Tervehdys kaikille. Tulokas esittäytyy. Olen tai olemme ns. paluumuuttajaperhe, mukana saapui myös neljä moottoripyörää. Itsellä on Honda CBF1000, isännällä Busa ja tyttärillä molemmilla Yamahan FZ-6 pyörät. Eipä kai tällä kertaa muuta kun moikkaillaan tien päällä.![]()
GSX-1300R
Moikka vaan.![]()
![]()
![]()
Suzuki GSX-R 750 K6
tere tulemastmoikkaillaan kun kohdataan
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
tehän saatte jo oikein ryhmä ajelut aikaiseksi, ja ei kun koko porukalla torstai ajoihin mukaan.....![]()
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Sillä tavalla tässä ajellaankin usein, varsinkin nyt alussa. Tyttäret ovat ajaneet Englannissa koko ajouransa alun ja näyttää olevan vaikeaa tämä oikean puoleinen liikenne.(tr3 @ Heinä. 29 2008,13:42) kirjoitti
Lisäksi taitavat olla arkoja lähtemään kun tuo suomen kieli on aika heikko.
GSX-1300R
Taitaapa kaikki onneksi jotenkin lontoota osata täällä, sekaan vaan.(kristinaw3 @ Heinä. 29 2008,14:17) kirjoitti
![]()
Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
Tervetuloa joukkoon kummaan.![]()
Erilainen "nuori".
Tere tulemas![]()
Autolla ajetaan pakosta ja pyörällä ilosta.
www.cbr.fi
Tervetuloa joukkoon! Turvallisiakoko
porukalle!
E:typo
"Never play cowboy in a room full of Indians."
sen verran sivistynyttä väkeä nää org ilaiset että kyllä tuo lontoo kaikilta luulis taipuvan,, sinne vaan mukaan,, ja isälle haulikko kainaloon,,(kristinaw3 @ Heinä. 29 2008,14:17) kirjoitti
![]()
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Kiitokset vain kaikille tervetuloa toivotuksista. Pitänee ensin yrittää opettaa nuo nuorukaiset ajamaan oikealla puolella tietä ennen kuin päästää ryhmä ajoihin.On osoittautunut vaikeammaksi asiaksi kuin ajattelin. Siinähän olisi teillä ihmettelyn aihetta kun alkavat kiertää liikenteenjakajia väärältä puolelta.
![]()
GSX-1300R
Itse opettelin myös ajamaan pyörää vasemmanpuoleisessa liikenteessä ja kyllä sitä nopeasti tottuu kumpaan vaan, vaikka olikin taustalla muutama vuosi autolla ajoa oikeanpuoleisessa liikenteessä.
Kannattaa tehdä niin, että ajella rauhassa (etenkin taajamissa jotta tulee paljon risteyksiä yms.) porukalla letkassa siten, että tyttäret takana katsovat miten edessä olevat ajavat ja menevät vain perässä. Tällä tavalla ainakin itse tein kun totuttauduin uuteen kulkupeliin ja toisenpuoleiseen liikenteeseen, ja kaikki sujui ilman ongelmia.
Triumph Speed Four - 2004
Sitä minä vaan, että millaisias ne tyttäret on ja missä niillä on tapana ajella?
![]()
636 -> 998
Sitä on sit päristely vissiin veressä teillä. Toivottavasti menee oppi nopeasti perille, voisi jännäkakka lipsahtaa jos lähtee pari pyörää ajelemaan väärää kaistaa
.
Sivistynyttä? En nyt menis ihan niin varmaksi sanomaan. Tuntuu myös tuo lontoon murre olevan hakusessa yhdellä jos toisella tällä keskutelupalstalla. Toisaalta karseimmat yksilöt tuskin orgin ajoihin eksyy.(tr3 @ Heinä. 29 2008,15:16) kirjoitti
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Tervetuloa vaan. Hieno homma että naisten määrä tämän hienon harrastuksen parissa senkun kasvaa vaan.
Onnittelut myös hyvän pyörämerkin valinnasta.![]()
Yoshi
Pääkaupunki seudulla ja toistaiseksi ajavat aina perässä kun opetetaan tätä oikealla ajamista. Kaksoset tunnistaa samanlaisista pyöristä (FZ-6S) ja asusteista (mustaa nahkaa), kypärät ovat eri väriset.(Eki- @ Heinä. 29 2008,20:20) kirjoitti
![]()
GSX-1300R
Käskeppä tyttärien puhua ihan reippaana englantia jos niin haluavat. Suomelaisella kangertaa yleensä vieraan kielen puhuminen, mutta ymmärtäminen sujuu oikein hyvin (kunhan vastapuoli puhuu jokseenkin laadukasta, rauhallista ja selkeää englantia - eli jätetään muutama murre tuosta ulos).(kristinaw3 @ Heinä. 29 2008,14:17) kirjoitti
Kerran asioin töissä yhden asiakkaan kanssa, joka ymmärsi suomea ja puhui hyvää englantia. Eipä olisi kommunikaatio voinut sen paremmin sujua, kun meikäläinen porskutti kotimaisella ja samoin vastapuoli, vaikka kieli eri olikin. Mikäli suomen ymmärrys sujuu, niin siitä kannattaa ehdottomasti mainita vastapuolelle. Tarkoitushan teillä on varmaan, että tytöt oppivat suomea eikä tämä jääräpäinen väestö englantia
Edit: Niin ja tervetuloa vaan
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kyllä se taitaa olla verissä, itse ajanut 22 vuotta, isäntä pari vuotta enemmän. Tytöt on istunut takana heti kun siihen pystyivät ja mopot, kevarit ja moottoripyörät hankittiin kun ikä salli. On tässä ollut tilanteita kun on opetettu ajamaan täällä. Ylensä mennään peräkkäin ja meillä on radiot. Jossain kohtaa vaihdetaan niin että he ajavat edellä. Nähdään miten ajavat ja minne. Tässä niitä tilanteita onkin tullut.(virus @ Heinä. 29 2008,20:23) kirjoitti
On välillä kauhea huuto siellä radiossa.
GSX-1300R
Kuulostaa aika ihanalta perheeltä sanoisin. *
meidän kaksostytöt on vasta 9v
wille
Osaavat kyllä suomea, mutta eivät kehtaa puhua kun tulee hieman eri tavalla tuo ääntäminen. Olen yrittänyt kannustaa puhumaan ja vaikka sitten korjaamaan englanniksi jos tulee väärinkäsityksiä. Onneksi täällä puhutaan englantia ihan hyvin.(mjtee @ Heinä. 29 2008,20:44) kirjoitti
GSX-1300R
No tuleepa yleinsä suomalaisilla tuo englannin ääntäminen aika pitkin vihtua että sen puoleen on kyllä aika mielenkiintoinen perustelu(kristinaw3 @ Heinä. 29 2008,21:21) kirjoitti
. Itse juttelin taiwanilaisen kaverin kanssa jokusen viikkoa takaperin, jokusen sanan osasi suomea ja jokusen englantia, kumpaakaan ei ääntänyt hyvin mutta asiat saatiin juteltua ja hauskaa oli
.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Johan ne takana istuvat? Kyllä se tarttuu jo tuossa vaiheessa. Meillä jossain vaiheessa sanottiin että ikinä emme aja kaksipyöräisiä, mutta katsos kummaa kun ikää tuli niin haluttiin skootterit. Siihen sanoin ei, mopot saatte mutta ei skootteria. Ja niin lähdettiin mopo kauppaan.. Nyt vaativat jo isompia pyöriä.(wille @ Heinä. 29 2008,21:21) kirjoitti
![]()
GSX-1300R
Kenelle? Minä kun toimin perheen äänenä täällä. ( Ainoa joka osaa suomea)(petr. @ Heinä. 29 2008,20:36) kirjoitti
Honda vai? Ihan mukava se on ajaa, parempi kuin isännän Busa vaikkei hän sitä voikaan tunnustaa.
![]()
GSX-1300R
Ajat on muuttuneet Suomessa. Eipä nykynuoriso enää jännitä vieraita kieliä puhuvia, tai murtaen puhuvia. Poikkeuksia on, mutta suurin osa ei kiinnitä asiaan mitään huomiota.
Ennen oli toisin.
Meitä oli kahtena kesänä reissulla, mä, mun poika ja yks swedu, joka ei suomea osannut. Puhuttiin siis ruotsia tai englantia. Mikään asia ei jäänyt epäselväksi, hauskaa oli, ja viimeisetkin asiat selvitettiin bissen avulla. Kieli on vaan tapa kommunikoida.
Mutta liikenne täällä Suomessa voi olla erilaista, sellaista jäykkää, sääntöjen mukaan vaikka henki menis kukkahatusta. Tosin sekin on muuttumassa.
Hyviä ajoa vaan, jo Uudellamaalla riittää upeita ajoreittejä.
Juu .. mukaan vaan koko sakki.
Please, don't hesitate to come along ... *![]()
Mukavaa, että koko perhe harrastaa *! Eiköhän se siitä taivu; sekä kieli että oikeanpuoleinen liikenne. Jos ette aivan ryhmäajoihin pääse, niin käykää niissä iltakahvittelupaikoissa ja kerääntymisissä edes pyörähtämässä (paikkoja listattu tapahtumaketjuissa). Ja Hondisteille on oma kerho; samoin kuin bussikikuskeille. Ja naismotoristeille!
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
Tervetuloa vaan mukaan!
Kyllä vastakkaiseen liikenteeseen tottuu nopsaan. Itse ollut joskus Englannissa(Cotswolds) fillarin päällä -92 muutaman kuukauden, kun tuo julkinen liikenne ei toiminut siellä ihan samalla tavalla kuin täällä...
Avattarena on kuva oman pyörän tankista. Itse vaikutan pk-seudulla, ja samaa pyörää samalla värityksellä tullut tasan kaksi kertaa vastaan viiden vuoden aikana. Jos tuollainen brittiläinen "patarauta" tulee vastaan, niin er. suurella tod.näk. se olen minä. Moikkaillaan...
![]()
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Taitaa olla liian rankkaa tekstiä, kun tyttäristä pyysi kuvia? Voi vittu mitä touhua!
Siis tuo heittoni on siivottu ketjusta pois. Tässä lisää siivottavaa. *![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders