Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Tuli tässä tuota "turvallisuusosion" yhtä topicia lukiessa mieleen, että missä menee raja, jolloin keuliminen katsotaan törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi? Onko kriteerinä se kuinka pitkään keulitaan, vai renkaan korkeus tienpinnasta?

    Toinen mitä olen ihmetellyt, että lähteekö kortti samalla tapaa, jos keuliminen tapahtuu:
    - kevarilla?
    - skootterilla?
    - mopolla?
    - polkupyörällä?

    Muistaakseni tällä palstalla oli myös poliiseja, joten tahtoisin mielelläni kuulla näiden vastauksen em. kysymyksiin.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  2. #2
    kai se katsotaan siitä missä keulit ja tuleeko muita vastaan. pelkkää mutua.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  3. #3
    Kai siihen on jonkinlaiset kertoimet olemassa...

    Jos esim: Wingillä keulitaan tai muuten kiemurrellaan, se lienee tulkitaan kuljettajan puutteelliseksi ajokokemukseksi..kannattaa kuitenkin sakottaa, massia lie piisaa.
    Jos ns. faitterilla keulii niin se tulkitaan vi**uiluksi,,,sakotetaan tuplana.

    Munamankelilla keuliminen osoittaa reisilihasten olevan kondiksessa

    jne...



    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  4. #4
    Lainaa (The Legend @ Heinä. 30 2008,22:50) kirjoitti
    Tuli tässä tuota "turvallisuusosion" yhtä topicia lukiessa mieleen, että missä menee raja, jolloin keuliminen katsotaan törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi? ...
    Muistaakseni törkeään liikenteen vaarantamiseen vaaditaan tekovälineeksi moottoriajoneuvo, eli ei onnistu fillarilla.

    -J-
  5. #5
    Lainaa (The Legend @ Heinä. 30 2008,22:50) kirjoitti
    Tuli tässä tuota "turvallisuusosion" yhtä topicia lukiessa mieleen, että missä menee raja, jolloin keuliminen katsotaan törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi? Onko kriteerinä se kuinka pitkään keulitaan, vai renkaan korkeus tienpinnasta?

    Toinen mitä olen ihmetellyt, että lähteekö kortti samalla tapaa, jos keuliminen tapahtuu:
    - kevarilla?
    - skootterilla?
    - mopolla?
    - polkupyörällä?

    Muistaakseni tällä palstalla oli myös poliiseja, joten tahtoisin mielelläni kuulla näiden vastauksen em. kysymyksiin.
    Käypä naapurifoorumilta selaamassa tilastoja; siellä on asiantuntijoita

    Näyttäisi, ettei hommassa ole mitään logiikkaa; joskus ottavat kortin kun rengas irtoaa hiukankin maasta, joskus antavat 8 ps liikennettä vaarantavasta ajotavasta jos keulii kunnolla, joskus antavat suullisen kehoituksen ajaa siten, ettei pyörä mene nurin. Eli kuten tuossa jo edellä mainittiinkin, riippuu pyörästä, vaatetuksesta, kuskin pärstäkertoimesta ja kytästä. Varminta kuitenkin lienee olettaa, että kortti kuivuu ja yrittää pakoon?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #6
    Lain pitäisi vissiin olla kaikille sama ja, jos törkeään liikenteen vaarantamiseen vaaditaan sitten moottoriajoneuvo, niin etenkin Honda Monkey kuskien kortteja pitäisi olla ollut kuivumassa silleen enemmänkin?

    Harmi, ettei musta tullut poliisia, kun tällä oikeuskäytännön periaatteella olisin voinnu rankaista myös niitä autoilijoita joiden ajoneuvon hallinta näyttää vaarallisen heikolta. Pätevä poliisi kuulee nimittäin ulospäin milloin kytkimen, kaasun ja vaihteiden kanssa on ongelmia.

    Joo, on tää mielivalta Suomessa menossa sellaiseen suuntaan, että pitää varmaan lisätä rekisteriotteeseen useampia haltijoita, jotta eivät heti tiedä kenen kodista karkulaisen hakevat.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  7. #7
    Keuliminen on kiellettyä siksi, että etujarru ei ole käytettävissä. Normaalistihan etujarru on se, jolla pyörä tehokkaasti pysäytetään.

    Tähän on kuitenkin olemassa poikkeus. Pitkäkeulaisessa chopperissa tehokkaampi jarru on takajarru, ja sehän on käytettävissä myös keulimisen aikana. Näin ollen chopperilla saa lain mukaan keulia.

    High Stuck Are Wit To
  8. #8
    Lainaa (mcmies @ Heinä. 31 2008,09:28) kirjoitti
    Keuliminen on kiellettyä siksi...
    ...koska siitä rankaistaan!
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  9. #9
    Minkäs nimityksen annatte sille kun joku vetää mönkijällä kahdella samanpuoleisella renkaalla?

    Saako siitä sakot samaan tapaan kuin keulimisesta?
    Twice the pride, double the fall

    Suzuki DL 650 V-Strom 2005
    ex-Yamaha FZS 600 2003
  10. #10
    Lainaa (dsnk @ Heinä. 31 2008,11:12) kirjoitti
    Minkäs nimityksen annatte sille kun joku vetää mönkijällä kahdella samanpuoleisella renkaalla?

    Saako siitä sakot samaan tapaan kuin keulimisesta?
    "liikennettä vaarantava ajotapa kuljettamalla nelipyöräistä ajoneuvoa kahden pyörän varassa siten, että se on vaarassa kaatua". Linnareissu kai tuosta tulee..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #11
    jos jarruvalo vilkkuu keulan aikana,niin se on lieventävä asianhaara, koska keula on hallinnassa.

    tyhjästä tiestä ja ohjausiskarista saa pisteitä kanssa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12. #12
    Lainaa (jaket @ Heinä. 31 2008,11:15) kirjoitti
    jos jarruvalo vilkkuu keulan aikana,niin se on lieventävä asianhaara, koska keula on hallinnassa.

    tyhjästä tiestä ja ohjausiskarista saa pisteitä kanssa.
    Hyvä, että joku tutkii kaikki variaatiot Triplen etupumppujen nyykähtämisen uhallakin
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #13
    Lainaa (dsnk @ Heinä. 31 2008,11:12) kirjoitti
    Minkäs nimityksen annatte sille kun joku vetää mönkijällä kahdella samanpuoleisella renkaalla?

    Saako siitä sakot samaan tapaan kuin keulimisesta?
    "Ajoi vasemman/oikeanpuoleiset pyörät ylös kytkettynä useita kymmeniä metrejä, jolloin ohjattavuus ja jarrutus oleellisesti heikkenee"...

    High Stuck Are Wit To
  14. #14
    Tietääkseni kun etupyörä nousee kortti lähtee.
  15. #15
    Tuolla se jo tulikin: riippuu poliisin päivän fiiliksestä, naamasi mukavuudesta poliisille, omasta käytöksestäsi, pyöräsi merkistä ja siitä miten se on laitettu (vrt faitteri ja paneuropean. Sillä missä tämä tapahtuu ei sinänsä ole merkitystä, mutta jos keulat nousee paneuropeanilla ja ikäsi on +40 voit tehdä sen jopa keskustassa, kun taas jos olet alta 30 vuotias faitterin omistaja et voi keulia edes siellä tyhjällä parkkiksella.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  16. #16
    'Ajoi moottoripyörää eturengasta roikottaen..'
    Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
  17. #17
    Lainaa (rammus @ Heinä. 31 2008,13:21) kirjoitti
    Tuolla se jo tulikin: riippuu poliisin päivän fiiliksestä, naamasi mukavuudesta poliisille, omasta käytöksestäsi, pyöräsi merkistä ja siitä miten se on laitettu (vrt faitteri ja paneuropean. Sillä missä tämä tapahtuu ei sinänsä ole merkitystä, mutta jos keulat nousee paneuropeanilla ja ikäsi on +40 voit tehdä sen jopa keskustassa, kun taas jos olet alta 30 vuotias faitterin omistaja et voi keulia edes siellä tyhjällä parkkiksella.
    Väität siis, että laki ei ole kaikille sama!
  18. #18
    Lainaa (Takkutukka @ Heinä. 31 2008,22:50) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Heinä. 31 2008,13:21) kirjoitti
    Tuolla se jo tulikin: riippuu poliisin päivän fiiliksestä, naamasi mukavuudesta poliisille, omasta käytöksestäsi, pyöräsi merkistä ja siitä miten se on laitettu (vrt faitteri ja paneuropean. Sillä missä tämä tapahtuu ei sinänsä ole merkitystä, mutta jos keulat nousee paneuropeanilla ja ikäsi on +40 voit tehdä sen jopa keskustassa, kun taas jos olet alta 30 vuotias faitterin omistaja et voi keulia edes siellä tyhjällä parkkiksella.
    Väität siis, että laki ei ole kaikille sama!
    Koska se on ollut
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
  19. #19
    Minulle poliisi sanoi että ihan sama kuinka pitkän matkaa eturengas on ilmassa, se on aina törkeä liikenteenvaarantaminen. Ja 20 päiväsakkoa napsahti. Voisi sanoa että kyllä kannatti!
  20. #20
    Lainaa (Tiesto @ Elo. 01 2008,19:34) kirjoitti
    Minulle poliisi sanoi että ihan sama kuinka pitkän matkaa eturengas on ilmassa, se on aina törkeä liikenteenvaarantaminen. Ja 20 päiväsakkoa napsahti. Voisi sanoa että kyllä kannatti! *
    20 päiväsakkoa tulee myös siitä, että ajaa punaisista läpi kun valot ovat vaihtuneet punaiseksi ja risteykseen matkaa 20 m. Ei siitä kortti lähde vaikka kalliiksi tuleekin. Jos keulimisesta saa sen 20 pvs niin ei taida olla edes vakava piittaamattomuus ?
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  21. #21
    henk.kohtasta kokemusta asiasta, multa poinaat vei kortin (vaikka keula ei ollu ilmassa kun 150metriä kaupunkialueella) törkee liikenteen vaarantaminen ja vakava piittaamattomuus. kortti oli kuivumassa 14 viikkoo tosin oli muutama ylinopeuskuitti jo pohjalla.. tälläin tulkittiin lakia vuos sitten elokuussa..
    ZX-10R 2011, ratalelu KTM RC8R 2010
  22. #22
    Lainaa (rammus @ Heinä. 31 2008,13:21) kirjoitti
    Tuolla se jo tulikin: riippuu poliisin päivän fiiliksestä, naamasi mukavuudesta poliisille, omasta käytöksestäsi, pyöräsi merkistä ja siitä miten se on laitettu (vrt faitteri ja paneuropean. Sillä missä tämä tapahtuu ei sinänsä ole merkitystä, mutta jos keulat nousee paneuropeanilla ja ikäsi on +40 voit tehdä sen jopa keskustassa, kun taas jos olet alta 30 vuotias faitterin omistaja et voi keulia edes siellä tyhjällä parkkiksella.
    Faitteri on steitmentti. Jos julistaudut siksi, mitä toiminnallasi myös osoitat, miksi pitää pyytää systeemiltä jotain? Säälistä? Pah.



  23. #23
    70ps tuli kun keulin syyskuussa 2004 Tuusulan motarilla n. 200m@148km/h alueella, jossa oli 100km/h rajoitus. Muistaakseni 4kk kortti hyllyllä. Silloisilla tuloilla se tarkoitti 2000e sakkoa.

    Ei mahtunut kyllä ainakaan meikäläisen oikeustajuun
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  24. #24
    Kyllähän tuo tuon laskelman mukaan 2 tonnin nettotuloilla aika ärhäkältä sakolta näyttää ja varmuudella tuntuukin. Sellaista on bomberin elämä. Vääryyttä piukallaan.
  25. #25
    Lainaa (hra1150 @ Elo. 01 2008,21:24) kirjoitti
    Kyllähän tuo tuon laskelman mukaan 2 tonnin nettotuloilla aika ärhäkältä sakolta näyttää ja varmuudella tuntuukin. Sellaista on bomberin elämä. Vääryyttä piukallaan.
    Se 70ps tuossa oli se mikä särähtää. Aika vakava rikos saa olla muulla puolella kuin liikenteessä, että saa vastaavan määrän päiväsakkoja.

    Äkkiseltään tulee tosissaan monille mieleen, että ehkäpä kannattaa koittaa karkuun, jos rangaistukset ovat tuota tasoa..

    Mutta nyt on pohjat otettu ja täytyy lähteä baariin, onneksi tuosta on sen verran jo aikaa, että ei juuri puristele enää.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  26. #26
    tulkoon hyvä känni.

    edit: 70 ps. on varsin paljon ankara. vedon on täytynyt näyttää tosi hyvältä...



  27. #27
    Lainaa (ST1050 @ Heinä. 31 2008,23:02) kirjoitti
    Lainaa (Takkutukka @ Heinä. 31 2008,22:50) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Heinä. 31 2008,13:21) kirjoitti
    Tuolla se jo tulikin: riippuu poliisin päivän fiiliksestä, naamasi mukavuudesta poliisille, omasta käytöksestäsi, pyöräsi merkistä ja siitä miten se on laitettu (vrt faitteri ja paneuropean. Sillä missä tämä tapahtuu ei sinänsä ole merkitystä, mutta jos keulat nousee paneuropeanilla ja ikäsi on +40 voit tehdä sen jopa keskustassa, kun taas jos olet alta 30 vuotias faitterin omistaja et voi keulia edes siellä tyhjällä parkkiksella.
    Väität siis, että laki ei ole kaikille sama!
    Koska se on ollut
    Erään tuomarin suusta: "Laki on kaikille sama, vain tulkinta vaihtelee"
    Hyvähän se on että otetaan olosuhteet huomioon, mutta kyllä nuo kovimmat rangaistukset keulimisesta ovat käsittämättömiä.
  28. #28
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 01 2008,21:43) kirjoitti
    Se 70ps tuossa oli se mikä särähtää. Aika vakava rikos saa olla muulla puolella kuin liikenteessä, että saa vastaavan määrän päiväsakkoja.

    Äkkiseltään tulee tosissaan monille mieleen, että ehkäpä kannattaa koittaa karkuun, jos rangaistukset ovat tuota tasoa..
    Ei taida edes toisen taposta noin paljon tulla? Joku 60 ps saattaa paukahtaa, jos oikein kunnolla töpeksii..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  29. #29
    Lainaa (vetomies @ Elo. 01 2008,22:39) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Elo. 01 2008,21:43) kirjoitti
    Se 70ps tuossa oli se mikä särähtää. Aika vakava rikos saa olla muulla puolella kuin liikenteessä, että saa vastaavan määrän päiväsakkoja.
    Ei taida edes toisen taposta noin paljon tulla? Joku 60 ps saattaa paukahtaa, jos oikein kunnolla töpeksii..
    Bussikuski keilasi suojatietä ylittäneen sukulaismiehen kuoliaaksi = 60 ps. Kuolemantuottamus suojatiellä siis halvempi kuin harmiton etupyörä-performanssi moottoritiellä. Eläköön oikeus ja kohtuus!
  30.  
  31. #30
    Eihän tuolla ole ole normaalin (eikä edes meikäläisen lievästi epänormaalin ) oikeustajun kanssa mitään tekemistä. Mutta minkäs teet...

    -hh-