Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Eli tarkoitus olisi pistäytyä Nordkappissa....eli onko matkalla tietöitä?(reittiä Saariselkä-Karigasniemi-Nordkapp)?
    Mitä mahtaa maksaa mp:ltä tunnelissa ajo tänä kesänä?
    Lisäksi jos joku osaisi suositella majapaikkoja Nordkappissa tai lähettyvillä max.100 km.....Kiitos !
  2. #2
    Ei osunu matkalle tietöitä juhannuksen jälkeen kun tuolla kävin. Tunneli oli 70Kr per suunta ja parkki Nordkappissa 200Kr, voimassa 2 päivää.

    Täällä on lisää juttua reissusta.
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
  3. #3
    Täällä on lisää juttua reissusta.[/quote]

    Paljonko sinulla paloi rahaa tuolla reissulla? Suurinpiirtein....?



    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  4. #4
    Lainaa (ttuttu @ Elo. 06 2008,20:57) kirjoitti
    Täällä on lisää juttua reissusta.
    Paljonko sinulla paloi rahaa tuolla reissulla? Suurinpiirtein....?[/QUOTE]
    1000€ oli budjetti ja jäi vielä käteenki useempi satanen, jälkeenpäin kun miettii niin olis ollu kiva olla Norjassa yötä.
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
  5. #5
    Lainaa (Pannari Petteri @ Elo. 06 2008,20:18) kirjoitti
    Eli tarkoitus olisi pistäytyä Nordkappissa....eli onko matkalla tietöitä?(reittiä Saariselkä-Karigasniemi-Nordkapp)?
    Mitä mahtaa maksaa mp:ltä tunnelissa ajo tänä kesänä?
    Lisäksi jos joku osaisi suositella majapaikkoja Nordkappissa tai lähettyvillä max.100 km.....Kiitos !
    Äh, kun ei jäänyt tunnelimaksut mieleen... Olisiko prätkältä ollut Nordkapptunnelenissa alle sata kurnua, 80?

    Siinä vähän Nordkappista etelään on Repvåg, sellainen niemen tapainen.
    Siellä on Repvåg Cafe & Camping tjsp jossa olimme parikin yötä ihan mukavassa mökissä. Kivat maisemat ja sillä niemellä oli mukava vähän patikoidakin jalkojen suoristelun hengessä iltasella.
    Ei taas enää hintaa oikein muista, juroina kuitenkin selvästi lähempänä 50 kuin 100.

    Ja matkakuvia innoitukseksi
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  6. #6
    Jos innostut lähtemään Altan suunnalle, niin E6 Altasta länteen vähän matkaa on 8km crossirata (siis aika ikävä tietyö).
    43 years and still going wrong...

    GSX1400 K6
  7. #7
    Lainaa (axo68 @ Elo. 06 2008,22:17) kirjoitti
    Jos innostut lähtemään Altan suunnalle, niin E6 Altasta länteen vähän matkaa on 8km crossirata (siis aika ikävä tietyö).
    Niin joo, se oli kyllä elämäni kauheimpia mp-kokemuksia Olen varmaan yrittänyt alitajuisesti unohtaa sen.
    Kuulalaakerisepeliä 20cm kerroksena satoja metrejä, välillä "lentohiekkaa", välillä sekaisin ja päällekkäin, järjettömän kokoisia työkoneita möyrimässä joka puolella kun yritti vaan jotenkin keplotella pystyssä läpi uudenkarhealla sport tourinkilla.
    No, eipä sen jälkeen normisoratie enää kauheasti pelota
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  8. #8
    Lainaa (axo68 @ Elo. 06 2008,22:17) kirjoitti
    Jos innostut lähtemään Altan suunnalle, niin E6 Altasta länteen vähän matkaa on 8km crossirata (siis aika ikävä tietyö).
    Ruotsista löytyy noita ja niistä varoitetaan minimaalisen kokoisella "Muutama hiekanjyvä saattaa olla tiellä?" -kyltillä ja edestä saattaa puuttua toinen kaista kokonaan! Pari kertaa tuli törmättyä moisiin.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  9. #9
    Lainaa (Tympeysmies @ Elo. 07 2008,17:35) kirjoitti
    Lainaa (axo68 @ Elo. 06 2008,22:17) kirjoitti
    Jos innostut lähtemään Altan suunnalle, niin E6 Altasta länteen vähän matkaa on 8km crossirata (siis aika ikävä tietyö).
    Niin joo, se oli kyllä elämäni kauheimpia mp-kokemuksia Olen varmaan yrittänyt alitajuisesti unohtaa sen.
    Kuulalaakerisepeliä 20cm kerroksena satoja metrejä, välillä "lentohiekkaa", välillä sekaisin ja päällekkäin, järjettömän kokoisia työkoneita möyrimässä joka puolella kun yritti vaan jotenkin keplotella pystyssä läpi uudenkarhealla sport tourinkilla.
    No, eipä sen jälkeen normisoratie enää kauheasti pelota
    Ei ollut enää viime viikolla kovin pahassa kunnossa vaikka asvaltti vieläkin puuttuu. Kova pintaista sora pätkää. Eli mukavaa vaihtelua

    Tunneli näyttääpi maksaneen 70NOK/mopo/suunta itse nordkappiin sisään 200NOK/henki. Opiskelijana 125NOK/henki.

    Tie tuonne oli ihan jees, mutta paikkana tuo on kyllä viimeisen päälle rahastusta. Aurinkoisten lofoottien jälkeen sateinen ja kylmä nordkapp ei kyllä juuri positiivisia muistoja jättänyt.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  10. #10
    Lainaa (Vuorela @ Elo. 07 2008,20:14) kirjoitti
    Ei ollut enää viime viikolla kovin pahassa kunnossa vaikka asvaltti vieläkin puuttuu. Kova pintaista sora pätkää. Eli mukavaa vaihtelua
    Joo no minä olin siellä juhannusviikolla, ihmehän olisi jos ei olisi siitä yhtään edistynyt... vaikka valtion työmaahan se taisi olla joten tiedäpä niistä
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  11. #11
    Viime kesänä yövyttiin tuolla:
    http://www.nordkappspesialisten.no/tervetuloa.86082.fi.html[/url]

    Ihan ok paikka, mökit Norjalaista perustasoa.
    Vieressä hotelli jossa voi käydä syömässä ja "nauttimassa virvokkeita"
  12. #12
    Lainaa (Tympeysmies @ Elo. 07 2008,20:23) kirjoitti
    Lainaa (Vuorela @ Elo. 07 2008,20:14) kirjoitti
    Ei ollut enää viime viikolla kovin pahassa kunnossa vaikka asvaltti vieläkin puuttuu. Kova pintaista sora pätkää. Eli mukavaa vaihtelua *
    Joo no minä olin siellä juhannusviikolla, ihmehän olisi jos ei olisi siitä yhtään edistynyt... vaikka valtion työmaahan se taisi olla joten tiedäpä niistä *
    Jep, juhannusviikolla minäkin, kakspäällä ja kaikki laukut kiinni mopossa. Meinas tuntua etupää kevyeltä välillä tuossa irtosepelissä

    Meilläkin oli alunperin tarkoitus käydä Nordkappissa, mutta näitä saitteja luettuani päätettiin jättää väliin tuon rahastuksen vuoksi. Ajeltiin sen sijaan Berlevågiin. Eihän se paikkana varmaan vastaa Nordkappia, mutta tie Tana Brusta sinne oli hieno. Matkalla Kongsfjordin kylässä on tosi kiva museokahvila, kannattaa pysähtyä vohvelikahville jos sielläpäin ajelee.
    Berlevåg Pensionat on myös tosi mukava majapaikka. Palvelu on tosi ystävällistä.
    43 years and still going wrong...

    GSX1400 K6
  13. #13
    Keskiviikkona palattiin Nordkappista.
    Tiet oli suht hyvässä kunnossa ja kelit mahtavat. Ei ollut tietöitä matkalla. Mentiin Enontekiön kautta Altaan ja sieltä Skaidiin. Palattiin Karigasniemen kautta. Kilometrejä tuli mun pyörään 2936km koko reissulla = surffailtiin vähän muutenkin.

    Hinnat oli kuten edellä on mainittu: Tunneli 117 kruunua suuntaan (pyörä ja kaksi henkilöä) ja pääsymaksu kappiin 200 kruunua/hlö.

    Yövyttiin Skaidissa hotellissa n. 150 km ennen Kappia.
    Hinta oli 1050 kruunua kahden hengen huoneesta. Oli kyllä komia hotelli ja komiat aamupalat (jos oli tyyriskin). Hyvin ehdittiin olla 2,5 tuntia kapissa ja ajettiin vielä Karigasniemelle jossa oltiin n. klo 18.00.

    Tarkistin vielä kuitit ja mennessä oli tunnelimaksu 117 kruunua ja tullessa samat 117. Ja meitä oli kaksi pyörän päällä. Kuitissa tosin lukee: Voksen 1 47 kr ja MC 70 kr.



    <p>YAMAHA RD 125LC BMW K1200RS HONDA VFR1200F</p>
  14. #14
    vaihtoehtona nordkapille ehdotan Gamvik (ei sillä että nordkapissa käymisessä mitään vikaa olisi, hiukan hintavaa tosin). vihoviimeisen niemen nimi on Slettnes.



    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  15. #15
    Jovvain...



    Joooneon nuo kaikki "kääntöpaikat" ihan somia & kahtottavia paikkoja eikä sitä "mielenrauhaa" oikein muuten saa muutaku käymällä niissä kahtomas et mitä ne oikein on

    Mutta jotenki ihan "yliarvostettu" on toi kappi kaikenkaikkiaan varsinkaan kun se ei ole mantereen pohjoisin kohta.......eikä muuten ole kauaa mantereen pohjoisin kohta mihin pääsee autolla/rätkällä. On meinaan sitä öljyrahan pätäkkää nuilla norskeilla siihen malliin tullu että poraavat parhaillaan tunnelia siihen viereiseen niemenkärkeen mikäsit on ihan oikiasti se mantereen pohjoisin kärki, ja eihä siinä sit auta Dieterien & Franzien muutaku lähtee hakemaan se oikia "sertifikaatti" tahi nuurtkap II:n tarra ja tottamooses, norskihan ravistaa kaikilta sitten sen 500Nok kassaan ja sehän käy

    Että paremmat säät ja oikiastaan kauniimmatki näkymät tarjoaa tämä aito nuurtkapin väärennös...
  16. #16
    Joo tulihan siellä käytyä, yövyinkin niemenkärjen parkkipaikan vieressä kun huomasin, että pykäähän ne etelän pojatkin telttoja pystyyn, niin mikä ettei sitten meikäläinenkin vanha lapinkävijä. Tiehän on tosi mukana ajaa jos on hyvä ilma (mennessä oli). Seuraavana päivänä aamulla oli 2 astetta lämmintä ja sumussa näkyvyys vajaa 20 m . Tietyöpätkä etelästä tullessa E6:lla oli juuri sopivaa vaihtelua pyörälle ( GS ) asfaltin jälkeen. Vanhimmat tunnelit olivat tosi märkiä ja liukkaita. Maisematkin on keleistä kiinni Sateessa ja sumussa ei maisemat näytä miltään, mutta kirkkaalla kelillä komeaa. Sitten perillä kannatta katsoa se niemestä kertova filmikin. Mielestäni ihan käymisen arvoinen paikka .
  17. #17
    Lainaa (TIJ @ Elo. 08 2008,18:35) kirjoitti
    vaihtoehtona nordkapille ehdotan Gamvik (ei sillä että nordkapissa käymisessä mitään vikaa olisi, hiukan hintavaa tosin). vihoviimeisen niemen nimi on Slettnes.
    Gamvikissa ja Kapissa kesällä käyneenä, Gamvik vei 1. paikan tittelin. Muistakaa lähteä täysin tankein Tanasta tai Lakselvistä, ei muistaakseen ole yhtään kansainvälistä/seteliautomaattia ennen Mehamnia/Kjollefjordia, jotka sijaitsee pikkasen ennen Gamvikia.
    TZR125 --> TZR250 --> FZR600 --> FZR1000 --> YZF-R1 --> FJR1300 -->K1600 GTL
  18. #18
    Jovvain...



    Oli muuten vielä jokunen vuos taaksepäin maailman pohjoisin majakka se tuo Gamvikin majakka......vaan eipä oo enää *

    Hyvänä kakkosena kuitennii...

    Otimpa myöte tuon linkinkin tähän jossa kyllä edelleen niin väitettäs..kliks...joku ehtiköön sen Canadan pohjosimman, en ite nyt tässä viitti.......(väsy..)



  19.  
  20. #19
    Kiitoksia paljon kaikille "ketjuun"vastanneille.....paljon oli hyödyllistä
    tietoa Teillä tiedossa.
    Nyt olen tehnyt alustavan matkasuunnitelman ,joka tietenkin "elää"
    sään mukaan! Eli toivottavasti ei tarvitse koko reissua vesisateessa ajaa...