Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Eilisessä kisassa kaatunut Craig Jones kuoli tänään sairaalassa.

    HS
    Edit:
    Video:wsbk



  2. #2
    Voi itku. Voimia omaisille ja Pittille.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  3. #3
    Ei kyllä näyttänyt tilanne tv:stä niin pahalle. Liikkumatonhan mies radan pinnassa oli. Eikä kuvasta sitä päähän kohdistunutta iskua kunnolla nähnyt.
    Todella ikävä juttu, toivottavasti ei sattuisi näitä kovin montaa.
  4. #4
    todella ikävä uutinen.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  5. #5
    Sääli. Edellisen kerran katselin noin ikävän videon kevättalvella kun alppihiihtäjän (Matthias Lanzingerin) jalka jouduttiin amputoimaan pahan kaatumisen jälkeen.

    Todella vaikea joskus arvioida mitä keho kestää. Pahemman näköisistä kaatumisista on kävelty itse pois, mutta joskus vain osuu liian pahasti. Vauhtilajien vaaramomentti muistuttaa itsestään
    It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
  6. #6
    Vitsit kun ihminen on välillä heikko. Ei siinä kummallista napsausta tarvita, kun on käydäkseen.
  7. #7
    Wayne Rainey aikanaan halvaantui myös suht harmittoman näköisestä kaatumisesta. Tämä eilinen kyllä toki näyttikin pahalta, muttei silti olisi osannut arvata että ihan henki pois. Kyllä se tosiaan pienempikin tälli riittää, kun sopivasti osuu.

    Andrew Pittin osa ei nyt ole kovin mukava, vaikkei varmasti voinutkaan millään estää osumasta Jonesiin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #8
    Niin päävammat on pahimpia. Ei Arain kypärä auttanu tällä kertaa. Olihan sillä kohtaa vauhtiaki aika lailla.



    buell xb12s -> ktm superduke
  9. #9
    Voi vi... kun vetää hiljaiseks.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  10. #10
    Elämä on lyhyt,vaikka jokainen elää sen hetken omalla tyylillään,toiset vauhdilla ja vaarallisilla tilanteilla,toiset ei....muuttamalla se ei pitene hetkeäkään *

    Joten ollaan ja eletään tässä hetkessä,kun tuo huominen on pirun kaukana *
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  11. #11
    Lainaa (hjerp13 @ Elo. 04 2008,15:55) kirjoitti
    Ei kyllä näyttänyt tilanne tv:stä niin pahalle. Liikkumatonhan mies radan pinnassa oli. Eikä kuvasta sitä päähän kohdistunutta iskua kunnolla nähnyt.
    Todella ikävä juttu, toivottavasti ei sattuisi näitä kovin montaa.
    Mä kidutin itseäni ja katoin tuon kaatumisen moneen kertaan, jolloin huomas miten pittin etupyörä osui suoraan jonesin päähän
    Eikä tosiaan ole tuo pittin osa helppo
    Mut kyllähän kaikki tietää tämänkin lajin vaarat, silti se vaan herättää ajattelemaan kun jotain sattuu.


    Honda CB600 F Hornet -07
    Honda CBR600RR -07
    Honda CBR600F -99
    Aprilia Sport Pro 125 -94
    Yamaha RD 125 -82??
  12. #12
    Video on poistettu youtubesta. Olisko toi ollu se vamman aiheuttanu isku, kun takana tulleen pyörän eturengas osui Craigiä päähän. * Sairaan huono tuuri.



    buell xb12s -> ktm superduke
  13. #13
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (eetu78 @ Elo. 04 2008,21:53) kirjoitti
    Mä kidutin itseäni ja katoin tuon kaatumisen moneen kertaan, jolloin huomas miten pittin etupyörä osui suoraan jonesin päähän
    Voihan hitsi. Pikkusen samanlainen kun Jarno Saarisen tapaus Monzassa kauan aikaa sitten (joku ajo takaa yli). Tosi harmittavaa tuollainen.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  14. #14
    Lainaa (wheel @ Elo. 04 2008,21:57) kirjoitti
    Video on poistettu youtubesta. Olisko toi ollu se vamman aiheuttanu isku, kun takana tulleen pyörän eturengas osui Craigiä päähän. Sairaan huono tuuri.
    Tuolta se löytyy.
    Todella surullista kyllä, nuori kaveri joka ajoi tyylillä, mut maailma on välillä julma paikka
    Honda CB600 F Hornet -07
    Honda CBR600RR -07
    Honda CBR600F -99
    Aprilia Sport Pro 125 -94
    Yamaha RD 125 -82??
  15. #15
    En tiedä miltä muiden silmiin näytti tuo lippumiesten toiminta, jos en aivan väärin kato tuota pätkää, niin monta pyörää ehtii mennä ohi, ennenkuin kurvissa oleva kaveri alkoi liputtaa.
    Jones makaa kuitenkin siinä maassa ja pyöriä vaan menee ohi, kuitenkin melkoisen paljon on vauhtia siinä kohdalla.

    Tosin voi olla et noita kisoja katsoessa elän niissä hieman liikaa mukana. Heti kun tuo kaatuminen tapahtui, meikä kirosi sohvalla "keskeyttäkää nyt h*lvetti se kisa" jne



    Honda CB600 F Hornet -07
    Honda CBR600RR -07
    Honda CBR600F -99
    Aprilia Sport Pro 125 -94
    Yamaha RD 125 -82??
  16. #16
    Lainaa (eetu78 @ Elo. 04 2008,21:53) kirjoitti
    Lainaa (hjerp13 @ Elo. 04 2008,15:55) kirjoitti
    Ei kyllä näyttänyt tilanne tv:stä niin pahalle. Liikkumatonhan mies radan pinnassa oli. Eikä kuvasta sitä päähän kohdistunutta iskua kunnolla nähnyt.
    Todella ikävä juttu, toivottavasti ei sattuisi näitä kovin montaa.
    Mä kidutin itseäni ja katoin tuon kaatumisen moneen kertaan, jolloin huomas miten pittin etupyörä osui suoraan jonesin päähän
    Eikä tosiaan ole tuo pittin osa helppo
    Mut kyllähän kaikki tietää tämänkin lajin vaarat, silti se vaan herättää ajattelemaan kun jotain sattuu.


    Minusta näyttää, että jo se pelkkä highsideri voisi olla tappava. Tuossa tullaan kuitenkin n. 200kmh vauhtia, mistä pyörä luistaa kulkusuuntaan kokonaan poikittain ja paiskaa Jonesin siitä suoraan yli asvalttiin. Eli Jonesin pää törmää ylhäältä alaspäin asvalttiin käsittämättömän hurjalla voimalla. Pittin pyörä taas kulkee lähes samaa vauhtia Jonesin kanssa joten törmäyksen ei pitäis olla yhtä voimakas. Minun nähdäkseni eturengas ei mene Jonesin yli.

    No tämä on pelkkää spekulointia, mikä ei muuta surullista lopputulosta mihinkään. Jones oli mielettömän näyttävä kuljettaja ja yksi suosikeistani. Sääli.

    Edit: kun useammin katsoo niin, en olekaan varma paiskaako se pyörä Jonesia yli vai ei.. ensin pyörä on poikittain ja sit se tökkää, mutta tuleeko Jones yli vai ei? sitä en oikein tarkasti näe.



  17. #17
    Nelosen urheilussa näyttivät tuon saman pätkän ja ainakin siitä näki selvästi, että kypärän visiiri oli kadonnut kaatumisessa... Liekö osunut sitten juuri visiirin kohdalle jokin. (Jalkatappi?) En tiedä, paska homma.
    Retired
  18. #18
    Kyllä RR:ssä tullaan välillä asfalttiin jopa suoraan pää edellä semmoisilla volteilla ja ilmalennoilla että oksat pois. Ja niistäkin selvitään yleensä lasarettikäynnillä tai korkeintaan aivotärähdyksellä.

    Ei todellakaan näyttänyt siltä, että itse highsideri olisi ollut tappava. Ennemmin Pittin pyörän eturengas osui joko juuri sopivasti ja kypärä jäi etupyörän ja asfaltin väliin, silloin prätkän painossa kaiketi voisi olla voimaa murskata kypärä ja pää...

    Tai sitten osuma etupyörään taivutti pään mahdottomaan asentoon, eli tässä tapauksessa olisi kyseessä ennemminkin selkärangan ja niskan vammat. Itse pitäisin tällaista vammautumismekanismia jopa todennäköisempänä, näinhän kävi esim. Daijiro Katolle Suzukassa -03 (ei siis osunut toiseen pyörään, vaan radan reunukseen, mutta kuitenkin).

    Pelkkää veikkailua tämäkin. Tuosta videolta ei pysty ihan tarkkaan sanomaan, miksi kävi mitä kävi.

    Edit: visiiri lähtee monesti kuin telkkä pöntöstä vähän pienemmissäkin kaatumisissa, se ei kerro mitään.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  19. #19
    Jossain Eurosportin puolelta tulleessa viikonlopun koosteessa selostaja sanoi, että joutui teho osastolle ja on paha aivovamma johtuen Pittin etupyörän osumisesta päähän.
    Fun is not a straight line
  20. #20
    Lainaa (pecha @ Elo. 05 2008,10:05) kirjoitti
    Kyllä RR:ssä tullaan välillä asfalttiin jopa suoraan pää edellä semmoisilla volteilla ja ilmalennoilla että oksat pois. Ja niistäkin selvitään yleensä lasarettikäynnillä tai korkeintaan aivotärähdyksellä.

    Ei todellakaan näyttänyt siltä, että itse highsideri olisi ollut tappava. Ennemmin Pittin pyörän eturengas osui joko juuri sopivasti ja kypärä jäi etupyörän ja asfaltin väliin, silloin prätkän painossa kaiketi voisi olla voimaa murskata kypärä ja pää...

    Tai sitten osuma etupyörään taivutti pään mahdottomaan asentoon, eli tässä tapauksessa olisi kyseessä ennemminkin selkärangan ja niskan vammat. Itse pitäisin tällaista vammautumismekanismia jopa todennäköisempänä, näinhän kävi esim. Daijiro Katolle Suzukassa -03 (ei siis osunut toiseen pyörään, vaan radan reunukseen, mutta kuitenkin).

    Pelkkää veikkailua tämäkin. Tuosta videolta ei pysty ihan tarkkaan sanomaan, miksi kävi mitä kävi.

    Edit: visiiri lähtee monesti kuin telkkä pöntöstä vähän pienemmissäkin kaatumisissa, se ei kerro mitään.
    RR-ssä ei käytetä niskasuojaa. Liekö se sitten haittaa liikaa ajamista.

    Jääradalla, motossa, ja minimopolla käytän tuollaista perusdonitsia, ja se on luultavasti yhden kerran säästänyt kunnon niskakivuilta. Solari vaan katkesi.

    Tämä on sitten se kalliimpi vaihtoehto,

    http://www.leatt-brace.com/

    Jonkun tuollaisen hommaan ensitalven kahinoihin.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  21. #21
    Lainaa (uijui @ Elo. 05 2008,14:24) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 05 2008,10:05) kirjoitti
    Kyllä RR:ssä tullaan välillä asfalttiin jopa suoraan pää edellä semmoisilla volteilla ja ilmalennoilla että oksat pois. Ja niistäkin selvitään yleensä lasarettikäynnillä tai korkeintaan aivotärähdyksellä.

    Ei todellakaan näyttänyt siltä, että itse highsideri olisi ollut tappava. Ennemmin Pittin pyörän eturengas osui joko juuri sopivasti ja kypärä jäi etupyörän ja asfaltin väliin, silloin prätkän painossa kaiketi voisi olla voimaa murskata kypärä ja pää...

    Tai sitten osuma etupyörään taivutti pään mahdottomaan asentoon, eli tässä tapauksessa olisi kyseessä ennemminkin selkärangan ja niskan vammat. Itse pitäisin tällaista vammautumismekanismia jopa todennäköisempänä, näinhän kävi esim. Daijiro Katolle Suzukassa -03 (ei siis osunut toiseen pyörään, vaan radan reunukseen, mutta kuitenkin).

    Pelkkää veikkailua tämäkin. Tuosta videolta ei pysty ihan tarkkaan sanomaan, miksi kävi mitä kävi.

    Edit: visiiri lähtee monesti kuin telkkä pöntöstä vähän pienemmissäkin kaatumisissa, se ei kerro mitään.
    RR-ssä ei käytetä niskasuojaa. Liekö se sitten haittaa liikaa ajamista.

    Jääradalla, motossa, ja minimopolla käytän tuollaista perusdonitsia, ja se on luultavasti yhden kerran säästänyt kunnon niskakivuilta. Solari vaan katkesi.

    Tämä on sitten se kalliimpi vaihtoehto,

    http://www.leatt-brace.com/

    Jonkun tuollaisen hommaan ensitalven kahinoihin.
    Ihan hyvä setti on myös dainese suojaliivi vai miksikä tuota nyt kutsuisi. Siinä tulee myös niskaan edes jotain suojaksi kutsuttavaa

    mlol
  22. #22
    Mulla on tuollainen, jossa myös olka- ja kyynärsuojat, wave V neck. Niskasuoja kyllä haittaa ajaessa, päätä ei saa kallistettua taakse kunnolla ja myös sivuille vilkuilu on tahmeampaa. Ongelma luultavasti vielä suurempi kyykkypyörässä. Niskatuessa on nivellettyjä osia, joista ehkä ylimmän voisi ottaa pois, se kun tökkää kypärään ja aiheuttaa nuo ongelmat. Muuten oikein asiallinen paketti. Ei haittaa ajossa kuin tuon niskaosan suhteen.

    Kuumalla kelillä tollanen suojapaita ja verkkokudosta sisältävä takki (mulla Halvarsson Breeze) on mukava ja "turvallinen".
  23. #23
  24.  
  25. #24
    Aika pahalta näytti kaatuminen, näytti siltä kuin toisen pyörän eturengas olisi hieman osunut craigia päähän.

    linkki suoraan videoon toiselta videosivustolta