Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
    menneenä kesänä jouduin tiukkaan paikkaan omalla mopollani. seinäjoen provinssirockissa oli 2 kilometrin autojonot molempiin suuntiin ja siinä sitten toiseen suuntaan olin menossa ja kävelyvauhtia aina vähän matkaa ja sitten taas seis ja taas kolmen kilometrin tuntinopeutta vähän matkaa ja sama touhu. tunnin verran siinä meni, kone kävi AIKA kuumana. minkään valtakunnan lämpömittaria ei ole ja öljynjäähdytin oli/on takahäkin alla piilossa joten jäähdytyskin oli vähän sitä sun tätä. mut hyvin kesti ja tyhjäkäyntiäkin kävi vielä joten kyllä se kuumuutta kestää tuo motti.

jos se tyhjäkäynnin loppuminen on ylikuumenemisen merkki, niin mitään huolta / pelkoa ei ole normaaliajossa missään olosuhteissa.
    Olen tullut siihen tulokseen, että tuota GSXF:n konetta ei saa rikki millään normaalilla toiminnalla. Niin, jos sitten ei käytä delvakkia koneessa... Vuosi ja maisema vaihtuu -> äffä kiitää mutkaista tietä näkymättömiin.
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
    Lainaa (Black Crome @ Loka. 04 2008,11:47) kirjoitti
    Olen tullut siihen tulokseen, että tuota GSXF:n konetta ei saa rikki millään normaalilla toiminnalla. Niin, jos sitten ei käytä delvakkia koneessa... Vuosi ja maisema vaihtuu -> äffä kiitää mutkaista tietä näkymättömiin.
    Tässä toivossa ja uskossa elämme ja koputamme puuta. Lähdenkin tästä Ei pelkoa ylikuumenemisesta. Koneessa ihan mopoöljyt.

"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    eikös gsx 1400 mallissa ole flekti lauharin takana?
    SUZUKI B-KING
    1400 gsx mallissa on tosiaan se sähköpropelli jäähdyttimen takana mutta *vaikka olen jo 19000 km ajanut tällä niin enpä ole vielä huomannut sen pyörineen,ei taida olla tarpeeksi kuumia kesiä täällä pohjoisessa
    pertti hernejärvi
    Eiköhän noi I/Ö Suikat ole suunniteltu vähän joka lämpötilaan ja luulisi Suomen oloissa kestävän minkälaista seisotusta tahansa jos esim. Espanjan helteissä pitäisi pelata.

Monellako on leikannut kiinni vai onko ketään kuullut, että I/Ö Suitza olisi jysähtänyt liikennevaloihin??
    1400 GSX:ssä on puhallin öljynjäähdyttimessä. Kertaakaan ei ole vielä pyörähtänyt päälle. Taitaa olla samanlainen Sahara-lisävaruste kuin vanhassa GT 750:ssä oleva vesijäähdyttimen puhallin. Kerran se lähti pyörimään kun olin Hampurissa ruuhkajonossa seisonut noin puolituntia tunnelissa mikä menee muistaakseni Elben ali. Pakokaasua oli älyttömästi ja lämpötila aivan tajuton. Hyvä ettei taju lähtenyt.
    Pekka
    Lainaa (Black Crome @ Loka. 04 2008,11:47) kirjoitti
    Olen tullut siihen tulokseen, että tuota GSXF:n konetta ei saa rikki millään normaalilla toiminnalla. Niin, jos sitten ei käytä delvakkia koneessa... * Vuosi ja maisema vaihtuu -> äffä kiitää mutkaista tietä näkymättömiin. *
    delvakilla on ajettu iät ja ajat, eikä mikskään oo kone menny.
    Näillä keleillä öljynlämpö pitäisi saada korkeammaksi. Työmatkalla ehtii lämmetä pariinkymmeneen asteeseen 13km matkalla. Kokeeksi laitoin pahvin öljynlauhduttimen taakse ja sitten on lämmenyt jo neljäänkymppiin... Mitenköhän öljynlauhduttimeen värkkäisi termostaatin ensi talvena?? Vai saako jostain putkasta valmiita?

-Jarno & GSX1400
    Ducati sport 1000 manuskasta:

Oil temperature function:
    If the oil temperature falls below
    50 °C / 122 °F, the message “LO”
    will appear on the display, and if it
    rises above 170 °C / 338 °F, the
    message “HI” will appear.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
    Bilteman mittari näyttää säästä ja ajonopeudesta riippuen 80-110°C. Sateella lämpenee todella hitaasti ja vain johonkin 60 asteeseen. *Jonkinmoinen termostaatti olisi kyllä paikallaan näissäkin koneissa.
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

Sussu 750F -89
    Guzzia oikein edes viitsi sammuttaa vartin pysäytyksen takia.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Lainaa (Samzon @ Kesä. 05 2009,20:10) kirjoitti
    Jonkinmoinen termostaatti olisi kyllä paikallaan näissäkin koneissa.
    No itse asiassa siellä on sellainen. Tosin se on paineventiili joka toimii siten että ölpän ollessa kylmää (eli jäykkää) iso osa öljyvirrasta oikaisee ohi jäähdyttimen suoraan filtterille jossa myös vastaava venttiilizydeemi (toimii myös filtterin tukkeutuessa).

Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
    Lainaa (Hsippe @ Kesä. 05 2009,21:03) kirjoitti
    Lainaa (Samzon @ Kesä. 05 2009,20:10) kirjoitti
    Jonkinmoinen termostaatti olisi kyllä paikallaan näissäkin koneissa.
    No itse asiassa siellä on sellainen. Tosin se on paineventiili joka toimii siten että ölpän ollessa kylmää (eli jäykkää) iso osa öljyvirrasta oikaisee ohi jäähdyttimen suoraan filtterille jossa myös vastaava venttiilizydeemi (toimii myös filtterin tukkeutuessa).
    Jaajaa. Missäs semmonen on kun ei tullut vastaan tuossa koneremonttia tehdessä. Tai en ainakaan tunnistanut.

Vai onkohan kysessä ne öljypohjassa olevat omituisen näköiset "pultit"?
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

Sussu 750F -89
  15.  
    Siellä se on öljypohjan sisällä etuosassa. Ei mulla oikein ole enää muistikuvaa em osasta, tais olla vuosi -96 tai -97 kun mulla oli omasta alakerta auki.
    Tehtaan korjausmanuskassa asia on esitetty hyvin siellä vois olla aukeamispainekkin.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12