Pari päivää sitten köröttelin kotilollani pihakatuamme kotia kohti. Takana puskurissa roikunut pyörä päätti ohittaa minut oikealta ajaen hidastustöyssyn päältä jalkakäytävälle.
Raju kiihdytys jalkakäytävällä jatkui myös seuraavien työssyjen ohi, eli kaveri iski samalla jalkakäytäväsyöksyllä kaksi kärpästä: hitaan kotilon ja kadun töyssyt.
Piikki, kakspäällä. Töyssyt on siinä kohdassa siksi, että jalkakäytävälle tulee pihoilta liittymät ja alueella asuu paljon lapsiperheitä.
Kaveri pysähtyi noin 100 metrin päässä juttelemaan jonkun kanssa joten päätin käydä kertomassa, mitä ajattelen tempusta motoristina ja kahden pienen pojan faijana.
Kundi huomasi autoni ja lähti karkuun ajaen nyt minua vastaan ojan puolelta, kadun ulkopuolella.
Tässä vaiheessa paloi päreet, kotilo täyttyi savusta. Sain rekkarin ylös, ilmoitin sen poliisille ja aamulla soitin kundille. Kaveri selitti, että näki kyllä pihaliittymissä, ettei siellä ollut lapsia tulossa... näki siis puuaidan läpi...ja ihan kun tuo olisi kelpo puolustus...
Toivon, että kaveri tuumaa asiaa hetken mielessään.
aina ei voi epäonnistua!
Teiden ritari, vasen kaista, ''odotettelen että muut kääntyvät edeltä''. Ei mene jakeluun vasemmalla kaistalla roikkuminen. Vasemmalta kaistalta ei motarilla käänny kuin umpi idiootit u-käännöksellä.''Ohituskaistaa'' ajaneet ovat useita 10 kilometrejä roikkuneet vasemmalla kaistalla vaikka oikea kaista on tyhjä,useasti kotilokuski puhuu vielä kännykkään samalla. Aikakoko letkan toiminta.
R1-2011
EX-R1 2008
EX-R1 2005
EX-YZF 600R
Aika kattavaa jutustelua aiheesta ja mitä tuohon itse vielä lisäilemään niin varmasti melko pieni vähemmistö tekee maantieterrrorismia eikä niihin varmaan ole yleispätevää ohjeistusta. Sanoisin, että tilanteen mukaan ja itsesuojeluvaistojen kera.
Sitten muut vasentakaistaa ajelijat tai eteen ajavat ym. tohelot tekee sitä silkkaa ajattelemattomuuttaan. Totuushan on, että motoilijalta palaa helpommin käämit jos tuntee ettei hänen turvallisuudellaan ole mitään painoarvoa, kun autoilijat ajelee miten ajelee kännykkä korvalla turvavöittensä suojaamina ym. passiivista turvaa ympärillään.
Mulla on ainakin aikaa sitten jo tullu mitta täyteen tuota "ota autoilija motot huomioon" valistusta, ei ne ota. Käännä kahvaa tai jää alle, näin se menee (valitettavasti).
Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
Itse tulin viikko sitten nelostietä Jyväskylästä pohjoiseen pitkässä jonossa ja perääni kiilautui iso Volvo noin 1-2m päähän takarenkaasta eikä ohittanut vaikka näytin vilkulla että ohi vaan. No pistin Monsteriin kolmosen päälle ja keirroksia noin 7000 jolloin mörkö puhuu kuuluvasta Termingonin putkilla ja ilman killereitä jolloin Volvossa alkoi hirveä viittely ja ilmeisesti jotain pientä oli pystyssä mutta turvaväli kasvoi heti noin 50metriin. Ehkä äijältä meni poppikoneet kuulumattomiin.
Bimota DB6 ja Ducati Pikes Peak
Juu, mä olen samaa mieltä. Juuri sateella tai loskakelillä todella ärsyttävää. Kolmen aikaan yöllä Lahden motarilla, kaatosateessa, yksinäinen Vulva V40 ilmestyi taakse ja ohi. Minä prätkällä. Välittömästi ohituksen jälkeen palasi oikealle kaistalle ja kurat naamalle. Ihanaa. Tosiaan, tie oli t y h j ä.(Utah @ Heinä. 31 2008,23:22) kirjoitti
Kronoby Racing Team