Jos reikä on lohkossa ollut uutena,, niin miksi pyörällä on ajettu 2400km sen jälkeen?
Pyörä on luvattu korjata takuuseen niinkuin kuuluukin, aikaahan ei kukaan osaa luvata koska osien haaliminen maailmata voi kestää kauankin ja onhan liikkeillä jo huoltoajat täynnä aikapitkälle näin kesäaikana, joten tuskin heti kukaan kerkeää edes tutkimaan mitä kaikkea on hajalla.
2vk lainapyörä on mielestäni aivan kohtuullinen koska monesta paikkaa ei tuota todellakaan tarjottaisi , siinäkin ajassa kerkeää kipaista italian reissun ja kyseisen pyörän arvo laskee myyntijonossa kuin lehmänhäntä kasvaneiden kilometrien johdosta.. ja kukaan ei maksa takaisin tuota alennusta+ pyörän vakuutuksia kyseiseltä ajalta liikkeelle
Asianomainen soittaa sumekolle ja sopii asiasta.. jos he lupaavat maksaa lainapyörästä niin se varmasti siinä tapauksessa löytyy alle koko korjauksen ajalle
voi voi ja lämmin leipä.(Eetu @ Elo. 02 2008,17:30) kirjoitti
Joskus hiushalkemat ovat sen tyylisiä ettei vuotoa ole ennen kun lohko on tarpeeksi kuuma.
-Honda CBR 1000 RR -07
-Honda CBR 1100 XX -06
-Suzuki SV 1000 S -03
-Suzuki GSX 600 R -99
-Kawasaki KLE 500 -91
Sumekolle olen soittanut. He sanoo,että ei heillä ole antaa lainapyörää se pitääkysyä myyjäliikestä.Eli täs tapauksessa BikeWorld:istä. Joiden mielipide on jo monee kertaa tullu esii.(Eetu @ Elo. 02 2008,17:30) kirjoitti
Ei tuo 2 vk ilmainen ajokki alle mun mielestä huono tarjous ole, useimmista liikkeistä varmaan ei tarjota sitäkään. Kannattaisiko yrittää rauhassa, asiallisesti ja yhdessä myyjäliikkeen kanssa löytää ratkaisu asiaan. Miten voit kuvitella että netissä asiaasi retostellen autat omaa tilannettasi parhaiten...Mene paikan päälle ja neuvottele asia kuntoon. Tuskin millään liikkeellä on intressejä alkaa riitelemään huvikseen asiakkaan kanssa. Ota ainakin myymälän päällikkö selvittämään asiaa, älä tyydy pelkän myyjän kommentteihin.![]()
Eihän nyt ole kysymyskään siitä, onko tuote viallinen vai ei; senhän kai myyjäkin on todennut, että kaput mikä kaput. Kyse on siitä, mitä siitä seuraa, kun tuote todetaan virheelliseksi. *Ja siitähän seuraa se, että myyjä korjaa tuotteen. Sitten mietitään sitä, seuraako jotain vielä sen lisäksi ja nyt kaveri tuntuu olevan, ymmärrettävästi harmissaan, kun aurinkoiset ajokelit menee sivu suun ja haluaisi itselleen toisen pyörän käyttöönsä, kunnes oma on korjattu. *Tähän myyjä olisi kuitenkin nähdäkseni velvollinen vain, jos se on syyllistynyt huolimattomuuteen myydessään ko. pyörän, mitä ei ostajakaan nyt ymmärtääkseni edes väitä. *Jos myyjä viivyttelee korjauksessaan eli ei heti tilaa osia ja asenna niitä heti ne saatuaan, saattaa tämä ilmentää huolimattomuutta, mikä kai pitäisi sitten harkita kokonaan erikseen.(honkkeli1000 @ Elo. 02 2008,16:50) kirjoitti
Tässä maailmassa ei vieläkään kaikki ole täydellistä ja meitä ihmisiä, moottoripyöräilijöitäkin, kohtaa monenlainen epäonni, joka lähtökohtaisesti jää kunkin itsensä kannettavaksi, mutta tätä on lievennetty kaikenlaisin lainsäädännöllisin tavoin, esim juuri kuluttajansuojalaki, sairausvakuutuslaki, vahingonkorvauslaki, erilaiset vakuutukset ja jopa rikosvahinkolaki, jonka perusteelle valtio korvaa eräitä vahinkoja ja perii sitten rikolliselta takaisin, jos saa.
Kyllä kaikissa takuuasioissa puhutaan kohtuullisessa ajassa tapahtuvasta korjauksesta. Monissa laitteissa kohtuullisena aikana on pidetty kahta viikkoa. Jos siinä ajassa tuotetta ei olla saatu korjattua, se korvataan uudella, tai rahat palautetaan. Se, että jollain korjaamolla on osien saantivaikeuksia, tai ruuhkaa työmäärän/henkilökunnan vähyyden johdosta, ei vaikuta asiaan.
Onnea valitsemallesi tielle mkk.(mkk @ Elo. 02 2008,19:07) kirjoitti
Sinulla ei selvästikään ole ollut koskaan vastaavia ongelmia.
Mielestäsi siis on OK, että ostat vaikkapa hometalon ja asut korjauksen ajan omaan piikkiin vuokralla 1/2-vuotta? Epäilen.
Itselläni ei MP kaupoista ole vastaavia kokemuksia, mutta 2000-luvun alussa ostin uuden pösön josta ensimmäisessä määräaikaishuollossa todettiin lohkon runkolaakerilinjan olevan kiero. Myyjäliike antoi mukisematta korjauksen ajaksi vastaavan auton ajoon. Korjaus kesti 3 kuukautta.
Sympatiat aloittajan puolella.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Toi nyt on ihan roskaa, tulosvastuullinen myymäläpäällikkö mikään itsenäinen yrittäjä ole. Liikkeet kuuluu Otto Brandt -konserniin. Myymäläpäällikölle löytyy kyllä pomo.(honkkeli1000 @ Elo. 02 2008,12:01) kirjoitti
Sinänsä en asiasta mitään tiedä, yleensä asiat järjestyy kun neuvottelee asiallisesti.
"Sinänsä koko kommenttisi on ihan roskaa"(R2-D2 @ Elo. 02 2008,19:54) kirjoitti
Se, mihin konserniin ko. myymälä kuuluu on aika vähän tekemistä asian kanssa.
Kerro esimerkki jossa paikallisella yrittäjällä (konserniin kuuluvalla toimipisteellä) ei olisi tulosvastuuta.
Viimeisen lauseesi kanssa olen täysin samaa mieltä.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tätä nimenomaan ajattelen.(R2-D2 @ Elo. 02 2008,20:38) kirjoitti
Uskon että ko. tapauksessa ei edes ole kysytty "konsernin mielipidettä", tai se on tulkittu asianomaisen myyjän omassa päässä miten sattuu kuun asentoon sopimaan.
"Tulosvastuullisen myymäläpäällikön päällä on varmasti myymälöistä vastaava johtaja."
Varmasti on. Ja toivottavasti asianomainen henkilö onkin ottanut yhteyttä vähintään tähän portaaseen, eikä vain ole tyytynyt riitelemään sen myyjän kanssa.
Ilmeisesti itse olet asemassa jossa ei tarvitse omilla aivoilla ajatella vaan kaikki voi kysyä/varmistaa "pomolta! ?
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Hometalojutuissa sovelletaan asuntokauppalakia (ns. osakehuoneistot) tai maakaarta (kiinteistöt), joihin sisältyy määräykset virheistä ja niiden seuraamuksista. *Irtaimen kauppaan, kun myyjänä on kauppaliike, sovelletaan kuluttajansuojalakia. Kuluttajansuojalaissa nuo säännökset nyt vain ovat tuollaiset eikä niissä hometalojutuissakaan välillisiä vahinkoja korvata, ellei ole tuottamusta myyjän puolella. *Kyse ei siis ole minun vaan lainsäätäjän valitsemasta tiestä. *Totta sinänsä, että eivät nämä asiat lopullisesti ratkea täällä netissä keskustelemalla jo pelkästään siitäkin syystä, että kaikki faktat eivät ole käytettävissä vaan yleensä vain yhden osapuolen näkemys asioista on esillä ja faktojen yli menee tunteiden määrä. En ole lainkaan eri mieltä siitä, että kohtuullista olisi saada käyttöön ajokaudeksi pyörä, jos korjaus kestää kovin kauan, mutta ei ole sanottua, että myyjä tähän voitaisiin pakottaa, ellei vapaaehtoisesti näin tekisi.(SamiN @ Elo. 02 2008,19:41) kirjoitti
Tätä jorinaa on ihan turha täällä lukea, menee kinasteluksi sivuseikoista.
Topicin alottajalle: Kuluttaja-asiamieheltä kysymään kuinka asia on ja sitten sen lausuntojen kanssa kaivat langan päähän isoimman pomon BWstä mitä löydät ja rupeat sen kanssa kinaamaan. Kinaamisen jälkeen popsit rauhoittavat pillerisi ja tuut tänne kertomaan kuinka kävi. Siihen riittää yksi (tämä) topicci.
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
R2-D2: Päättelit väärin. En koita haastaa riitaa(siinä tapauksessa olisin kysynyt vaikkapa osoittettasi), pahoittelen jos siltä vaikuttaa, mutta olet oikeassa että aikani kuluksi täällä jauhan. :P
Selitätkö vielä miten paikallinen yrittäminen ja tulosvastuu ei liittynyt toisiinsa, kun puhutaan konsernin sivuhaarasta. Siitähän tässä kuitenkin puhutaan, vai eikö?
mkk: Olet oikeassa ja kuitenkin väärässä. Koitan parhaani mukaan keksiä vasta-argumentin tähän. (edit: en keksinyt)
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kyllähän tässä pitää ottaa huomioon myös MP:n sesonkiluonteinen käyttö. Tässä tapauksessahan pahimmillaan mopokesä on käytännössä aloittajan osalta tuon takia kokonaan ohi.
Itsellekin on autopuolella käynyt samantapainen juttu (2kk korjaus) eikä ollut mitään ongelmaa saada käyttöön uudehko vastaava auto veloituksetta korjauksen ajaksi. Ei tarvinnut edes itse pyytää, vaan myyjäliike sanoi että "luonnollisesti annamme korvaavan auton korjauksen ajaksi".
Jos BW tosiaan tässä venkoilee noin idioottimaisesti, eikä anna
lainapeliä koko korjauksen ajaksi niin surkeaa on kyllä heidän toimintansa, ja vaikuttaa kyllä varmasti siten että sieltä en enää
hankintojani tee (aiemmin sieltä 2 pyörää olen ostanut).
jos ihnmisellä on lehmän luonne että aina sitä saa lypsää ja lypsää niin kyllä kaikesta saa maksaa itsensä kipeäksi.
Kyseinen laite on hankittaessa kuluttajalle suuri päätös.
Pelkästään laitteen hinta asettaa sen monien ihmisten ulottumattomiin mutta kuinka iso organisaatio jolle yksi pyörä merkitsee yhtä paljon kuin purkki tonnikalaa siwalle viitsii alentua moiseen kiskontaan kun pitäisi olla mies ja kantaa vastuu myymästään laitteesta.
Nyt vielä sanotaan kun säännöt on nämä hei mutta säännöt on tämmöset !!!! mitkä helvetin säännöt!
Mä en käsitä minkälaisia nieleskelijöäitä voi olla olemassa kun kauppias suurin piirtein vittuilee kertomalla että saat kuin armosta nyt 2 viikoksi pyörän koska juuri äsken annoit meille liki 20000e.
-Honda CBR 1000 RR -07
-Honda CBR 1100 XX -06
-Suzuki SV 1000 S -03
-Suzuki GSX 600 R -99
-Kawasaki KLE 500 -91
Tuossa kuulostaa pahemman kerran mätäkuun jutuilta "korjausarvio 1-6 kk".
Uudessa moottoripyörässä ei varmaankaan voi edes olla sellaista vikaa, mitä ei sanotaanko nyt kuukaudessa saada korjattua.
Se on sitten eri asia, jos korjauksen jälkeen ilmenee vielä jotain valittamisen aihetta, mutta esim. moottori tai runko vaihtuu kyllä mainiosti kuukauden sisällä, vaikka jouduttaisiin tilaamaan kaikki osat Jaappanista. En kyllä keksi yhtään komponenttia, minkä vaihto voisi kestää esim. 2 kuukautta!
Ja tällaisen melkeinpä uuden laitteen takuukorjauksen toki pitää ohittaa kaikki normaalit jonotkin, se on selvä.
Tämä siis sillä oletuksella, että korjaamot on näin vilkkaimpaan ajoaikaan auki ja täydellä miehityksellä kesätuuraajineen, kuten voisi suomen suurimmassa mpliikkeessä olettaa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
No siinäpä se. Milläs asiakas todentaa jos liike tahallaan vitkuttelee sen takia että huollossa on tuottoisampia perushuoltoja tulossa kalenterin täydeltä? Tietty jos maahantuojalta saa tiedot a) onko osat tilattu ja b) onko osat toimitettu liikkelle, niin sitten tietty on helpompi pistää huoltava liike ahtaalle.(pecha @ Elo. 03 2008,15:33) kirjoitti
Tuntuu olevan aika yleistä monissa liikkeissä että työläämpiä hommia yritetään saada siirrettyä talvikauden hiljaisempaan aikaan.
Kuten moni on todennutkin, ei tuo riita täällä ratkea. Kiinnostavaa toki seurata asian etenemistä.
Mutta erikoisen mainoskamppanjan on BW käynnistänyt, jos tarina on tosi.
<p>2002-2014</p>
Kieltämättä. Mutta hämmästyttävän paljon sitä on ihmisiä jotka mielellään säästävät pennin vaikka siitä tulisi markan vahinko; ei olisi ihme vaikka sellainen mopokauppiaistakin löytyisi.(C-A-D @ Elo. 03 2008,19:28) kirjoitti
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
Rahamies(ostaja) olisi lyönyt tonnin tiskiin ja matka olisi jatkunut *,toisaalta myyjä olisi sanonut,että ota jokin tuolla hallissa oleva siksi aikaan ajoon,kun korjaukseen menee *
!!!!
Mutta kun kaksi persaukista kohtaa,niin lopputulos on tämä *
Moderaattorit ovat valitettavasti toista mieltä *,kun poistivat edellisen viestin *
ps.Myyjä tai ostaja voi olla rahaton,mutta ei molemmat
"Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
Olin 2000-luvun alussa hommissa juuri Bikeworldissa, ja sitä ennen suzukin entisellä maahantuojalla Ekströmillä.
Lohkojen vaihdossa(kaan) ei tosiaan tuhriudu montaa kuukautta, korkeintaan joitakin viikkoja, ja silloinkin vain siksi, jos korjaamolla ei kertakaikkiaan ole mahdollisuutta ottaa laitetta työn alle. Ammattimekatsu ottaa koneen irti päivässä tai puolessatoista, osien vaihtoon voi laskea päivän, niin jää vähän pelivaraakin, ja kasaan laittaminen sitten taas se 1-1,5 työpäivää.
Kaikilla japsimerkeillä on myös Euroopan keskusvarastot, mistä osat löytyy ainakin 95% toimitusvarmuudella. Jos ei osia ole sielläkään, niin 2-3 viikkoon tulevat Japanista, missä niitä aivan varmasti on.
Itse näkisin tuossa kohti varsin kohtuulliseksi sen, että ensinnäkin lopettaisivat valehtelun siitä, kauanko moisessa operaatiossa kestää, pistäisivät toimeksi korjauksen kanssa, ja antaisivat sinulle ihan kiltisti ajopelin siksi aikaa. Kyseisessä putiikissa on pyöriä vaikka lampaat söisi, jokunen lisäkilometri yhteen vaihtopyörään ei tunnu heillä missään.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ei tämä vika kuitenkaan ilmennyt ensimmäisessä huollossa vielä? Eikös sellainen ole siinä 1000 km:n kohdalla...
S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
Ammattilainen pitää aika tiheesti röökitaukoja jos koneen irrottaminen rungosta vie päivän. Amatööriltäkin tähän mennessä onnistunu koneen irrottaminen muutamassa tunnissa vähän vaillinaisilla työkaluilla.(pecha @ Elo. 03 2008,21:26) kirjoitti
Superbike #7
Niillä on ollut koko kesä ruuhkaa 225 kpl Zetorin runkojen tarkastuksissa, osassa on pitänyt tehdä enemmänkin hommia. Kyseessä oli joku tehtaan takaisinkutsu. Jos siellä on jo huono päivä BW:llä, kun on liikaa murheita ko. mallin kanssa. Ei ole helppoa yrittää myydä "huonoa" ja arvailla, että mitähän reklamaatiota tästäkin taas tulee. Ja sitten sitä taaaaas tuli, voi v...
Palveluammatti on joskus raskasta ja kaikki meistä ei siihen sovi, vaikka olisi muuten hyvä myyntimies.
Jotenkin tässä tarinassa kaikki ei ole ok.(C-A-D @ Elo. 03 2008,19:28) kirjoitti
Taikka kirjoittaja on todella hermostunut eikä pysty keskittymään siihen mitä kirjoittaa vaan takoo näppäimistöä raivotautisen kiihkolla.
Aivan liian ympäripyöreää vaahtoamista.
En osta tarinaa.
--- Triumph Speed Four ---
Kyllä kai tuo koettelisi Sunkin kärsivällisyyttä jos ostat UUDEN pyörän joka valuttaa lohkon välistä öljyt pihalle ja myyjä vielä(Lee @ Elo. 04 2008,09:31) kirjoitti
luistaa vastuustaan.Jos pyörä maksaa kakskyt tonnia niin on kai oikeus ja kohtuus vaatia että se on kunnossa ja ei vuoda öljyä,mitähäh?
No jo on perkele!!!!!
Ehkä hiukan off-topi, mutta kyllä se ihminen hermostuu, kokemusta on muutaman vuoden takaa: Merkkiliikkeen huoltomies ajoi kaksi viikkoa vanhan, 3000 km ajetun autoni noin 1.5 metriä lyhemmäksi. Karkasi soratiellä mutkassa kallioleikkaukseen. Korjaamon vakuutus kuulemma korvasi vain käyvästä arvosta, joka on uudelle autolle merkittävästi vähemmän kuin uuden hinta (n. 30.000). Nosti verenpainetta.
Loppujen lopuksi otin omasta vakuutuksesta ja pitkällisen neuvottelun jälkeen sain liikkeen maksamaan bonusmenetykset. Siinä samalla tuli erotetuksi autoliikkeen johtaja![]()
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul
Kyllä harmittaisi ja paljon. Kiukuttaisi ja raivostuttaisi.(Palle @ Elo. 04 2008,10:37) kirjoitti
Asiaan en osaa neuvoa mitään mutta pointinikin onkin siinä
että en oikein usko ko tarinaa.
Intuitioni kertoo näin. Se että onko se totta tai ei, niin asia on todella ärsyttävä.
Ja jos se olisi totta niin olisi kiva kuulla yksityiskohtaisempaa selivitystä. Nyt se on lähinnä melskaamista ja metelöintiä. Kerrotokoon tarinansa, varmasti saisi hyvän stoorin siitä mitä kaikkea on tapahtunut.
--- Triumph Speed Four ---
Asia ei ole melskausta,koska kaikki on Faktaa. Eli tuollaista palautetta BikeWord on antanut UUDEN PYÖRÄN OSTAJALLE...
ELI NYT ON NOSTETTU " KISSAPÖYDÄLLE " NUO ON FAKTAT JOILLA UUDEN PYÖRÄN OSTAJAA PALVELAAN.
KAIKESTA ON OLEMASSA MUSTAAVALKOISELLA
Miten asialliset aiheet voi mennä tähän:
Wikipedia
Analyysi
Selvitys
Fakta
Prognoosi
Sauna
Kortti hyllylle
Narkkari
Vittu ja Zimbabve
Kissa?
You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"
Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
niin jumalten riemut ma juoda sain
ja juoda ne täysin siemauksin -
niin riemut kuin murheetkin.