Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Moro..Rengas valikoima on laaja,niin siksi kyselen millaisilla
    renkailla ajelet ja miksi? Kerro hyvät ja huonot puolet..
    Menossa renkaitten ostoon...kiitos!!
    Michelin pilot road 2 * Menee säässä kuin säässä, halvemmat kuin esim METZELER Huonoja puolia en oo löytäny

Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    osaaks joku muuten sanoo orkkis koot 600f:n renkuloille? (vuosimalli -00, vai onkohan kaikkiin samankokoset gumit)

takarengas menee ainaski uusiks, mez4, ja tuntuu et aika noppaa kulunu...
    Eessä 120/70 zr 17
    Takana 180/55 zr 17
    Noi pilotit kestää isältä pojalle *

Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Minä ostaisin metzelerin z6

Pitää kun tauti, myös sateella ja radalla. Ajaa noin 12 tuhatta. Huonoina puolina hinta ja loppuu yllättäen.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Ekaks oli Pirellin Diablot, ihan olivat periaatteessa jees, mutta sitten vaihdoin Michelinin Pilot Powerit. Aivan omaa luokkaansa. Suosittelen.

Ostin ne Täältä Olivat edullisemmat kuin esim. saksassa. Soittivat vielä perään ja puhuivat suomea, varmistivat tilauksen. Tilaus tapahtui perjantaina, ja alkuviikosta posti kiikutti kumit kotiovelle. Toimitus muuten sisältyi hintaan..
    Kyllä mää joo joo..!
    Ellen ihan väärin katso, niin mprengas-online.com tarjoaa Pilot Road 2:sia hintaan 321e postikuluineen. Esim reliatechin synttäritarjouksena näyttäisi taas olevan 283,46e + postikulut eli vissiin kympin = 293,46e. Melkeen siihen jää yhden rengastyön hinta eroa. Kannattaa haistella vaihtoehtoja.

Taitaisin mennä tässä siis Mopokon linjalle valinnassa.

Sen tiedän ainakin varmaksi, että Bridgestonen BT020 se EI olisi
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    edessä michelin pilot power ja takana pirellin diablo... ei niin väliä mitä siellä on alla kunhan on sopivan hintainen ja on pintaa jäljellä...
    CBR pc25 91/96
    hmmh, ei ihan paha hinta siis jos vajaaseen 300e sais molemmat gumit...
    Osaaks joku sanoo noista michelinin pilot road POWER ja pilot road 2 eroavaisuuksista?
    road 2 visssii parempi, ku maksaa vähän enemmän?
    kestävyys, eli paljo vois kuvitella ajelevan tommosilla?
    ja viel jos joku osais kertoo kokemuksesta paljo maksaa ku vie mopon ja hakee uusilla kumeilla... eli liike irrottaa renkaan ja vaihtaa kumin ja iskee takas eteen ja taakse?

Nii ja viel tuli mieleen, et mimmosilla rengaspaineilla jengi kurvailee noita normi ajoja liikenteessa jne?

Ainahan se liikkeessä maksaa enemmän, pihit (kuten minä) tilaa kumit netistä ja vaihdattaa jossain tai vaihtaa itse.

Pilot road 2 on kovempi rengas kuin power. Joten kestää enemmän ja pitää vähemmän. Pito kuiteskin 600f:n tehoille vähintään riittävä roadissa, jos et ole hiomassa kierrosaikoja jatkuvasti radalla.

Pilot road 2:n kestävyydestä sen verran että 6000km ajettu takarengas näyttää uudelle.. en ihmettelisi vaikka tuolla mentäisiin 20 000km.

Paineet katuajossa vähän yli 3 bar takana, ja vähän vajaa 3 bar edessä.

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Joo meinasinki tota vaihdattamista (gumit hommannu ite) vai pitääks sillo ottaa ite irti rengas moposta?

tais varmistuu mun tulevat gumit, sen verta nössö ajaja, et toi pilot road 2 kuulostaa oikein hyvältä.
    Lainaa (kiivi3 @ Elo. 06 2008,22:42) kirjoitti
    Joo meinasinki tota vaihdattamista (gumit hommannu ite) vai pitääks sillo ottaa ite irti rengas moposta?
    Mopoliikkeissä onnistuu alta allekkin. Jos saat ite vanteet renkaineen irti moposta niin saa yleensä hieman halvemmalla vaihdon
    Lainaa (rammus @ Elo. 06 2008,20:27) kirjoitti
    Minä ostaisin metzelerin z6

Pitää kun tauti, myös sateella ja radalla. Ajaa noin 12 tuhatta. Huonoina puolina hinta ja loppuu yllättäen.
    +1 Yllätyin aivan kun alle sain. Pitää sateella ja kuivalla, radalla ja kadulla. Myös aikamoinen savukone jos sille päälle sattuu...
    Honda CBR600f
    Ite ostin talvel z6:t ja keväällä vaihdatin ne alle. Sai kyllä hetken aikaa soitella firmoja läpi, että löytyi järkevän hintainen alta-alle vaihtopaikka. 50e tuosta lystistä joutui maksamaan.

Eikä nuo z6:t kovin kalliit ole. .Orgin kaupasta saa alle 300e hintaan ne posteineen.

Jyk4, ootko tosissas että pidät noin kovia paineita? Mitäs paineita muut käyttää?
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
    Lainaa (Tape- @ Elo. 07 2008,07:59) kirjoitti
    Mitäs paineita muut käyttää?
    Niitä mitä suositellaan. ~2.5 edessä ja ~2.9 takana. Taitaa itse asiassa edessä olla vähä enemmän, että hampaille kulunut Bridgestone ei jyrise niin paljoa suoraan ajettaessa.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Z6:set pyörii alla, edellinen takarengas kesti n. 14 000km,
    paineet 2,9-3,0. Samat hyvät ominaisuudet olen huomannut
    kuin edellisetkin kirjoittajat.. pitää ja kestää oikein mainiosti.

Tuosta pinnan loppumisesta vielä, eli siinä renkaassa on kulutusmerkit
    (TW merkki ulkokehällä sivussa, niiden kohdalta löytyy 3 kpl kohoumia urasta)
    mihin kannattaa oikeasti uskoa, koska kun pinta ja kulutusmerkki kohtaavat,
    kannattaa vaihto tehdä mahd. pian.

27e alta alle oma takarengas Kumiveikosta, varmaan ihan ok
    hinta löytyy rengaspaketillekin. Pointsit Markolle palvelusta.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
    Jos meinaat suorittaa alta-alle vaihdon liikkeessä, niin kannattaa miettiä et miten ne uudet kumit saa kulkemaan sinne mopolla.. Ite totesin, että on helpompaa viedä vain vanteet ja kumit kotilolla pajalle.. Tokimoton vieressä oleva toiminimi suoritti vaihdon muistaakseni alle kahteenkymppiin..
    Kyllä mää joo joo..!
    jeh, pittää vissiin sit katella, et miten ne renkaat saa irti moposta...
    Lainaa (Tape- @ Elo. 07 2008,07:59) kirjoitti
    Jyk4, ootko tosissas että pidät noin kovia paineita? Mitäs paineita muut käyttää?
    Joo, renkaat tuntuisi kestävän pitempään kun pitää aavistuksen yli suosituspaineiden. Eivätkä kuulemma kulu laineillekkaan niin helposti. Ja mitään ongelmia "kovista" paineista en ole huomannut koituvan.

Edelliset renkaat mulla oli diablo stradat joka on sama kumi kuin Z6 mutta vähän eri kuviolla. Hyvä rengas sekin, ei kulutuskestävyydelta ihan pilot road 2:n luokkaa, mutta pitoa minun tarpeisiin molemmissa riittävästi. Z6/stradassa on huonona puolena se että keskellä rengasta ei ole kuviota -> kuluu yllättäin kankaille ja sitten tulee kiirus etsiä uutta rengasta
    Lainataan vanhaa ketjua.
    Minulla on pc25/f2 cbr ja nyt alla pyörii metzeler roadtec 6. Alkaa olla aika vahtaa ensi kesänä tai viimestää syksyllä renkaat, ainakin takanen. Nykyiseen renkaaseen olen hiton tyytyväinen. Sopii tohon pyörään hyvin ja pito on joka kelillä erinomainen (ei, en aja talvella..). Noita ei vaan tahdo saada enään mistään ja jos saa, niin miltähän vuodelta ne on... Eli osaako joku suositella hyvää rengasta, mielellään tietysti kyseiseen pyörään ja omilla kokemuksilla. Testejä olen lueskellut ja ilmeisesti metzeler roadtec 01 vosi olla hyvä valinta, mutta tämmönen pisti silmään:
    "Valmistaja lupaa Roadtec 01 -renkaan kulutuskestävyyden ja märkäpidon parantuneen Z8 Interactiin verrattuna. Ne eivät kuitenkaan ole tärkeimmät syyt renkaan uudistamiseen. Tärkein syy on se, että moottoripyörät muuttuvat painoltaan, käyttötarkoitukseltaan ja tehoiltaan, ja renkaita on kehitettävä vastaamaan muuttuvia tarpeita."

Eli tekstistä voisi ymmärtää, että tuo on suunniteltu uudempiin pyöriin, eli miten pelaisi sitten näin vanhassa pyörässä.. Roadtec 8:sta taas olen lukenut aika paljon huonoja kommentteja. Ehkä mietin asiaa liikaa, mutta haluasin saada kerralla parhaat mahdolliset renkaat. Renkaiden hinnalla ei niin väliä, kunhan osuis kerralla nappiin. Ja jos nyt on jotain merkitystä, niin ajan 99% asfaltilla "pitkää" matkaa ja ajotapa on pääsääntöisesti rauhallinen. Renkaasta tulisi kuitenkin löytyä potentiaalia satunnaisiin räväköihin kiihdytyksiin/jarrutuksiin sekä nopeampiin kaarreajoihin.

Jos jollain sattuisi olemaan hyvä rengas suositus kyseiseen pyörään, niin olisin enemmän kun kiitollinen vinkeistä.

Vaikka tekstissä puhun metzelerin renkaista, niin muutkin merkit kelpaa yhtälailla.
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tykkipekkajr kirjoitti Katso viesti
    Lainataan vanhaa ketjua.
    Minulla on pc25/f2 cbr ja nyt alla pyörii metzeler roadtec 6. Alkaa olla aika vahtaa ensi kesänä tai viimestää syksyllä renkaat, ainakin takanen. Nykyiseen renkaaseen olen hiton tyytyväinen. Sopii tohon pyörään hyvin ja pito on joka kelillä erinomainen (ei, en aja talvella..). Noita ei vaan tahdo saada enään mistään ja jos saa, niin miltähän vuodelta ne on... Eli osaako joku suositella hyvää rengasta, mielellään tietysti kyseiseen pyörään ja omilla kokemuksilla. Testejä olen lueskellut ja ilmeisesti metzeler roadtec 01 vosi olla hyvä valinta, mutta tämmönen pisti silmään:
    "Valmistaja lupaa Roadtec 01 -renkaan kulutuskestävyyden ja märkäpidon parantuneen Z8 Interactiin verrattuna. Ne eivät kuitenkaan ole tärkeimmät syyt renkaan uudistamiseen. Tärkein syy on se, että moottoripyörät muuttuvat painoltaan, käyttötarkoitukseltaan ja tehoiltaan, ja renkaita on kehitettävä vastaamaan muuttuvia tarpeita."

Eli tekstistä voisi ymmärtää, että tuo on suunniteltu uudempiin pyöriin, eli miten pelaisi sitten näin vanhassa pyörässä.. Roadtec 8:sta taas olen lukenut aika paljon huonoja kommentteja. Ehkä mietin asiaa liikaa, mutta haluasin saada kerralla parhaat mahdolliset renkaat. Renkaiden hinnalla ei niin väliä, kunhan osuis kerralla nappiin. Ja jos nyt on jotain merkitystä, niin ajan 99% asfaltilla "pitkää" matkaa ja ajotapa on pääsääntöisesti rauhallinen. Renkaasta tulisi kuitenkin löytyä potentiaalia satunnaisiin räväköihin kiihdytyksiin/jarrutuksiin sekä nopeampiin kaarreajoihin.

Jos jollain sattuisi olemaan hyvä rengas suositus kyseiseen pyörään, niin olisin enemmän kun kiitollinen vinkeistä.

Vaikka tekstissä puhun metzelerin renkaista, niin muutkin merkit kelpaa yhtälailla.
    Se Roadtec 01 tai Z8 (yksi vuosikerta vanhempi malli) menee takuulla. Sport Touring renkaista jos valkkaat uuden mallin tai edellisen mallin akselilta...

Dunlop
    Michelin
    Bridgestone
    Metzeler
    Pirelli (Angel GT, varo muita)
    Continental

... niin hyvin menee. Mikäli itse tilaat, niin katsot vain, ettei ole mikään erikoismalli, joka on suunniteltu jollekin pyörälle tai raskaille pyörille. Mikäli kysyttävää niin Eki vastaa taas täällä
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22.  
    Onhan tuo Roadtec 01 kvanttihyppy nykyaikaan verrattuna Z6 malliin!

Z6 kun on jo noin 15 vuotta vanha malli, löytyy jollain uudella mallilla aivan uusia elämyksiä ajamisesta.
    https://www.mprengas.fi