mitä tulee kokeneille mieleen, kun seos räjähtää GR650:n kaasuttajassa? Kone (palljon ajettu) käy ja muuten ok, mutta puksauttelee kaasuttajassa mikä tietenkin rasittaa imukurkkuja ja itse kaasuttajiakin. Olen lisännyt venttiilivälyksiä, kansi ollut irti ja putsattu. Puristuksia vähän yli 10. Kokeiltu parillakin CDI:llä, joten syy tuskin sytytyksen ajoituksessa? Ongelma tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. Hyviä vihjeitä arvostetaan..
Olikos tuossa GR:ssä mekaaninen perusennakon säädin? Vois olla että sytytysennakko on liian suuri pienillä kierroksilla eli keskipakosäädin ei palaudu pienille kierroksille.
Ylensä GR ampuu putkissa kun käy liian laihalla.
Taivas saa odottaa
gr650 -84, tässä on elektroninen ennakon säädin, jolloin impulssit siis tulevat kampikselin päästä ja ennakon säätö tapahtuu mustassa CDI-palikassa, näitä mulla 2 kpl. Suzukin manuaalin mukaan (n.300s) ennakko seuraavasti
0-1650 rpm 0 ast
1650-3000 rpm eipä löytynyt
3000- rpm 20 ast, joka on siis maksimi.
Voiskos sen testata vaikka strobovalolla onko ennakko kohdillaan tyhjäkäynnillä?(hgj @ Elo. 03 2008,18:31) kirjoitti
Olikos siinä joku lisäilman syöttö systeemi eli onko sen letkut OK.
Siitä on yli 20 vuotta kun omistin Geeärrän.
Taivas saa odottaa
strobovalo onkin varmaan seuraava testi. Joo, lisäilman (air induction) syöttö näyttää menevän just kaasuttajan läpän edestä imuventtiilin viereen. Kaasuttajat olen tarkastanut ja kaikki mielestäni puhdasta, mistä vois seos laihentua? Venttiilivälyksiä suurensin siksi että nokka-akselin selkäpuolella on kulumisjälkiä, jolloin venttiilit jäi raolleen, puristuksia oli vain 8kg.
kiitos blackCatille vihjeestä. Tulppasin lisäilman oton kokonaan koemielessä kaasuttajista ja sylinterien kyljistä. Seos tästä varmaan rikastuu, vaikka letkut ei mielestäni voi vuotaa. Puksahtelu loppui ! Täytynee seuraavaksi tutkia, voiko syynä olla kaasuttajan kyljessä oleva pyörivä liitin, vai onko tyhjäkäyntisuuttimet väärän kokoiset tai sittenkin osittain tukossa.