Kävi tossa kun reissulle lappiin lähdettiin niin pikkasen Jyväskylän jälkeen pasahti 4000km ajetun katubopin takarengas. Onneksi sain mopon paikallisen äänekoskelaisen mp.kerholaisen rengaspajalle.Sitten huomattiin renkaan poisoton jälkeen että, sisärengas oli kuin saksilla leikattu kahtia?? Ulkorenkaan sisäpinnassa oli n.40cm pitkä valuvirhe/ murtuma?? Rengas hepun mielestä se ei voinut aiheutua renkaan puhkeamisesta vaan on ollut siinä tehtaalta asti.
Onko kellään muulla ollut mitään vastaavaa? Epämääräistä ravistamista tai vast.
Ei oo mitään ongelmaa ollu, 8000km takana fxdc:llä. Alkaa vaan oleen vaihtoa vaille tuo takanakki. Mitens muilla on noi tehdasasennetut dunlopit kestäneet. Mesukkaa oon ajatellut laittaa seuraavaksi....![]()
Mulla kesti Bobissa ensiasennus Dunlop 13tkm. Tuolloinkin se oli vielä laillinen eli pintaa oli. Oli vaan kulunut aika kulmikkaaksi. Nyt alla Metzeler joka on kyllä pehmeämmän(pitävämmän) oloinen kuin tuo aika kova Dunlop. Muuten en huomannut mitään epämääräistä tuossa Dynlopissa.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Hmmm....onkohan mun käsi liian jyrkkä kun kaverikin pääs bobilla 12tkm ensiasennus kumilla? Tai sit oon ajellu karkeemmalla pinnalla vaan.......![]()
Rokkerilla tunloppi täysin sliksiksi 5,5tkm ajolla, joten ei se 240 ainakaan hirveen kova rengas kyllä ole.
GSXR 1000 Turbo K3
HD rocker SE 113" -08
Satuin olemaan Seawolfin kanssa Artmotorilla huollattamassa samanlaista Dynaa samana päivänä.Tuli verrattua takakumesta;mulla 300km vähemmän ajettu(7800km),mut pintaa n.4-5mm.
Sitten kun kumin vaihto ajankohtanen,ajattelin kokeilla 180 leveetä rinkulaa.. kellään kokemusta mahtuuko -08 dyna super glideen heittämällä..??
-Skegge-
-Enjoy The Silence-
Käsittääkseni HD tarjoaa wide tire kittiä jossa 180 takarengas, eli pitäis onnistua.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Ei oikein näytä hyvältä 180 alkuperäisvanteella, tarvii vaihtaa leveempi vannerinkula. Itte en laittais leveempää rengasta tolle vanteelle. Eli kapeella vanteella renkaan profiili muuttuu ja leveys ei tule sama kuin leveemällä vanteella. Onnex ei oo purrut tuo levee takanakki kuume....
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=27177
Mulla on RoadKngissä 12k lasissa ja about puolet urista jäljellä orkkis dunlopeissa.
Teillä on raskaat kaasukädet..
No, reissuahan tässä on taitettu.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Heritagella olen ajellut aina noin 10 tkm takarenkaalla. Menisi vieläkin, mutta menee kulmikkaaksi, joten häviää ne vähäisetkin ajo-ominaisuudet. Noin yleisesti, liian pienillä rengaspaineilla kuluu kumit enemmän. Vähän painetta lisää, niin kumit kestää huomattavasti enemmän.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Fat bob, takakumi uusiksi 5,5 tuhatta. metukka tuli uudeksi, tuntuma on minusta parempi kuin alkuperäisessä....
HD flht . KTM Adventure 1190 R
Street bob -06 alkuperäinen Dunlop 5500 km jäi pintaa noin kaksimilliä, nyt Metzeller 180/55-18 (5.5vanne )ajettu ~3000 km huomattava taso havaittavissa, yllättävän nopeesti on kulunu (suurin osa matkasta kaksipäällä).
Vanhemmalla Sportsterilla ja Avon Roadrunnerilla pääsi noin 25 000 - 30 000 km.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'