Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Elokuussa tarkoitus ajaa Lappiin ja nyt pitäisi ajoreitti keksiä Turku-Oulu välille. Kasi- tai nelostietä ei viitsi ajaa ettei kuole tylsyyteen, eli jotain pienempiä teitä noiden välistä.

Oulussa olen yhden yön ja siitä jatkan vielä ylöspäin, mutta Turku-Oulu väliä en ole suunnitellut yhtään. Joko olen matkalla yhden yön jossain leirintäalueen pikkumökissä tai jos ajelu maistuu niin ajan sen yhtenä päivänä.

Kaipaisin apuja reittisuunnitelman tekoon? Pieniä teitä, mutta ei liikaa ylimääräisiä kilometrejä, että pääsee joskus perillekkin.

Matkalle lähtee mukaan tankkilaukkuun motoristin gt kartta ja TomTom navi, tosin ilman laturia joten ei voi pitää koko ajan päällä. Akku kestää luultavasti 2-3 tuntia käytössä ja mahdollisuus ladata vasta Oulussa uudestaan.

Yamaha R6 -04
    Tässä on alkuun reitti Harjavaltaan tai Poriin asti. Matka on suurin piirtein sama kuin 8-tietä, mutta jopa nopeampi vähäisen liikenteen takia.

Tie on suoraa ja tylsähköä Säkylään asti, mutta Köyliö - Harjavalta pätkällä hermo lepää. Ei se mitään varsinaista serpentiinijuhlaa ole, mutta nopeasti ja vähillä kilometreillä Poriin... Matkalle osuu Huovinrinteen Sotilaskoti, Säkylän Rantatie, Tuiskulan Kotikolo ym.

Edit. Voitoisten suora on paikallisten suosima vetopaikka... Siinä ehtii kelata vehkeen kuin vehkeen huippuihin...

Kiitos Pec.. Yks vaihtoehto ois ton jälkeen ajella sitä vanhaa rantatietä ylöspäin. Tosin siinäkin joutuu pitkiä pätkiä ajelemaan kasitietä. Lisää ehdotuksia otetaan vastaan!
    Yamaha R6 -04
    No se on helppoo, laitat vaan johonkin karttaohjelmaa lyhimmän reitin Turku-Oulu niin tulee mukava reitti: Huittinen-Ikaalinen-Seinäjoki-Kauhava-Ylivieska-Oulu. Itse ajelin tätä reittiä mennen tullen kun vielä Turun seudulla asuin ja Jänkhälle menin.
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Lainaa (Mopoko @ Elo. 02 2008,08:45) kirjoitti
    Höh, toihan on just mun ehdotus vaan kartalle laitettuna. Ihan mielenkiintoinen reitti poissa valtateiltä ja vielä lyhin reitti kaupan päälle. Tuon reitin juuri siitä syystä olen ajanut polkupyörälläkin matkalla Utsjoelta Kaarinaan
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
    Jos nyt pieni muutos tuohon edellä esitettyyn ettei menis pelkästään isojen teiden ajeluun
    Turku - Karvia - Oulu

Pari ongelmaa tässäkin vielä on:
    * Turku - Huittinen = maailman tylsin väli
    * Seinäjoki - Lapua = 80 ja boring ja kameratolppia....
    -> jos aikaa niin Nurmo - Lapua joen vartta pitkin hieno pätkä

Toinen vaihtoehto tälle vois olla
    Turku - Tampere - Ähtäri - Oulu
    Vähän pidempi ja hitaampi, mutta enemmän mutkaa ja kiva pikkupätkä Muroleen kanavan kautta Tampereen yläpuolella

Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
    Pirun hyviä reittejä..tattista vaan kaikille!

Mika L : tuo Turku-Karvia-Oulu reitti näyttäis hyvältä. Ja aikaa on, matkaan lähdetään kun säätiedotus näyttää hyvältä. Joten mahdollisuus on ajaa joen vartta, missä se sitten lieneekään?
    Ja kameratolppiahan ei tarvi pyörällä varoa ;)
    Entäs jos Huittisiin ajais Yläne-Säkylä kautta?

Yamaha R6 -04
    Lainaa (Pelles @ Elo. 03 2008,21:32) kirjoitti
    Entäs jos Huittisiin ajais Yläne-Säkylä kautta?
    Jos ajatte Yläne - Säkylä tien, niin suosittelen jättämään Huittisen väliin ja ajamaan Kankaanpäähän tätä tietä. Tämä siis, jos aikaa/kiinnostusta riittää ajella mutkaisempaa pätkää (tie 2470). Ja onhan siinä pala Kokemäenjokeakin matkalla.
    Lainaa (Willi Tähti @ Elo. 02 2008,18:55) kirjoitti
    Lainaa (Mopoko @ Elo. 02 2008,08:45) kirjoitti
    Höh, toihan on just mun ehdotus vaan kartalle laitettuna. Ihan mielenkiintoinen reitti poissa valtateiltä ja vielä lyhin reitti kaupan päälle. Tuon reitin juuri siitä syystä olen ajanut polkupyörälläkin matkalla Utsjoelta Kaarinaan
    No eipä tullu katottuu tota sun ollenkaa

Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Kokeile vt44 ennen vammalaa vasemmalle ja siitä Kauhajoelle asti ja edelleen Seinäjoelle.Paljon mukavampi tie kuin esim. 3 tie löytyy ennen kauhajokea riittävästi mutkaa.Honkajoen jälkeen muutama suoran pätkä mutta sitten mutkia.Pääosiltaan 80 muutama pätkä 100.
    Kauhajoelta jatkat vt 67 Seinäjoelle päin ......tai vanhaatietä ilmajoen ja kurikan kautta ....

ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

http://www.panfun.fi

"Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
    Kaustinen - Ylivieska välillä kannattaa malttaa kahvan kans ettei ihan hurjaksi sorru.

Osuu suosituimmalle Kemora - Oulu reitille ja Setä Sininen tuntuu seurailevan et pysyy meno kohtuullisena. Erityisesti Toholammella tullu yllättävän usein mulla vastaan. Eivät hirmu tiukkana kai oo mut reippaimpia liikkujia kyllä jututtavat.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Tällä viikolla olis tarkotus lähteä ajamaan kohti Oulua, ensi viikolla takaisin. Toivottavasti sää pysyy kuivana!

Tätä ennen pisin reissu n. 200km, eli mitäs viime hetken vinkkejä näinkin pitkälle matkalle "ensikertalaiselle" ??

Mukaan lähtee hyvänkokoinen tankkilaukku ja tukeva selkäreppu tai mahdollisesti jonkinlainen säkki takapenkille köytettynä. Täytyy käydä huomen aamulla vielä Stormilla ...matti myöhänen.. I know!
    Yamaha R6 -04
    Sadeasu jos tarvii
    Vesipullo ja fairyä tilkka niin saa itikat pois visiiristä
    Talouspaperirulla
    Pari suklaapatukkaa välipalaksi ja juomista
    * mukava vetästä johonkin tien varteen ja katella kun muut menee ja naattia reissusta
    Rahaa (muovi ja paperi)
    Iltakuteet; ajopuvun kanssa ei hirveitä respektejä välttämättä soittoruokalassa saa...
    Renkaan paikkapuollo jos sopii mukaan
    Ketjurasvaa
    Erkkaria varalta
    Kännykän laturi
    Kaikkea muuta saa kaupoista

Ja se tärkein, reipasta seikkailumieltä
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
    Lainaa (specka @ Elo. 11 2008,21:23) kirjoitti
    Kaustinen - Ylivieska välillä kannattaa malttaa kahvan kans ettei ihan hurjaksi sorru.

Osuu suosituimmalle Kemora - Oulu reitille ja Setä Sininen tuntuu seurailevan et pysyy meno kohtuullisena. Erityisesti Toholammella tullu yllättävän usein mulla vastaan. Eivät hirmu tiukkana kai oo mut reippaimpia liikkujia kyllä jututtavat.
    Tossahan vois olla jopa saumaa rata ajollekin kun to ja pe MotOrgin ratavuorot Kemorassa... * * *
    Yamaha FZR 1000 EXUP

...aina sattuu ja tapahtuu, kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu...
    Yks kyssäri vielä, et pitääkö tollanen Givin tankkilaukku pienen tai isomman sateen?? Vai pitäskö siihen joku huppu sit laittaa tai ajaa pärrä sateensuojaan
    Yamaha R6 -04
    Onkos porukalla kokemusta ajoajoista Oulu-Turku välillä? Tai oikeastaan kiinnostaa tietää, että onko 8-tie hitaampi kuin 4-tie? Olen ajamassa ensi kuun alussa Oulusta Turkuun, ja illaksi tulee ehtiä laivaan, niin haluaisin tietää, että kauan menee, jos ajan 8-tietä pitkin. 4-tietä pitkin menee muistaakseni about 9 tuntia.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
    Kyllä se 8-tie on nopeampi ainakin kotilolla ajettaessa suurin piirtein tikkarinopeuksia, meniskö joku 7,5 tuntia.
    Taidetaanpa sitten ajaa tuota 8-tietä pitkin. Tuskin se kovin kummoinen on, mutta luulen sen voittavan tuon 4-tien. Ja eipä tuota 8-tietä ole tullut ajettuakaan. Jos sulla on mennyt about 8 tuntia niin täytynee kuitenkin varata ihan reilusti aikaa, jotta ei myöhästytä laivasta.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
    oulusta uuteenkaupunkiin ajettiin kaverin kans viikko sitten.reitti oli oulu-ylivieska-kaustinen-evijärvi-kauhava-parkano-sastamala-laitila-uusikaupunki.

kaustiselta eteenpäin ajettiin n.90% kolmi ja nelinumeroisia teitä. väliin mahtui muutama soratie myös. eli välteltiin isoja teitä. todella toimivia pätkiä tuolla seudulla. pieniä kyliä...lakkautettuja kyläkauppoja ja kyläkouluja kymmeniä.niissä nyt ei sinänsä mitään hauskaa ole mut todella pieniä teitä ajettiin.matka kesti n.12tuntia pysähdyksien kans. aika leppoinen oli matkavauhti.

elikkäs jos haluaa ajaa pieniä asfalttiteitä niin ei muuta kun kartta käteen ja reittiä suunnittelemaan. todella hienoja maisemia ja mukavia pikku huolto asemia jossa palvelu pelaa.

ja pyöränä oli itsellä gsx 600 f -00....sopiva pikkupyörä tuollaiselle reitille.
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  21.  
    Lainaa bug85 kirjoitti Katso viesti
    Taidetaanpa sitten ajaa tuota 8-tietä pitkin. Tuskin se kovin kummoinen on, mutta luulen sen voittavan tuon 4-tien. Ja eipä tuota 8-tietä ole tullut ajettuakaan. Jos sulla on mennyt about 8 tuntia niin täytynee kuitenkin varata ihan reilusti aikaa, jotta ei myöhästytä laivasta.
    Oulu - Kokkola -väli kannattaa ajaa Ylivieskan kautta. Eli Limingasta käännös Ylivieskan suuntaan.
    On nopeampi reitti kuin 8-tie eikä ole kameroita.

8-tie on varmasti Suomen pitkäveteisin tie ajaa. Itse ajan usein 44-tietä kun pohjoinen-etelä suunnassa kuljen.
    65, 66 ja 68 -tiet ovat myös ok, mutta Turkuun mennessä eivät liene käyttökelpoisia.

58 tarjoaa vaihtelua 4-tietä enemmän, jos sillä suunnalla liikuskelee.