Exä soitteli aamulla ja valitteli jottei käänny avain Viragon (535) lukossa mihinkään. En ole vielä pyörän luona käynyt, mutta ohjeiksi annoin aseöljyn ja toisen avaimen kokeilun.
Jos kuitenkin joudutaan lukon vaihtohommiin onko kenelläkään kokemusta miten onnistuu kotioloissa ja mitkä mahtavat olla kustannukset?
Eikös siinä ollut lukko siellä sivussa?![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Joo, sivussa on.
Homma korjaantui aseöljyllä ja paineilmalla. Täytyy seurata tilannetta.
Mulla kävi joskus silleen että kun moottori oli kuuma niin se "ihisti" avvainta silleen ettei sitä meinannu poijes saaha mutta kyllä se muistaakseni silti pyöri siin lukos![]()
Triumph Tiger XC 800
Suzuki Hayabusa + Aprilia Pegaso
Suzuki B-King
Suzuki Intruder 1400
Yamaha Virago535
Honda CB125
-Jaska Kuuskajaskari-
Jos sattumoisin on tarvetta ni meikällä on ihan brand new viagran virtalukko+avain yhistelmä josta vois luopua. Laita pm jos kiinostaa.
GSX-R 600 K4 <-- R.I.P
<a href="http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/20308" target="_blank">
GSX-R 600 K6</a> <-- Soon to be gone
-------------------------------------------------------
Incoming: -11 Husaberg FS570 Black Edition
Virtalukon vaihtaminen tuosta on ihan helppoa kotioloissa tai vaikka tienpäällä.Viime kesältä kokemusta siitä, tosin 250 Viragosta.
Virtalukosta huononi kontakti ja sen seurauksena virtalukon pohjasta alkoikin sitten muovi sulamaan ja siellä se kupariliuska takertelemaan sitten sulaneeseen muoviin.
Kannattaa purkaa virtalukko ja katsoa, onko sama vika. Se nimittäin ei korjaannu itsestään ja alkaa jossain vaiheessa työllistää tienpäällä.
Nimim. Puhelimessa kuunnellut n. 150 km päässä, että ei tästä nyt mene virrat päälle...
Edit: Siis helppo vaihtaa tienpäälläkin, jos uudessa virtalukossa on ruuviliittimet, juottamiseen ei yleensä työkaluja mukana ainakaan mulla.
XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
FLHRI, eli Road King -97