Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 108:een 108:sta
  1. #91
    Lainaa (rammus @ Elo. 07 2008,12:34) kirjoitti
    Lainaa (eeroolli @ Elo. 07 2008,00:36) kirjoitti
    Viestiketjun ydinhän oli "liian suuri ylinopeus taajama-alueella", vaikka se näyttäisi muuttuvan pikkuhiljaa melkolailla lapselliseksi "kinasteluksi" *vetomies versus kukkahattu, eikä rakentavaksi keskusteluksi itse aiheesta *
    Mutta mikäli nämä ns. vetomiehen alut haluavat ajella kaasukahva pohjassa tuota ns. vauhdinnälkäänsä tyydyttääkseen, niin löytyyhän siihen tarkoitukseen noita suljettuja ratoja yms. joissa voi ajaa niitä huippunopeuksia ja keuliakin kaikessa rauhassa. Mutta tuntuu vaan että suurimmalta osalta näistä netin "vetomiehistä" loppuu siinä vaiheessa uho kun suljetulle radalle saa mennä näyttämään sitä hmmm. osaamistaan
    Hyvää keskusteluahan täällä osittain on. Sinä taas aloitit tuon vetomies uhon. Jos sinä jättäisit sen vähemmälle olisit itse viemässä keskustelua parempaan suuntaan, mutta koska tasosi on juuri sitä mitä sanot muilla sen olevan on helppo vetää johtopäätös, että olet hieman yksinkertainen. Samassa tekstissä morkaat vetovässykkä versus kakkahuttu keskustelua ja jatkat täysin asein sitä.

    Kyllä tämänkin sivun vetomiehistä useat käyvät radalla ja ajelevat ihan hyviä aikojakin. Osaavat valita paikat joissa vedättelevat ja keulivat.
    Tiesitko ettei radalla parasta osaamista näytetä kaasukahvalla
    Epäilenpä, että vaikka aina ajatkin nopeusrajoitusten mukaan olisi sinunkin paras siellä ajokoulutuksissa käydä.

    Sanoppas yksin suljettu paikka jossa saa mm keulia? Tai pystyy ajamaan huippunopeuksia?
    Vai uhon Olipas herkkänahkaista... Eikä tarvinne asiallisessa keskustelussa mennä sentään henkilökohtaisuuksiinkaan
    Kyllähän tuo keskustelun ydin oli huimasta tajamanopeuden käytöstä, mutta rönsyili em. sisältö sivuseikkoihin.

    Kyllähän noita rata-ajopäiviä järjestetään joissa voi ajaa noita suurempia nopeuksia kelloa ja muita vastaan. Lisäksi löytyypi noita "lentokenttäajoja" joissa voi kokeilla pyöränsä ja omia huippunopeuksia.
    Kannattaa muuten vaikkapa googletella moiset tapahtumat tai jos ei itse osaa niin pyytää kaverilta apua.

    Ja ilman kaasua tuskin pyörän vauhtia nostetaan, mutta tottahan toki pitää osata käyttää radalla oikeita ajolinjoja ja jarrua tarvittaessa oikeaan aikaan
    PS. Ja ajo-opetusta kuin myös liikenne/tapakasvatusta kannattaa aina harkita vaikka olisi useita vuosia ajokokemusta. Aina oppii jotain uutta.
    *******************
    zx10r
    *******************
  2. #92
    Lainaa (kmpu @ Elo. 07 2008,12:24) kirjoitti
    Maanteiden reunustat puhtaaksi, tästä olen samaa mieltä mutta mutta. Ei se ihan joka paikassa onnistu, voi tulla maaseudulla hieman pakkolunastettavaa...
    Ei tarvii pakkolunastaa mitään. Tiealue ei lopu siihen asfaltin reunaan vaan jatkuu vielä pientareellekkin aikas pitkälle. Tästä kun raivattaisiin pois pajukot, koivikot jne, niin alkais elikotkin näkyä vähän paremmin. Pohjoisessa näin on tehty melkeinpä joka paikassa ja etelässäkin tulee ekas mieleen 10-tie. Mutta monasti noin tien reunat saa kasvaa vapaasti eikä niitä raivata vissiin koskaan.
  3. #93
    Lainaa (eeroolli @ Elo. 07 2008,22:28) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Elo. 07 2008,12:34) kirjoitti
    Lainaa (eeroolli @ Elo. 07 2008,00:36) kirjoitti
    Viestiketjun ydinhän oli "liian suuri ylinopeus taajama-alueella", vaikka se näyttäisi muuttuvan pikkuhiljaa melkolailla lapselliseksi "kinasteluksi" *vetomies versus kukkahattu, eikä rakentavaksi keskusteluksi itse aiheesta *
    Mutta mikäli nämä ns. vetomiehen alut haluavat ajella kaasukahva pohjassa tuota ns. vauhdinnälkäänsä tyydyttääkseen, niin löytyyhän siihen tarkoitukseen noita suljettuja ratoja yms. joissa voi ajaa niitä huippunopeuksia ja keuliakin kaikessa rauhassa. Mutta tuntuu vaan että suurimmalta osalta näistä netin "vetomiehistä" loppuu siinä vaiheessa uho kun suljetulle radalle saa mennä näyttämään sitä hmmm. osaamistaan
    Hyvää keskusteluahan täällä osittain on. Sinä taas aloitit tuon vetomies uhon. Jos sinä jättäisit sen vähemmälle olisit itse viemässä keskustelua parempaan suuntaan, mutta koska tasosi on juuri sitä mitä sanot muilla sen olevan on helppo vetää johtopäätös, että olet hieman yksinkertainen. Samassa tekstissä morkaat vetovässykkä versus kakkahuttu keskustelua ja jatkat täysin asein sitä.

    Kyllä tämänkin sivun vetomiehistä useat käyvät radalla ja ajelevat ihan hyviä aikojakin. Osaavat valita paikat joissa vedättelevat ja keulivat.
    Tiesitko ettei radalla parasta osaamista näytetä kaasukahvalla
    Epäilenpä, että vaikka aina ajatkin nopeusrajoitusten mukaan olisi sinunkin paras siellä ajokoulutuksissa käydä.

    Sanoppas yksin suljettu paikka jossa saa mm keulia? Tai pystyy ajamaan huippunopeuksia?
    Vai uhon * Olipas herkkänahkaista... Eikä tarvinne asiallisessa keskustelussa mennä sentään henkilökohtaisuuksiinkaan
    Kyllähän tuo keskustelun ydin oli huimasta tajamanopeuden käytöstä, mutta rönsyili em. sisältö sivuseikkoihin.

    Kyllähän noita rata-ajopäiviä järjestetään joissa voi ajaa noita suurempia nopeuksia kelloa ja muita vastaan. Lisäksi löytyypi noita "lentokenttäajoja" joissa voi kokeilla pyöränsä ja omia huippunopeuksia.
    Kannattaa muuten vaikkapa googletella moiset tapahtumat tai jos ei itse osaa niin pyytää kaverilta apua.

    Ja ilman kaasua tuskin pyörän vauhtia nostetaan, mutta tottahan toki pitää osata käyttää radalla oikeita ajolinjoja ja jarrua tarvittaessa oikeaan aikaan
    PS. Ja ajo-opetusta kuin myös liikenne/tapakasvatusta kannattaa aina harkita vaikka olisi useita vuosia ajokokemusta. Aina oppii jotain uutta.
    Uhoamisestahan sinä puhuit Ja täyttä tuulta sekin. Harvat täällä uhoo, ollaan vaan erimieltä.

    Juu osaan googlettaa. Mutta kun omissa haluissa ei ole vetää narukireellä muutamaa sataa metriä. Ja niin harvan on.

    Jokainen osaa kiihdyttää narukireellä kurvista ja jarruuttaa seuraavaan kurviin, miksihän niistä kaikista ei tule nopeita? Vastaappa nyt vaikka tähän kun noi rataajon salat tuntuu olevan hallussa. Tolla sun logiikalla ois aina tehokkain pyörä jossa on parhaat jarrut nopein.

    Missäs mä keulin ja burnailen? Googletappa mulle kun en itse osaa.

    Radallahan tässä on tultu oltua jo hyvin useena päivänä tänäkin vuonna.

    edelleen olen sitä mieltä ettei se kovin fiksulta näytä kun edellisessä lauseessa manaa taas samaa kukkahattuvetomies läppää ja jatkaa itse samalla linjalla.

    Tosin pyydän anteeksi huolimattomasti muotoiltua lausettani jossa ehkä oli turhan ylimielisesti kirjoitettu mitä ajattelin.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  4. #94
    Lainaa (Tyyppi @ Elo. 07 2008,13:02) kirjoitti
    Tuolla ylempänä joku tuskaili, että "tämän alemmas ei rajoituksia enää voida laskea". Koskas niitä on laskettu. Minusta nämä sataset ja kasikymppiset on olleet olemassa ainakin viimeiset 25-30v.
    Toisaalta...miksi niitä ei voisi laskea? Vaaleissa vaan äänestämme taas sellaiset valtaapitävät, jotka rukkaavat lukuja alaspäin....ja se on siinä.
    On niitä pudotettu oikein eduskunnan päätöstä myöten, jolla hallinnollisesti, teistä riippumatta, pudotettiin nopeuksia 100 -> 80.

    Suurin hyöty lienee ollut kasvaneet automaattivalvontatulot. Ei ole ainakaan kuolleiden määrässä näkynyt.

    Sitten hieman aiemmin otettiin talvirajoitukset käyttöön, joten nyt sitten ajettaan suoria pääteitäkin 80 km/h tiukasti kameravalvonnassa. Eikä ole juuri kuolleiden määrä pudonnut.

    Tietysti sama pätee vaikka olisi aurinkoinen päivä eikä lumesta tietoakaan. Siksihän nimeksi päätettiinkin vaihtaa liukkaan- ja pimeän kauden rajoitukset.

    Ei silti, jos edes pieni osa siitä tarmosta ja rahasta joka käytetään nykymenoon laitettaisiin muuttuviin nopeusrajoituksiin, niin kyllä minulle sopisi että kun on kova tuiskukeli, että lappu näyttäisi 80. Nykyratkaisu on kuin haulikon laukaus pimeään ja osuu yhtä hyvin maaliinkin.

    Sitten vielä sellainen muutos joka on tehty kaikessa hiljaisuudessa. Ennen taajaman ulkopuolella oli nopeus 80 km/h. Nyt on joka turkasen pellonylitys ja mutkapätkä laputettu 60 km/h, kun ennen ne olivat 80. Ja taas, ei näy tilastossa.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  5. #95
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Elo. 07 2008,22:16) kirjoitti
    No tää se nyt on se sekamelskan aiheuttaja.

    Kun ensin sovittiin että taajamassa on 50 km/h, niin se saatiin vielä jollain tavalla toimimaan, kun lopultakin niitä taajama-merkkejä on tarpeeksi tiheästi.

    Mutta sitten kun keksittiin sotkea homma uudestaan, eli alettiin määritellä taajaman sisälle uusia hitaampia ALUErajoituksia, niin alkaa taas homma karata käsistä.

    Lähellekään riittävästi näitä alueita ei ole laputettu ja silti valvotaan kuin viimeistä päivää.

    Esimeriksi Vammalassa kun tulee etelästä ja kääntyy Itsenäisyydenkadulle on ensin taajamamerkki. Sitten kun katu päättyy risteykseen, missä myös tie (katu vaihtuu) niin missään ei ole mitään aluerajoitusmerkkiä. Vaan se 40 -alue on siellä pääväylän varressa joka ohi voi ajaa tuota toista katua. No siinähän sitten ajelin huolettomin mielin noin 52 kun en ole ajatustenlukija. Saas nähdä laittaako vastaan tullut panda lapun postiin. * *

    Nämä alueet on liian sekavia kun ne ovat sisäkkäin ja lappuja puuttuu.

    Ja sitäkään en ymmärrä että jos rajoitus on 30, niin miksi sitten rakennetaan niin korkeita töyssyjä, kun halvemmaksi tulisi laittaa Stop -merkki. Kai siitä töyssystä oli tarkoitus voida rajoituksen mukaista nopeutta ajaa yli, mutta kovempaa ei.



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  6. #96
    Lainaa (Eki- @ Elo. 07 2008,21:38) kirjoitti
    Siis Liikkuva Poliisi rohkaisee liikennekyttäämiseen? Täysin uutena valvonnan keinona tuli tämä minulle. *
    Jos joku tuommoista kysyy, niin kai siihen on pakko vastata ja vielä oikein suhteessa lakiin? Muuten alkaa nutina siitä(kin), että poliisi ei vastaa kysymyksiin.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  7. #97
    Lainaa (The Legend @ Elo. 07 2008,21:48) kirjoitti
    Eli 300kg on enemmän kuin tarvitaan yhden ihmisen kuljettamiseksi mihin vaan ja samalla massan pudottaminen antaisi mahdollisuuden rakentaa sellainen järjestelmä, jolla vehje pysähtyy nätisti viiden metrin matkalla. Ja samalla, kun liikkuminen tulisi entistä turvallisemmaksi, voisivat myös lapset liikkua omilla ajoneuvoillaan kouluun, kotiin ja harrastuksiin. Tuolloin tietenkin suurin osa kuljetuksista pitäisi ohjata raiteille ja raskaampien ajoneuvojen nopeutta rajoittaa huomattavasti.
    Että sitten köröteltäisiin jakeluautojen perässä mopoautoilla?

    Auto kuin auto pysähtyy kevyesti 5 metrin matkalla. Vauhdista se vaan on kiinni.

    Ennakoivan ajon kurssille voi ilmoittautua opettelemaan niitä "törmäyskursseja". Tosin voi olla, että siellä käsitellään tilannenopeutta ja sellaisia asioita ja törmäyskurssin käsite skipataan. Voi johtua siitä, että ajokaistat on 3,5 m leveitä ja ajolinjaa ei suuremmin voi säätää.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  8. #98
    Lainaa (jannep @ Elo. 08 2008,01:58) kirjoitti
    Ja sitäkään en ymmärrä että jos rajoitus on 30, niin miksi sitten rakennetaan niin korkeita töyssyjä, kun halvemmaksi tulisi laittaa Stop -merkki. Kai siitä töyssystä oli tarkoitus voida rajoituksen mukaista nopeutta ajaa yli, mutta kovempaa ei.
    Monikin on väittänyt, että turhan alhainen tikkari aiheuttaa moraalittomuutta. Miten vaikuttaa stop-merkki 100 metrin välein?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  9. #99
    Lainaa (NOx @ Elo. 08 2008,09:00) kirjoitti
    Ennakoivan ajon kurssille voi ilmoittautua opettelemaan niitä "törmäyskursseja". Tosin voi olla, että siellä käsitellään tilannenopeutta ja sellaisia asioita ja törmäyskurssin käsite skipataan. Voi johtua siitä, että ajokaistat on 3,5 m leveitä ja ajolinjaa ei suuremmin voi säätää.
    BUUUUAAAHHH-HA-HA-HAA!!!
    Just etenkin 50 cm leveällä MP:llä on turha edes yrittää väistää, ainakaan vaikka pientareen kautta. Ei kun jarru pohjaan, silmät kiinni ja toivotaan parasta...

    Nää "teoreetikko-puusulmät" on kyllä erikoinen laji. Valitettavasti ovat päässeet salakavalasti lisääntymään ja maan täyttämään. Siitä saadaan nyt kärsiä kaikki
  10. #100
    Lainaa (HeavenSB @ Elo. 07 2008,15:05) kirjoitti
    Itse kävin tuossa viikko sitten saksassa ja pakko sanoa, että sieltä voisi ottaa suomeen mallia siitä liikennekulttuurista. Kunnon tiet, joissa kaistakohtaiset rajoitukset/ei rajoituksia ollenkaan. Kuitenkin sielläpäin ihmiset liikenteessä ovat todella joustavia ja tietä annetaan heti kun vilkkua näytetään. Ei ole sitä suomen meininkinkiä, että "minä menen kyllä ensin" "vi**u kyllä se väistää" "Oho, tuo ohittaa painanpa kaasun pohjaan, minustahan ei ohi mennä"

    Suomessa on liian pienet nopeusrajoitukset ja sen takia sitä ajetaan myös kovaa, ei näitä matelunopeuksia jaksa kokoajan ajaa. Tietenkin taajama ja kaupunkialue sitten erikseen, itsekään en hyväksy siellä kaahailua. Pitää osata ajatella oikea paikka ja aika missä niitä vetoja voi ottaa.

    Sitten vielä tuohon karkuun lähtemiseen. Suomessa ylinopeuksista rangaistaan niin prkleen rankasti, että jos ajat tutkaan yli 40 ylinopeutta niin siinävaiheessa on jo sama lähteä karkuun ku se kortti lähtee kuitenkin hyllylle. Kortitta ajotkin lisääntyvät, koska ajokiellot ovat aivan kohtuuttomia.

    Viime viikolla saksassa kaverini serkku joka siellä asuu, kertoi että oli ajanut 70 alueella tutkaan 120. Sakkoa 150 ja kortti pysyi kun oli osannut puhua poliisit läpi vaikka oli saanut jo pisteet täyteen. Tuo pistesysteemi olisi todella hyvä myös suomeen. Lisäksi saksassa korttia ei heti tarvitse antaa poliisille kuten suomessa vaan sen voi viedä myöhemmin laitokselle kun esimerkiksi viettää lomaa.

    Noh siinä pientä epäselvää avautumista..
    Käypäs joskus Saksassa ajamassa seututeitä ja katso mitkä nopeusrajoitukset siellä on ja miten tiuhaan siellä on pikkukyliä joiden kohdalla nopeusrajoitus on vielä pienempi!
    Meidän moottoriteillä voisi ajaa ihan varmasti lujempaakin kuin tällä hetkellä ja varmast joillakin kantateilläkin joissa ei ole mahdottomasti asutusta. Ikävä vain kun nykyisin ns hyvien ajoteiden varsiin muuttaa ihmisiä perheineen ja sielläkin rajoituksia lasketaan.
    Nykyisinkin pitää vähän katsoa missä vetää ja miten.
    haemis
  11. #101
    Lainaa (Daredevil @ Elo. 08 2008,11:45) kirjoitti
    Lainaa (NOx @ Elo. 08 2008,09:00) kirjoitti
    Ennakoivan ajon kurssille voi ilmoittautua opettelemaan niitä "törmäyskursseja". Tosin voi olla, että siellä käsitellään tilannenopeutta ja sellaisia asioita ja törmäyskurssin käsite skipataan. Voi johtua siitä, että ajokaistat on 3,5 m leveitä ja ajolinjaa ei suuremmin voi säätää.
    BUUUUAAAHHH-HA-HA-HAA!!!
    Just etenkin 50 cm leveällä MP:llä on turha edes yrittää väistää, ainakaan vaikka pientareen kautta. Ei kun jarru pohjaan, silmät kiinni ja toivotaan parasta...

    Nää "teoreetikko-puusulmät" on kyllä erikoinen laji. Valitettavasti ovat päässeet salakavalasti lisääntymään ja maan täyttämään. Siitä saadaan nyt kärsiä kaikki
    Osuit asian ytimeen: tuore käytännön esimerkki.

    Otetaanpa uusiksi rautalangasta vääntäen:

    Törmäyskurssi käsitteenä sopii vaikka vesiliikenteeseen tai astronomiaan, mutta tieliikenteessä ennakoiva ajo on oikea käsite.

    Tiellä kurssia ei voi valita vapaasti, mutta toki ajoneuvon paikkaa kaistalla voi säädellä ajolinjoilla. Eli vaikka näkisit kolmen kilometrin päästä traktorin tulevan sivutieltä kohti ajamaasi tietä, et voi vaihtaa kurssia sen traktorin taakse. Tie vie ja sitä pitkin mennään.

    Väistämistä ei ole kukaan kieltänyt. EA-kurseilla opetellaan jarrutuksen ohella väistöä ja sitäkin kumpi on missäkin tilanteessa parempi vaihtoehto. Mutta miksi keksiä pyörää uudestaan tuputtamalla törmäyskurssin käsitettä?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  12. #102
    Lainaa (haemis @ Elo. 08 2008,12:07) kirjoitti
    Käypäs joskus Saksassa ajamassa seututeitä ja katso mitkä nopeusrajoitukset siellä on ja miten tiuhaan siellä on pikkukyliä joiden kohdalla nopeusrajoitus on vielä pienempi!
    Meidän moottoriteillä voisi ajaa ihan varmasti lujempaakin kuin tällä hetkellä ja varmast joillakin kantateilläkin joissa ei ole mahdottomasti asutusta. Ikävä vain kun nykyisin ns hyvien ajoteiden varsiin muuttaa ihmisiä perheineen ja sielläkin rajoituksia lasketaan.
    Nykyisinkin pitää vähän katsoa missä vetää ja miten.
    No mä ainakin kävin ajelemassa Saksassa kuukausi sitten, kaiken maailman teitä. Ja ihmeteltyäni kun kotilot sun muut meni pikkuteillä ohi, vaikka itsellä oli toistasataa taulussa, kysyin paikalliselta sälliltä, mikä siellä on nopeusrajoitus? Kaveri vastasi, että 110km/h, periaatteessa, mutta ei poliisi puutu juuri mihinkään, jos kylien kohdalla hidastat...

    Ja sen mukaan mentiin. Sinitakit (siellä vihrätakit) paino teillä ihan samanlailla.

    Kyllä ne nopeudet ainakin mulle riittivät.

    Huvittavintahan oli, että siirryttäessä nelikaistaiselta moottoritieltä, jossa oli nopeus määriteltynä, tavalliselle maantielle, saattoi sallittu nopeus kasvaa.
    Yamaha XJ 600 -98 -> Ducati ST2 -02 -> Honda VFR -07 ->
    * * * * * * * * * * * * * * * Kawasaki ZX-10R -09

    * * * * * * * * * * Jawa 175cc vm.1957 kunnostusprojekti
  13. #103
    Lainaa (NOx @ Elo. 08 2008,09:02) kirjoitti
    Lainaa (jannep @ Elo. 08 2008,01:58) kirjoitti
    Ja sitäkään en ymmärrä että jos rajoitus on 30, niin miksi sitten rakennetaan niin korkeita töyssyjä, kun halvemmaksi tulisi laittaa Stop -merkki. Kai siitä töyssystä oli tarkoitus voida rajoituksen mukaista nopeutta ajaa yli, mutta kovempaa ei.
    Monikin on väittänyt, että turhan alhainen tikkari aiheuttaa moraalittomuutta. Miten vaikuttaa stop-merkki 100 metrin välein?
    Luulisimpa että vit*ttaa ihan sama verran kuin nykyiset hidastustöyssyt, joista ei pääse autollakaan kuin 10 km/h ajamalla yli.

    Ja mokoma töyssy kuulemma maksaa 20 000 euroa kappale.

    Kuka jumankeuta pystyy kusettamaan kunnilta tuommoisia hintoja 2 x 7 x 0,15 palasta asfalttia?

    (Hintatieto Etelä-Saimaasta, jutusta "Imatran hidasteet tältä kesältä tehty")
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  14. #104
    Vedetäänpä oikein överi OT:

    Oletetaan, että Pentti 28 vuotta menee ja hakee itselleen aseenhankintalupaa ja saa sen. Menee kauppaan ja hankkii luvassa mainitun kaltaisen aseen. Tämän jälkeen Pena hankkii aselleen hallussapitoluvan. Pena alkaa harrastaa ampumista jollain radalla jossain korvessa kaukana kaikesta. Yhtenä päivänä Penaa alkaa vituttaa ainainen radalle ajaminen matkaa kun kuitenkin on useita kymmeniä kilometrejä ja, kun omalla pihallakin voisi ihan hyvin ketään vaarantamatta ampua. Nooh, Pena nohevana jätkänä rakentaa oman radan riittävillä suojilla jne. Pena ei koskaan ampumiensa ~5000000 laukauksen aikana ole ampunut ohi taulusta vaan aina on osunut. Hänen rakentamansa tauluntaustansa on kolme kertaa taulun kokoinen, eli maginaalia löytyy. Tämän jälkeen Pena aloittaa harjoittelun tiheästi rakennetulla asuinalueella ja tietenkään Penalta ei saa ottaa asetta pois eikä millään tavalla rangaista, koska Pena tietää mitä tekee...

    OT loppuu...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  15. #105
    Lainaa (jannep @ Elo. 09 2008,12:26) kirjoitti
    Monikin on väittänyt, että turhan alhainen tikkari aiheuttaa moraalittomuutta. Miten vaikuttaa stop-merkki 100 metrin välein?
    Luulisimpa että vit*ttaa ihan sama verran kuin nykyiset hidastustöyssyt, joista ei pääse autollakaan kuin 10 km/h ajamalla yli.[/QUOTE]
    Juu. Ero taitaa olla siinä, että töyssyyn pakko hidastaa vaikka v*tuttaa. V*tuttavan stop-merkin taas voi sivuuttaa hajottamatta autoa...
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  16. #106
    Lainaa (Fabe @ Elo. 09 2008,12:41) kirjoitti
    Vedetäänpä oikein överi OT:

    Oletetaan, että Pentti 28 vuotta menee ja hakee itselleen aseenhankintalupaa ja saa sen. Menee kauppaan ja hankkii luvassa mainitun kaltaisen aseen. Tämän jälkeen Pena hankkii aselleen hallussapitoluvan. Pena alkaa harrastaa ampumista jollain radalla jossain korvessa kaukana kaikesta. Yhtenä päivänä Penaa alkaa vituttaa ainainen radalle ajaminen matkaa kun kuitenkin on useita kymmeniä kilometrejä ja, kun omalla pihallakin voisi ihan hyvin ketään vaarantamatta ampua. Nooh, Pena nohevana jätkänä rakentaa oman radan riittävillä suojilla jne. Pena ei koskaan ampumiensa ~5000000 laukauksen aikana ole ampunut ohi taulusta vaan aina on osunut. Hänen rakentamansa tauluntaustansa on kolme kertaa taulun kokoinen, eli maginaalia löytyy. Tämän jälkeen Pena aloittaa harjoittelun tiheästi rakennetulla asuinalueella ja tietenkään Penalta ei saa ottaa asetta pois eikä millään tavalla rangaista, koska Pena tietää mitä tekee...

    OT loppuu...
    Pena voi oikeudenpäätöksen mukaan vaikka ammuskella autoja Jyväskylän keskustassa ilman, että aiheuttaa vaaraa (syytettiin ainoastaan omaisuuden tuhoamisesta; syyte vaaran aiheuttamisesta hylättiin, koska ketään ei osunut tulilinjalle). Sen sijaan, jos Pena olisi syyllistynyt yksin teoin tehtyyn kilpikulmarikokseen ja ammuskeluun, silloin olisi syyte törkeän vaaran aiheuttamisesta tullut.



    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  17. #107
    Lainaa (vetomies @ Elo. 09 2008,13:14) kirjoitti
    Pena voi oikeudenpäätöksen mukaan vaikka ammuskella autoja Jyväskylän keskustassa ilman, että aiheuttaa vaaraa (syytettiin ainoastaan omaisuuden tuhoamisesta; syyte vaaran aiheuttamisesta hylättiin, koska ketään ei osunut tulilinjalle). Sen sijaan, jos Pena olisi syyllistynyt yksin teoin tehtyyn kilpikulmarikokseen ja ammuskeluun, silloin olisi syyte törkeän vaaran aiheuttamisesta tullut.
    Juu voi olla, mutta rikoksentekoväline lähtee samantien valtiolle eikä Pena saa vuosiin hankkia uutta. Ja mikä oikeusaste on tuollaisen päätöksen antanut? Nimim. ei jaksa kuuklettaa... Ja tuossa esimerkissäni, tuo homma loppuisi aivan varmasti alkuunsa...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  18.  
  19. #108
    Täytyy vaan toivoa, että tommoset kuolee yksin...Raa'sti sanottu, mutta näin ajattelen.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234