Tuli hommattua viime viikolla F800ST ja kohtapuolin rupee 1000km huolto lähestyy. Miten takuuasiat menee, jos pyörän huoltaa ei merkkiliikkeessä? Ns. yleishuolloista tuon saatais saada halvemmalla kun merkkihuollosta.
BMW R1200R -11
BMW K1300R -10
BMW F800ST -08
YAMAHA XV535 VIRAGO -89
Takuu säilyy, vaikka ei merkkihuollossa käyttäisikään.
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Olen ymmärtänyt, että huollot pitää teettää merkkiliikkeessä tai valtuutetussa huollossa jotta takuu pysyy voimassa.
1 000 km huolto on sangen pieni huolto.
Kuuluikos siihen 1000km:n huolto-ohjelmaan Moditec-koodien luku? Jos kuuluu, niin liukkaalla pohjalla heti ollaan muualla huollettaessa kuin merkkihuollossa.
<p>2002-2014</p>
Sitäkään kun en tiedä, mitä kaikkee ne tarkastaa tuossa huollossa?
BMW R1200R -11
BMW K1300R -10
BMW F800ST -08
YAMAHA XV535 VIRAGO -89
Kait nyt tommosen homman selvitit jo pyörää ostaessasi? Ellei sitten tarkoitus ole vaan rupatella niitä näitä ja udella oisko joku toinenkin ostanut uuden pyörän maailmassa ja silleen.. ja ettei ne tiedä että Sinä olet ostanut uuden pyörän.(JuhaK @ Heinä. 30 2008,14:52) kirjoitti
Joo. Tuskin se takuu siitä kärsii, jos huollatat muualla kuin merkkiliikkeessä. Etenkään, jos kyseessä on joku asiansa osaava taho.
Minä taas, jos uuden pyörän ostaisin, niin kuin joskus vielä teenkin, suoritan kaikki huollot ja ynnämuut itse. Mulla on luottamus mennyt jo vuosia sitten näihin kotimaan pajoihin. Enpä viitti nimeä mainita, helsingin seudulta kuiteskin eräs suuri ja tunnettu, piti niitä korjattavia pyöriä moottorin yläkerta auki pölyävän hiekkatien varrella. Kun kysyin että mitäs ne nuokin oottaa? Niin todettiin että venttiilien säätöä..
Eli jos itse osaat ja tiedät mitä ja millä välineillä teet, satavarmasti, etkä ole puolihuolimaton, niin tee itse.
Huolimattomuus ja osaamattomuus maksaa vaikka takuuseen menisikin.
GHOSTWRITER
Jos maksaa yli 10.000 moposta ei liene kannata säästää 100:sta huollossa? Bemarin huollossa tekevät maahantuojan määräämiä päivityksiä/takaisin kutsuja automaatisesti ilman veloitusta, joista ei "pikkupajat" tiedä mitään. Kannattaa harkita.
maantie ei ole p-paikka
Eikös se takuuasia ole niin, että jos on tehty kaikki valmistajan huolto-ohjelman toimenpiteet, niin takuu säilyy riippumatta missä huollossa ne on tehty. Muilla vaan ei ole Moditekkiä, jolloin siihen liittyvät toimenpiteet eli vikakoodien luku jää muilta kuin valtuutetuilta BMW-huolloilta tekemättä.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
jaa pitääkös noista päivityksistä ja muistakin keskeneräisyyksistä asiakkaan maksaa?(jussi60 @ Heinä. 30 2008,20:53) kirjoitti
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Eka huolto maksoi Heinolla 152e K1200S:ään. Kannattaako riskeerata mitään?![]()
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
150€ paikkeilla kuulostaa jo ihan järkevältä. Paikkaa mainitsematta Vantaalainen pyöräliike arvioi huollon hinnaksi reilu 200€. Se on jo vähän liikaa.
BMW R1200R -11
BMW K1300R -10
BMW F800ST -08
YAMAHA XV535 VIRAGO -89
Noita päivityksiä, eli aktioita, voi käydä vaikka erikseen kyselemässä BMW merkkihuolloissa. Mukaan kyselyyn tarvitaan runkonumeron 7 viimeistä merkkiä.(jussi60 @ Heinä. 30 2008,20:53) kirjoitti
Jos ko. pyörään löytyy BMW takuu-tietokannassa joku päivitys, niin BMW-huolto tekee sen veloituksetta.
Viime aikoina on ollut päivityksiä nakutussoftaan, EWS-anturin vaihtoon virtalukkoon ( ajonesto ), joihinkin R Bemareihin jarruputkien vaihto ABS-yksiköstä ( eivät kestä tärinää loputtomiin).
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka