Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Kliks

    Ööö mietin vain että eikös nuo pyörät yleensä kuljeteta lavalla tai pakettiautossa? vai hinaatteeko te pyöriänne,jos jää tielle?
  2. #2
    Kerran yritettiin hinata käyntiin mökkitiellä kun akku oli aika kaput, mutta ei tulisi mieleenkään hinata yleisillä teillä.
    Wicked *
  3. #3
    Kuka idiootti hinaa pyöräänsä? Ei siis nyt millään pahalla ketää joka on hinannu mutta vaikka tekninen vika tulee nii siinä on nopeesti katteetki solmussa. En kyllä ite lähtis hinattavaks mutta kukin tyylillään.
    --GsxR:iä--
  4. #4
    Eijoo Hondan kans tarvinnu tuommosta miettiä..

    Kyllä tuo hinaaminen on melko viimesiä vaihtoehtoja, eikä sillonkaan missään tapauksesa passaa sitoa vetoköyttä omaan pyörään kiinni. Iteltä ainaki löytyy vakuutuksista autopalvelu tms. eli voi soittaa huoletta hinausauton paikalle, jos sattuu pyörä jättään välille. Eikä tuon hintakaan ollut, kuin muutaman euron vuodessa, eli ei mitään tässä konkurssissa.
    CBR 1100 XX -04
  5. #5
    Tulihan sitä oltua hinauksessa piikin kanssa, kaverin faija veti samaralla ~10km matkan
    Toista kertaa en moiseen ryhdy
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
  6. #6
    En helvetti alkais kyllä hinaan vajaa 300 kilosta möllykkää. Ihan mahtava homma kun kaarteessa menis vauhti liian pieneksi, niin siinä sitä sitten oltais -> luetaan myös kusessa
    Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..

    ****

    Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
  7. #7
    voihan tuossa olla tilanne jossa haluttiin vakuutuksista olevan jotain hyötyäkin...
    Adressi Ylen mediamaksua vastaan, käy liittymässä!
    http://www.adressit.com/mediamaksu
  8. #8
    Kerran olen ollut mukana moisessa tapahtumassa, kun kaverilta katkesi ketjut kesken ajoreissun. Toinen kaveri veti omalla Guzzillaan, epäonnen soturi oli sidontaliinan avulla hinauksessa ja minä ajelin varmistuksena risteyksiin/pimeisiin paikkohin, että saatiin vauhti pysymään tasaisena. Liina oli kiinnitetty kiertämällä joten hinattava olisi saanut tarvittaessa sen irti helposti. Onneksi oli hiljainen kesäilta ja syrjäiset pikkutiet, ei ole hauskaa hommaa. Ajallisesti homma meni tasoihin jos joku olisi ajanut heti hakemaan kotoaan kuljetusauton...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  9. #9
    Piikillä hinattiin toinen piikki joskus pienenä parinsadan kilometrin matka. Ei sitä tien poskeenkaan voinut jättää ja millä sitä olisi sen paremmin myöhemmin haettu? Ketään pakun omistajaa ei kuulunut tuttuihin ja autokuljetus olisi maksanut aika paljon..
    Vaan oppihan tuossa keskittymään kun parin metrin pituisen narun päässä ohjasteli moottoririkkoista Jammua.
    * Arctic Ranger *
  10. #10
    Piikin kanssa olen mennyt hinauksessa auton perässä, kun otti peijakas ja leikkasi kone kiinni.

    Muuten tuo noin 5km matka äidin micran perässä meni suht koht ok, mutta lopussa meinasi tulla noutaja kun käännyttiin pihatielle 90 astetta, naru pääsi löysään ja sitten kurvan jälkeen sellainen veto, että pyörän eturengas meni pienen matkan täysin sivuttain.

    Pystyssä kuitenkin pysyttiin ja opin myös sen, ettei pyörää hinatessa kannata sitoa sitä hinausköytää etupumppujen ympäri!!!
  11. #11
    Piikkiaikoina käytiin Jyväskylässä kotasrallissa ja sillä matkalla toisesta seurueesta yhden kaverin pyörä kilahti jo menomatkalla. Kuuleman mukaan ajojen jälkeen tuli toisen pyörän hinauksessa Orivedeltä Turkuun. Aika matka, eikä muistaakseni kaverin kertomaan järin mukava kokemus.
    Yamaha FZR 600 ´90
  12. #12
    -Onko nykyajan motoristit niin munatonta porukkaa,ettei pyörää saa edes hinattua? Tietysti täyskatetun wingin hinaaminen itseltäkin voisi jäädä,mutta en epäröisi hetkeäkään hinausta,mikäli sen pystyy turvallisesti tekemään. Ainakin nykyinen naku olisi turvallinen hinattava.
    ...on kädettömässä nuorisossa tulevaisuus,hinaustakin pelätään...
  13. #13
    Suuremmat tuhot taitaa tulla hinauksesta kuin siitä, että odottaa kunnon kuljetusta..
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  14. #14
    Jovvain..




    Hinattu on ja hinattavana ollaan oltu, mitä ihmeellistä tuo nyt on ?
    Pitää vaan tietää mitä tekee. Sitä köyttä ei ensinnäkään sidota kiinni pyörään vaan se on hinattavan irroitettavissa milloin tahansa, eli heti kun vain siltä tuntuu. Köysi muutenkin laitetaan mahdollisimman keskeltä ohjaustankoa siksi että hinaus ei aiheuta puoltamista suuntaan tahi toiseen. Itse köydenpää on sitten esim. vasemman käden ranteen ympäri kiepautettavissa vapaaksi ja nopiasti. Reenaaamaan ja heti !

    Lisäksi mp:llä voi ajaa pitkospuilla, sitten sitä voidaan nostaa suosta, sitä voidaan säilyttää taivasalla, sillä voidaan viedä lautoja, sillä voidaan hinata tukkeja metsästä, jne, jne,

    Lisäksi, nuotio voidaan sytyttää ilman tulitikkuja. Auringosta ja tähdistä näkee ilmansuunnat. Tuohiastiassa voidaan keittää vettä jne, jne
  15. #15
    Jos siinä hinaushommassa vähänkin järkeä niin ei mitään ongelmia. Mieluummin kuitenkin hinaisin pyörää toisella pyörällä kuin autolla. Säilyy parempi tunuma hinaustapahtumaan.
    Taivas saa odottaa
  16. #16
    Mun Triplen manuskassa kielletään hinaaminen, kun painevoitelu puuttuu. Sitä en sit tiedä, et onko varoitus kuinkakin aiheellinen, mutta mitään pidempiä matkoja en tuolleen pyörää siirtelis, ihan vaan varmuuden vuoksi.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

    - Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
  17. #17
    Joskus vajaa 8 vuotta sitten muistan, että ihan autokoulussakin neuvottiin, miten pyörää tulisi hinata... Nykypäivästä en tiedä..
    Ei taidolla vaan tuurilla!
  18. #18
    Valtaosa ei ilmeisesti ymmärrä että myös siinä hinattavassa pyörässä pitää istua kuski kyydissä.

    Mutta vinkiksi, säästytte monilta ongelmilta pyörän hinauksessa kun sekä hinattavassa että vetävässä ajoneuvossa on kuljettajat.

    Tämän jälkeen hinauksessa ei sitten mitään ongelmia pitäisi ilmetä, jos vielä on normaalilla järjenjuoksulla varustetut kuljettajat.
  19. #19
    On hinattu ja oltu hinauksessa.
    Naru hinattavan pyörän keskeltä "sisään" ja siitä käteen.
    Eikä solmuja hinattavan päähän narua.

    Viimeksi hinattiin yksi kaveri huoltoasemalle Virossa, noin 20 km, tankkilaukun hihnoilla.
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
  20. #20
    Mitä tahansa varmaan pystyy tekemään kun osaa, mutta silti hinaus on :stä.

    Ensin koittaisin itse ainakin korjata ja jos ei vekotin suostu yhteistyöhön, niin sitten tilaisin pakun paikalle ja menisin :lle.
  21. #21
    Lainaa (Yammu-setä @ Heinä. 29 2008,13:28) kirjoitti
    Mitä tahansa varmaan pystyy tekemään kun osaa, mutta silti hinaus on :stä.

    Ensin koittaisin itse ainakin korjata ja jos ei vekotin suostu yhteistyöhön, niin sitten tilaisin pakun paikalle ja menisin :lle.
    Tuo tuli niin tyhjentävästi, että minunkin on pakko tuohon yhtyä!
    Adressi Ylen mediamaksua vastaan, käy liittymässä!
    http://www.adressit.com/mediamaksu
  22. #22
    On hinattu tiellä, on hinattu metsästä, tullu hinailtua vähän siellätäällä. Pääseepä enskalla mäkiäkin ylösalas hinauksessa jos vähän keskittyy.

    t:hinaaja



    ainahan ne vähän osuu
  23. #23
    Pvllä hinattu joskus kaverin skootteria
    Suzuki GSX 600 F -95
  24. #24
    Joskus yritettiin hinata kaverin enskaa pois järvenjäältä about 30 sentin hangessa toisella enskalla. Molemmissa toki piikkirenkaat, mutta ei se silti oikein onnistunut, kun ei saanut vauhtia päälle kunnolla. Haasteellisempaa homma oli yllättäen hinaajan päässä, koska perä vaelsi hangessa puolelta toiselle ja hinausköysi pyrki sitten vetämään pyörää eri suuntaan yläpäästä kuin mihin alapää oli menossa. Ois saattanu onnistua paremmin, jos narun ois jotenkin saanu kiinni taka-akselin korkeudelle. Hinattavana olossa ei tainnut olla sen kummempaa sanomista edes noissa olosuhteissa, joten ei se mikään mahdoton homma ole tuo moottoripyörän hinaus.
  25. #25
    Hau. On kuin onkin tullu testattua hinaamista. En suosittele. Vedettiin vain käyntiin, mut meinas lähtee jo siinä heti ketoon... Mut eipä pelottanu, kun pyörä oli jo kipattu ennen sitä!!!
  26. #26
    Hinaaminen, kuten niin moni muukin toimenpide pyörän kanssa, on taitolaji. Oikein tehtynä se on ihan ookoo, mutta parempi jättää väliin, jos ei ole hommasta hajulla. Varsinkin jos aikoo harrastaa matkapyöräilyä enemmän, niin kannattaa kyllä opetella hinauksen niksit, aina ei pakuja ole tilattavissa eikä kaljabaareja kivenheiton päässä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  27. #27
    mchuurre asian kiteyttikin oikein hyvin........
    Ihmisistä on vissiin tullut kaupungistumisen myötä suhteellisen uusavuttomia
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  28. #28
    oon joutunut hinauttamaan prätkääni kun ketju katkesi suizan gsx1100sta 160 kmt vauhdissa ja sillä ei päässyt etenemään. hyvin kulki avuliaan pakettiauton ts. kuskin hinauksessa seuraavalle huoltoasemalle, josta löytyi uudet ketjut vaihdettavaksi. tapahtui 1980 luvulla. nykyään on niin moni asia toisin.

    hinaaminen on ihan normaalia ja harjoiteltavaa toimintaa. myös prätkällä. mopollakin hinattiin penskana toisia mopoja tai polkupyöriä.



    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  29. #29
    Lainaa (mchuurre @ Heinä. 29 2008,12:26) kirjoitti
    Jovvain..




    Hinattu on ja hinattavana ollaan oltu, mitä ihmeellistä tuo nyt on ? *
    Pitää vaan tietää mitä tekee. Sitä köyttä ei ensinnäkään sidota kiinni pyörään vaan se on hinattavan irroitettavissa milloin tahansa, eli heti kun vain siltä tuntuu. Köysi muutenkin laitetaan mahdollisimman keskeltä ohjaustankoa siksi että hinaus ei aiheuta puoltamista suuntaan tahi toiseen. Itse köydenpää on sitten esim. vasemman käden ranteen ympäri kiepautettavissa vapaaksi ja nopiasti. Reenaaamaan ja heti !

    Lisäksi mp:llä voi ajaa pitkospuilla, sitten sitä voidaan nostaa suosta, sitä voidaan säilyttää taivasalla, sillä voidaan viedä lautoja, sillä voidaan hinata tukkeja metsästä, jne, jne,

    Lisäksi, nuotio voidaan sytyttää ilman tulitikkuja. Auringosta ja tähdistä näkee ilmansuunnat. Tuohiastiassa voidaan keittää vettä jne, jne
    tuossa on asiaa. juuri nuita pitää jokaisen motoristiksi itseään kutsuvan pystyä tekemään ja onhan ne näitä perusoppeja ja taitoja. prätkällä voi hinata asuntovaunua ja kolmea koiraa, prätkässä voi nukkua. opetelkaa asioita. setä on puhunut taas ja pääsihän muka pätemään. hehiö.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  30.  
  31. #30
    Lainaa (kawabata @ Heinä. 29 2008,20:14) kirjoitti
    hinaaminen on ihan normaalia ja harjoiteltavaa toimintaa. myös prätkällä. mopollakin hinattiin penskana toisia mopoja tai polkupyöriä.
    Ainoa ongelma siinä on hinausköyden löytäminen, mutta kun hätä on suurin, on kukkahatun pyykkinarukin lähellä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen