Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 89:sta
  1. #1
    Iäkäs autoilija kiilasi moottoripyöräilijän
    14.07.2008 16:56

    Noin 75-vuotias mies aiheutti risteysonnettomuuden kiilattuaan kärkikolmion takaa moottoripyöräilijän eteen Helsingin Pukinmäessä sunnuntaina.

    Onnettomuus tapahtui kello kuuden aikaan illalla.

    Karhunsuontieltä Tapaninvainiontielle kääntynyt autonkuljettaja ei huomannut sivusta tullutta moottoripyöräilijää vaan kääntyi hänen eteensä.

    38-vuotias motoristi ei ehtinyt jarruttaa tilanteessa ja törmäsi kovalla vauhdilla eteen ilmestyneen auton kylkeen.

    Moottoripyöräilijä loukkasi törmäyksessä ranteensa ja hänet toimitettiin sairaalahoitoon. Muut selvisivät uhkaavasta tilanteesta vammoitta.

    Henkilöauton kylkeen tuli lommo. Myös moottoripyörän oikea suuntavalo sekä lokasuoja rikkoutuivat tapahtuneessa.


    Iltasanomat
    Sukisukimies
  2. #2
    Vanhoille ihmisille näöntarkastus ja inssi-ajo pakolliseksi parin vuoden välein. Olisi vähemmän puusilmiä liikenteessä.

    Edit: Kirjoitusvirhe.



    Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
  3. #3
    ...törmäsi kovalla vauhdilla eteen ilmestyneen auton kylkeen...

    Paljon viherkasvillisuutta ja aitoja ym. näköesteitä omaavassa taajamassa jonne juuri sen vuoksi on asetettu hyvin matalat nopeusrajoitukset.

    On varmaan niin, että näöntarkastus ikäihmisille on tarpeen muutaman vuoden välein, mutta se inssiajo ja sääntöjen kertaus tuntuu olevan enemmän tarpeen ihan toisille kohderyhmille.

    Tyhmyydestä sakotetaan. Ja se on aivan oikein. Nyt vaan ihan viatonkin osapuoli joutui kärsimään vahingon. Toisen tyhmyyden takia. Järjen käyttö on kai edelleen sallittua?

    Pankaa ne kukkahatut jemmaan. Tarvitsette niitä itse viimeistään muutaman vuoden kuluttua.
  4. #4
    Huh huuh. Meinas käydä itselle työmatkalla samallailla. Paitsi, että sain jarrutettua/väistettyä.

    kaksikaistainen tie ja keskellä risteystä parru vetäsee siitä rinnalta melkeen kylkeen. Noh väistön jälkeen vähä torvee vaistomaisesti. Varmaan meni pasmat kuskilla sekaisin kun vielä oltiin menossa samaan suuntaan niin varmaan säikähti mua ja lähti ohitteleen kaupungissa yksikaistaisella niin maan pirusti. En sitten tiedä mitä olis käyny jos olis ollu nopeutta vähän reippaammin, kun ei ollu kunnon ajohousutkaan jalassa.

    Toivottavasti siellä helsingin päässä selvitty mahdollisimman vähän ruhjein...
    Istun taikka ajelen antaa perä huiman sävelen..
  5. #5
    mikähän mahtaa olla kova nopeus iltasanomien mukaan?



    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  6. #6
    Lainaa (matula @ Heinä. 14 2008,20:54) kirjoitti
    ...törmäsi kovalla vauhdilla eteen ilmestyneen auton kylkeen...

    Paljon viherkasvillisuutta ja aitoja ym. näköesteitä omaavassa taajamassa jonne juuri sen vuoksi on asetettu hyvin matalat nopeusrajoitukset.
    ... joiden mukaisesti ajellessa saattaa edelleen mennä 'kovaa vauhtia' sellaisen tyypin mielestä, jolla hermoimpulssit liikkuvat samaa tahtia mannerlaattojen kanssa. Meinaan ei se mopoilija mitään yliääninopeutta ole mennyt jos se ei ehtinyt jarruttaa mutta selvisi silti "pelkällä" rannevammalla.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  7. #7
    Lainaa (pma @ Heinä. 14 2008,21:14) kirjoitti
    mikähän mahtaa olla kova nopeus iltasanomien mukaan?
    Moottoripyörän ollessa kyseessä: mikä tahansa nopeus, jossa ne äärimmäisen vaaralliset hyrrävoimat tulevat peliin.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  8. #8
    Lainaa (Urkki @ Heinä. 14 2008,21:19) kirjoitti
    Lainaa (pma @ Heinä. 14 2008,21:14) kirjoitti
    mikähän mahtaa olla kova nopeus iltasanomien mukaan?
    Moottoripyörän ollessa kyseessä: mikä tahansa nopeus, jossa ne äärimmäisen vaaralliset hyrrävoimat tulevat peliin.
    Varmaan ajoi rajoitusten mukaan tai karvan verran yli. Pitäähän sitä vähän tarinaa värittää, että ihmiset ostaa lehteä...
    Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
  9. #9
    Lainaa (Meanstreakster @ Heinä. 14 2008,21:38) kirjoitti
    Lainaa (Urkki @ Heinä. 14 2008,21:19) kirjoitti
    Lainaa (pma @ Heinä. 14 2008,21:14) kirjoitti
    mikähän mahtaa olla kova nopeus iltasanomien mukaan?
    Moottoripyörän ollessa kyseessä: mikä tahansa nopeus, jossa ne äärimmäisen vaaralliset hyrrävoimat tulevat peliin.
    Varmaan ajoi rajoitusten mukaan tai karvan verran yli. Pitäähän sitä vähän tarinaa värittää, että ihmiset ostaa lehteä...
    jep ja tommoset paskanjauhamiset ruokkii näitä kukkahattuja..taas hullu motoristi kaahasi auton kylkeen jne jne..
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  10. #10
    Lainaa (pma @ Heinä. 14 2008,21:43) kirjoitti
    Lainaa (Meanstreakster @ Heinä. 14 2008,21:38) kirjoitti
    Lainaa (Urkki @ Heinä. 14 2008,21:19) kirjoitti
    Lainaa (pma @ Heinä. 14 2008,21:14) kirjoitti
    mikähän mahtaa olla kova nopeus iltasanomien mukaan?
    Moottoripyörän ollessa kyseessä: mikä tahansa nopeus, jossa ne äärimmäisen vaaralliset hyrrävoimat tulevat peliin.
    Varmaan ajoi rajoitusten mukaan tai karvan verran yli. Pitäähän sitä vähän tarinaa värittää, että ihmiset ostaa lehteä...
    jep ja tommoset paskanjauhamiset ruokkii näitä kukkahattuja..taas hullu motoristi kaahasi auton kylkeen jne jne..
    Kaikki motoristithan on hulluja kaahareita. Näinhän se menee?
    Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
  11. #11
    Lainaa (Meanstreakster @ Heinä. 14 2008,21:38) kirjoitti
    Lainaa (Urkki @ Heinä. 14 2008,21:19) kirjoitti
    Lainaa (pma @ Heinä. 14 2008,21:14) kirjoitti
    mikähän mahtaa olla kova nopeus iltasanomien mukaan?
    Moottoripyörän ollessa kyseessä: mikä tahansa nopeus, jossa ne äärimmäisen vaaralliset hyrrävoimat tulevat peliin.
    Varmaan ajoi rajoitusten mukaan tai karvan verran yli. Pitäähän sitä vähän tarinaa värittää, että ihmiset ostaa lehteä...
    Enemmän tuossa kiinnostaa se, keneltä sitä on kysytty... vaikka kuinka olisi ajanut rajoitusten mukaan, niin tuskin se puusilmä metusaalemi sanoo poliisille, että "tuolta se tuli kaikessa rauhassa mutta en minä sitä nähnyt". Motoristihan puolestaan on tuossa vaiheessa matkalla sairastuvalle.
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  12. #12
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Meanstreakster @ Heinä. 14 2008,20:41) kirjoitti
    Vanhoille ihmisille näöntarkastus ja inssi-ajo pakolliseksi parin vuoden välein. Olisi vähemmän puusilmiä liikenteessä.

    Edit: Kirjoitusvirhe.
    Aivan hirveästi enempi nuoret mälläävät ...
    Mitäs niille pitäisi tehdä ?

    En ihan oikeasti ymmärrä miten jatkuvasti vanhoja syytellään
    onnettomuuksista. Vaikka miten päin luetaan tilastoja, niin
    aivan hirveän ylivoimaisesti eniten sattuu nuorille 18-35v
    ikäisille. Ja tuostakin ryhmastä eniten juuri 20-24v ikäisille.
    Jotenkin - vaikka edes huonosti - olisi yritettävä pysyä
    totuudessa.

    En ole sanomassa etteikö vanhemmille mitään sattuisi, mutta
    joku tolkku noihin ihan mutu tuntumalla oleviin täysin puuta
    heinää oleviiin väitteisiin pitäisi laittaa.

    Tästä ei ole kauaa, kun johonkin toiseen yhteyteen kaivelin ne
    oikeat lukemat ja nyt en viitsi vaivautua. Tutkikaapa ihan itse.

    KUOLLEET MOOTTORIPYÖRÄILIJÄT
    IKÄRYHMITTÄIN VUOSINA 2000 – 2007
    TUOLTA voi tarkastella ikäjakautumia vaikka kuskien osalta.
    LOUKKAANTUNEET MOOTTORIPYÖRÄILIJÄT
    IKÄRYHMITTÄIN VUOSINA 2000 – 2007
    ovat heti seuraavalla sivulla.
    Sitten voi hieman miettiä onko ajokäyttäytymisellä mitään osuutta.

    Pari sivua alempaa näkyy epämiellyttävästi suostumisten suosio
    verrattuna muun tyyppisiin onnettomuuksiin. Ja mikäköhän
    mahtaakaan olla suistumisten suosion taustalla?



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  13. #13
    Lainaa (MattiR @ Heinä. 14 2008,22:20) kirjoitti
    Lainaa (Meanstreakster @ Heinä. 14 2008,20:41) kirjoitti
    Vanhoille ihmisille näöntarkastus ja inssi-ajo pakolliseksi parin vuoden välein. Olisi vähemmän puusilmiä liikenteessä.

    Edit: Kirjoitusvirhe.
    Aivan hirveästi enempi nuoret mälläävät ...
    Mitäs niille pitäisi tehdä ?

    En ihan oikeasti ymmärrä miten jatkuvasti vanhoja syytellään
    onnettomuuksista. Vaikka miten päin luetaan tilastoja, niin
    aivan hirveän ylivoimaisesti eniten sattuu nuorille 18-35v
    ikäisille. Ja tuostakin ryhmastä eniten juuri 20-24v ikäisille.
    Jotenkin - vaikka edes huonosti - olisi yritettävä pysyä
    totuudessa.

    En ole sanomassa etteikö vanhemmille mitään sattuisi, mutta
    joku tolkku noihin ihan mutu tuntumalla oleviin täysin puuta
    heinää oleviiin väitteisiin pitäisi laittaa.

    Tästä ei ole kauaa, kun johonkin toiseen yhteyteen kaivelin ne
    oikeat lukemat ja nyt en viitsi vaivautua. Tutkikaapa ihan itse.
    Olet varmastikin oikeassa, mutta kuka tässä tapauksessa tunki kolmion takaa eteen? Motoristin nopeus onnettomuushetkellä ei ole tiedossa. On mahdollista, että motoristi ajoi "reippaasti", jonka seurauksena ikäihminen ei havainnut motoristia niin helposti. Voi myös olla, että motoristi ajoi rajoitusten mukaan ja ikäihminen siitä huolimatta kiilasi eteen. Kukaan tällä foorumilla ei tiedä kiistattomia faktoja asiasta.



    Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
  14. #14
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Meanstreakster @ Heinä. 14 2008,22:31) kirjoitti
    Olet varmastikin oikeassa, mutta kuka tässä tapauksessa tunki kolmion takaa eteen?
    Täytyy muistaa, että ihan kaikki tapaukset ovat juuri noita
    mainitsemiasi "tässä tapauksessa" juttuja. Tottakai on ilman
    muuta selvää, että tässä tapauksessa kyseessä oli joku vanha.
    Kannattaa sitten myöskin olla sanomatta, että vanhat - siis
    kaikki nipussa - ovat yleisesti ottaen syyllisiä vaikka mihin.
    Vaikka mainitsemissani tilastoissa nuoret ovat selvästi onnettomus
    määrien kärjessä, niin eivät ne sentään kaikki mitään onnettomuuksia
    aiheuta. Suurin osa ajaa ihan OK.

    PS.
    Aiempia uutisia lainatakseni aivan samalla tavalla voitaisiin
    yleistää, että nuoret dokaavat ja ajavat kännissä varastamillaan
    mopoilla ja kolaroivat vielä keskenäänkin ja kaiken kukkuraksi
    yrittävät vielä pakoonkin, että on nuoriso täysin pilalla.
    Noinhan ei titenkään ole. Aivan idioottimaista olisi edes noin
    väittää.



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  15. #15

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Ja tilastoista puuttui tiedot eri ikäryhmien ajokilometreistä suhteessa onnettomuuksiin.
    Keski-ikäinen mies todennäköisesti rullaa mopolla huomattavasti vähemmän kuin teini jolla tuo mopo on ainoa kulkuväline.Kilometrien lisääntyessä myös mahdollisuus joutua onnettomuuteen kasvaa.
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  16. #16
    Lainaa (MattiR @ Heinä. 14 2008,22:20) kirjoitti
    En ole sanomassa etteikö vanhemmille mitään sattuisi, mutta
    joku tolkku noihin ihan mutu tuntumalla oleviin täysin puuta
    heinää oleviiin väitteisiin pitäisi laittaa.
    Tästä löytyy tilastoa iäkkäämmistä ihmisistä liikenteessä. Lainaan parhaan palan:

    Lainaa kirjoitti
    Iäkkäillä kuljettajilla on keskimääräistä enemmän onnettomuuksia ajokorttien määrään ja liikennesuoritteeseen suhteutettuna.
    Valitsemalla sopivan tilaston ja lainaamalla siitä sopivasti, voi osoittaa minkä tahansa haluamansa asian todeksi. Kukaan voi tuskin kiistää sitä, että ikäihmiset ovat riskiryhmä liikenteessä. Niin ovat moottoripyöräilijät ja nuoret miehetkin.

    Täydellisessä maailmassa vain minä saisin ajaa tieliikenteessä, mutta koska joudumme tyytymään kompromisseihin, täytyy itse kunkin ajaa muita tienkäyttäjiä varoen. Jokainen voi harkintansa mukaan yrittää pienentää onnettomuuden todennäköisyyttä omalla kohdallaan, mutta jollekin se mustapekka osuu kouraan kuitenkin. Sekin on tilastollinen tosiasia.
  17. #17
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Bali Sunset @ Heinä. 14 2008,22:47) kirjoitti
    Ja tilastoista puuttui tiedot eri ikäryhmien ajokilometreistä suhteessa onnettomuuksiin.
    Keski-ikäinen mies todennäköisesti rullaa mopolla huomattavasti vähemmän kuin teini jolla tuo mopo on ainoa kulkuväline.Kilometrien lisääntyessä myös mahdollisuus joutua onnettomuuteen kasvaa.
    Höpö höpö .. vanhemmat, jos ketkä, ovat nimen omaan
    matkamotoristeja. Ei tietenkään kaikki, mutta eivät ne ole
    nuoremmatkaan kaikki sitä tai tätä. Tässä nyt ollaan kovin
    lähellä ettei aleta keskustelemaan sanoista kuten aina, ikinä,
    kaikki, ei kukaan, ei koskaan ja muista superlatiiveistä. Ilman
    muuta poikkeuksia on joka ikisessä ryhmässä.

    Asia on niin, että vanhemmat ovat jo ihan tarpeeksi ajelleet
    aikoinaan kioskille ja taisin ja ajelevat nykyään paljon mieluummin
    pitkin ja poikin Euroopassa ja jopa Amerikkaakin ristiin rastiin
    kaikista Peter Pan tyyppisistä Intian tai Vietnamin reissuista
    puhumattakaan.



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  18. #18
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Lainaa (Bali Sunset @ Heinä. 14 2008,22:47) kirjoitti
    Ja tilastoista puuttui tiedot eri ikäryhmien ajokilometreistä suhteessa onnettomuuksiin.
    Keski-ikäinen mies todennäköisesti rullaa mopolla huomattavasti vähemmän kuin teini jolla tuo mopo on ainoa kulkuväline.Kilometrien lisääntyessä myös mahdollisuus joutua onnettomuuteen kasvaa.
    Tai sitten ei kasva. Kokemus- ja liikennesilmä karttuu kun on liikenteessä ja osaa ennakoida. Kait parhaimmat on ajanu jopa kuolonkolarin ensimmäisten satojen metrien aikana...
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
  19. #19
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Pectusfortuna @ Heinä. 14 2008,22:52) kirjoitti
    Valitsemalla sopivan tilaston ja lainaamalla siitä sopivasti, voi osoittaa minkä tahansa haluamansa asian todeksi.
    Aivan ja sitä suuremmalla syyllä kannattaisi olla ilkamoimatta
    onnettomuuksien syillä ja niihin johtaneista yksityiskohdista.



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  20. #20

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (MattiR @ Heinä. 14 2008,22:52) kirjoitti
    Lainaa (Bali Sunset @ Heinä. 14 2008,22:47) kirjoitti
    Ja tilastoista puuttui tiedot eri ikäryhmien ajokilometreistä suhteessa onnettomuuksiin.
    Keski-ikäinen mies todennäköisesti rullaa mopolla huomattavasti vähemmän kuin teini jolla tuo mopo on ainoa kulkuväline.Kilometrien lisääntyessä myös mahdollisuus joutua onnettomuuteen kasvaa.
    Höpö höpö .. vanhemmat, jos ketkä, ovat nimen omaan
    matkamotoristeja. Ei tietenkään kaikki, mutta eivät ne ole
    nuoremmatkaan kaikki sitä tai tätä. Tässä nyt ollaan kovin
    lähellä ettei aleta keskustelemaan sanoista kuten aina, ikinä,
    kaikki, ei kukaan, ei koskaan ja muista superlatiiveistä. Ilman
    muuta poikkeuksia on joka ikisessä ryhmässä.

    Asia on niin, että vanhemmat ovat jo ihan tarpeeksi ajelleet
    aikoinaan kioskille ja taisin ja ajelevat nykyään paljon mieluummin
    pitkin ja poikin Euroopassa ja jopa Amerikkaakin ristiin rastiin
    kaikista Peter Pan tyyppisistä Intian tai Vietnamin reissuista
    puhumattakaan.
    Niin,on varmasti vanhempia joilla on aikaa kelata euroopan reissua jne. Tavallinen keski-ikäinen tuskin kuitenkaan pääsee helposti teinin kilometreihin vaikka teini ajaisi mopolla.
    Onko jossain tilastoa eri ikäryhmien keskimääräisistä kilometreistä?
    Nyt ei siis puhuta mistään super-rautaperseistä eikä maailmaa kiertävistä varhaiseläkeläisistä joita on marginaalisen vähän tavallisiin tienkäyttäjiin verrattuna.
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  21. #21

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Edelleen tuon tilaston mukaan naiset olisivat kaikkein turvallisimpia ajajia?
    Ja yli 80 vuotiaita ei näy laisinkaan?
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  22. #22
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Bali Sunset @ Heinä. 14 2008,23:06) kirjoitti
    Onko jossain tilastoa eri ikäryhmien keskimääräisistä kilometreistä?
    Niin ... onko? Vai mihin omat käsityksesi oikeasti perustuvat?
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  23. #23
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Bali Sunset @ Heinä. 14 2008,23:10) kirjoitti
    Edelleen tuon tilaston mukaan naiset olisivat kaikkein turvallisimpia ajajia?
    Ja yli 80 vuotiaita ei näy laisinkaan?
    Juu ja varsinki yli 100v miehet.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  24. #24
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Ei tästä niin kauaa ole, kun tyttö ajoi puuta päin ja 2 kuoli ja
    kolmas meni pahaan kuntoon ja tyttö itse oli tai on ehkä vieläkin
    tajuttomana ja pahassa kunnossa. Jokainen käsittää sangen hyvin,
    että olisi täysin kohtuutonta nyt esittää, että "Mitä noille nuorille
    oikein pitäisi tehdä? Ottaa kaikilta kortti pois, ettei vaan sattuisi
    enää mitään pahempaa." Tuohan on täysin idioottimainen
    kysymyksen muotoon piilotettu asenteellinen väite.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  25. #25
    Lainaa (MattiR @ Heinä. 14 2008,22:38) kirjoitti
    Lainaa (Meanstreakster @ Heinä. 14 2008,22:31) kirjoitti
    Olet varmastikin oikeassa, mutta kuka tässä tapauksessa tunki kolmion takaa eteen?
    Kannattaa sitten myöskin olla sanomatta, että vanhat - siis
    kaikki nipussa - ovat yleisesti ottaen syyllisiä vaikka mihin.
    En syyttänyt ketään missään vaiheessa, enkä yleistänyt. Sanoin vain yleisesti, että vanhoille ihmisille näöntarkastus ja inssiajo pakolliseksi parin vuoden välein. Tiedän sellaisia vanhoja ihmisiä jotka ajavat autolla ja eivät ihan oikeasti näe paljon mitään. Kyllä sellaiset on ihan oikeasti turvallisuusriskejä tuolla liikenteessä. Kaikissa ikäluokissa on kyllä puusilmiä, mutta on muutamaan otteeseen tullut nähtyä sellaisia iäkkäitä puusilmien kuninkaita, että oksat pois...
    Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
  26. #26
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Meanstreakster @ Heinä. 14 2008,23:14) kirjoitti
    ... enkä yleistänyt. Sanoin vain yleisesti, että vanhoille ihmisille näöntarkastus ja inssiajo pakolliseksi parin vuoden välein.
    *huoh* ... niinpä niin ... * .. No joo .. eiköhän pääasia jo käynyt selville ..

    Rock ... ..



    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  27. #27
    Lainaa (MattiR @ Heinä. 14 2008,23:17) kirjoitti
    Lainaa (Meanstreakster @ Heinä. 14 2008,23:14) kirjoitti
    ... enkä yleistänyt. Sanoin vain yleisesti, että vanhoille ihmisille näöntarkastus ja inssiajo pakolliseksi parin vuoden välein.
    *huoh* ... niinpä niin ... .. No joo .. eiköhän pääasia jo käynyt selville ..

    Rock ... ..
    Joo, tartu sä vaan jokaiseen sanaan jos siltä tuntuu. Tiedät kuitenkin mitä mä yritän sanoa. Sulla tuntuu olevan kokemusta liikennekulttuurista ja sen ilmiöistä. Kehitä vielä hieman sisälukutaitoasi, niin hyvä tulee.



    Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
  28. #28

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (MattiR @ Heinä. 14 2008,23:11) kirjoitti
    Lainaa (Bali Sunset @ Heinä. 14 2008,23:06) kirjoitti
    Onko jossain tilastoa eri ikäryhmien keskimääräisistä kilometreistä?
    Niin ... onko? Vai mihin omat käsityksesi oikeasti perustuvat?
    Perustuu arvioon siitä että missä ikäryhmissä on eniten moottoripyörän omistavia ja sitä myöten myös suhteessa eniten kilometrejä.
    Ajatellaanpa 16-24 vuotiasta jolla on mopo,tuo mopo on myös todennäköisesti ainoa kulkuväline,toisin kuin keski-ikäisellä tai sitä vanhemmalla on todennäköisesti myös auto.
    Todennäköisesti siis tällä nuoremmalla tulee mopolla enemmän kilometrejä kuin vanhemmalla?
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

    Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
  29. #29
    Tiestöthän on tarkoitettu liikkumista varten paikasta toiseen ikäryhmään katsomatta.

    Jokaisenhan on ymmärrettävä, ettei siellä liiku yksin.

    Edelleen kuulutan, että ei voi pitää vain omista etuajo-oikeukista kiinni. Ne on vain ja ainoastaan onnettomuuden sattuessa korvausvelvollisen määrityksessä perusteena.

    Ympäri mennään ja yhteen tullaan, mutta valsiin tarvitaan kaksi.

    Se mikä tässä viime aikoina kanssa pistänyt silmään, niin jopa nuoret (17v) saattaa saada aivoinfraktin. Käsittääkseni sekin on seniilien oireyhtymä.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  30.  
  31. #30
    yy kaa koo...kymmenen.
    joten tyydyn komppaamaan Mattia: *huoh*

    moneenko kertaan tästä samasta aiheesta pitää riidellä, ja monessako eri topikissa?


    eikö näitä nyt vois MILLÄÄN yhdistellä saman vääntö-vittuilu-threadin alle. paskanjauhantaan mieluiten.

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen