tohon pyörään on joku laittanu läpinäkyvää suoja muovia/tarraa tankin kylkiin suojiksi ja nyt on kupruilla ja väri näyttää erilaiselta nii miten noita kannattas alkaa poistaa ku tuntuu olevan tiukas ja ettei maalipinta vahingoittuis
Kawasaki Ninja ZX-10R
Ensimmäisenä itselleni tuli mieleen ns toffeelaikka. Porakoneeseen kiinnitettävä kumimainen laikka joka näyttää ja haisee toffeelta. Tällä sain itse kotilon kyljistä kaksipuolisen teipin liimajämät pois, ja on oikein tarkoitettu tarrojenpoistoon. Ei vahingoita maalipintaa ainakaan autossa. Yhteensopivuudesta muoviosien kanssa en tiedä, mutta metalliosien maalipintaa ei ainakaan vahingoita.
Biltemasta löytyy esimerkiksi tämmöinen
Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
Itse sain pleksisitä tarran pois lämmittämällä sitä varovasti föönillä ja liimat lähti ruokaöljyisellä talouspaperitupolla hankaamalla.
Älä saata minua kiusaukseen, löydän sinne itsekin.
Puhaltajalla varovasti lämmittämällä one minäkin ottanut tarran pois. Liiman poisto on työläämpää, mutta sopivalla liuottimella (asetoni tai bensaakin on käytetty).
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Kyllä se lakkabensalla lähtee. Muista kuitenkin yksi pikkujuttu.
Asetoni on käyttökelpoista kynsilakan poistossa ja samalla tavalla
se poistaa myös maalin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Itse poistin mustasta ninjasta tarroja kuumailmapuhaltimella varovasti lämmittämällä, lähti helposti. Liimajämät poistin ksyleenillä, maksoi maalikaupasta muistaakseni 9e/purkki ja sitä kului ehkä 2% sisällöstä.
Tästä linkistä saattaa myös löytyä jotain asiaa.
636 -> 998
Wurth:in jarrucleanerilla myös saa liimatahrat hienosti pois eikä ainakaan oman kokemuksen perusteella ole vahingoittanut maali eikä lakkapintaa. Muovipintoja kannattaa ehkä hiukan varoa. Voi vetää harmaaksi.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Ei toinna löträtä myrkyillä eikä hengästyä. Kun tarra on irti, levität ruokaöljyä liimojen päälle, käyt päiväunilla, ja lopuksi pyyhit liimat paperilla tai kangasliinalla pois.
1000
Toimii.(Hannula @ Joulu. 27 2008,15:12) kirjoitti
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Lakkabensa on turvallista maalipinnoille.
Mitään kovempaa liuotinta en käyttäs.
Ja perään vahaa...
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Auto Glymiltä löytyy aika hyvä aine millä me otetaan esittelyautoista liimatahrat pois, Auto Glym Intensiv Tar Remover.
Itse käytin kuumapuhallinta ja Fairya.
Sama temppu toimii muovikatteillekin, kunhan ei ihan sulaksi yritä sitä tarraa saada.
Liuottimilla lotraamistä kannattaa välttää viimeiseen asti.
Niinjoo, ennen operaatiota kannattaa varmaan tarkastaa, ettei kukaan ole keksinyt lakata niitä tarroja pysyvästi siihen tankkiin, joskin tämä aika epätodennäköistä![]()
Taitaa olla enimmäkseen Ducateis ja muissa erikoisemmis lakan alla tarrat, japseissa sit ilman lakkaa.(Le Motard @ Joulu. 27 2008,21:18) kirjoitti
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Kuumailmapuhallin ja bilteman Label-offia, sillä lähtee. Varovasti tuon puhaltimen kanssa, se on aika tehokas ja nuo tarrat voi sulaa helposti. Lisäksi tuo Label-off on aika voimakkaan tuoksuista, joten hyvä ilmastointi tai paketti buranaa päänsärkyyn....
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Voimariini ja tavallinen voikin ajaa saman asian.Muutaman tunnin antaa hautua niin pyyhkäisemällä lähtee liima pois.Turhaa ostaa kaupasta liuottimia kun joka jääkaapista löytyy lääke ongelmaan(Moto guzzi @ Joulu. 27 2008,19:17) kirjoitti
Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
Varmuuden vuoksi mainitaan tämäkin:
Jos kyseessä on TankSlapper tai vastaava 3M:n suojakalvo, niin se lähtee ihan vaan nyppäämällä pois. Veteen kastetulla sienellä voi auttaa. Eikä jää jälkiä.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
ite poistin tarrat kuumailmapuhaltimella ja liimat poistin chu-sol merkkisellä aineella ei vahignoita maali pintaa.