Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
    Itse olen huomannut että kun vetää jonkun mutkapätkän tai vaikka soratiellä puolisen tuntia hieman "ylikovaa", joka tarkoittaa siis sellaista mutkaan tuloa että vedetään kunnon jarrut ja sellaista mutkasta kiihdytystä että kiekkamittarin punaraja lähestyy, niin tämän jälkeen on normaaliliikenteessä rento ja vapautunut olo. Osaa hallita pyörää ja jarruttaa kunnolla jne... MUTTA! Tämä rentous häviää ajan myötä ja kaikkein pahinta myrkkyä sille on tasaisen tappava 80 rajoituksella oleva Suomalainen suora tie. Ajelet liikenteen mukana, täysin liikkumatta pyörän päällä, on vielä hieman kolea keli, jne... Sitten tulee sivutieltä auto eteen ja jo oletkin niin jumissa ettei refleksit toimi.

Matka-ajossa auttaa kun välillä kikkailee pyörän päällä eli pujottelee vaikka kaistamerkintöjä ja hakee vähän tuntumaa miten pyörä käyttäytyy. Vireystilen ylläpitäjänä toimii pienoinen ylinopeus ja ehkä edelläolevien autojen ohittelu. Njooh, moraalisesti huonoja esimerkkejä mutta käytännössä näin vain monella homma toimii.

Radalla on hyvä löytää pyörän rajoja jotta tietää miten paljon uskaltaa kallistaa ja miten pyörän saa kallistumaan lisää kesken kurvin (katse).
    Omalle kohdalle kävi jokseenkin tuossa samaisessa paikassa liki-piti viime kesänä.

Siinä kieppeissä 2-kaistaisen tien vasen kaista loppuu ja siltä kaistalta on tarkoitus kääntyä vasemmalle. Vaan onhan siinä niitä suoraan pyrkijöitäkin. Toiset erehdyksessä päättyvällä kaistalla ja toiset päästäkseen jonossa kaksi autoa edemmäs.

Vasemmalla kaistalla päästeli kotilo ja minä suoraan jatkuvalla oikealla kaistalla. Kotilo alkoi hieman himmata. Ei sillä vilkkua päällä ollut kumpaankaan suuntaan (tietenkään), mutta oletin siinä kai sen pyrkivän kääntymään vasemmalle. No oletin väärin.

Ehdin kenties kotilon himmatessa kuolleeseen kulmaan ja tämähän alkaakin vaihtaa rivakasti kaistaa ilman vilkkua risteysalueella kaistan päättyessä. Tuppaa siis suoraan päälle. Onneksi väänsin kai refleksillä oikeanpuolimmaisesta ja ehdin alta pois. Renkaat eivät vielä hilpanneet rotvalliin, mutta vähän turhan liki kävi.

Hieman huonompi tuuri tuossa tilanteessa, seurauksena olisi*todennäköisesti ollut osuma rotvalliin ja siitä likimain samoille nurkille naamalleen. Kotilokuski oli joko erinomainen näyttelijä tai sitten todennäköisemmin huomattavan järkyttynyt tilanteesta pikku juttutuokiossamme. Vauhti oli meikäläisellä ihan rajoituksen mukainen, jotenka tällä kertaa kotilokuskin hassi. Vahinko mikä vahinko, ei käynyt kuinkaan ja kättä päälle.

No, uutisen mukaan onnettomuuteen ei liittynyt muita osallisia, joten melko turha koko tämäkin kirjoitus. Sattuneesta syystä vain tuli ensimmäiseksi mieleen. Oudolla ajolinjalla täytyy paikkaan tulla päätyäkseen siihen, vaikka sitten olisi vauhtiakin.

Oli miten oli, mutta erinomaisen harmillista joka tapauksessa. *
    (poistettu tili)
    Lainaa (Hannu59 @ Heinä. 30 2008,02:05) kirjoitti
    Tämä lähti vähän huonosti liikkeelle, sillä sinä todella sanoit ne oikeat avainsanat jo aiemmassa postissasi. Sanoit itse että "näin käy kun nukkuu eikä aja mopoaan" ja myöhemmin vielä lisäsit, että "Näitä hartialukkoja sattuu usein aivan helpoissa mutkissa".

Olen aivan samaa mieltä, joten turha väittää vastaan *
    Ei mitään hernettä täällä.-Kuvailit nämä tredit niin hyvin, että olisin itsekkin sanonut noin jos olisin osannut.

Mulla on oma hartialukkomutka Oitissa. Pari vuotta sitten sain vaivoin käännettyä (ei siis kallistamalla, vaan tuskaisesti kääntämällä) uuden Bläkkärini pysymään poissa ojasta. Eikä vauhtia ollut mitenkään paljon. Olen ajanut pari kertaa paikan ohi katsomassa mitä ihmeellistä siinä on. Ei mitään. Tie kääntyy sen verran jotta mutkaksi voi sanoa. Näkyvyyttä joka suuntaan. Eikä ollut muita liikkeellä. En ymmärrä missä olin sillä hetkellä ajatuksissani. Taisin körötellä.

Köröttelyhän on suhteellista. Mun reipas ajo on taitavamman köröttelyä, ja mun reipas ajo pari vuotta sitten on nyt mun köröttelyä. Ehkä kyse vaan on riskinottamisesta taitoihin nähden. Aivan varmasti moni (kuten minä) aloittelijana ottaa liian suuria riskejä. Siis en mä enää ota, ennen tuli aina yksi hupsista! tilanne iltalenkillä.

Tiukassakin paikassa kallistaminen, ei paniikkijarrrutus, on mielestäni hyvä neuvo. Ja vaikka en radalla ajakkaan, pidän selvänä, että vain harjoittelemalla oppii ajamaan. Radalla ei tarvis pelästyä mutkassa vastaantulevaa ja oikaisevaa kotiloa,tai yllättävää hiekkaa.

Ehkä meni kauas tästä alkuperäisestä aiheesta. Moderointi OK.
    Linkki Länsiväylässä olleeseen juttuun

http://www.lansivayla.fi/Uutiset/Jut...tyi-Tapiolassa
    Ajaminen on tärkeintä
    Olen juuri Thaimaassa lomalla, mutta ikävä viesti kertoi, että kyseessä oli kaverini Rami, häneltä jäi alle kouluikäinen tytär. RIP.
    en tiedä.
    mä en saa näistä minkäänmoista mielenrauhaa.
    ainoastaan kurjan olon. etenkin ku suurinosa tämänkin kesän kuolemantapauksista on ollut melko turhia.

yritetään pysyä hengissä...

osanottoni
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (TTA @ Heinä. 30 2008,12:04) kirjoitti
    MUTTA! Tämä rentous häviää ajan myötä ja...

...Matka-ajossa auttaa kun välillä kikkailee pyörän päällä eli pujottelee vaikka kaistamerkintöjä ja hakee vähän tuntumaa miten pyörä käyttäytyy.
    +2

Tuttuja havaintoja molemmat. Ensimmäiseen tietysti auttaa uusi ratasessio, ja sehän on hyvä ettei tarvi tekosyitä.

Ja matka-ajossa tosiaan on hyvä, jos on jotain mikä blokkaa apatian. Melkein sama mitä, mutta en tohdi sanoa esimerkkejä ääneen, koska joku vaatii pian palauttamaan kukkahatun
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Enimmäkseen nuo tuommoiset jutut tuntuvat olevan täysin
    satukirjoista. Vaikka ajelen liki joka ikinen päivä (talvisin autolla),
    niin tuommoista kyttäilyä tai painostusta en ole vielä ikinä missään
    kokenut tai nähnyt. Noita teidän juttujanne, kun lueskelee, niin
    kyllä ne tuntuvat olevan aivan eri planeetoilta. Täytyypä ottaa
    oikein asiaksi ja ruveta haastattelemaan porukoita, että onko joku
    ihan oikeasti kokenut tuollaisia vai onko kyseessä vain suuret
    jutut. Noita suuria juttuja kyllä uskon olevan .. eikös ne juuri ole
    niitä "esson baari" juttuja.

Poliisit pitävät toisinaan tutkiaan ja puhalluspaikkojaan jossain
    ja käyttäytyminen on ollut sangen asiallista aina. Siviilitutkiakin
    näyttää olevan silloin tällöin, mutta pienemmillä teillä en ihan
    hetkeen ole moista tavannut. Silloin, kun ovat niitä lappusia
    kirjoitelleet, niin mitään ylimääräistä v*ttuilua en ole joutunut
    tai päässyt kokemaan. Maineeseen nähden aivan täysin erilaista
    toimintaa. Uskon sen kyllä, jos itse aloitan hirveän marmatuksen
    yhteiskunnan kyttäämismentaliteetista ja huomauttelen, että
    eikös ne voisi jahdata vaikka rikollisisa sen sijaan, että istuvat
    puskissa, niin aivan taatusti tilanne kiristyy. Itse olen sitä mieltä,
    ett jos ajan sakotettavasti ja jään lisäksi kiinni, niin minun ei
    todellakaan kannata valittaa, sillä se on ollut täysin minun oma
    henkilökohtainen ja erittäin tietoinen ja vapaaehtoinen valinta.
    En mitenkään pyty uskomaan, että porukka ei mukamas tietäisi
    miten ajavat ja mistä lappuja tulee, jos on tullakseen tai mistä
    tempuista kortti lähtee.

Tuo jatkuva purnaaminen yhteiskunnan kyttäämisestä ja
    vahtimisesta on todella lapsellista. Sen sanon, että jos haluatte
    ajaa kovaa tai keulien tai vaikka mitenkä tahansa, niin ajakaa
    sitten - ainakaan minä en estä - mutta lopettakaa tuo iän
    ikuinen valittaminen. Kyllä se on jo tähänmennessä kuultu teidän
    jokaisen suusta miten poliisit ja muut on paskoja.

Edit: poistettu poistettu lainaus

<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    (poistettu tili)
    Lainaa (MattiR @ Elo. 03 2008,07:44) kirjoitti
    Enimmäkseen nuo tuommoiset jutut tuntuvat olevan täysin
    satukirjoista. Vaikka ajelen liki joka ikinen päivä (talvisin autolla),
    niin tuommoista kyttäilyä tai painostusta en ole vielä ikinä missään kokenut tai nähnyt. Noita teidän juttujanne, kun lueskelee, niin kyllä ne tuntuvat olevan aivan eri planeetoilta.
    Mistään en mitään tiedä, mutta oliskohan nää eri planeetat kaupunki ja maaseutu? Maalaisethan tuntee poliisinsa nimeltä, ja varmasti kylän kaahari tunnetaan poliisissa, joten sitä on helppo kytätä. Täällä kaupungissa yksittäinen poliisihenkilö ei paljon erotu.

Sellaisen normaali-ilmiön olen havainnut, että asialliseen käytökseen saa asiallista palautetta. Ja sille sakottajalle onkin turha riehua, ei se tee mitään päätöksiä, säännöt tehdään ihan muualla.
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (R2-D2 @ Elo. 03 2008,08:35) kirjoitti
    ...kylän kaahari tunnetaan poliisissa, joten sitä on helppo kytätä...
    Ihan oikeasti kuvittelen, että ne poliisitkin olisivat kauniina päivänä
    vaikka ongella jossain kuin viitsisivät kytätä ketään - olkoonkin
    sitten vaikka kylän ainoa Vetomies. Eiköhän nuo jo liene saanut
    tarpeeksensa noista vetomiehistä ihan kyllästymiseen asti, joten en
    ihan oikeasti jaksa edelleenkään uskoa kyttäämiseen vaikka
    asuisivat kuinka metsien keskellä tai takasoilla. Kaupunkipoliisit
    saavat plärätä tuhansien autoiloiden ja mopoilijoiden kanssa
    päivittäin, joten ei niille ihan varmasti jää ketään yksittäistä heppua
    mieleen, vaikka heppu omasta mielestään onkin maailman ihmeellisin
    ja paras ja tärkein.
    Sen kyllä uskon, että vetomiehet, ollakseen edes jossain hyviä,
    ovat ottaneet elämäntehtäväkseen itsensä kiusaamisen ja sitten
    yrittävät saada rispektiä esson paarissa paisuttelemalla vielä
    entisestään. Voi olla, että joku 14v koulukodista puntiksella oleva
    pissis sitten katsoo tuommoista urosta silmät ihailusta kiiluen.
    Hoh hoijakkaa ... aika säälittävää ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Lainaa (Jassu @ Heinä. 27 2008,22:48) kirjoitti
    Lainaa (honkkeli1000 @ Heinä. 27 2008,22:46) kirjoitti
    Onko tietoa millanen mopo on kyseessä?
    Kaverini (ei motoristi) mukaan "tumma kyykky". ota nyt tostakin sit selvää...
    Pyörä oli tumma r1, ajelin tuosta ohi onnettomuuden jälkeen, kaverille oli jo vedetty lakana päälle.
    ainahan ne vähän osuu
    Nyt alko siivous. Puhukaa pliis aiheesta jos puhutte. Jos/ kun joku on siivoiluihini tyytymätön, privaa saa laittaa.

Poliisista, vetiksistä, kukkiksista, ja muusta skeidasta voitte väitellä ihan vaikka jossain paskiksen topikissa. Tämä EI ole sellainen.

Pahoittelen, rankassa siivouksessa lähti bittiavaruuteen erittäin monta asiaan kuulumatonta, mutta asiallistakin viestiä.
    Monen muun viestin kohdalla KUKAAN ei menettänyt yhtään mitään. Haluan huomauttaa ja muistuttaa, että mm. toisten kehoittaminen ampumaan itsensä ei kuulu tämän foorumin tapoihin.

*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  13.  
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (Sumppa @ Elo. 05 2008,17:58) kirjoitti
    Nyt alko siivous. Puhukaa pliis aiheesta jos puhutte. Jos/ kun joku on siivoiluihini tyytymätön, privaa saa laittaa.

Poliisista, vetiksistä, kukkiksista, ja muusta skeidasta voitte väitellä ihan vaikka jossain paskiksen topikissa. Tämä EI ole sellainen.

Pahoittelen, rankassa siivouksessa lähti bittiavaruuteen erittäin monta asiaan kuulumatonta, mutta asiallistakin viestiä.
    Monen muun viestin kohdalla KUKAAN ei menettänyt yhtään mitään. Haluan huomauttaa ja muistuttaa, että mm. toisten kehoittaminen ampumaan itsensä ei kuulu tämän foorumin tapoihin.
    Kivaa kun joku siivoaa. Joskus suorastaan rukoilen
    Mutta joo..Juuri se, että joku katsoo missä mennään, etenkin bittitaivaassa/helvetissä, on erinomaisen tärkeää monella pleikkarisukupolven motoristille. Elämä on kuitenkin totta. Ja ampua ei saa ilman hyvää syytä. Hyviä syitä on sota..toista ei tuu ihan heti mieleen.
    Mutta joo..luupuistossa tavataan tai ollaan tapaamatta(polttohautaus), myös kukkikset ja vetomiehet. Mutta eläkää ja ajatelkaa, että huomenna on pouta.
    GHOSTWRITER
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12