Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
    Lainaa (Aapo @ Elo. 27 2008,23:18) kirjoitti
    Lainaa (Mopoko @ Elo. 27 2008,22:45) kirjoitti
    Ei tää ihan tähän kuulu mutta kun en löytäny haulla mistään tämmöstä * Eli siis kypärän alle sitä kaulapantaa minkä pitäis ottaa sitä suhinaa pois,onko kellään kokemusta, *kun ei tunnu noi korvatulpat riittävän, en oo kyll kovin monia kokeillu mutta kun ei ainakaan noi stormin ja normi earit riittävän * Eli missä noita myydään ?
    Ainakin Shoeille löytyy "whisper strip kit" mm. Allright myy.
    Omakohtaista kokemusta ei ole, mut ainakin kaverilla kuulemma auttoi jonkun verran.

Ja sit Hanxilta löytyy tollanen yleismalli: Linkki
    Joo, pikkasen ottaa suhinaa pois ja myöskin tuuletusta... Oltava visiiri aavistuksen verran raollaan tai hyvät "räppänät" jotta ilma kiertää kypärässä.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Lainaa (enkelinsieppaaja @ Elo. 27 2008,23:20) kirjoitti
    Itse juuri ostin motosafen tulpat. Istuu tosi hyvin päähän ei paina eikä purista ja musiikin, sekä keskustelu kypäräpuhelimella onnistuu paremmin kuin eareilla..

Kolmisen vuotta olen ajellut eareilla, jotka toimivat kyllä hyvin mutta painavat pitemmän päälle ja paskastuvat nopeasti.

,,,a Motosafet oli 30 €.
    Jos tulppa paskastuu nopeasti niin korvat puhdistuu samassa tahdissa.

Ei ole välttämättä huono juttu.

Käytän eareja 3-5 pv ja roskiin.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
    Tuuletus toimii kyll tossa schubertin s1:ssä Kun sais ton he...tin mekkalan pois
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Lainaa (amaunu @ Elo. 27 2008,23:29) kirjoitti
    Käytän eareja 3-5 pv ja roskiin.
    Mikset pesisi niitä? Tulee melkein uuden veroisia, kun lämpimällä vedellä pesee ja antaa kuivaa.
    Yamaha FZS 600 '99
    Motosafe:t saapui postilooraan. Melko mukavilta tuntuu, vielä pitäis kokeilla ajamalla, mutta vettä tulee kuin Est......tä *

Tässä mitään pääse kokeileen, loppuis toi sade välillä.
    XV 1100
    Lainaa (vhkala @ Elo. 28 2008,15:26) kirjoitti
    Motosafe:t saapui postilooraan. Melko mukavilta tuntuu, vielä pitäis kokeilla ajamalla, mutta vettä tulee kuin Est......tä *
    Samat viat rahikaisella. Pikainen testaus kypärän kera tosin aiheutti välittömän trimmauksen. Lyhensin sen varren juuri filtterin mittaiseksi, olisiko joku 3-4 milliä lyhentynyt. Voinee olla, että takatuttikin kaipaa saksia.

Pitää vielä sen verran tuota kypärää testailla, että kokeilee pemarin kuulokkeiden kuuluvuuden. Tosin, vähän noloahan se on tuossa sohvalla kypärä päässä ihmetellä. Onneksi kukaan ei näe eikä tiedä

Huomenna on pakko ajella töihin (keskellä lomaa *) joten tulee siinä sitten testattua, satoi tai ei...
    Autotallimotoristi
    Lainaa (freerider70 @ Elo. 07 2008,17:15) kirjoitti
    Lankomies postitti satsin Howard Leight MAX tulppia, ja itselle tuntuvat olevan just mainiot. Aiemmin olen käyttänyt Bilsomin 303 small tulppaa mutta jatkossa nuita edellä mainittuja.
    Itse olen myös siirtynyt Eareista Howard Leighteihin, jotka ovat mukavammat kokopäiväisessä käytössä ja vaimentavat korvatuntumalla paremmin. Asettelu tosin vaatii enemmän taitoa ja kärsivällisyyttä.
    Tämä on minulle meluarkoine korvineni väärä harrastus, joten kyllä, tulppia on kokeiltu.

Earit ovat halpoja, vaimennusteho ei kovin hyvä ja terävä reuna alkaa painaa pidemmällä matkalla.

3M:n pikkuporkkanat ovat parempia kertakäyttöisiä, kuulostaa hiljaisemmalta ja pyöreä muoto sekä liukas pinta helpottavat asennusta. Pitkällä matkalla joillakin alkaa painaa, toisilla ei.

Korvakäytävän muotoon yksilöllisesti ajetut uimaritulpat. Mukavat, riittävät lentomatkalla mutta eivät moottoripyöräillessä vaimenna minulle riittävästi. Vaimo tykkää omistaan eikä muita kaipaa.

Earfoon yksilölliset muotoonvaletut kovat tulpat. Hullu ajatuskin laittaa kova tulppa korvaan ja sitten venytellä kypärää päähän. Tulppa laitettuna korvaan vaimentaa mukavasti tehokkaimmilla vaimentimilla, mutta kun sen jälkeen pukee kypärän, tulee tyhjäkäyntiä käyvän moottorin melu saman tien kuuluviin. Kuuluukohan se melu kallon luun kautta vaikka korvakäytävä on tukittu? Muotti pitäisi tietysti tehdä kypärä päässä. Oli muuten Shoei Raid silloin kun noita tehtiin, sen jälkeen olen vaihtanut Schuberthin S1:n kautta Shoei XR-1000:n. Ei viitsi joka kerta uusia myös melkein kypärän hintaisia tulppia. Ei tule käytetyksi.

Finfonicin muotoon valetut tulpat ovat paremmat, koska ovat pehmeät. Näitä voisi käyttää pidempäänkin, mutta vaimennus ei vaan minulle riitä.

Korvakitistä kun pyörittelee puikulan, rasvaa sen valkovaseliinilla ja tunkee korvakäytävän täyteen kittiä, niin johan hiljenee. Pannarin katteen takana siis.

Lyhemmillä matkoilla sitten 3M:n kertakäyttöiset, jotka on paljon nopeampi tuikata korvaan.

Muitakin vaihtoehtoja on, mutta tuossa nyt muutama.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Lainaa (Aapo @ Elo. 27 2008,23:18) kirjoitti
    Ainakin Shoeille löytyy "whisper strip kit" mm. Allright myy.
    Omakohtaista kokemusta ei ole, mut ainakin kaverilla kuulemma auttoi jonkun verran.
    Joo, Shoei XR-1000:n kanssa minusta merkittävä apu.

Riippuu pyörästä, kypärästä, pääst ja korvista kannattaako laittaa leuan alle tuleva vai se niskan takaa kypärän alareunan kaulaa vasten tiivistävä versio.

Hankin molemmat, mutta käytössä on vain tuo niskan takaa kiertävä kaulus, koska jos vielä laitan leukalapunkin paikalleen, niin Pannarin kyydissä tukehtuu umpikypärään. Samasta syystä S1 siirtyi perheen nakupyöräilijän käyttöön, vaikka S1:n ilmanvaihto nakussa tai sporttipyörässä minusta onkin hyvä.

Jos melu vaivaa eikä aja matkajaavalla, niin suosittelen kokeilemaan Schuberth S1. Virtaviivakappale se ei ole, joten niskalle tulee rasitusta enemmän kuin sporttisissa ruukuissa, mutta kyllä se selkeästi muita hiljaisempi on (kun whisper kit on vakiovarusteena ja ympäri koko kaulan.)
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Ostin mp-messuilta finfonicin moto-safe -tulpat. Niissä on kaks eri vaimennuspäätä. Toisilla kuulee puheen aivan selvästi, toiset taas vaimentavat hiukan enemmän, ettei ainakaan ihan hiljaista puhetta selvästi kuule.

Omat korvat on tosi herkät ja monet tulpat alkaa painamaan herkästi, mutta nuo eivät ala. Suosittelen siis kokeilemaan!

Hintakin taitaa olla vain n. 20€
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
  11.  
    Tulpat kuin tulpat, jossain välissä ne aina alkaa painamaan jostain kohtaa. Kannattaa pitää 2-3 paria erilaisia tulppia mukana ja vaihtaa erilaiset korviin aina tauon aikaan. Näin voi ajaa pitkänkin päivän korvien kipeytymättä.
    jamaha 02 --> riumppi 11

Blue's brother
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12