Nonnih elikkäs tulipahan tässä hetken mielenhäiriössä tilattua seksikkäämmät kahvatupit![]()
Ja nyt vähän kaipailisin parempaa tietoa omaavilta taikka vastaavan "projektin" joskus tehneiltä, että milläs noi vanhat tupit lähtis kaikkein kätevimmin irti? stongan painot nyt tietty ensin veks mutta sitten, aika lujassa tuntuvat olevan. Varsinkin toi kaasukahvan vääntely raakaa voimaa käyttäen hirvittää
eli milläs noita kannattais alkaa "nöyryyttelemään"? ja hyvin vois kuvitella ettei ne uudetkaan heittämällä paikalleen mene,varmaan ahistaa niissäkin eli mitäs tämmönen amatööri tekis? Vielä jos joku ois tämmösen tempun -03 636 kawaan tehny niin ois kiva kuulla lisää
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
Minulla on kyllä Honda, mutta mulla ne lähtee melko vaivattomasti irti vain vetämällä, vaikka ovatki vähä tiukassa.
Honda VT 125cc Shadow
Kahvapainot irti niin mulla lähti seeprasta nyhtämällä.. Liimasin uudet tupit bostikilla ja taas olisi aika vaihtaa, saas nähä lähteekö ilman väkivaltaa. Nooh moralla lähtee viimeistään. Tuppi halki niin alkaa irrota
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
ostat tiimarista pillin ja puhallat sen avulla pööööh ilmaa tupin ja kahvan väliin niin se irtoaa plop![]()
-Honda CBR 1000 RR -07
-Honda CBR 1100 XX -06
-Suzuki SV 1000 S -03
-Suzuki GSX 600 R -99
-Kawasaki KLE 500 -91
Paineilmaa tupin alle niin leijuu pois kuin itsestään. Jos ei oo kompuraa käsillä niin joku Motonetin paineilmasuhutinputelikin käy kunhan on tarpeeksi nokkaa että saat ujutettua tupin reunan alle.(Jarrujälki @ Elo. 04 2008,20:20) kirjoitti
Juu, paineilma on helpoin tapa irrottaa ja kiinnittää takaisin.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Helppo, halpa.
Apoteekista ruisku ja pitkä neula. Tiskiainetta ja vettä ruuttaan ja ruiskuttelet väliin. Pyöräytys ja vetäsy. TADAA! Maksaa ehkä 1€?
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Juurin näin.(sefo @ Elo. 04 2008,20:55) kirjoitti
Kätevimmäksi olen havainnut sen "jalkapallontäyttöneulan".
Pojan mopon uudet tupit laitoin paikalle siten, että lämmitin uudet tupit lämpösessä vedessä ja työnsin lämpösenä paikalleen... Meni kuin sulaan voihin...![]()
Asennettaessa liimaksi hiuskiinnespray.
KTM950SE
Jep, jolloin tupit lähtevät tarvittaessa ehjänä irti.(drzjar1 @ Elo. 19 2008,11:55) kirjoitti
Miksi vanhat tupet pitää saada ehjänä irti?
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Hyvin noi näytti irtoovan kun pikkasen raotti ja työnti crcputelin pitkän pillin josta vähän liukastetta sinne.
Mut kai tähänkin hommaan taas jokaisella on se oma parhaaksi kokemansa kikka, mulla se on aina se kikka mihin löytyy heti hyllystä kättä pidempää![]()
1. Se on nopeempaa kuin veistely.(TunturiTT @ Elo. 20 2008,12:30) kirjoitti
2. Esim uuden katupyörän kahvalämppärien asennuksessa lienee turhaa ostella uusia tuppia kun vanhat kelpaa.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Esmes siksi, että laittaa kahvalämppärit.(TunturiTT @ Elo. 20 2008,12:30) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Jos ostaa kahvanlämppärit, hintaa 50-> euroa, ei liene mikään kova kuluerä hommata samalla uusia tuppia. Niidne hinnat kuitenkin lähtevät alle kympistä.
Onko muka jokin paineilmalla, crc:llä yms systeemeillä sipistely muka nopeampaa, kuin kumin halkaisu ja yksi vetäisy? Mattopuukon kuokkuterällä tarvitsee oikein yhden viillon, niin se kumi on koko matkalta halki. Jos taas tuppulat on liimattu putkeen, ei ne lähde sen kummemmin paineilmalla tai muullakaan.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Itselläni oli edellisessä pyörässä jälkiasennettuna kahvalämppärit joissa vastus oli valmiiksi tupen sisällä. Muutaman kerran vaihdoin tankoa erimalliseen, jolloin oli tarve saada nuo lämppäritupet ehjänä irti ja kiinni uuteen tankoon.
Kiinnitykseen suosittelen minäkin tuota hiuslakkaa, kuivuttuaan pitää hyvin, ja tupet saa tarvittaessa helpommin irti kun liimatut. Lähtee ne liimatutkin, joutuu vaan käyttämään enemmän väkivaltaa.
P.S. jos kahvalämppärit maksaa yli 50€, niiden luulisi olevan mallia valmiiksi tuppien sisällä olevat vastukset, pelkkiä vastuslevyjä kun saa jopa alle 20€.
-nomen est omen-
Jeps homma hoidettu. kävikin loppujen lopuksi niin, että vanhojen irrottaminen ei ollut mikään ongelma. Hieman ruuvarilla raottelin ja suihkutin reippaasti silikoni sprayta väliin ni johan lähtimutta siitä se lysti vasta alkokin kun rupes näitä uusia puskemaan paikalleen. Nimittäin näissä uusissa ei oltu huomioitu sitä että kaasun puoli pitäis olla hieman tilavampi, molemmat oli mitoitettu stongan paksuuden mukaan
Alkuperäisiä katsoessa huomas kyllä selvästi kumpi oli kaasukapula, sisähalkaisija ihan eri... noh hitonmoisen puolituntisen puskemisen jälkeen milli kerrallaan sain tuonkin kuitenkin istumaan paikalleen. Loppu hyvin kaikki hyvin
![]()
Pitkää päätyyn ja perään...
Stormilta hommasin lämpötupet...onko niistä kokemuksia porukalla..? vanhat tupet on parhaat päivänsä nähneet niin totesin noi helpoksi ratkaisuksi.
Taulukossa takana oli että 1. teholla max lämpö 50 astetta ja 2. teholla 90 astetta, luulis tarkenevan..
Malleja 3 kpl, katupyörämalli, hd-malli tuumaselle tangolle ja mönkijämalli.
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Mä otin kuumailmapuhaltimen ja suihkis... irtosi ihan helposti. Uuden ja jäykän tupen asentaminen ei luulisi olevan vaikeaa, kun sen lämmittää puhaltimella. Menee, kuin kortonki paikalleen...
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Vastataan itselleni, kyllähän tarkenee nyt..kirjoitti
Tupessa on molemmissa muoviholkki sisällä, kytkimen puoli helppo homma mutta kaasukahvaa joutui aika lailla työstämään, vanha kumituppi oli yhtä puuta ja muutenkin piti muokata että muoviholkki luonnasi kääntöholkin päälle.
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Toi hiuslakka on kyl aivan hanurista, toimii varmaan todella tiukassa tangossa.. liimaus toimii varmasti, sitä varten löytyy jopa oma liimansa Allright:stä 10€.
Meno kuin viimeistä kesää