kyseinen pyörämalli on ruvennut tässä pikkuhiljaa kiinnostamaan,mutta en ole ihan selvillä miten pyörä eroaa tavallisesta gs:stä,tiedän isompi tankki 30l (onko aina?suomalaisessa myynti-ilmoituksessa oli tankin koko 22l virhe?),pitkä satula (onko aina),alumiinilaukut(tiettyyn vm:iin asti?),pidempi joustovara,korkeampi istuinkorkeus,mitä muuta?noita ei ole kauheasti tullut vastaan,joten en ole päässyt vertaamaan,asuiskohan joku kuski lähellä tamperetta ja pääsis oikein vierestä kattoon eroja omaan 1100 gs:ään...
peeämvee: helppo lausua,raskas työntää...
Tuolla Kurapyöräilijöiden foorumilla sivuilla on aika paljon GS tarinaa.
Selaile sitä kanssa.
www.matkaendurot.net
Pekka
![]()
![]()
Pekka
eipä löydy tietoja joita etsin...
peeämvee: helppo lausua,raskas työntää...
30 litran tankki on ollut lisävaruste (x euroa). 22 on vakiotankki mikä normaali GS:ssä.(juha.jiitee @ Elo. 24 2006,18:06) kirjoitti
Penkki on yksiosainen; parempi yksin ajaessa, huonompi kahdestaan, tänä kesänä oli reissuilla lisätyyny ja toisella reissulla teltta (ilman keppejä!)
Kaatumaraudat/pohjapanssari, lienevät vakiona GSA ei GS, vaikka olen nähnyt ulkomaalaisia ilmankin; ovat tosi tarpeen, pyörä kaatuu varmasti, vrt. tien päällä McGregor.
BMW:n alumiinilaukut lisävaruste 2003-2005, jolloin 1150GS valmistettu. Saisi kai samat GS:kin?
Isompi ilmanohjain, ei kuitenkaan täydellinen, olen laskenut ilmanohjainta tekemällä toiset reiät, - kypärämelu väheni.
Kahvasuojat (kunnolliset) vakiona GSA - ei GS - vai onko?
Pidemmät joustot - korkeampi istumakorkeus (ei alle 180 cm kuskeille, itse 182 ja alkaa olla rajoilla)
teräspunosletkut GSA - voipi olla jo GS:kin
vaihtoehtoinen 1-vaihde (pienempi); ei ole liian pieni - en ole kokeillut isoa 1:tä.
pinnavanteet taitaa olla vielä molemmissa - liekö samanlaiset, 1200GS ei enää, 1200GSA on.
väri, hopea/musta, hopea käy alumiinilaukkujen kanssa - ainakin minusta - joitakin mustia olemassa - GS:ssä omat värit
Oisko jalkatepeissa eroa - ainakin takana, jos on alumiinilaukut (joutuu vaihtamaan).
Tuossapa aluksi. Jos tulee mieleen niin kirjoittelen lisää.
Tosi kiva pyörä kaikenlaiseen ajoon!
- 1200 GSA on vielä koeajamatta. Ehkä joskus sitten, mutta ainakin odottelen jonkun vuoden ja kuulostelen lastentaudit ym. 1150:n tehot riittää kivasti enkä usko painoeronkaan olevan merkittävän - kumpikaan ei sovellu pehmeälle alustalle.
Odottelen lisäksi F800GS - siinä voisi olla itua ja sen saa (S/ST) myös kuristettuna 22 kW- lapsille vois hankkia semmosen.
BMW R1150GS Adventure versiossa on vakiona:
- 30L tankki
- Säädettävä jousitus
- Kahvanlämppärit
muuten sama kuin normi GS
Penkki on yksiosainen. Kaatumaraudat ja laukut on lisävarusteita. Itselläni on Touratech:n laukkusarja, suosittelen.
Muuten täydellinen pyörä, mutta se työntäminen ja nostaminen on *:stä
Terveisin: Iloinen Adventuren -05 omistaja *
no niin,heti auttoi,kun oli pari päivää pois koneelta.on sen verta harvinaisempi malli,etten löytänyt suomesta myynnistä kuin yhden?vielä tosta tankista (30l) mihinkä suuntaan se on isompi (ylös,alas vai pituussuuntaan) vertailussa gs:ään,kysyn tätä siksi,koska mittaa on +200cm ja pitkät koivet,tuleeko esim tankin kylkikuhmut mahdollisesti meikäläisen polvien tielle.(tätä nyt on varmaan vaikea tietää,jos on itse paljon lyhyempi).isompi ilmanohjain kuulostaa hyvältä.onko mitään arviota hintasosta paljonko se poikkeaa normi gs:stä?
peeämvee: helppo lausua,raskas työntää...
Tankki on aika leveä (paksu), mutta ei sen pitäisi polvien eteen tulla - tai no +200?. Sulla voi tulla jo polvikulma melko jyrkäksi, jos kahdestaan ajelet. Yksin ajaessa voit liukua portaattomasti taaksepäin ja ongelma poistunee (- tai ota kyytiläinen eteen). Lisäksi nuo kaatumaraudat ovat hyvä jalkojen leppuutusteline - ne kun ovat myös lohkojen päällä.
Ostin moponi käytettynä, joten tietoni on jälkikäteistä selvittelyä, mutta voi olla, että 30-l tankki on Suomessa vakiona - ainakin vanhasta lisävarustehinnastosta se löytyy.
Huippupyörä, voin suositella.
ps. oma ei ole myynnissä.
Terve!(juha.jiitee @ Elo. 27 2006,23:32) kirjoitti
Itse kun istuin pari vuotta sitten messuilla silloisen adventuren päällä kuolaten, polveni eivät sopineet tankin kylkikuhmuihin.
Minullahan on mittaa muutaman sentin vaille pari mertriä.
Mutta tähän ongelmaan löytyy kyllä apua säädettävistä jalkatapeista. Esim. täältä: www.verholen.de .
Nuo polvikolot tuntuvat olevan kaikissa katetuissakin Bemareissa melko voimakkaasti muotoilut mikä aiheuttaa tämmöisille pitkäsäärisille päänvaivaa.
Itse ajelen LT:llä mihin asensin tappien madalluksen noin 5 cm polvikulma loiveni huomattavasti.
Tänä vuonna kun uutta adventurea koeistuin tätä polvien tilaongelmaa ei ollut.
Taitaa olla hieno pyörä tuo uusi malli, onko monellakin jo omakohtaisia kokemuksia?![]()
IsoPoika
R1200GS"ADV" -05
Ilman ohjeimessa ei ole mitään eroa normaaliin GS:ään.(juha.jiitee @ Elo. 27 2006,23:32) kirjoitti
Tankki on jumalattoman leveä ja +200cm:lle se voi tuottaa ongelmia? Normaali GS vois soveltua paremmin?
Adventuret joudut kiikuttamaan Saksasta, normi GS:iä löytyy Suomestakin (siis myytävänä).
-mika-
Ps: "Taitaa olla hieno pyörä tuo uusi malli, onko monellakin jo omakohtaisia kokemuksia?". ei oo henk.koht kokemuksia mutta tuosta ei tule mikään maailmanvalloituspyörä. Can-väylä ja muut hilppeet päälle on lopettanut kenttäkorjausmahdollisuudet viimeistään nyt.
Uusi GSA on hyvä, voisin jopa väittää että yli 30 vuotta kestäneellä motoristin urallani on vaikea löytää yhtä hyvin meikälaiselle sopivaa kuin tämä on. Sopii painostaan ja korkeudestaan (itse olen 180) huolimatta moneen käyttöön. 33 litran tankki sopii myös kuin nenä päähän laiskalle tankkaajaluonteelleni. 615 km tankillisella on enkkana.(gabbernaut @ Elo. 28 2006,14:44) kirjoitti
Can-väyläsysteemin valmistajiakin on monenlaisia mm. armeija- ja kaivoskäyttöön ja on näillä uusilla GS ja GSA:la pallo kierretty jo muutamaan kertaan kunnon seikkailijoittenkin toimesta.
Kumminkin
r1200gs kävin koeajamassa keväällä ja oli erittäinkin hyvä pyörä. ajoasento väljä, kone tutajaa mukawasti, sopivasti, hieman vähemmän kuin vanhemmissa boxereissa. kulkee ja kiihtyy tarpeeksi suomen oloihin. jousitus on mukawa jne.
toki can-väylä ja muu haitekki arveluttaa, etenkin tuollaisessa ehkäjopa ryönäykseen ajateltavissa olevassa mallissa.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Täällä on paljon kuvia tuosta adventuresta
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Onko noin? Minulla on ainakin GSA:ssa (käytettynä ostettu) isompi ilmanohjain kuin normaali GS:ssä.(gabbernaut @ Elo. 28 2006,14:44) kirjoitti
Ainakin 1200 GS:n ja GSA:n katteet ovat erilaisia!
Tai ainakin minun K100 LT:ssä ja GSA:ssa ne on erilaisia - uskokaa nyt minuakin edes vähän!!
Nyt on myynnissä 1150 GSA linkki. Riku Motor Lahti
- 22 l tankki
- ei kaatumarautoja (ei siis vakiona)
- musta
- muovilaukut
- ei tietoa 1-vaihteen tyypistä (pieni/iso)
ps. ovelasti tuo pleksinalusmuovi onkin hopea - turvallisuustekijä?
meikäläinen osti 1150 gs:n viime viikolla adventure jää vielä odottamaan vuoroaan???
peeämvee: helppo lausua,raskas työntää...
No toi R1150GS on kanssa mahtava pyörä.(juha.jiitee @ Syys. 11 2006,17:14) kirjoitti
Onneksi olkoon.![]()
![]()
Pidä hauskaa sillä.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
pyörä tuntuu tosi hyvältä,yllättävän paljon ketterämmän ja pirteemmän tuntunen kuin 1100 gs,vaikka painossa ja tehossa ei suurta eroa pitäisi ollakkaan.siinä oli ostettaessa wilberssit edessä ja takana,mikä ei ole ainakaan huono asia .vielä kun sen saisi kuulostamaan muulta kuin skootterilta niin hyvä olisi...
peeämvee: helppo lausua,raskas työntää...
Tere
Teit siis kaupat keltaisesta kaunottaresta, onnea. Remuksen pönttö antaa uskottavat äänet olematta mikään ympäristöhäirikkö.
paljon on vaihtoehtoja esim.katpömpeli pois ja y-väliputki tilalle vakio äänenvaimentimella....
peeämvee: helppo lausua,raskas työntää...
Koeajoin huolellisesti molemmat eli normiGS:n ja Adventuren ennenkuin hankin oman Adventureni. Mielestäni kyseessä on kaksi aivan eri moottoripyörää, niin eri luonteisilta pelit tuntuivat. Adventure sopi itselleni kaikilta osa-alueiltaan hieman paremmin. Adventuressa tuntui olevan enemmän moottoripyörää. Perus GS oli jotenkin liian asiallinen ja arkinen.
Omani on mallia -02 isolla tankilla, kaatumaraudoilla ja ilman ABSia. Olen ollut törkeän tyytyväinen. Adventurella ajaa kahdeksikkoa vaikkapa 1200 Banditin ympärillä mennen tullen. Pari viikkoa sitten heitin katalysaattorin mäkeen ja laitoin tilalle Laserin y-putken ja Deeptone pöntön. Parani entisestään.
Niistä kaatumaraudoista ei ole pitkälle miehelle mitään iloa po. rautojen varsinaisen käyttötarkoituksen lisäksi. Lepuuttimista ne ei käy ja sääri napsahtaa rautaan aina, kun sellaista vähiten kaipaa. Polvia niiden päällä voi matka-ajon aikana lämmitellä.
GS:ää ei vain hankita, siihen lopulta päädytään.
Löytyi tällainen vanha topic.
Joo, pari viikkoa nyt itsekin R1150 GSA -04 onnellinen omistaja. Hauskat sanat tuolla hra1150:lla: "GS:ää ei vain hankita, siihen lopulta päädytään". Vaikka motoristina täysi noviisi olenkin (6 vuotta pyöriä), niin voin yhtyä noihin sanoihin parin katujammun ja parin oranssin jäljiltä. GS vaan sopii omaan ajotarpeeseen parhaiten. Tää on todella hyvä pyörä! Olen jollain sairaalla tavalla ollut kiinnostunut näistä kaikista bemareista aina, mutta nyt vihdoin uskalsin tulla kaapista ulos
Ajokilometrejä tässä on suht vähän, 15000km. Pari pikkuvikaa kuitenkin vaivaa. Öljyntarkastuslasi on sumentunut kuumuudesta! Pyörä on ilmeisesti käynyt joskus paikallaa senaikaa, että lämpökuorma on ollut raju. Uusi on nyt tilattu. Samaan syssyyn öljykellon johto oli alkanut sulaa/hapertua ja niimpä se sitten täräytti öljynpainevalon palamaan-> Lisäsin öljyä kokeiluluontoisesti, ei apua, paikallinen merkkilike hoksasi heti vian, mitä en itse paniikissa tehnyt. Vaihtoivat varmuudeksi uudet öljyt, ettei siellä ole sitä liikaa, mutta sitä olikin ennemmin liika vähän, vaikka olin lisännyt sitä juuri. Edellisestä huollosta ei ollut ajettu, kuin reilu 3000km, mutta siitä on aikaa jo yli 1.5v -> pyörä ollut vähällä käytöllä sen jälkeen.
Startti teki myös temput.Tankkauksen jälkeen pyörä ei jaksanutkaan käynnistyä, vaikka virtaa tuntui olevan. Sitten taas käynnistyi, mutta teki saman tempun vielä uudestaan. Kellokin nollaantui samassa hommassa molemmilla kertaa. Merkkiliike sanoi, että bendix kaipaisi rasvausta, joku GSA omistaja taas, että startissa oli hänellä mennyt joku oikoseen. Tiedä näistä.
Ääntä (ja ehkä kaasun vasteeseen) peliin tekisi mieli kuitenkin himpun lisää, joten kysynkin kokemuksia (joo, ole lukenut jo aiemmin). Onko seuraavilla MITÄÄN vaikutusta muuhun, kuin lompakkoon ja ääneen:
- slip-on (Remus, Acra, LeoV) ja vapaampi suodatin (K&N/vast.)
- Y-putki ja vakiopönttö
- Y-putki ja slip-on
Noniin. Startin vika selvillä. Siellä oli, kuin olikin, sellainen suojapelti, joka erottaa rattaat ja sähköpuolen, mennyt lukuisia kertoja oikoseen. Pellinpala, kuin huonosti räityn hitsauksen jäljiltä. Se on jotenkin painettu/ankkuroitu/vast. sinne, eikä pysy paikoillaan ja aiheuttaa oikosulun. Noh, nyt se sitten on päästänyt rattaiden voiteluainetta sinne sähköpuolelle. Pellinpala on nyt pois sieltä ja startti toimii, mutta voi olla huomenna tai kuukauden päästä, kun ei enään toimi (oikoseen ei kuitenkaan nyt sit mene). Uusiksi menee siis jokatapauksessa tuo mitättömän reilun kolikon kokoisen palan takia koko paska. Onko kokemusta kellään, mistä voisi saada R sarjan startin "halavalla". Merkkiliike pyytää 390€, autosähköliike 420€. Kurapyöräpuolella kaveri kertoi saaneensa alle 300€.(tvi @ Heinä. 03 2008,04:23) kirjoitti
Lievästi **tuttaa tää koko alkava bemaristi ura, kun pyörässä ei muuta olekaan, kuin vikoja. Oletusarvo virheettomälle, alle 15tkm ajetulle pelille kun oli toinen. Siis tämä starttiongelma on vaan yksi muiden joukossa.
Taidan mennä ja ostaa tuliterän kuussatasen vatserin ja nauttia elämästäni takuun kera. Sittenhän se ois, kuin tojotakorollalla ajelisi![]()
P.S. Eihän kellään kuitenkaan olisi ylimääräistä halpaa Y-haaraa tuonne katin tilalle...Acra on jo kiinni, mutta hiljainenhan tää on silti...
Halpahan se Startti on. Alkuun sen hinta oli 560 €. Siis kipeen kallis BMW osa. Sama vehje kaikissa R1100/1150 pyörissä. Ei muuten mullakaan ole Valeo merkkistä porakonetta.