Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Niin....kävelin eilen paikalliseen partiokauppaan aikomuksena ostaa sellaisia läpinäkyviä, vesitiiviitä ja normaalia muovikassia kestävämpiä retkipusseja, johon pakata tavaroita kun mulla on kangaslaukut. Eipä ollut myyjä koskaan kuullutkaan moisista. *

Kaverilla on joskus 90-luvulla ostettuja pusseja. Niitä on erikokoisia, muutamasta litrasta ylöspäin. Ne olis ollut tosi käteviä kun näkee heti pussia aukaisematta mitä se sisältää ja lisäksi kestävät "isältä pojalle". Omistaako joku samanlaisia? Vieläköhän niitä voisi ostaa jostakin. *
    CBR 1000
    Ainakin viime vuonna oli vielä stadiumin valikoimissa läpinäkyviä pusseja, partiokaupoissa en ole nähnyt aikoihin läpinäkyviä. Tosin tänä vuonna kun yritin etsiä itse samoja, ei mistään tunnu löytyvän.
    itse asiassa ortliebiltä pitäisi löytyä
    linkki
    tuote ikkunalla eri kokoisena, en ole tosin nähnyt tuota missään kaupoissa, maahantuonti on muistaakseni espoossa.
    jep tuossa on linkki maahantuojan hinnastoon
    hinnasto
    ja maahantuojan yhteystiedot löytyvät saman sivun lopusta

Katselin tuon toisen linkin läpi mutta ei sielläkään ole täysin läpinäkyvää n. 20-30 l säkkiä, onko vielä jokin muu valmistaja jotta näkisi kaikki kamansa.
    Mitenkäs nämä tv-shopin tms. kauppaamat "näin pakkaat tyynysi pienempään tilaan" säkit toimisi? Näyttävät aika tukevalta muovilta, ovat kaasutiiviitä = varmasti myös vesitiiviitä, läpinäkyviä ja aina vain parempaa jos ne tavarat ihan oikeasti on kokoon puristuvia
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Hintaa niissä on ainakin ollu ihan riistoksi asti ja muovin laatu ei ole kyllä mitenkään kehuttava. Yhden tuollaisen olen livenä nähnyt ja se ei olisi kyllä kestänyt pientäkään kosketusta terävän/epätasaisen pinnan kanssa. Noita ortliebin/meredin säkkejä voi kuitenkin melko huoletta raijata. Ei vakuuta, etsintä jatkuu
    ???????+
    Jumbo Whanganui - £25.00
    Dimensions: Circumference 25.6in/650mm Length 12.6in/320mm

ONKO niitten pakko olla läpinäkyviä?

<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Lainaa (samu69 @ Heinä. 11 2006,09:55) kirjoitti
    ONKO niitten pakko olla läpinäkyviä?
    Läpinäkyvästä näkee heti kätevästi mitä pussissa on niin ei tarvii aukoa jokaista.
    CBR 1000
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa (samu69 @ Heinä. 11 2006,09:55) kirjoitti
    ???????
    Jumbo Whanganui - £25.00
    Dimensions: Circumference 25.6in/650mm Length 12.6in/320mm
    läpinäkyviä?
    kysyin aquapacilta suomen maahantuojaa:
    http://www.nexet.fi/index.p....eId=154
    -

Exät:
    Ducati Monster 1000S DS '05
    Yamaha V-max 1200
    Suzuki XN85 Turbo
    Kokeile eräpussia. Se on vähän paksummasta elintarvikemuovista tehty pussi ja kestää kyllä.

Itse olen käyttänyt repun sisäpussina ja hyvin pelittää. Eikä ole kallis.
    luulisin, että kanoottiretkeilijät eivät muita käytäkään, eli sen suunnan kaupoista/nettisivuilta etsimään.

Itselläni yksi juuri tuohon käyttöön tarkoitettu, on kyllä aika jäykkää matskua.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Karttapussit ovat käteviä. Niitä on ainakin kahta kokoa A4 ja A3 eli pienempiä ja kätevämpiä kuin eräsäkit, joista myös kokemusta.
    Jaa, mistä niitä saa. Minä olen saanut suunistuskisoista joten kysy suunistusliikkeistä tai -seuroista.
    Itse olen käyttänyt vaatteiden pakkaamiseen (kalsarit, sukat, t-paidat, farkut jne) maxi-kokoisia minigrip-pusseja. Niihin sopii ihan kivasti tavaraa, kahden hengen kevyet vaatteet sopii 4-5 pussiin eikä tartte edes tunkea. Kun kamat on pussissa istu pussin päälle ja laita pussi kiinni. Menee kamat pieneen tilaan eikä maksa paljon, tarvittaessa voi ottaa varapusseja mukaan.
    Lainaa (kmpu @ Heinä. 19 2006,22:56) kirjoitti
    Itse olen käyttänyt vaatteiden pakkaamiseen (kalsarit, sukat, t-paidat, farkut jne) maxi-kokoisia minigrip-pusseja. Niihin sopii ihan kivasti tavaraa, kahden hengen kevyet vaatteet sopii 4-5 pussiin eikä tartte edes tunkea. Kun kamat on pussissa istu pussin päälle ja laita pussi kiinni. Menee kamat pieneen tilaan eikä maksa paljon, tarvittaessa voi ottaa varapusseja mukaan.
    Saja muttu. Vielä kun puristaa ilmat veke rullaamalla ja jättää pussit rullalle niin saa hyvin reppuun, eikä vaatteet rypisty. Samalla tavallahan ne tv-shopin päkmäksitkin toimii
    Lainaa (CBF600S @ Heinä. 27 2006,13:25) kirjoitti
    Saja muttu. Vielä kun puristaa ilmat veke rullaamalla ja jättää pussit rullalle niin saa hyvin reppuun, eikä vaatteet rypisty. Samalla tavallahan ne tv-shopin päkmäksitkin toimii *
    Saiskohan tuolla sähkökäyttöisellä ilmapumpun käänteispuolella vielä imettyä hiukka ilmoja pois noista pusseista?
    Grippipussi miltei kiinni ja ohut suutin kulmasta sisään...
    Hyvä kikkka, tarvitsee kokeilla.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
    Lainaa (ArcticEli @ Heinä. 30 2006,11:29) kirjoitti
    Lainaa (CBF600S @ Heinä. 27 2006,13:25) kirjoitti
    Saja muttu. Vielä kun puristaa ilmat veke rullaamalla ja jättää pussit rullalle niin saa hyvin reppuun, eikä vaatteet rypisty. Samalla tavallahan ne tv-shopin päkmäksitkin toimii *
    Saiskohan tuolla sähkökäyttöisellä ilmapumpun käänteispuolella vielä imettyä hiukka ilmoja pois noista pusseista?
    Tuonne kaasarin imupuolelle vain putki ja mopo hoitaa imut??
    Noiden läpinäkyvien pussien nimi on Eräpussi. On kestäviä ja sopivan kokoisia. Muistaakseni noita myytiin ihan citymarketeissa ym. Näi syksyisin varmaan löytyy kaupoista kun on hirvijahdissa paljon käytettyjä.
    -Thunderace-
    Eri kokoisilla minigrip pusseilla minakin olen reissannut ja kaikki tavarat pysyneet kuivina. Nehan ovat lapinakyvia, ja joissain on viela pieni tila, mihin voi kirjoittaa mita siella on sisalla.
    Verkkokauppa.com myy tuotetta nro 5896 "Saddlebag liner"
    Saattaa sopia joillekkin
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
    Lainaa (Cute @ Heinä. 30 2006,11:29) kirjoitti
    Meilla tuollaista sähkökäyttöistä ilmapumpun käänteispuolta kutsutaan nimellä imuri.

Esimerkiksi jokaiselta löytyvä pölynimuri voisi toimia.
    Lainaa (AimoPamaus @ Heinä. 27 2008,11:26) kirjoitti
    Esimerkiksi jokaiselta löytyvä pölynimuri voisi toimia. *
    Harvemmin on telttareissussa kuitenkaan mukana... * Siinahan sita tuleekin tenkkapoo kun lahdossa vetaa ilmat pois, ja sitten myohemmin kamat eivat mahdukaan laukkuihin, kun pusseissa ilmaa.

Nytkin lähdössä reissuun ja tavarat pakattu tuollaisiin isoihin minigrip pusseihin...ilmapatjan täyttömoottorissa on toinen puoli imevä....sillä vedetään ilmat ulos ja hauskasti menee pienempään tilaan.
    Ja on vesitiivis...sekin hyvä puoli siin on.
    Nuo pystyy kyllä rutistamallakin, eli käärimällä saamaan ilmattomiks...

"People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
    Lainaa (Koris @ Heinä. 11 2006,19:53) kirjoitti
    luulisin, että kanoottiretkeilijät eivät muita käytäkään, eli sen suunnan kaupoista/nettisivuilta etsimään.

Itselläni yksi juuri tuohon käyttöön tarkoitettu, on kyllä aika jäykkää matskua.
    Sama ajatus täällä. Pari vuotta sitten olimme lankomiehen kanssa melomassa, niin tuollaisiin pakattiin kaikki tavarat. Vaihtovaatteille isommat ja kartoille, eväille jne. pienemmät. Aivan satavarmasti vesitiiviitä vaikka uidessa. Olimme silloin liikkeellä vuokravarusteilla, joten ei ole tietoa mistä näitä saa mutta melonta/vesiurheiluliikkeet on varmaan aika hyvä paikka aloittaa
  25.  
    Jep.Jep. Melontatarvike liikkeet ja varmasti löytyy. Länsisuomessa Kajak Sport ja pääkaupunki seudulla mm.Welhonpesä ja NWI sekä bear&Water.
    Koot muistaakseni 5,10,15,20,25,30....lähes sataan litraan asti!!
    Helppo lukitus makanismi ilmat pihalle ja pään taittaminen "kaksin kerroin" ja pikalukko kiinni.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

http://www.panfun.fi

"Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"