limppa @ Elo. 14 2008,17:12) kirjoitti
![]()
Joo, en yhtään epäile Hondan kestävyyttä normaali-ajossa.
Tietysti paikat kuluu vuosien myötä.
Itellä vasta noin 10v kokemusta Hondista ylipäätänsä, kaikki ilma-jäähdytteisiä kylläkin.
Yllättävän hyvä se 1000F tähän asti on vaikuttanut omassa käytössä. Oma yksilö on mallia: Belgian tuonti ja täytyy sanoa että yllättävän siistissä kunnossa.
Oli vain pakko ostaa vaikka olikin 2 mopoa tallissa ennestään.![]()
Omasta 1000f:stä (-90 sc24 71tkm) meni viime syksynä vesipumppu. Vika ilmeni siten, että mopo alkoi merkkailemaan yön aikana parkkiruutuaan parilla tipalla. Lisätä nestettä ei tarvinnut, joten vuoto oli todella vähäistä.
Epäilin ensin öljyvuotoa, kun tipat olivat öljynsekaisia, mutta tarkemmin tutkittuna selvisi, että "öljy" oli vuotoveteen sekoittunutta ketjurasvaa.
Pumppu vuoti aivan juuresta ja se selvisi vasta koneen käydessä, kun järjestelmään tuli painetta.
Uusi pumppu olisi maksanut "hammaskultaa", joten ostin käytetyn osan vähän ajetusta purku-cebarista 40€urolla, lisäksi tilasin täyden tiivistesarjan Hondalta. Pumppu on helppo vaihtaa, eli kantsii tehdä itse ehdottomasti.![]()
Ei tää pumppu vielä onneksi merkkaa reviiriään.
Seuraillaan tilannetta ja se remontti (ehkä tallikauden aikana jos onnea on) tehdään ehdottomasti itse, saa ainakin toivomansa lopputuloksen.