Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 108:sta
  1. #1
    Julkaistu: 30.7.2008 20:37

    stt

    Kajaani. Kolmikymppinen motoristi aiheutti useita vaaratilanteita kaahatessaan hurjaa ylinopeutta keskiviikkona Kajaanissa. Tasoristeyksen ylittänyt mies ajoi moottoripyörän eturengas ilmassa suoraan siviilipoliisiauton ohitse.

    Taka-ajon aikana moottoripyöräilijä nosti nopeuden korkeimmillaan 190 kilometriin tunnissa. Alueella oli 60 kilometrin nopeusrajoitus.

    Takaa-ajon aikana motoristi vaaransi liikennettä muun muassa ohittamalla oikealta muuta liikennettä. Lisäksi muut autoilijat joutuivat väistämään moottoripyöräilijää. Kajaanin poliisi tavoitti miehen myöhemmin tämän kotoa.


    Poimin tämän jutun tänne turvallisuuteen, kun taisimme nähdä kyseisen kuskin Kajaanissa maanantaina 28.7 klo 18:30. Tuli nimittäin oikein todettua puoliskolle, että ensimmäinen kerta kun näen että olisi kortti lähtenyt pyöräkuskilta neljästi kahden kilometrin matkalla.

    Ruuhkasssa keulat jokaisesta liikennevalosta ja viimeisistä tuppi nurin pois vähintään 120 km/h, todennäköisesti lähempänä 150 km/h @ 60 (alkuosa @50)

    Keskiviikkona sitten olikin ajeltu jo liki 200 km/h taajamassa.

    Vaikka tässä itsekin on pyöräilijä, niin sanon puoliskolle että tuolta oikeasti joutaisi ottaa kortti pois, ennen kuin tappaa jonkun tai itsensä.

    No keskiviikkona se sitten lähti. Hyvä asia. Jos ei tajua edes mennä keulimaan ja ajamaan 200 lasissa jonnekin muualle kuin taajamaan, niin nyt ehtii 3-6 kk miettiä miksi se taajamassa pommittaminen tuohon tapaan ei ole älykäs teko.

    Pikkuasioista en tälleen kukkahattuile, mutta tuo käry tuli aiheesta.



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  2. #2
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Anteeksi kymenlaaksolaiset. Minä luulin että Kajaaneja on vaan yksi suomessa. Mutta jos niitä on kaksi sataa..niin herra varjele.
    GHOSTWRITER
  3. #3
    Jos tuo oli nyt se paljon puhuttu ubermotoristi joka selviytyy tilanteesta kuin tilanteesta ja on koko ajan hermolla, ja näin ollen on myös ne omat säännöt käytössä...
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  4. #4
    Lainaa (jannep @ Elo. 05 2008,19:44) kirjoitti
    Ruukasssa keulat jokaisesta liikennevalosta ja viimeisistä tuppi nurin pois vähintään 120 km/h, todennäköisesti lähempänä 150 km/h @ 60 (alkuosa @50)
    No mitä sitten. Hallittuahan tuo homma oli, jos ei kerta mihinkään osunut. Ihme kukkahattuilua...
  5. #5
    Lainaa (jannep @ Elo. 05 2008,19:44) kirjoitti
    [i]Julkaistu: 30.7.2008 20:37

    stt
    Taka-ajon aikana moottoripyöräilijä nosti nopeuden korkeimmillaan 190 kilometriin tunnissa. Alueella oli 60 kilometrin nopeusrajoitus.
    Tänne etelä-suomeenkin pitäisi saada noita takaa-ajoratoja, tosin jotenkin vain tuntuu tuo 60 aivan liian pieneltä.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  6. #6
    Lainaa (Daredevil @ Elo. 05 2008,19:51) kirjoitti
    Lainaa (jannep @ Elo. 05 2008,19:44) kirjoitti
    Ruukasssa keulat jokaisesta liikennevalosta ja viimeisistä tuppi nurin pois vähintään 120 km/h, todennäköisesti lähempänä 150 km/h @ 60 (alkuosa @50)
    No mitä sitten. Hallittuahan tuo homma oli, jos ei kerta mihinkään osunut. Ihme kukkahattuilua...
    Avitatko vähän sitä levysoittimen neulaa, tuntuu jumittuneen samaan kohtaan...
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  7. #7
    aah loisto viihdettä
    kukkahatut vs vetomiehet
    ja koskaan kukaan ei ole oikeassa.

    mutta asiaan ei oo ihan fiksuu toimintaa mut kukin tyylillään

    onks ruukassa sama kun ruuhkassa
    mopoton mies nykyään
    the older i get the faster i used to be
  8. #8
    Lainaa (timo1 @ Elo. 05 2008,19:47) kirjoitti
    Anteeksi kymenlaaksolaiset. Minä luulin että Kajaaneja on vaan yksi suomessa. Mutta jos niitä on kaksi sataa..niin herra varjele.
    Kato joku ehti mua ennen, luulin kans et Kajaani-nimisiä kaupunkeja on vain yksi. Mut mites tuo kymenlaakso tuohon liittyy, eikös se Kajaani ole kuitenkin Kainuussa
    Honda CB600 F Hornet -07
    Honda CBR600RR -07
    Honda CBR600F -99
    Aprilia Sport Pro 125 -94
    Yamaha RD 125 -82??
  9. #9
    Jos ei sen verta kykene hahmottamaan, että 200 nyt vaan sattuu olemaan aika huimasti liian suuri vauhti käytettäväksi kuvatunlaisessa ympäristössä, sitten ei mielestäni ole vetomies, eikä kukkahattu, vaan savipää.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Keuliminen on ihan pop mutta kun amatööreillä tuppaa sitten vauhtia olemaan reilusti yli sallitun kun ei sitä keulaa saada ylös muuten kuin voimalla. Vaatii taitoa ajaa takasella viittäkymppiä taajamassa, sen kun nään niin tulee syvä kumarrus
    Dirty Nasty Furriner
  11. #11
    Se vaan tuli mieleen, että mistä poliisi voi olla aivan satavarma, että tavoittivat oikean miehen? Syyte on kuitenkin aika kova ja mahdollisuus syyttömän tuomitsemisesta on olemassa etenkin, kun Suomen suurimmalla mp-keskustelupalstalla puhutaan avoimesti kilpien kopioimisesta. Ajaja saattoi olla myös syytetyn veli, tai muu lähiomainen, jolloin ollaankin jo siinä pisteessä, ettei näyttöä voi millään tavalla sanoa aukottomaksi.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  12. #12
    Mut ku kaveri kidutuksen jälkeen myönsi ajaneensa ....
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #13
    Lainaa (The Legend @ Elo. 05 2008,22:53) kirjoitti
    Se vaan tuli mieleen, että mistä poliisi voi olla aivan satavarma, että tavoittivat oikean miehen?
    Jos se vaan totesi hävinneensä ja myönsi tilastotappion kuin mies eikä alkanut keksimään selityksiä tai vierittämään syytä muiden niskoille poliitikkomaiseen tapaan?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  14. #14
    Lainaa (NOx @ Elo. 05 2008,23:10) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Elo. 05 2008,22:53) kirjoitti
    Se vaan tuli mieleen, että mistä poliisi voi olla aivan satavarma, että tavoittivat oikean miehen?
    Jos se vaan totesi hävinneensä ja myönsi tilastotappion kuin mies eikä alkanut keksimään selityksiä tai vierittämään syytä muiden niskoille poliitikkomaiseen tapaan?
    Nehän haki syytetyn kotoa, mutta eivät lainkaan pohtineet, että miks haltija ajais karkuun, kun sehän tuomitaan anyway? Joku muu sitä pyörää ajoi ja siks sen kannatti paeta. Veikkaan, et joku käytti kopiokilpeä ja naureskelee nyt jossain viranomaisten kaavamaisuutta.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  15. #15
    Entäpä jos tarina olisikin jatkunut että ko. motoristi olisi törmännyt pikkulapseen tms. Vieläkö täällä vähäteltäisiin asiaa? Tai jos lapsi olisi ollut sinun tahi jonkun tuttusi?
    Yleensä en paljoa jaksa kommentoida mutta nyt on alkanut pistää silmään se että piittaamattomuus sääntöjä kohtaan on kasvanut.
    Se ei ole kuin se yksi kerta, kun joku törttö teilaa jonkun viattoman lapsen tai vanhuksen kun vähä mopo karkaa käsistä ja sen jälkeen meidän moottoripyöräilijöiden "maine" kasvaa entisestään.
    Toivottavasti näin ei käy koskaan, mutta riskit siihen kasvavat täallaisilla vedoilla kaiken aikaa.
    Olen sitä mieltä että temput ja kaahailu kuuluu radalle/ järjestettyihiin tapahtumiin, eivät normaaliin liikenteeseen ja näille kavereille voisi antaa suosista kovemmat rangaistukset törkeistä tapauksista.



    ZX-9R -98 -> Hayabusa -05
    http://www.bikepics.com/members/kostax/
  16. #16
    Ei silla ole valia mita sattuu. Tarkeinta on etta ajaa poliisia pakoon. Nintendolla korttinsa saaneet teinit kuolaa kehuu ja ylistaa. Niita ei saa torua koska ne saa trauman.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  17. #17
    Lainaa (kosta @ Elo. 05 2008,23:28) kirjoitti
    Entäpä jos tarina olisikin jatkunut että ko. motoristi olisi törmännyt pikkulapseen tms. Vieläkö täällä vähäteltäisiin asiaa? Tai jos lapsi olisi ollut sinun tahi jonkun tuttusi?
    Yleensä en paljoa jaksa kommentoida mutta nyt on alkanut pistää silmään se että piittaamattomuus sääntöjä kohtaan on kasvanut.
    Se ei ole kuin se yksi kerta, kun joku törttö teilaa jonkun viattoman lapsen tai vanhuksen kun vähä mopo karkaa käsistä ja sen jälkeen meidän moottoripyöräilijöiden "maine" kasvaa entisestään.
    Toivottavasti näin ei käy koskaan, mutta riskit siihen kasvavat täallaisilla vedoilla kaiken aikaa.
    Olen sitä mieltä että temput ja kaahailu kuuluu radalle/ järjestettyihiin tapahtumiin, eivät normaaliin liikenteeseen ja näille kavereille voisi antaa suosista kovemmat rangaistukset törkeistä tapauksista.
    No, jos se olis ajannu "pikkulapsen päälle" niin vaatisin tietty kaverin suolestamista. Näiden liikennehommien pitäisi nimittäin mennä niin, että vastuuseen joutuu vasta syyllistyttyään todistettavasti sellaiseen rikokseen, jonka ehkäisemiseksi säännöt ja määräykset on tehty. Meinaan, että näiden sääntöjen ja määräysten pitäisi olla vain ohjeita siitä, jolla syytteen voi välttää, eikä niin, että sääntöjen puitteissa voi törttöillä kuin Sasi konsanaan.

    Ja usko vaan, että vaikka kirjoitan täällä kaahaamisen puolesta, kannatan silti turvallista liikennekulttuuria. Meidän työkalut ovat vaan erilaisia. Sä yrität valvoa ja mä taas antaisin vapauden, vaikka koheltaa, kunhan kestää sitten temppunsa seuraukset. Enkä edes usko, että tämä alunperin keulimisesta alkanut tilanne oli niin vaarallinen kuin lehdissä annetaan ymmärtää. Tai sanotaan, ettei lehdistön/poliisin arviolla ole tässä yhteydessä välttämättä enää mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Voi olla, tai sitten ei, mutta todennäköisesti ei.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  18. #18
    Lainaa (The Legend @ Elo. 05 2008,23:53) kirjoitti
    Lainaa (kosta @ Elo. 05 2008,23:28) kirjoitti
    Entäpä jos tarina olisikin jatkunut että ko. motoristi olisi törmännyt pikkulapseen tms. Vieläkö täällä vähäteltäisiin asiaa? Tai jos lapsi olisi ollut sinun tahi jonkun tuttusi?
    Yleensä en paljoa jaksa kommentoida mutta nyt on alkanut pistää silmään se että piittaamattomuus sääntöjä kohtaan on kasvanut.
    Se ei ole kuin se yksi kerta, kun joku törttö teilaa jonkun viattoman lapsen tai vanhuksen kun vähä mopo karkaa käsistä ja sen jälkeen meidän moottoripyöräilijöiden "maine" kasvaa entisestään.
    Toivottavasti näin ei käy koskaan, mutta riskit siihen kasvavat täallaisilla vedoilla kaiken aikaa.
    Olen sitä mieltä että temput ja kaahailu kuuluu radalle/ järjestettyihiin tapahtumiin, eivät normaaliin liikenteeseen ja näille kavereille voisi antaa suosista kovemmat rangaistukset törkeistä tapauksista.
    No, jos se olis ajannu "pikkulapsen päälle" niin vaatisin tietty kaverin suolestamista. Näiden liikennehommien pitäisi nimittäin mennä niin, että vastuuseen joutuu vasta syyllistyttyään todistettavasti sellaiseen rikokseen, jonka ehkäisemiseksi säännöt ja määräykset on tehty. Meinaan, että näiden sääntöjen ja määräysten pitäisi olla vain ohjeita siitä, jolla syytteen voi välttää, eikä niin, että sääntöjen puitteissa voi törttöillä kuin Sasi konsanaan.

    Ja usko vaan, että vaikka kirjoitan täällä kaahaamisen puolesta, kannatan silti turvallista liikennekulttuuria. Meidän työkalut ovat vaan erilaisia. Sä yrität valvoa ja mä taas antaisin vapauden, vaikka koheltaa, kunhan kestää sitten temppunsa seuraukset. Enkä edes usko, että tämä alunperin keulimisesta alkanut tilanne oli niin vaarallinen kuin lehdissä annetaan ymmärtää. Tai sanotaan, ettei lehdistön/poliisin arviolla ole tässä yhteydessä välttämättä enää mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Voi olla, tai sitten ei, mutta todennäköisesti ei.
    The ledengillä ei selvästikkään ole omia lapsia.
    Pitää olla aika !¤#%#¤%, jos on sitä mieltä, että ensin saa ajaa lapsen hengiltä ja sitten vasta teko olikin tuomittava
    Onko ennalta ehkäisy täysin outo sana?
    Mielestäni osa säännöistä on selkeästi tarkoitettu turvaamaan meitä ja lapsiamme.
    En jaksa uskoa, että 4-12 vuotias lapsi ymmärtää taajamassa, että vetomies tulee 200km/h hytti pystyssä päin punaisia poliisia pakoon ja se on täysin normaalia joillekkin.
    Alkaa mennä usko jo darwinismiin tätä palstaa lukiessa
    Lahjattomat treenaa
  19. #19
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Juikka @ Elo. 06 2008,00:19) kirjoitti
    Alkaa mennä usko jo darwinismiin tätä palstaa lukiessa *
    Älä hötkyile, hyvin on noita vetomiehiä vaihtanut pyörästä Monosen autoon tänäkin kesänä ja vielähän tuota on kesääkin jäljellä, kyllä se siitä pikku hiljaa
    Dirty Nasty Furriner
  20. #20
    Lainaa (Juikka @ Elo. 06 2008,00:19) kirjoitti
    En jaksa uskoa, että 4-12 vuotias lapsi ymmärtää taajamassa, että vetomies tulee 200km/h hytti pystyssä päin punaisia poliisia pakoon
    Missäs tuollainen temppu on tehty? Voi meinaas olla jo aika vaarallinen suoritus...

    Että ässänä hihasta "lapsi liikenteessä" -kortti. Meillä on mukulat opetettu olemaan erityisen varovaisia ja tarkkoja tietä ylittäessään ja ylipäätänsä liikenteessä kulkiessaan. 200 päin punaista keuliva voi tietysti tuottaa yllätyksen, mutta todennäköisyys siihen on luokkaa avaruuskivi koteloon. Vaikka rakkaus lapseen on eniten iso koko maailmassa, ei ehkä kannata alkaa peljätä menetystä täysin teoreettisella tavalla. Ennemmin olisin lapsista huolissaan uimarannalla tai korkealla kalliolla leikkiessään.
  21. #21
    Motarilla ja maantiellä kaahaaminen ok, kunhan jaksaa kantaa seuraukset itkemättä. Taajamassa tollanen kaahaus ni sais mun mielestä ottaa kortin pois forever. Ei sitä aluetta turhaan kutsuta taajamaksi.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #22
    Lainaa (The Legend @ Elo. 05 2008,23:53) kirjoitti
    No, jos se olis ajannu "pikkulapsen päälle" niin vaatisin tietty kaverin suolestamista. Näiden liikennehommien pitäisi nimittäin mennä niin, että vastuuseen joutuu vasta syyllistyttyään todistettavasti sellaiseen rikokseen, jonka ehkäisemiseksi säännöt ja määräykset on tehty. Meinaan, että näiden sääntöjen ja määräysten pitäisi olla vain ohjeita siitä, jolla syytteen voi välttää, eikä niin, että sääntöjen puitteissa voi törttöillä kuin Sasi konsanaan.

    Ja usko vaan, että vaikka kirjoitan täällä kaahaamisen puolesta, kannatan silti turvallista liikennekulttuuria. Meidän työkalut ovat vaan erilaisia. Sä yrität valvoa ja mä taas antaisin vapauden, vaikka koheltaa, kunhan kestää sitten temppunsa seuraukset. Enkä edes usko, että tämä alunperin keulimisesta alkanut tilanne oli niin vaarallinen kuin lehdissä annetaan ymmärtää. Tai sanotaan, ettei lehdistön/poliisin arviolla ole tässä yhteydessä välttämättä enää mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Voi olla, tai sitten ei, mutta todennäköisesti ei.
    Mallisi valitettavasti vain antaisi niille, joita on aikaisemminkin kiinnostanut vähänlaisesti noudattaa yhteisiä sääntöjä, vieläpä lain mukaankin vapaat kädet tehdä ihan mitä huvittaa. Eikä sellaista ihmistä, joka ei osaa harkita tekemisiään edes tässä hetkessä, todellakaan saataisi aisoihin jollain pelotteella mahdollisesta vakavammasta rangaistuksesta, joka napsahtaa vasta sitten, jos hän mokaa. Täysin päin vastoin.

    Tuon toimimisesta käytännössä löytyy myös erimerkkejä, esim. eteläisessä Euroopassa on monia maita, joissa juopuneena ajamista katsotaan läpi sormien niin kauan kuin ei tapahdu mitään. Kännissä kolarin ajanut voidaan kylläkin sitten pistää linnaan. Se on johtanut lähinnä siihen, että todella moni ajaa aika usein hieman maistissa. Ja rattijuoppojen aiheuttamia onnettomuuksiakin tapahtuu paljon, niistä tänä vuonna hyvänä esimerkkinä Malagan bussiturma.

    Jos ihmiset saisivat ihan itse valita, niin Suomessakin ajettaisiin entistä kovempaa ja entistä useammin humalassa, ihan sama jos ne näin tehdessään mokanneet sitten vaikka kivitettäisiin paikanpäällä. Osa vaan silti päättäisi murehtia seurauksista vasta siinä vaiheessa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  23. #23
    Lainaa (intikka @ Elo. 06 2008,04:01) kirjoitti
    Lainaa (PrivateeR @ Elo. 06 2008,03:38) kirjoitti
    Taajamassa tollanen kaahaus ni sais mun mielestä ottaa kortin pois forever. Ei sitä aluetta turhaan kutsuta taajamaksi.
    +1
    +1 TAI Muutaman kuukauden ehdoton pakkotyölaitos ja esim.viiden vuoden ajokielto, jonka jälkeen kortin ajelu uudelleen voisi tehota...
    "Never play cowboy in a room full of Indians."
  24. #24
    Lainaa (Juikka @ Elo. 06 2008,00:19) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Elo. 05 2008,23:53) kirjoitti
    Lainaa (kosta @ Elo. 05 2008,23:28) kirjoitti
    Entäpä jos tarina olisikin jatkunut että ko. motoristi olisi törmännyt pikkulapseen tms. Vieläkö täällä vähäteltäisiin asiaa? Tai jos lapsi olisi ollut sinun tahi jonkun tuttusi?
    Yleensä en paljoa jaksa kommentoida mutta nyt on alkanut pistää silmään se että piittaamattomuus sääntöjä kohtaan on kasvanut.
    Se ei ole kuin se yksi kerta, kun joku törttö teilaa jonkun viattoman lapsen tai vanhuksen kun vähä mopo karkaa käsistä ja sen jälkeen meidän moottoripyöräilijöiden "maine" kasvaa entisestään.
    Toivottavasti näin ei käy koskaan, mutta riskit siihen kasvavat täallaisilla vedoilla kaiken aikaa.
    Olen sitä mieltä että temput ja kaahailu kuuluu radalle/ järjestettyihiin tapahtumiin, eivät normaaliin liikenteeseen ja näille kavereille voisi antaa suosista kovemmat rangaistukset törkeistä tapauksista.
    No, jos se olis ajannu "pikkulapsen päälle" niin vaatisin tietty kaverin suolestamista. Näiden liikennehommien pitäisi nimittäin mennä niin, että vastuuseen joutuu vasta syyllistyttyään todistettavasti sellaiseen rikokseen, jonka ehkäisemiseksi säännöt ja määräykset on tehty. Meinaan, että näiden sääntöjen ja määräysten pitäisi olla vain ohjeita siitä, jolla syytteen voi välttää, eikä niin, että sääntöjen puitteissa voi törttöillä kuin Sasi konsanaan.

    Ja usko vaan, että vaikka kirjoitan täällä kaahaamisen puolesta, kannatan silti turvallista liikennekulttuuria. Meidän työkalut ovat vaan erilaisia. Sä yrität valvoa ja mä taas antaisin vapauden, vaikka koheltaa, kunhan kestää sitten temppunsa seuraukset. Enkä edes usko, että tämä alunperin keulimisesta alkanut tilanne oli niin vaarallinen kuin lehdissä annetaan ymmärtää. Tai sanotaan, ettei lehdistön/poliisin arviolla ole tässä yhteydessä välttämättä enää mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Voi olla, tai sitten ei, mutta todennäköisesti ei.
    The ledengillä ei selvästikkään ole omia lapsia.
    Pitää olla aika !¤#%#¤%, jos on sitä mieltä, että ensin saa ajaa lapsen hengiltä ja sitten vasta teko olikin tuomittava *
    Onko ennalta ehkäisy täysin outo sana?
    Mielestäni osa säännöistä on selkeästi tarkoitettu turvaamaan meitä ja lapsiamme.
    En jaksa uskoa, että 4-12 vuotias lapsi ymmärtää taajamassa, että vetomies tulee 200km/h hytti pystyssä päin punaisia poliisia pakoon ja se on täysin normaalia joillekkin.
    Alkaa mennä usko jo darwinismiin tätä palstaa lukiessa *
    + 1. Eikä se tuomio ole ainut asia: ajajan on elettävä loppuelämänsä sen tiedon kanssa, että on aiheuttanut TAHALLAAN sääntöjä rikkomalla jonkun kuoleman tai vamman. Kannattaa miettiä asioita hieman pidemmälle, vaikka ei kukkahattu päässä kotona istuisikaan.

    Lisäksi, maksaahan se meille veronmaksajille kun kaahareita hoidetaan teholla, kuntoutetaan jne.
    ------------------

    Kawasaki Ninja250r -> Kawasaki Er6n -> Kawasaki ZX6R
  25. #25
    Lainaa (shortie @ Elo. 06 2008,09:19) kirjoitti
    + 1. Eikä se tuomio ole ainut asia: ajajan on elettävä loppuelämänsä sen tiedon kanssa, että on aiheuttanut TAHALLAAN sääntöjä rikkomalla jonkun kuoleman tai vamman. Kannattaa miettiä asioita hieman pidemmälle, vaikka ei kukkahattu päässä kotona istuisikaan.

    Lisäksi, maksaahan se meille veronmaksajille kun kaahareita hoidetaan teholla, kuntoutetaan jne.
    Luuletko, että kunnon vetomies miettisi varttituntia kauempaa sitä mitä on tullut aiheutettua. Tilastotappio, paska tsägä mille ei vaan mitään voi. Suihkuhuoneen lattiallekin nyykertyy paljon enemmän ihmisiä.

    Ja tilannehan olisi vasta 0-1.



    *Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  26. #26
    Saisiko myyntiin kypärään liimattavia tarroja, joissa kerrotaan onko kukkahattu vai vetomies. Kukkahatuksi merkityt vietäisiin källin jälkeen teholle normaalisti, vetomies jätetään ojanpohjalle kunnosta riippumatta, koskapa on halunnut päättää itse asioistaan, eikä ne kellekään muulle kuulu. *

    Ostaisin heti muutaman kukkahattutarran, jokaiseen kypärään ja varalle. Paha poika joskus oon, mutta jos jako pitää tehdä, niinkuin kärkkäästi tunnutaan tekevän, niin näin on meikäläisen kohdalla.

    Hirveetä urhoilua saa aina lukea, vaikka kuinka päättömästä seikkailusta keskustellaan. Ollaan niin vetomiestä, niin vetomiestä.

    Tuo ylläoleva oli sitten osaksi humööriä, mutta miltä osin?!
  27. #27
    Lainaa (Juikka @ Elo. 06 2008,00:19) kirjoitti
    The ledengillä ei selvästikkään ole omia lapsia.
    Pitää olla aika !¤#%#¤%, jos on sitä mieltä, että ensin saa ajaa lapsen hengiltä ja sitten vasta teko olikin tuomittava
    Onko ennalta ehkäisy täysin outo sana?
    Mielestäni osa säännöistä on selkeästi tarkoitettu turvaamaan meitä ja lapsiamme.
    En jaksa uskoa, että 4-12 vuotias lapsi ymmärtää taajamassa, että vetomies tulee 200km/h hytti pystyssä päin punaisia poliisia pakoon ja se on täysin normaalia joillekkin.
    Alkaa mennä usko jo darwinismiin tätä palstaa lukiessa
    Lapsia on kolme.

    Tuolla liikenteessä mua ei tosiaankaan huoleta kaahaus, vaan tyhmyys. Käytännössä se on nimittäin niin, että niin nysväri kuin myös kaaharikin voi olla tyhmä, jolloin sitten sattuu ja tapahtuu.

    Näitä keskusteluja olisi paljon hedelmällisempi käydä, jos lukisitte ensin kirjan "Miksi rysähti", jossa kerrotaan kaikki vuosina 1998-2001 sattuneet kuolemaan johtaneet kolarit (1418kpl) ja niiden taustat. Aika pian sitä lukiessanne tuutte huomaan, ettei ylinopeus ole suinkaan liikenteen suurin ongelma, vaan alkoholi, nysvääminen, ajotaidon puute, mieliala sekä puhdas tyhmyys. Pelkän kaahaamisen takia liikenteessä kuoli 1998-2001 noin parikymmentä ihmistä, joista moottoripyöräilijöitä oli yli puolet.

    Juttelin muuten erään näissä kolareissa kuolleen pojan äidin kanssa ja tämä kirjoitti osuvasti; "kaaharista sentään kuulee moottorin ulinan ja osaa varoa, mutta hänen poikansa ei saanut mitään varoitusta, kun takaa lähestynyt autoilija (ämmä) menetti liukkaalla ajoneuvonsa hallinnan ja ajoi renkaat lukossa hänen poikansa päälle." Eli, aivan turha kuolema, mutta tuskin syyllinen sai edes ajokieltoa, kun ajoihan tämä jopa alle rajoitusnopeuden.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  28. #28
    Lainaa (pecha @ Elo. 06 2008,08:35) kirjoitti
    Mallisi valitettavasti vain antaisi niille, joita on aikaisemminkin kiinnostanut vähänlaisesti noudattaa yhteisiä sääntöjä, vieläpä lain mukaankin vapaat kädet tehdä ihan mitä huvittaa. Eikä sellaista ihmistä, joka ei osaa harkita tekemisiään edes tässä hetkessä, todellakaan saataisi aisoihin jollain pelotteella mahdollisesta vakavammasta rangaistuksesta, joka napsahtaa vasta sitten, jos hän mokaa. Täysin päin vastoin.

    Tuon toimimisesta käytännössä löytyy myös erimerkkejä, esim. eteläisessä Euroopassa on monia maita, joissa juopuneena ajamista katsotaan läpi sormien niin kauan kuin ei tapahdu mitään. Kännissä kolarin ajanut voidaan kylläkin sitten pistää linnaan. Se on johtanut lähinnä siihen, että todella moni ajaa aika usein hieman maistissa. Ja rattijuoppojen aiheuttamia onnettomuuksiakin tapahtuu paljon, niistä tänä vuonna hyvänä esimerkkinä Malagan bussiturma.

    Jos ihmiset saisivat ihan itse valita, niin Suomessakin ajettaisiin entistä kovempaa ja entistä useammin humalassa, ihan sama jos ne näin tehdessään mokanneet sitten vaikka kivitettäisiin paikanpäällä. Osa vaan silti päättäisi murehtia seurauksista vasta siinä vaiheessa.
    Toi on ihan täyttä p"%¤&kaa. Antakaas poijaat mulle valta laittaa onnettomuuteen syylliset vastuusen teoistaan, ni alkaa takuvarmasti oikea tilannenopeus ja ajotaidon kehittämien kiinnostaa aivan eri lailla. Ensin kuitenkin säännöt pitää olla niin selkeät ja ylipäätään matematiikkaan perustuvat, että onnettomuuteen joutunut ei voi vedota tietämättömyyteen. Eikä kaikkia edes kuulu päästää tuonne tienpäälle kuin korkeintaan julkiksilla kulkuneuvoilla.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  29. #29
    Lainaa (The Legend @ Elo. 06 2008,10:31) kirjoitti
    Aika pian sitä lukiessanne tuutte huomaan, ettei ylinopeus ole suinkaan liikenteen suurin ongelma, vaan alkoholi, nysvääminen, ajotaidon puute, mieliala sekä puhdas tyhmyys. Pelkän kaahaamisen takia liikenteessä kuoli 1998-2001 noin parikymmentä ihmistä, joista moottoripyöräilijöitä oli yli puolet.
    Ja poliisilla ja sivullisilla on kristallipallot mukana, joilla erottaa tyhmän kaaharin fiksusta kaaharista? Tällä voi tarkistaa onko kaupungin keskustassa 100 @ 40 hytti pystyssä ajeleva tavan kaahari vaiko vaarallinen tyhmä koheltaja.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  30.  
  31. #30
    Lainaa (NOx @ Elo. 06 2008,10:47) kirjoitti
    Lainaa (The Legend @ Elo. 06 2008,10:31) kirjoitti
    Aika pian sitä lukiessanne tuutte huomaan, ettei ylinopeus ole suinkaan liikenteen suurin ongelma, vaan alkoholi, nysvääminen, ajotaidon puute, mieliala sekä puhdas tyhmyys. Pelkän kaahaamisen takia liikenteessä kuoli 1998-2001 noin parikymmentä ihmistä, joista moottoripyöräilijöitä oli yli puolet.
    Ja poliisilla ja sivullisilla on kristallipallot mukana, joilla erottaa tyhmän kaaharin fiksusta kaaharista? Tällä voi tarkistaa onko kaupungin keskustassa 100 @ 40 hytti pystyssä ajeleva tavan kaahari vaiko vaarallinen tyhmä koheltaja.
    Ajotutkinto on olemassa sitä varten, että siellä katsotaan onko ajotaito riittävällä tasolla ja samalla voitaisiin katsoa myös vintin toiminta sekä minkä kulkupelin ohjaimiin kyseisen henkilön voi päästää.

    Se vaan on niin, että valvonta on jälkijättöistä ja muutenkin niin perseestä, että jokainen vähänkin älykkäämpi organisaatio pyrkii karsimaan sen minimiin prosesseissaan. Ajatuksia tästä saa, kun opiskelee Six Sigman mukaiset työkalut. Pelkät työkalut eivät tosin vielä takaa mitään, jos niitä käyttää väärin, tai ei huomioida aliprosesseja erikseen (vrt. massa vs. yksilö).
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen