Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    JOvvain...


    Siis taas yksi älytön keskiviiva-rako-paikkaus välillä Jyväskylä-Vaajakoski moottoritie. Uutta sileää pikeä vedetty keskiviivalle noin 20 cm leveydeltä (nauhaa) ja voi vaan kuvitella kun hämärässä vesitihkussa "turisti" tulee sinne Vaajakosken mutkaan kotiloa ohittaen.....

    Että voi - voi taas kun olis kirveellä (karhennuskoneella) töitä !
  2. #2
    Tuli tuosta mieleeni, että ei noiden liukkautta voi käsittää ennen kuin on itse kokeillut. Tuntuu ettei peilijääkään ole yhtä liukasta paikka paikoin.

    Mitä tässä nyt kolme kesää olen harjoitellut, niin vasta tänä kesänä satuin osumaan sateella sellaisille teille missä noita todella liukkaita paikkauksia on. Kaikki pikipaitkathan ei ole ihan yhtä liukkaita..

    Ihan hyvä nostella esiin näitä muistutuksia, varsinkin kun illat pimenee. Syksyä ja sateita on turha mainita kun vettä on saatu ihan kiitettävästi koko kesän
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  3. #3
    Toivottavasti nuo eivät ole sellasia kupupintaisia, niin kuin kolmostiellä olleet.

    Vihoviimeisiä. Kun ajaa siihen keskelle niin etunen lipeää märän paikkausen toiselle puolelle ja takanen saman tien toiselle.

    Itse sain ensimmäistä kertaa noilla VTX:n woblaamaan, kun testasin Hämeenlinnanväylän kuolononnettomuuden jälkeen niitä sateella ja olin sentään 100% valmistautunut. Ja ko. pyörä ei ole mikään herkimmästä päästä, kun pituuttakin on enemmän kuin Smartilla.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  4. #4
    Hämmästelin samoja paikkauksia kun tulin Lapista, kaikenlainen järjenkäyttö on lopetettu olemattomien määrärahojen takia. Turvallisuus ei ole enää itseisarvo.
  5. #5
    Tuli vaan mieleen että luulisi jokaisen pyörällä ajavan tajuavan katsoa myös tietä/sen kuntoa jos meinaa ohittaa tai vaihtaa kaistaa ja sen myötä tekevän ratkaisunsa...
    Kannattaako ohittaa jos huomaa tiessä paikkauksia?

    Keljon montussa(jkl-muurame) moottoritiellä 2. kaistalla on myös kivoja paikkauksia kaarteessa jotka laittaa hieman renkaita pomputtamaan...
    KawasakiVn1600
    HondaVtr1000
    SuzukiVz800
    Aprilia650 *2
    KawaKlx250
    YamahaXJR1200
    KawaZ750 *2
    KawaVN800
    ApriliaSL1000
    HondaVFR750
    HondaVF1100C
    KawasakiZZR1100
    SuzukiDr800
    SuzukiGSX1300
    HondaCBR1000 *2
    KawasakiGPZ750
    SuzukiGSX750
    HondaMTX125
  6. #6
    Lainaa (busse @ Elo. 08 2008,18:05) kirjoitti
    Tuli vaan mieleen että luulisi jokaisen pyörällä ajavan tajuavan katsoa myös tietä/sen kuntoa jos meinaa ohittaa tai vaihtaa kaistaa ja sen myötä tekevän ratkaisunsa...
    Kannattaako ohittaa jos huomaa tiessä paikkauksia?

    Keljon montussa(jkl-muurame) moottoritiellä 2. kaistalla on myös kivoja paikkauksia kaarteessa jotka laittaa hieman renkaita pomputtamaan...
    Ei juma, joidenkin mielestä kannattaa aina ohittaa, mitä lujempaa, sitä turvallisempaa.

    Paikkauksia huomatessaan ei tietenkään kannata ohittaa, vaan pitää mennä jalkaisin kokeilemaan ensin liukkautta. Äh, olkoon.

    Kiitos varoituksesta Huure!
  7. #7
    Lainaa (busse @ Elo. 08 2008,18:05) kirjoitti
    Tuli vaan mieleen että luulisi jokaisen pyörällä ajavan tajuavan katsoa myös tietä/sen kuntoa jos meinaa ohittaa tai vaihtaa kaistaa ja sen myötä tekevän ratkaisunsa...
    Kannattaako ohittaa jos huomaa tiessä paikkauksia?
    ...
    Jovvain..



    Katsos "busse" kun nyt onkin kyse siitä että kun sataa tai on pimiää nii sää et saa mitään infoa tuosta pinnalta missä sä jutaat ja päätätkin vaan lähteä ohi ku oot jo sopivasti siinä edellä menevän 35 metrisen rekan sumupilvessä....

    You got it ?
  8. #8
    Katsos "mcHuurre",siinä moottoritiellä on muistaakseni ihan kohtuu hyvä valaistus jotta keskiviivan paikkaus kyllä kiiltää erimalliin kuin normi pinta.
    Minulla on kyllä tumma visiiri ja siellä illemmallakin ajellut eikä se ongelmia ole tuottanut
    KawasakiVn1600
    HondaVtr1000
    SuzukiVz800
    Aprilia650 *2
    KawaKlx250
    YamahaXJR1200
    KawaZ750 *2
    KawaVN800
    ApriliaSL1000
    HondaVFR750
    HondaVF1100C
    KawasakiZZR1100
    SuzukiDr800
    SuzukiGSX1300
    HondaCBR1000 *2
    KawasakiGPZ750
    SuzukiGSX750
    HondaMTX125
  9. #9
    ja ennenkö provosoidut liikaa niin ymmärrän kyllä mitä meinaat, mutta kyllä se pitäis yleensä katsoa missä ohittaa ja mikä pinta on-ei ne paikkaukset minusta niin näkymättömiä ole?
    KawasakiVn1600
    HondaVtr1000
    SuzukiVz800
    Aprilia650 *2
    KawaKlx250
    YamahaXJR1200
    KawaZ750 *2
    KawaVN800
    ApriliaSL1000
    HondaVFR750
    HondaVF1100C
    KawasakiZZR1100
    SuzukiDr800
    SuzukiGSX1300
    HondaCBR1000 *2
    KawasakiGPZ750
    SuzukiGSX750
    HondaMTX125
  10. #10
    ohkohan muuten olemassa mitään määrää kuinka korkeita nuo maalaukset saavat olla?

    kattokaappa ja tutkikaappa. paikoin niis on silminnähtävä rappu. totesinpa tän pariviikkoa sitte ku motarilla ajelin riihimäjeltä kohti etelää.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  11. #11
    Lainaa (busse @ Elo. 08 2008,18:34) kirjoitti
    ja ennenkö provosoidut liikaa niin ymmärrän kyllä mitä meinaat, mutta kyllä se pitäis yleensä katsoa missä ohittaa ja mikä pinta on-ei ne paikkaukset minusta niin näkymättömiä ole?
    Jovvainnnniiiin



    Eli sä näät öljynki pimeäs ja hämäräs oukki- doukki ja pikihän kiiltää myös sateella, no hyvä-bueno !


    Tottamooses me kahtotaan misä ohitellaa juu, mutta miksi tehdään tieten tahtoen ansoja niille jotka eivät ole täydellisiä
  12. #12
    Tämähän on suoraa jatkoa sille viime kesäiselle kolmosmoottoritien keskipaikkausepisodille, jossa pari köntsäsi ja yksi motoristi jopa kuoli. Eikös SMOTO nostanut tästä kanteen tienpitäjää vastaan? Tuo (paikkaus)operaatio kun oli suoraan jonkun tieliikennelain tai -asetuksen vastainen.
    Onkos kellään tietoa missä vaiheessa prosessi etenee?

    Vähin mitä noille pikirainoille pitäsi tehdä on levittää niille karhennushiekkaa silloin kun piki on vielä kuumaa. Myöhemmin tehtynä tulee vielä kallimmaksi.

    Itse ekan kerran tuommoisen luirun yli sateella ajettuni jouduin miltei housupyykille...Nyt osaa jo sateella välttää kaistanvaihtoa, tai jos sen tekeekin, niin varaa operaatioon semmoisen puoli kilometriä.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  13. #13
    Lainaa kirjoitti
    Siis taas yksi älytön keskiviiva-rako-paikkaus välillä Jyväskylä-Vaajakoski moottoritie. Uutta sileää pikeä vedetty keskiviivalle noin 20 cm leveydeltä (nauhaa) ja voi vaan kuvitella kun hämärässä vesitihkussa "turisti" tulee sinne Vaajakosken mutkaan kotiloa ohittaen.....
    Kiitos varoituksesta!

    Ilmoititko tienpidosta vastaavalle ja mielellään vielä kirjallisesti?
    Ilmoituksiin kannattaa aina liittää myös kysymys mukaan siitä mitä asialle aiotaan tehdä ja millä aikataululla.
    Virkamieskin on ihminen ja saattaa ruveta jopa toimimaan asian korjaamiseksi kun pelkää joutuvansa vastuuseen jos jotain sattuu ja miettii ainakin ensikerralla mitä litkua tielle kaataa.

    Se ei tietysti paljoa auta jos korjaus on luokkaa

    "Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
  14. #14
    Jovvainn...



    Destian palautesivuille rustailin semmoisen palaneen kumin-hajuisen viestin mut kukakos näitä mukamas lukee..höpöhöpö
  15. #15
    Lainaa (busse @ Elo. 08 2008,18:31) kirjoitti
    Katsos "mcHuurre",siinä moottoritiellä on muistaakseni ihan kohtuu hyvä valaistus jotta keskiviivan paikkaus kyllä kiiltää erimalliin kuin normi pinta.
    Minulla on kyllä tumma visiiri ja siellä illemmallakin ajellut eikä se ongelmia ole tuottanut
    Jos se on sitä samaa kuin mitä leviteltiin Hämennlinnanväylälle, sillä seurauksella että yksi motoristi kuoli, ennen kuin edes varoitusmerkkejä suvaittiin asettaa, niin voin sanoa ettei sateella sitä näe edes valaistulla motarilla.

    Se kun mokoma on siinä kaistojen välissä ja sen kummallekin puolelle kertyy vettä. Se korjaus on näet hieman ylempänänä kuin muu tienpinta. Koko keskikohta näyttää siltä että siinä on lätäkköä, mutta sen veden alla onkin sitten öljyisellä Mastixilla tehty luistinrata. Ja kun paikkaus on kupera, niin siitä lähtee sitten saman tien motosta toinen pyörä toiselle puolelle ja toinen toiselle. On ihan itse kokeiltu ja sanoisin että lipat olisi ollut tosi lähellä jos en olisi ennalta tiennyt että se sauma on siinä ja vaikka tiesinkin niin sateella se sai jopa painavan loivakeulaisen kustomin woblaamaan ennakkovarautumisesta huolimatta (tiesin että kohta lähtee).

    Mastix on aine joka on tarkoitettu vesieristämiseen. Sen valmistaja ei ole koskaan tarkoittanut sitä päällysteeksi.

    Eli: Ei näy edes valoissa.

    Mikäli Jyskälän motarilla ei ole varoitusmerkkejä liukkaasta keskisaumasta, niin vaatikaa joku Jyväskylässä asuva ne sinne. Lisäksi kannattaa vaatia että nopeus pudotetaan 80 km/h siihen asti kunnes keskisaumat on karhennettu. Näin tehtiin Hämeenlinnanväylälläkin, joten ennakkotapaus on.

    Tämä ainakin siis jos paikkausaine on samaa. Tuolla rumballa ja pistämällä paikalliselehden yleisönosastoon kirjoituksen jossa selvittää että kaikkia pännivän nopeusrajoituksen syy on tiepiirin tekemä virhe, saa tarpeeksi painetta siihen suuntaan että eivät enää tee samaa virhettä uudestaan.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  16. #16
    Lainaa (entelodontti @ Elo. 08 2008,21:55) kirjoitti
    Se ei tietysti paljoa auta jos korjaus on luokkaa
    Auttaskohan jos laittaisi tällaisen:

    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  17. #17
    Lainaa (pozo izquierdo @ Elo. 08 2008,20:32) kirjoitti
    Tämähän on suoraa jatkoa sille viime kesäiselle kolmosmoottoritien keskipaikkausepisodille, jossa pari köntsäsi ja yksi motoristi jopa kuoli. Eikös SMOTO nostanut tästä kanteen tienpitäjää vastaan? Tuo (paikkaus)operaatio kun oli suoraan jonkun tieliikennelain tai -asetuksen vastainen.
    Onkos kellään tietoa missä vaiheessa prosessi etenee?

    Vähin mitä noille pikirainoille pitäsi tehdä on levittää niille karhennushiekkaa silloin kun piki on vielä kuumaa. Myöhemmin tehtynä tulee vielä kallimmaksi.

    Itse ekan kerran tuommoisen luirun yli sateella ajettuni jouduin miltei housupyykille...Nyt osaa jo sateella välttää kaistanvaihtoa, tai jos sen tekeekin, niin varaa operaatioon semmoisen puoli kilometriä.

    t. pozo

    Itsekkin viimeviikonloppuna koin tuon liukkauden,yllättävän liukkaasti lähti kotilonkin perä irti ohituksessa vesisateessa,perässäni tullut motoristi ajeli jalat "maassa",joten varovaisuutta noudattaen kantsii ajella.
    aiheesta....lisäinfoa..olkaa hyvä!
    KEPPI-G
  18. #18
    Käykää laittamassa palautetta KatuKanava sivuille tästä Vaajakosken keskiviivanauhasta.

    Olikohan tuossa Jyväskylässä kun esim. Laukaantieltä olisit ajelemassa Minimaniin niin se viimeinen valoristeys jossa pitäisi kääntyä vasemmalle tielle joka menee siis Minimanin ohitse ja jatkuu Tourulaan, niin siinäkin(kö) joku paikkausnauha käännöskohdassa vai muistako väärin

    Katselin vaan keväällä että kuitenkin sillä pituutta/leveyttä kun just olivat "paikkailleet" Tuohon ei kiva * pelillä ajella kun ei erotu märästä tienpinnasta.
    Vuck the vucking vuckers! Some bikes goes faster but don"t drive faster than your guardian angel can fly
  19. #19
    Pikipaikkaukset...ajoa...
    KEPPI-G
  20. #20
    Juurkin eilen ajelin Lpr:n motarilla ja johtuen vedentulosta en aluksi hoksannut "nauhaa" kaistojen välissä. Aika hitoikseen kyllä säväyttää kun 5 vaihteella nappaa hetkeksi kiekat 10000 paikkeille, perän pyrkiessä pois alta..

    Eikä tohon tunnu vedessä auttavan älyttömästi edes kierrosten löysäys, jos vaihtaa kaistaa nopeasti. Tuiki vittumoista tavaraa, mutta kai ton kanssa pystyy elelemään, kunhan pitää hoksottimet toiminnassa. Jaa, mää vai....
    Täysiä sisään.....Paareilla ulos.

    Kawasaki Ninja ZX-10R
  21. #21
    Lainaa (Keppigee @ Elo. 09 2008,12:44) kirjoitti
    Pikipaikkaukset...ajoa...
    Noitten kapeiden nauhojen kanssa aina sillon tällön tulee leikittyä, tai siis haettua tuntumaa noihin lipsumisiin. Ei vaan millään tahdo rengas pysyä siinä päällä vaikka kuinka yrittää

    Joku vastaava videonpätkä pitäisi lähettää noille tienpitäjille, kun jotenkin tuntuu että muuten se liukkaus ei mene perille.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  22. #22
    Lainaa (SamiN @ Elo. 09 2008,16:46) kirjoitti
    Lainaa (Keppigee @ Elo. 09 2008,12:44) kirjoitti
    Pikipaikkaukset...ajoa...
    Noitten kapeiden nauhojen kanssa aina sillon tällön tulee leikittyä, tai siis haettua tuntumaa noihin lipsumisiin. Ei vaan millään tahdo rengas pysyä siinä päällä vaikka kuinka yrittää *

    Joku vastaava videonpätkä pitäisi lähettää noille tienpitäjille, kun jotenkin tuntuu että muuten se liukkaus ei mene perille.
    Oliskohan mahdollisesti tajunta lisääntymässä (ehkä)?

    Liukkaita keskisauman paikkauksia nelostiellä

    * 11.7.2007 Tiehallinto varoittaa liukkaista keskisauman paikkauksista nelostiellä. Paikat voivat olla vaarallisen liukkaita etenkin sateella.

    Keskisauman valuasfalttipaikkaukset ovat paikoitellen liukkaita valtatiellä 4 Lahden ja Järvenpään välillä Helsingin suuntaan ajettaessa. Nauhamaiset paikkaukset saattavat olla liukkaita sateella etenkin moottoripyöräilijöille.

    Tiellä suoritettujen alustavien kitkamittausten perusteella renkaiden pito poikkeaa paikkojen kohdalla muusta päällysteestä.

    Ensimmäisenä varotoimenpiteenä tien nopeusrajoitus lasketaan 100 kilometriin tunnissa.

    Kitkamittausten tulosten perusteella harkitaan muita varotoimenpiteitä - esimerkiksi paikkausten karhentamisen laajuutta sekä liukkaudesta varoittavien merkkien asentamista.


    Niiiin. Mitään ei opittu 3 -tiestä, vaan laitettiin samaa sutta muuallekin. Nyt sitten ilmeisesti on jopa mitattu ja todettu että oho..

    3 -tielle vedettiin uusi asfaltti ainakin Kehä III - Klaukkala välille, mutta muut alueet saavat sitten nauttia virhellisistä päätöksistä ja alennetuista nopeusrajoituksista.

    Kauan kestää nyt tajuta ettei noin vaarallisella tavalla saa teitä paikailla ja ei liene yllätys mitä tuloksia kitkamittauksista tulee, kun olisi voinut lukea aineen valmistajan ohjeen ettei sitä ole tarkoitettu päällysteeksi.



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  23. #23
    Lainaa (mchuurre @ Elo. 08 2008,19:57) kirjoitti
    Eli sä näät öljynki pimeäs ja hämäräs oukki- doukki ja pikihän kiiltää myös sateella, no hyvä-bueno !
    Joko sä pudotit öljytkin sinne paikkauksien päälle?

    -kyllä se pikipaikka siellä kiiltää,eikö muka?

    Katsotkos sä tietä muuten ollenkaan vai keskitytkö etsimään seuraavaa linjaa mutkasta
    KawasakiVn1600
    HondaVtr1000
    SuzukiVz800
    Aprilia650 *2
    KawaKlx250
    YamahaXJR1200
    KawaZ750 *2
    KawaVN800
    ApriliaSL1000
    HondaVFR750
    HondaVF1100C
    KawasakiZZR1100
    SuzukiDr800
    SuzukiGSX1300
    HondaCBR1000 *2
    KawasakiGPZ750
    SuzukiGSX750
    HondaMTX125
  24. #24
    Lainaa (pozo izquierdo @ Elo. 08 2008,20:32) kirjoitti
    Itse ekan kerran tuommoisen luirun yli sateella ajettuni jouduin miltei housupyykille...Nyt osaa jo sateella välttää kaistanvaihtoa, tai jos sen tekeekin, niin varaa operaatioon semmoisen puoli kilometriä.

    t. pozo

    +10
    KawasakiVn1600
    HondaVtr1000
    SuzukiVz800
    Aprilia650 *2
    KawaKlx250
    YamahaXJR1200
    KawaZ750 *2
    KawaVN800
    ApriliaSL1000
    HondaVFR750
    HondaVF1100C
    KawasakiZZR1100
    SuzukiDr800
    SuzukiGSX1300
    HondaCBR1000 *2
    KawasakiGPZ750
    SuzukiGSX750
    HondaMTX125
  25. #25
    Yksi varteenotettava vaihtoehto yhteydenottoa varten on Tienkäyttäjän linja 0200-2100. Maksaa muistaakseni vain pvm ja ainakin mun ilmoittamiin kohteisiin on tullu korjaukset melko nopeaan.
    Honda CBR1100XX Blackbird
  26. #26
    tanpereella oli tänään hienosti tehty pikipaikkauksia keskustasta sarankulman suuntaan. muutamassa risteyksessä 30cm leveiden tuoreiden soirojen päälle oli levitetty hiekkaa ihan reilusti.

    ei siinä muuta mutta se hiekka on nyt koko kaistan leveydellä.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  27. #27
    Mä oon ajellut muutaman viikon ihan päivittäin tuota JKL - Vaajakoski väliä motarilla ja ei ole ollut ongelmia kyseisen paikkauksen kanssa millään kelillä. Joskus tullut mentyä vähän reippaamminkin ja kaistoja vaihdellen ja vähän pompauttanut mutta ei sen kummempaa.. veikkaan siis, että tuo on ns. karhennettua pikeä eli ts. hiekka (tms) käsiteltyä.

    Sehän on kyllä tosi homma, että on muuta pintaa huomattavasti korkeammalla ja saattaa aiheuttaa vesisateella ongelmia (itse en ole huomannut).. mutta tämä näyttäis olevan kallistettu molempiin suuntiin, joten ei pääse keskellä olevan, korkeamman kohdan takia tukkimaan toista kaistaa vedellä.

    Tuon kyllä huomaa ja varovaisesti vaan yli jos mietityttää, ihan hyvin on homma toiminut ainakin itselläni.

    - P

    ps: kirosin itsekin alimpaan helvettiin tuon, kun ensimmäistä kertaa satuin korjauksen jälkeen tuohon, mutta ihan ok on mennyt kun vähän miettii miten siitä yli menee ja varsinkaan ei jää asumaan siihen paikkauksen päälle

    pps: kyllähän nuo tosiaan paremminkin saisi korjata, eli en missään nimessä kuitenkaan puolusta tuota paikkausta.



  28.  
  29. #28
    En jaksanut lukea kaikkea, mutta joku pönttö ihmetteli, että eikö paikkausta näe?
    Osaan vastata, että yöllä sateessa tarttisi omata Teräsmiehen näkökyky. Itselläni ei ole moista, mutta tunne on veikeä, kun rengas sutii motativauhdissa. Oikeastaan tuntuu kivalta, jos ei satu kaatumaan. Eikä ees kuollut.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.